bij mij ook!
idle en stressed 37 °C!
ik heb een gecontroleerd temp.systeem: als de temp. >37 °C dreigt te worden dan wordt er vloeistof uitgescheden, dat door verdamping voor verkoeling zorgt.
heet zweten geloof ik!
Op woensdag 27 juni 2001 20:36 schreef Nikkezz het volgende:
37²C
mijne wordt 50 stressed bij een kast temp van 33
athlon 700@800 op een a7v, global-win fop 32
maar ff vraagje, als de mijne boven de 53 a 54 uit komt, dan gaat de pc onderuit..
iemand enig id waarom ie al zo snel er mee kapt? athlons moeten toch minimaal de 60 zonder problemen aan kunnen.. kast temp is ook alles behalve extreem hoog!?
Idle: 49°C
Load(=
Normaal loopt de TB op 900MHz, maar gezien de temp. op mun kamer, waar het nu zo'n 30 graden is, haalt íe dat niet
Volvo V70 D5 my2011
AMD TB 1Gig, SmartCooler en 2 kastfans
Súdwest Fryslân 400 m2 vrijstaand '80/'94 - 25% hobbyklusproject | 2x mono Quatt hybr HP/Lyric T6 + 3x CV-ketel + convectoren/heatboosters ( + 3x houtkachel :) ) | na-isolatie | 2x18 Techniq Energy heatpipes | PV 10945 Z, 2100 O, 2100 W
Verwijderd

maaaarrrr:
silverado op 10 volt
alle casefans incl chipsetfan op 8 volt
filters tegen stof voor de inlaat gemaakt van keukenrol.
(en die laatste kost me zeker 5 graden!)
anders ga ik idle naar 45 a 46....
stressed meestal 44 - 47 graden. das dus aan de hoge kant vindik. maar das ook nog met de standaard koeling.
Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl
20*350ZO45°
Verwijderd
idle met dit weer 24 ~ 27 C
stressed 42 ~ 47 C
valt op zich nog mee
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
De Orb werd bij Full load 60 graden (met de kast open) en 70 graden (met de kast dicht).
De Cooler Master wordt bij Full load nu nog maar 49 graden, dit wel met de kast open. Nu nog ff kijken wat die dicht doet.
Kast heeft een goeie airflow.
Met een of andere lomp grote maar kut koelende coolermaster en 5x extra 80mm casefan.
Tijd voor een goede koeler. Ik heb het ook al met een 120mm fan op m'n koelblok geprobeerd maar geen nut
Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
idle=46'c
full-load=54'c
standaard coolmaster ( tot 1,5 ghz )
Idle=34graden en Full load=45graden
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Idle=46graden en Full load=50graden
coolermaster coolertje
Laagste temps ooit gezien was 19-18-22
Koeling: golden orbs goed op de celeronnetjes 500@600 gemonteerd, coolermastertje op de BX chipset, 120mm intake, 2 x 80mm outtake.
stressed 55C
dit is wel met een langzamere fan dan de oorspronkelijke fob38 fan, (ik kreeg een beetje last van zenuwachtige trekjes)
en met de casefans op 5 volt, kan ik ook op 12 volt zetten
Life is pleasant. Death is peaceful. It's the transition that's troublesome.
Verwijderd
Ik had als eens gebeld met de winkel, en daar vertelde ze me dat zoiets alleen voorkwam als de koeler niet goed op de proc zat en dat er tijdens het monteren een stukje van de core was afgebroken. Kwam schijnbaar heel veel voor zonder dat je het wist. Vanavond ga ik terug en zouden ze me een nieuwe proc geven
Verwijderd
idle 43 stressed 51
met standaard coolermaster coolertje
binnekort een alpha er op
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
38 graden idle en 45 graden stressed
Asus A7V133a = 35c
ik heb er ff een lel van een koeler ingezet,
en nu:
AMD: 59C
mobo: 28C
44 CPU (met
Tis een Duron 700@700.
Normaal loopt ie op 900, maar net Win2k opnieuw installed, dan zet ik alles meestal ff op default ivm stabiliteit
Verwijderd
Ff een vraagie, hoe hard is het geluid van een wbk38 (ik wil er nl. ook ééntje kopen), en met wat kan je dat vergelijken... Pleazze answerOp woensdag 27 juni 2001 22:15 schreef thepretender het volgende:
TB 1200@1450 met globalwin wbk38:
Idle: 30 graden
Stressed: 55 graden
asus A7V
+ crappy target koelblokje met nu 80mm fan erop (ja met touwtjes
stressed (altijd)
mobo: 37C
cpu: 63C (met dat warme weer vaak te dicht naar de 70 toe
I’m not like the OTTERS
Verwijderd
53'C
en dat met een EP5-6I51 coolermaster
Die WBK38 maakt wel wat geluid ja, maar da went wel, hij koelt in ieder geval wel prima.
Kep mijn kast van binnen bekleed met dak bedekkings materiaal om het geluid wat te dempen en nu valt het wel uit te houden...
Verwijderd
Dus als ik er nix extra's aan die, dan is het niet echt relaxt begrijp ikOp donderdag 28 juni 2001 20:34 schreef klikko het volgende:
Idle 36/37 Stressed 47.
