Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KasPerz170
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-01 09:53
goeieavond,

ik ben een redelijk nieuwe pc bouwer op een budget, want tja, geld en studeren gaat niet samen.
ik heb dus een amd fx 4300, in een goedkoop asrock bordje, met stock cooler heb ik hem al stabiel naar 4,5 ghz gekregen, maar vanwege temperaturen niet verder. nou heb ik dus daarom een cm hyper tx3 evo gekocht om de temperaturen en geluid wat lager te houden. nu wou ik weten hoe ver ik kan gaan zonder hem direct al de dood in te helpen O-)

ik heb ondertussen: asrock am3+ bord
fx 4300
kapotte hd 7970 (ga ik nog mn best voor doen, lijkt redelijk simpel probleem)
360gig hdd
8 gb crucial sport ram
nexus rx-6300 modular psu

als iemand nog ideen heeft om mn videokaart weer leven in te blazen is dat ook welkom

mvg,

kasper

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:28
Je eerst inlezen, dan weet je waar te beginnen en daarna kleine stapjes met stresstesten. Op een gegeven moment bereik je een punt dat hij stabiel is en daarboven niet, of niet goed. Dat is de max. Je kan koelen met lucht, water of stikstof. ;)

Het videokaart probleem was toch simpel op te lossen? Verderop vraag je om een oplossing, zonder een omschrijving van het probleem te doen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Jumpman schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 01:00:
Je eerst inlezen, dan weet je waar te beginnen en daarna kleine stapjes met stresstesten. Op een gegeven moment bereik je een punt dat hij stabiel is en daarboven niet, of niet goed. Dat is de max. Je kan koelen met lucht, water of stikstof. ;)

Het videokaart probleem was toch simpel op te lossen? Verderop vraag je om een oplossing, zonder een omschrijving van het probleem te doen.
of ook maar te vermelden om welk exact moederbord het gaat...
welke settings je tot nu toe gevonden heb en hoe je getest heb op stabiliteid en wat je temperaturen dan zijn?

-edit x2
ik heb mijn geheugen 1200mhz overklokt, om zodoende mijn cpu temperaturen tedoen dalen en ik daarmee een nog grotere opslagcapaciteid weet te creeren waarmee de powerband van mijn brommer nu dus 150mhz verhoogt is en mijn boot 12cm diep ligt :X

[ Voor 20% gewijzigd door maks11223344 op 31-08-2016 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
KasPerz170 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:51:
goeieavond,

ik ben een redelijk nieuwe pc bouwer op een budget, want tja, geld en studeren gaat niet samen.
ik heb dus een amd fx 4300, in een goedkoop asrock bordje, met stock cooler heb ik hem al stabiel naar 4,5 ghz gekregen, maar vanwege temperaturen niet verder. nou heb ik dus daarom een cm hyper tx3 evo gekocht om de temperaturen en geluid wat lager te houden. nu wou ik weten hoe ver ik kan gaan zonder hem direct al de dood in te helpen O-)

ik heb ondertussen: asrock am3+ bord
fx 4300
kapotte hd 7970 (ga ik nog mn best voor doen, lijkt redelijk simpel probleem)
360gig hdd
8 gb crucial sport ram
nexus rx-6300 modular psu

als iemand nog ideen heeft om mn videokaart weer leven in te blazen is dat ook welkom

mvg,

kasper
Welkom op GOT

Deze vragen kan je beter in het AMD topic plaatsen nadat jij het topic hebt gelezen.
AMD CPU Overclock Topic #7

Maks maakt er een geintje van maar helaas kan je zo niet goed geholpen worden.
Stel de juiste vraag met volledige info in het juiste topic, dan gaan de AMD fan boys je zeker helpen,

Succes

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08 12:32

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Wanneer je een "stabiele" overclock punt hebt bereikt, is het wise om eens superpi te draaien.
Kijken hoelang hij over (bv) 1Mb doet, vervolgens de cpu 10Mhz DOWNCLOCKEN en nog eens superpi draaien.
Mijn ervaring heeft geleerd dat ondanks iets een stabiele OC lijkt te zijn, met superpi hij op lagere speed toch sneller klaar is.(temps en core use zegt veel maar ook niet alles ;) )
De kunst is om hier de grens te zoeken wat het snelste is, fine tuning :)

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Voltages, getest met welke software? Temps / geluids doelen?

Heb je toevallig je 100mhz baseclock omhoog gegooit en niet je PCI-Ex bus vastgezet? Je videokaart vind het niet prettig als ie op 125mhz moet gaan comminuceren. (maar je RAM gaat er wel sneller van tikken, die zit gelinkt)

Even snel zoeken het ookalweer heet (HT link was wat ik zocht) bracht mij hier:
http://www.tomshardware.c...os-cons-overclocking-link

Waar ik ook las dat het je SATA controller mee overclockt als je te hoog gaat in de NB - HT clocks. Dat is bijzonder onwenselijk voor b.v. de levensduur van SSD's.

Clockspeed is king is het bij Intel altijd. Bij AMD niet, let even op of je met de hogere clock / bus snelheden / Mem settings ook nog steeds wel meer performance krijgt, minder is inderdaad ook mogelijk.

7Ghz werkt? Leuk, screenshotje maken en rebooten. En dan echt optimaliseren, waarvoor je op een hele hoop meer dingen moet letten.

Succes en veel plezier!
Pagina: 1