windows factory backup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rickehv92
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09-2024
Beste mede-tweakers,

Ik wil graag mijn laptop een Asus tp 300l terugzetten naar zijn fabrieksversie van Windows 8.1. (heb er nu momenteel Windows 10 opstaan)

Ik heb van alles al geprobeerd maar constant krijg ik de melding :

Het herstellen van de systeemkopie is muslukt.

Foutdetails: de processorarchitectuur of de besturingssysteemversie van windows herstelomgeving is niet gelijk aan die van de computer waarvan een back-up is gemaakt. een back-up van een op x64 gebaseerde vista-computer kan bijvoorbeeld alleen worden hersteld met een op.

ik kom er geen wijs meer uit..

wie o wie kan me helpen??

Alle reacties

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-10 11:52
Alles geprobeerd behalve de foutmelding in Google te gooien? Komen wel wat resultaten naar boven waaronder een eerder topic hier op GOT. Volgens mij hetzelfde probleem wat jij ook hebt.Hieronder in de quote de oplossing die voor TS destijds werkte.

[Win 8.1] Foutmelding systeemkopie terugzetten BIOS/EFI
Killah_Priest schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:17:
Wat ook mogelijk is (met de "nieuwe" foutmelding) : Backup is gemaakt in Windows 8.1
De DVD waarvan geboot wordt voor de recovery is echter Windows 8 ; deze zijn voorzover ik weet niet compatibel met elkaar voorzover ik weet (ik moest op de MDT omgeving op mijn werk ook ervoor zorgen dat ik zowel ADK8.1 als een 8.1 installatie image had alvorens ik de recovery omgeving kon gebruiken).

Je kan eventueel de evaluation versie van Windows 8.1 downloaden en op een bootable USB stick zetten (of op een DVD branden) zodat je alsnog een restore kan doen.

• rickehv92
ik heb deze foutmelding inderdaad op google gegooid..

is dit ook gewoon in jip en janneke taal te omschrijven?
ik bedoel MDT omgeving ADK?.

Helaas ben ik niet de IT held die ik afentoe denk te zijn ;)

groetjes

• rickehv92
Nu is er een bijkomend probleem dat deze laptop geen DVD-rom drive heeft.. anders had ik hier nog wel een OEM versie van w7 liggen.. is ook prima. Maar hierdoor moet ik dus echt terugvallen op de recovery van de pc zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

rickehv92 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:37:
Nu is er een bijkomend probleem dat deze laptop geen DVD-rom drive heeft.. anders had ik hier nog wel een OEM versie van w7 liggen..
Want je weet niet hoe je een dvd-image op een usb-stick moet zetten?
Doe's googelen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==