Die WBK38 maakt wel wat geluid ja, maar da went wel, hij koelt in ieder geval wel prima.
Kep mijn kast van binnen bekleed met dak bedekkings materiaal om het geluid wat te dempen en nu valt het wel uit te houden...
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
stressed 50 °C
Verwijderd
Maar vermoedelijk is het morgen weer beter dus dan weer 37 graden. En dan ga ik mezelf ff opvoeren!
Verwijderd
Verwijderd
voltage: 1,75V
idle temp: 35
full load temp: 47
cpu koeler: coolermaster koelertje
case koeling: 80mm intake fan, geripped uit oude voeding
Life goes as it goes.
Dit met no-name-el-cheapo-koelprut, 3 case-fans (1x in 2x out) en een kast vol noppenschuim tegen de herrie.
En 3 HD's die ook de nodige warmte produceren.
Snap niet dat een hoop mensen zo'n lage idle temp hebben, als ik boot en MBM opstart zit ik al op de 37C en klimt rap door. of bedoelen ze de mobo temp per ongeluk????
Verwijderd
MSI k7t Turbo
Thermaltake Dragon ORB III
59 graden idle
63 stressed
2 extra fans in Aopen 300watt kast staat uit (teveel herrie).
Kast temp +- 38 graden
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Verwijderd
stressed: 29 C (ik kan er niet meer van Maken)
Heb nu een AMD 1400 266 A7V266 besteld, en dan wordt het denk ik wel een stuk warmer op mijn kamer. Ik hoop dat ik hem niet opblaas, of dat mijn Fan er in een keer mee ophoudt zonder dat ik het door heb.... Misschien moet ik maar een I panel aanschaffen zodat ik altijd kan zien dat mijn Fan draait......
Idle: 27 graden
stressed: 35 graden
Wel beetje koeling:
- 1x 120mm
- 2x 90mm
- 2x 80mm
- 2x 60mm
- 3x 40mm
Naast digidoc nog een fan en
achter de verwisselbare schijf
Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!
Verwijderd
Silverado @ 12 Volt
Altijd zo rond de 51 graden,wacht nog op mijn case fans,tijdens de hittegolf besteld maar nog steeds niet binnen
Verwijderd
Idle : 41
Stressed : 49
Vulcano II met Delta HP + ACII + Veel casefans
Nooit warmer dan 24 graden met 1 draaiende casefan en een supercooler: coolermaster met grote heatsink en 2 fans.
Eh, even voor de duideljkheid: zowel stressed als idle.
En 650 of 750Mhz maakt voor de temperatuur niks uit.
Cooler Swiftech
Idle 52
Stressed 57/58
3 casefans
CPU 60 graden.
Mainboard 31 graden.
Alles continu stressed (11 maanden nu)
Verwijderd
alleen als je hem echt constant laat stressen loopt ie op tot 49 graden maar warmer wordt ie niet!
Case temp ligt rond de 24 graden!
Die wordt zo een 55 graden. Dit is met een coolermaster waarbij ik dat thermalpad-je heb verwijderd en vervangen door een laagje eigen koelpasta.
stressed 50
coolermaster DP5-6I31C
2x 80x80 in/outtake
"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs
Verwijderd
Alpha Pep66t + Delta60HP
Momenteel nog maar 2 casefans, ben bezig aan m'n baybus en dan komen er nog 3bij, zal wel beetje frisser zijn dan...
Spire Koperen HS met 55mm Spire Fan
92mm Sunon in ~7v
80mm Sunon out ~7v
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
Verwijderd
idle 33 graden
stressed 45 graden (case closed)
stressed 39 a 40 graden ( case open)
Idle: 32
stressed: 52
Waterkoeling zonder peltier
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Idle 24 C
Stressed 27 C
1 casefan + gewone duron fan
Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B
zitten 2 80mm, 2 60mm, 1 120mm en een slotfan 80mm extra in me case.
idle 34C
stressed 42C
1x80mm op 7V casefan
standaard coolermaster op de proc...
lekker stil !
¯\_(ツ)_/¯
idle : 29/32
stressed : 43/48
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
modded Coolermaster EP5-6I11 (Met 92 mm pspst erop) en hele berg casefans
Verwijderd
Mijn Athlon 1000 draaide eventjes met een defecte cooler. Op dat moment was ik echter niet thuis dus de temperatuur kan ik niet vertellen. Wel dat het op mijn kamer schijnbaar stonk, mijn cpu zwart zag en dat ik mijn cpu nu niet meer kan gebruiken..
Verwijderd
dat is praktisch onmogelijk ( zelfs voor waterkoeling ), weet je zeker dat je niet de temp van je kast voor je cpu temp aanziet?Op woensdag 10 oktober 2001 22:07 schreef Pollewob het volgende:
TB 1400@1530 (1,85v) op 19 graden stressed
modded Coolermaster EP5-6I11 (Met 92 mm pspst erop) en hele berg casefans
mijn bak 1000 mhz thunderbird: 38 graden idle 50 stressed
zelfde koeler als jij. 1 80 mm casefan + iceberg ib-140 systemcooler
Verwijderd
Coolmaster 1,2Ghz
1x Casefan
Stressed
CPU 53g
System 32g
Idle
CPU 37g
System 32g
Stabiel!!!
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dit topic is gesloten.
![]()