Gesprekgeschiedenis Whatsapp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deeeemy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-10-2023
Beste Tweakers,

Ik ga morgen een iPhone 6s halen, ik kom van een Samsung Galaxy S4. Nu lees ik op de website van Whatsapp zelf dat het niet mogelijk is om de gespreksgeschiedenis van Android naar iOS over te zetten. Echter kwam ik dit artikel tegen klik. Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt dit ook daadwerkelijk?

Demy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Tegenwoordig kun je ook back-ups maken in Google Drive.
Weet niet of dat dan geïmporteerd kan worden op een iOS-device...

Gisteren van Android naar Android, 5,2TV, werkte vlekkeloos.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deeeemy
Android naar Android heb ik voorheen ook gedaan toen ik wisselde van een Galaxy S2 naar mijn Galaxy S4, dit ging ook zo goed als vlekkeloos.
Iemand die kan aangeven of je kan importeren met Google Drive op een iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:55

Bob Popcorn

Plop!

Anders begin je gewoon weer fris op je nieuwe telefoon? Vind ik altijd wel prettig. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deeeemy
Bob Popcorn schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:28:
Anders begin je gewoon weer fris op je nieuwe telefoon? Vind ik altijd wel prettig. :)
Dat vind ik ook fijn, maar ik heb toch een aantal belangrijke gesprekken die ik toch moet behouden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:19

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deeeemy
Via deze link ben ik ook op die site terecht gekomen. Volgens diegene werkt het dus wel..
Ik zal dit morgen gaan proberen en ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:55

Bob Popcorn

Plop!

Deeeemy schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:29:
[...]

Dat vind ik ook fijn, maar ik heb toch een aantal belangrijke gesprekken die ik toch moet behouden :9
Dan archiveer je die op een andere manier?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:19

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Deeeemy schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:35:
[...]

Via deze link ben ik ook op die site terecht gekomen. Volgens diegene werkt het dus wel..
Ik zal dit morgen gaan proberen en ik houd jullie op de hoogte.
Laat even weten of het gelukt is ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:19
Ben ook opzoek gegaan of zoiets kan omdat ik ook ga overstappen van een Android toestel naar een iPhone. Enige wat ik heb kunnen vinden is inderdaad dat programma wat hierboven gepost is. Nadeel is alleen dat dat programma €20,- kost om te gebruiken :S. Je kan wel een trial downloaden, maar dan kan je maar maximaal 20 berichten overzetten. Wil wel graag mijn gesprekken overzetten maar helaas is, zover ik kan vinden tenminste, dat programma de enige oplossing. Heb niet heel veel zin om daar 25 euro voor uit te trekken...

Als je het 20 euro waard vindt, dan zal ik wel eerst aanraden om de trial te downloaden en even uit te testen. Dan weet je zeker dat het werkt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door bjorntju op 08-10-2015 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:02
Bob Popcorn schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:39:
[...]

Dan archiveer je die op een andere manier?
Eens! Nieuwe telefoon is altijd lekker als die helemaal fris is vind ik.

Whatsapp gesprekken die echt heel belangrijk zijn kan je volgens mij gewoon exporteren naar een .txt bestandje.

Snap niet helemaal waarom het perse in whatsapp moet komen te staan op de nieuwe iPhone?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 13:48

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Android naar Android en iOS naar iOS gaat alles volledig automagisch en zonder problemen. Maar van de een naar de ander, dan raak je onherroepelijk veel gegevens kwijt. "Vendor lock-in" noemt men dat. Als je een iOS of een Android toestel hebt, is het behoud van je gegevens een sterke reden om als nieuwe toestel weer een met het zelfde OS te nemen...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deeeemy
JeroenF schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:04:
[...]

Eens! Nieuwe telefoon is altijd lekker als die helemaal fris is vind ik.

Whatsapp gesprekken die echt heel belangrijk zijn kan je volgens mij gewoon exporteren naar een .txt bestandje.

Snap niet helemaal waarom het perse in whatsapp moet komen te staan op de nieuwe iPhone?
De reden hier voor is dat, als ik iets op moet zoeken in één van mijn chats, ik dan makkelijk en snel even in mijn whatsapp kan kijken. Als ik het exporteer naar een .txt bestand niet.

Ben overigens net thuis vanuit Amsterdam. Normaal een uur en veertig minuten met de trein voor mij, maar heb veel vertraging gehad. Morgen de hele dag werken dus kan er pas in de avond mee aan de slag..

Maaaaar! Ik heb hem wel, een iPhone 6s SG 64GB _/-\o_

EDIT:

Toch maar besloten om de chats te backuppen. Zag het niet zo zitten om hier twintig euro voor neer te leggen..

[ Voor 6% gewijzigd door Deeeemy op 11-10-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Toch ff ervaring posten dan maar gezien er wat vragen over zijn:
BackupTrans is 20 *dollar*, klein verschil. ;) Is zo'n 15 a 16 EUR op dit moment.

BackupTrans werkt perfect. Het is wel een programma dat snel boos is, eg: snel ontevreden over instellingen op het Android toestel, maar als je eenmaal de errors hebt gehad; die zichzelf wijzen hoe je het moet oplossen, dan gaat het in 1x heel erg snel.

Doet z'n taak prima, relatief makkelijk in gebruik (op die picky settings na, maar daar is de gebruiksaanwijzing (hoop ik) voor bedoeld. Zelf niet gelezen.), en heel erg snel.

Ik was er erg tevreden mee. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn (betaalde) tools om een import van alle contacten van Andriod naar IOS te kunnen voeren. Het is mij in ieder geval wel gelukt met een gratis tooltje. Erg omslachtig, maar het werkt wel. Even zoeken op whatsapp messages from android to iphone en je komt een reeks oplossingen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 14:24
Kan dit niet met de app die Apple heeft gereleased om van Android naar iOS te migreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famemonster
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-07 09:05
boosterbosch schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:02:
Kan dit niet met de app die Apple heeft gereleased om van Android naar iOS te migreren?
Nee, deze app staat nog in de kinderschoenen. De app zal Whatsapp op je whishlist zetten in de AppStore en daar houdt het dan ook wel zo'n beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb backuptrans van de week gebruikt om alles van whatsapp over te zetten van android naar apple.
Ging prima, zelfs alle foto's en films en audio gesprekken zijn meegenomen.

Ja het kost dan misschien 20 euro maar als je het gewoon niet kwijt wilt dan is het een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-08 18:41
Je kan natuurlijk ook de belangrijke gesprekken naar jezelf mailen. Als je dit sporadisch gebruikt en het alleen wil back-uppen dan is dat een beter idee. Als je WhatsApp back-up corrupt raakt ben je het anders ook kwijt namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:05
My 2 cents, voor wat het waard is: Deze app gekocht en het deed netjes precies wat het beloofde. Voor mij het geld waard, wilde erg graag inhoud gesprekken behouden. Wel goed opletten dat je de goeie uitvoering gebruikt. http://www.backuptrans.com/download/*knip*
#welbezopendatditnietnativekan |:(

Liever niet direct naar de .exe linken.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 13-06-2016 21:07 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Pagina: 1