Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe Desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen? Gamen in 4K bijv. DOOM, VM's draaien en videobewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. 3500 euro is toch echt de max. Monitor en toetsenbord en muis heb ik reeds.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen. Voor de VM's toch wel 32 GB memory, en de ASUS Strix 1080 OC deze kaart is gewoon gaaf.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? ja asus moederbord en asus videokaart
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. Ik heb voor Asus gekozen puur voor de look en prestaties.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. geen bepaalde eisen/wensen

Ga je overklokken? op dit moment nog even niet.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? Voor de maximum prestaties

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik heb een bepaalde configuratie samengesteld en ben benieuwd wat iedereen er van vind. Ik heb tot 10 jaar geleden veel beziggehouden met hardware maar tegenwoordig eigenlijk niets meer omdat het op een gegeven moment teveel wordt allemaal. Heb het al druk genoeg met vm, cisco, microsoft, Linux.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2016 00:17 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:43
En dan moet je zelf als eerste een voorstel doen. Wat je zelf verwacht nodig te hebben.
Kijk even in het pricewatch topic als je in het forum deel kijkt waar dit topic in staat. Daar staat uitgelegd hoe je een wensenlijst maakt en dit in een mooie lijst hier kan plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dank je wel. Ik ben nieuw hier sinds 5 minuten en ben dus nog zoekende. De lijst komt er aan.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2016 23:52 ]

Verwijderd

Welke resolutie, welke games?

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6800K Boxed€ 445,95€ 445,95
1Asus Republic Of Gamers X99 RAMPAGE V EXTREME EDITION 10€ 585,-€ 585,-
1Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING€ 845,79€ 845,79
1Toshiba MD04ACA400, 4TB€ 115,-€ 115,-
1Phanteks Enthoo Primo - Zwart€ 210,-€ 210,-
1Cooler Master MasterAir Maker 8€ 103,-€ 103,-
1Corsair Vengeance LED CMU32GX4M4A2666C16R€ 184,25€ 184,25
1Corsair RM750x€ 110,95€ 110,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 153,50€ 153,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.753,44

Verwijderd

Zou je bij elk onderdeel toe willen lichten hoe je tot die keuze gekomen bent. Ik zie namelijk veel kostbare hardware wat niet merkbaar beter zal presteren dan een systeem van €1000,- minder.

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:42
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 00:18:
Zou je bij elk onderdeel toe willen lichten hoe je tot die keuze gekomen bent. Ik zie namelijk veel kostbare hardware wat niet merkbaar beter zal presteren dan een systeem van €1000,- minder.
Vooral de 6800k, gaat die veel meer van invloed zijn t.o.v. van een 6700k of zelfs een i5?

Ook een 750 watt voeding is best wel overkill.

$ alias cd='rm -rf'

Verwijderd

Topicstarter
Intel Core I7 6800K deze heb ik gekozen aangezien deze 6 cores heeft. Voor het gamen heb je maar 4 cores benodigd maar voor VM's en videobewerking is 6 cores geen overbodige luxe.
Asus V Extreme Edition moederbord heb ik gewoon gekozen voor de look en prestaties mooi moederbord betaal ik gewoon voor. Daarnaast mocht ik storage en of memory moeten uitbreiden is daar gewoon ruimte voor.
Dit zelfde geldt voor de videokaart. Is gewoon een gave kaart en hij kan makkelijk een aantal jaren mee. Misschien is deze kaart overkill een beetje. Ter vergelijking ik heb nu een nvidia gtx 760.
De SSD en Toshiba harde schijf heb ik gekozen omdat ze gewoon als besten uit de bus komen bij vele reviews. Daarnaast heb ik de storage hard nodig voor de video's en VM's.
De behuizing Phanteks heb ik gezien op YouTube en in het echt en deze is gewoon gaaf ook qua kabelmanagement heb je hier gewoon een goede kast aan. Alhoewel ik hem wel vrij prijzig vind.
Het geheugen van Corsair ja ook hier weer het kermis gehalte vind ik mooi en betaal liever wat extra voor. Daarnaast is Corsair natuurlijk ook gewoon een topmerk. Ik heb ze ook gezien voor lagere prijzen maar ja dan zonder LED. Hoe dan ook 32 GB heb ik sowieso nodig voor de VM's en videobewerking.
Ik heb gekozen voor de luchtkoeler van Cooler Master omdat ik hier best veel goede verhalen over heb gelezen en gehoord. Ik ga niet voor waterkoeling aangezien ik hier veel nare dingen over heb gehoord (lekkage ed). Daarnaast heb ik hier ook totaal geen ervaring mee.
Het enige waar ik over twijfel is de voeding en wellicht is deze misschien overkill maar dat durf ik niet te zeggen. Daarvoor ben ik al te lang uit het hardware wereldje. Heb daarom voor safe gekozen en de hoge kant gepakt.
Nou hoe dan ook ik sta op voor jullie suggesties. Als er 1000 euro afkan zou mooi zijn want ik moet ook nog een overkapping kopen voor achter het huis :)
Al met al heb ik veel tijd besteed aan reviews en forums doorlezen en ben daarom op deze configuratie uitgekomen. Ik wil namelijk wel een machine waar ik een aantal jaren mee vooruit kan en die ik kan uitbreiden met bijv. extra memory of storage.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2016 00:59 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Maar, heb je die CPU power echt nodig? Doorgaans wordt gesteld dat het X platform van Intel het pas waard is, als je het doet voor je werk. Je betaald immers behoorlijk wat meer, terwijl de prestaties bij huis-tuin-keuken gebruik nou niet echt extreem veel beter zijn. Vergeet niet dat een normale i7 ook gewoon 8 threads heeft.

