Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC gaming//streaming/renderen +/- 1500

Pagina: 1
Acties:

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:36
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Komende 5 jaar met minimale upgrades voornamelijk gamen 1440p, zo af en toe is streamen. Ook zal ik af en toe een video renderen (1080p via gpu).
Games: XCOM 2, GTA V, Fallout 4, Planet Coaster, World of Warships, Armored Warfare, af en toe wat oudere spellen zoals NFSU 2, C&C Zero Hour.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1500 euro. Ik bestel de meeste onderdelen in duitsland, dit scheelt ongeveer 100 euro op mijn huidige build (incl verzend kosten ect). Assemblage wil ik zelf proberen (dit is mijn eerste build :D ) maar anders heb ik een neef die hier meer in thuis is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Crucial M4 SSD 128GB, deze wil ik gaan gebruiken voor het OS + office en dingen zoals een andere media player en browser.
Samsung 1TB 7200 rpm HDD voor data.
Randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle basis componenten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia, voornamelijk omdat deze op het moment (voor zover ik weet) beter zijn in het high-end segment, maar suggesties zijn welkom.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte, gewicht, geluidsniveau, energieverbruik maken niet heel veel uit.

Ga je overklokken?
Ja, dit is zoals gezegd mijn eerste build dus dan doen we het ook meteen goed :P .

Wat verwacht je van ons?
Kijken of alles compatibel is (bijv. heeft de voeding genoeg aansluitingen?). De case heeft een window dus eventueel een suggestie ivm kleuren combinaties die beter kunnen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 245,50€ 245,50
1MSI Z170A Gaming Pro Carbon€ 142,01€ 142,01
1EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 459,80€ 459,80
1be quiet! Dark Base Pro 900 (Zwart/Oranje)€ 215,50€ 215,50
1Scythe Fuma€ 43,95€ 43,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 77,80€ 77,80
1Corsair RM550x€ 89,90€ 89,90
1Sandisk Ultra II SSD 960GB€ 222,68€ 222,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.497,14

i5-6600K - i7 leek mij overbodig omdat deze build voornamelijk op gaming gericht is. 6600K omdat ik wil gaan overclocken.

MSI Z170A - Neutrale kleuren, genoeg aansluitingen, positive reviews.

EVGA GTX 1070 - 1080 is overkill voor 1440p van wat ik uit andere topics gezien heb. Neutrale kleuren, misschien wat overkill kwa aansluiting (2x8) maar een stuk goedkoper als bijv. de MSI Gaming. (verschillende reviews gekeken, kwa performance zag ik niet veel verschil?)

Dark Base Pro 900 Orange - Is al besteld, ik weet dat door het glazen paneel en de modulaire opstelling het nogal rommelig kan kijken bij de voeding, maar hier zijn oplossingen voor.

Scythe Fuma - Ik had eerst de Artic Freezer i32, maar deze ziet er wat leuker uit en heeft ook nog is zeer goede prestatie / prijs verhouding.

Kingston Fury 16GB - 16GB lijkt me genoeg voor de komende 5 jaar. Zag niet veel voordeel kwa prestaties in duurdere modules. Deze past nog net (1mm ruimte) onder de CPU koeler als deze op standaard wijze wordt geinstalleerd.

Corsair RM550x - Misschien wat ruim, maar komt goed uit reviews en heeft 10 jaar garantie.

Sandisk 960GB SSD - Ik twijfel nog of ik een 480GB of deze 960GB ssd zou nemen, deze schijf is puur bedoeld voor games. Misschien is 480GB een betere keus en dan mocht ik tegen beperkingen aan lopen er een 2e bij te zetten?

Ik heb geen NVMe SSD gekozen omdat ik had gelezen dat het verschil minimaal merkbaar is, en de prijs is toch een stuk hoger.

Zo dat was een hele lap tekst, ik hoop dat ik niks vergeten ben?

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Met streamen heeft en i7 wel de voorkeur. Ik weet niet hoe serieus het streamen is maar das misschien een overweging.

