WhatsApp iCloud backup restoren op Android telefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:28
Mijn vriendin heeft haar iPhone verkocht en heeft nu een Android telefoon. WhatsApp weer geinstalleerd maar hoe krijg je nu de oude chats en foto's er weer op?

Niet goed over nagedacht dus. Ik blijf eigenijk al hangen op het benaderen van de iCloud backup. We hebben dus geen iPhone meer waarop ik kan restoren.

Enige idee iemand? Doel is dus om de oude chats en foto's weer op de Android phone te krijgen. Er is alleen een iCloud backup. We hebben geen iPhone meer tot onze beschikking.

👉🏻 Blog 👈🏻

Beste antwoord (via technorabilia op 03-09-2016 08:17)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Er is bijvoorbeeld Gesprekgeschiedenis Whatsapp. Weliswaar de andere kant op, maar hier staan ook tools die de andere kant op kunnen. Deze gaan er wel (v.z.i.w.) vanuit dat je of de iPhone hebt, of een iTunes backup. Er zijn ook (commerciële) tools waarmee je je iCloud backup kunt downloaden, maar geen idee dit in het formaat is wat die andere tools verwachten. Wellicht kun je wat inklaar knutselen met iLoot en WazzapMigrator.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:15

FreakNL

Well do ya punk?

Niet, me dunkt. Andersom gaat het ook niet (makkelijk).

Misschien had je vantevoren jezelf erin moeten verdiepen, dan was er wellicht wel iets mogelijk geweest;
https://www.recovery-andr...om-iphone-to-android.html

http://www.tenorshare.com...one-to-android-phone.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eitot
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Officieel kun je tussen platforms WhatsApp niet herstellen. WhatsApp biedt daarvoor geen mechanisme aan. Ik raad ook af om met allerlei programma’s in de systemen te gaan knoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ja ik had mij erin moeten verdiepen en officieel kan het niet maar goed daar heb ik niet zoveel aan.

Nog andere suggesties waar ik wel iets aan heb?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat is meer iets voor iPods, iPhones & iTunes dan Macs & Software, dus een move die kant op.

MS >3i

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit is laatst ook al besproken dacht ik. Zoek ff wat topics terug het is nog niet zo lang geleden.

Edit: Ooh nee dat was andersom, wat jij wil kan officieel niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 03-09-2016 00:15 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Er is bijvoorbeeld Gesprekgeschiedenis Whatsapp. Weliswaar de andere kant op, maar hier staan ook tools die de andere kant op kunnen. Deze gaan er wel (v.z.i.w.) vanuit dat je of de iPhone hebt, of een iTunes backup. Er zijn ook (commerciële) tools waarmee je je iCloud backup kunt downloaden, maar geen idee dit in het formaat is wat die andere tools verwachten. Wellicht kun je wat inklaar knutselen met iLoot en WazzapMigrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Laatst online: 13:37
ik heb volgens mij weleens met SQL lite in de whatsapp structuur zitten neuzen maar dat was voordat het geheel versleuteld werd. Er zijn misschien wel mogelijkheden maar dat lijkt me nogal handwerk. Misschien beter om opnieuw te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Daedalus schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 00:06:
Ik heb laatst met groot succes mbv. WazzapMigrator datgene gedaan wat jij ook wilt doen. Wel heb ik betaalde versies gebruikt van WazzapMigrator en de backup extractor (die had ik al). Zonder dat kan je alleen de gesprekken terughalen, zonder de media.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:18
Er zijn zoals hierboven al genoemd een aantal programma's die doen wat jij wilt.
Je moet er bij de meeste versies wel een paar euro voor over hebben om alles compleet over te zetten.

Ik heb geen idee of dat nu nog werkt aangezien Whatsapp dus alles versleuteld, maar daar kunnen de programmeurs van die applicaties je denk ik meer over vertellen dan wij :)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
iLoot zag er veelbelovend uit maar is helaas niet compatible met iOS 9 backups.
Het alternatief InflatableDonkey krijg ik niet aan de praat. Toch wel, zie onder.
Tenorshare lijkt niet goed om te gaan met de media.
iPhone Recovery loopt vast.
...

Ik denk dat ik een tijdelijke iPhone regel en daar even de iCloud backup op terug zet. Daar moet ze dan maar haar belangrijke zaken als foto's van af halen.

Bedankt voor de suggesties.

Edit:
Toch nog gelukt met InflatableDonkey.
https://github.com/horrorho/InflatableDonkey

Bijvoorbeeld op Ubuntu 15.10:

add-apt-repository ppa:webupd8team/java
apt-get update
apt-get install oracle-java8-installer
apt-get install maven
apt-get install git

git clone https://github.com/horrorho/InflatableDonkey.git
cd InflatableDonkey
mvn package

cd target
java -jar InflatableDonkey.jar <appleid> <password> --item-type PHOTOS
find backups/ -name *.jpg | grep whatsapp | wc -l

Dit haalt alleen de foto's op. Zie voor meer opties de README ^^^.

[ Voor 42% gewijzigd door technorabilia op 03-09-2016 10:30 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1