Extreme-edition mobo's zijn gewoon bullshit, je betaald gewoon een vrolijke 300 euro premium voor wat ledjes en marketing. Gebruikte onderdelen zijn van nauwelijks betere kwaliteit namelijk, in ieder geval niet merkbaar beter.

De GTX1080 is natuurlijk een beest, maar 4k brengt hem ook gewoon nog wel op zijn knieën. Dan zou ik eerder naar een 1070 kijken, heeft toch een wat betere prijs/performance, en die gewoon vervangen wanneer de volgende generatie uitkomt.

De kast, tja, zodra je boven de 100 euro uitkomt, betaal je gewoon heel veel, voor heel weinig echte meerwaarde. Ik zie echt niet wat die kast zo duur maakt, een pricewatch: Phanteks Enthoo Pro M Acrylic Window Edition doet hetzelfde kunstje voor de helft van het geld.

Cooler Master koelers, zeker de maker-series, zijn gewoon duur voor wat je krijgt. Zelf vind ik de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power nog steeds eigenlijk een perfecte koeler, niet te duur, maar toch zeer stil en zeer koel. Nee, niet de koelste of de stilste, maar zijn concurrenten zijn zo 30-40 euro duurder, en dan nauwelijks beter.

Voeding is enorme overkill, met die moderne kaarten kun je een gamesysteem bouwen welke op een 300w voeding draait. Gewoon de 550w versie van die voeding pakken. Echter, voor bijna de helft van het geld heb je een voeding als de pricewatch: Corsair CX450M, natuurlijk, geen enthousiast voeding, maar, eentje die "gewoon goed" is. De tussenoplossing is de pricewatch: Seasonic G-series 450 watt of de pricewatch: Enermax Revolution X't II 450W. Puur kijkend naar waar-voor-je-geld zou ik een van deze twee nemen, het verschil met de RMx is niet heel groot, anderzijds, op dit bedrag zijn twee tientjes ook niet heel belangrijk.

Dat geheugen is gewoon erg duur voor wat je krijgt, en die "spoilers" zitten alleen maar in de weg, grote koelblokken vallen bijna altijd over de ramslots heen, wat niet past met zulke hoge ramsticks. Ook is Corsair echt geen topmerk met geheugen, het is gewoon een sticker-plakker. Corsair koopt gewoon ram van iemand anders [Micron of Hynix bijvoorbeeld], doet daar een spoiler en een sticker op, en verkoopt het voor een flinke premium. Zelf zou ik gewoon pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS4C8G4D240FSB kopen, lekker goedkoop, werkt net zo goed als Corsair. Als zwart beter staat, zou ik pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX421C14FBK2/32 pakken.

Als SSD zie ik nog steeds liever de pricewatch: Crucial MX200 2,5" 500GB, vanwege zijn ouderwetse [maar vreselijk goede en betrouwbare] MLC geheugen en powerloss-caps. Hardwaretechnisch gezien krijg je een wat betere SSD, voor wat minder geld. De pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB heeft hetzelfde soort geheugen als de Samsung, maar is goedkoper en heeft, net als de MX200, ook powerloss-caps. De Samsung is dus eigenlijk niet zo interessant.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor je reactie. Dit is een verhaal waar ik mee wat kan. deze configuratie was een eerste opzetje. De koeler die je aangaf als voorbeeld ga ik sowieso gebruiken als degene die ik had dat scheelt toch aardig wat geld. Nogmaals bedankt voor je reactie
Pagina: 1