Voor de rest prima lijstje

Verwijderd

Als cpu koeler misschien een pricewatch: Gelid Solutions The Black Edition is het enige wat ik kan bedenken. De rest is perfect.

• erik91
MichaelvD2203 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 23:44:
Met streamen heeft en i7 wel de voorkeur. Ik weet niet hoe serieus het streamen is maar das misschien een overweging.

Voor de rest prima lijstje
Steamen is zo af en toe een keertje (1080p) niet vaker als 1x per 2 weken.
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 23:44:
Als cpu koeler misschien een pricewatch: Gelid Solutions The Black Edition is het enige wat ik kan bedenken. De rest is perfect.
Ik zie bij de Gelid Solutions The Black Edition geen 1151 socket staan, past deze dan wel?

Verwijderd

Alle socket 115x hebben dezelfde bevestiging voor cpu koelers.
De Gelid adviseer ik alleen maar voor het uiterlijk want voor de rest doet hij het niet beter dan de Fuma.

• erik91
Oke, in duitsland zie ik hem vanaf €70 dus dan laat ik het bij de Fuma.

Bedankt voor het nakijken van mijn lijst, het bestellen kan beginnen :D.

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 10:27
streamen op 1080p ga je met een i5 niet bepaald redden. Zelfde processor als de door jou gekozen, laatst geprobeerd op low settings en 720p te streamen. Boel liep hopeloos vast. Wil je gaan streamen, gewoon een i7 pakken. Vergis je niet hoe zwaar streamen voor een systeem is.
1) de game die je speelt wordt aangestuurd door de processor
2) de game die je speelt moet worden opgenomen en gecodeerd
3) de gecodeerde game moet worden doorgezet naar de client (twitch b.v.)

Al met al belast je de CPU dus extreem zwaar. hoe hoger je de settings pakt hoe zwaarder het wordt.
Wat je eventueel zou kunnen doen is een opname programma met je game mee te laten lopen. deze beelden ergens opslaan (ook een zware aangelegenheid maar niet zo heftig als gelijktijdig streamen) en dit later op bv youtube plempen.

weet niet hoe lang je game sessies zijn, maar voor deze laatste variant kun je maar beter genoeg opslag gereed hebben. (replay van een potje World of tanks/world of warships zitten bij mij tegen de 120-150MB) sessie gamen van 3 uurtjes is dus al gauw goed voor 1GB aan opslag.

• erik91
Ik heb hem ondertussen al besteld :X.

Spelen + opnemen en dan later uploaden is ook goed. Mocht het echt niet gaan dan kan ik altijd nog mijn laptop ernaast zetten om te streamen.
Maar het is niet zo dat ik meerder keren per week uren zal streamen, echt sporadisch.

Offtopic
150MB voor 1 replay? Welk programma gebruik jij voor het opnemen?
Mijn replays van WoT waren tussen de 10-15GB (MSI Afterburner) en na renderen nog 700MB-1.5GB.

[ Voor 10% gewijzigd door erik91 op 01-09-2016 16:36 ]

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 10:27
Zelf speel ik al geruime tijd geen WoT meer, maar daar moest je in de instellingen van de game een vinkje aanzetten (of dit nog zo is weet ik niet, maar voor toen was het: http://forum.worldoftanks...ving-your-battle-replays/)
bij world of warships moet je een script aanpassen volgens: http://forum.worldofwarsh...70-enabling-wows-replays/

dus beide ingame fucnties voor het opnemen van replays. (let wel deze replay is van het begin van de battle tot het eind. De afterscreen schermpjes zitten er dus niet bij)
Wil je echt alles vastleggen van wat je doet zul je naar een ander capture programma toe moeten en wat daar de uitkomst qua grote van is durf ik niet te zeggen.

Zelf heb ik via twitch geprobeerd te streamen, echter zonder veel succes omdat mijn processor echt de bottleneck was. Voor meer info omtrent het streamen van games lopen er hier ook wat draadjes op GoT bijvoorbeeld: Het grote "stream een game" topic
veel succes (:
Pagina: 1