Toon posts:

Abit KT7 bios update 3Rb01(beta)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand deze bios al geinstalleerd?

Ik ben van plan om deze bios te flashen omdat ik nogal last heb van vage crashes die ik niet kan thuis brengen.

Ik verdenk echter mijn acard scsi kaart die ik gebruik voor mijn scanner en deze nieuwe beta bios heeft een scsi fix.

Maar voordat ik 'm ga flashen wil ik eerst effe checken of iemand anders deze bios al gebruikt...:-)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:00

Arfman

Drome!

Yup hiero, ivm mijn probleem (zie probleem met KT7a en win 2000) en tot nu toe alles goed...

Dit topic dus

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/171552

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Topicstarter
OK, effe checken..

Ben niet echt een kei in flashen dus vraag ik even om wat advies:

Ik heb op floppy de volgende files:
abitfea
awdflash
drdflash
kt7_3r.B01

Gewoon booten vanaf flop. Op de A:/ prompt abitfae kt7_3r.B01 intikken en direct het bios induiken om alle settings te herzien.

klopt dit?

en wat te doen met die highpoint bios?

alvast bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
Op woensdag 27 juni 2001 20:48 schreef mason het volgende:
Niemand?
lees de readme.txt

ik doe altijd gewoon awdflash en dan niew bios file flashen. wel gewoon vanuit echt dos. niet dosbox.
ffe in begin op f8 douwen en dan ms-dos prompt f zo.
als je ME/2k of ietsanders heb, met bootflappy starten...
kan je wel aanbevelen te flashen vanaf hd. floppy's gaan nog wel eens kaput n zo, en sommige flashproggies flasehn direct vanaf disketten zonder bios eerst in te laden. heb je een bad sector... > :'(

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op woensdag 27 juni 2001 21:57 schreef weareborg het volgende:

[..]

lees de readme.txt

ik doe altijd gewoon awdflash en dan niew bios file flashen
en zo doe ik dat ook..

Verwijderd

Suspend2Ram zou ook gefixed zijn onder win2000. (is door bepaalde mensen die ik ken empirisch getest). Eindelijk snel starten en "afsluiten" dus.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

en hie zit het met de raid setup?

is er kans dat je je array kwijt raakt?

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 20:29 schreef mason het volgende:

en wat te doen met die highpoint bios?

alvast bedankt!!
ik heb toevallig gisteren m'n bios van m'n kt7-raid geupdate. weet niet wat ik had maar er zit versie 3c in.
Had problemen met m'n sb live en die zijn nu opgelost.

Wel even je cmos clearen (jumper) nadat je hem geflashed hebt.

succes

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Op zich kun je ook voldoen door de "Fail-Safe Defaults" te laden. Je CMOS clearen is overbodig, aangezien de Fail-Safe Defaults precies hetzelfde zijn...

-- == Alta Alatis Patent == --

Verwijderd

je raid raak je zo goed als zeker kwijt, en memory settings gaan ondanks host+pci naar host-only. e.g. KT7 100MHz FSB+1/3*100=133MHZ, MAAR met Sandra zie je toch 100MHZ geheugensnelheid, oftewel een daling van 100 a 200MB/s in de memory-benchmark. Foutje dus!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 14:52 schreef CoRrRan het volgende:
Op zich kun je ook voldoen door de "Fail-Safe Defaults" te laden. Je CMOS clearen is overbodig, aangezien de Fail-Safe Defaults precies hetzelfde zijn...
Je hebt helemaal gelijk, is inderdaad makkelijker. CMOS clearen staat echter in de handleiding maar jouw oplossing is simpeler en makkelijker.
Op donderdag 28 juni 2001 18:39 schreef BBL the 2nd het volgende:
je raid raak je zo goed als zeker kwijt, en memory settings gaan ondanks host+pci naar host-only. e.g. KT7 100MHz FSB+1/3*100=133MHZ, MAAR met Sandra zie je toch 100MHZ geheugensnelheid, oftewel een daling van 100 a 200MB/s in de memory-benchmark. Foutje dus!
Mijn raid config was nog inorde na m'n update. Had voor niks 30 cdtjes mett backups gemaakt :)

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Sommige hebben geluk, andere weer niet. Als je op de onofficiele FAQ van de KT7-serie van Abit kijkt (die van Paul Howland) kom je vaak zat tegen dat er mensen zijn die hem waarschuwen dat hun RAID array kwijt is. Als je ook op de officiele Highpoint FAQ kijkt zie je ook dat het wordt aangeraden een backup te maken. De kans bestaat dat je RAID-0 stuk is. Kan natuurlijk makkelijk, omdat nieuwe drivers natuurlijk heel anders aankijken naar een virtuele harde schijf gemaakt van 2 harde schijfjes.

P.S. Fail-Safe defaults wel draaien, is erg aan te raden na een BIOS flash.

-- == Alta Alatis Patent == --

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ej, een bios hoort IMO bij het moederbord -> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url] ;)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29
Op donderdag 28 juni 2001 13:13 schreef 10us het volgende:

[..]

ik heb toevallig gisteren m'n bios van m'n kt7-raid geupdate. weet niet wat ik had maar er zit versie 3c in.
Had problemen met m'n sb live en die zijn nu opgelost.

Wel even je cmos clearen (jumper) nadat je hem geflashed hebt.

succes
welke symptonen kan het systeem krijgen als je geen clear CMOS doet? Is dat toevallig vaak crashen en geen audio cd's afspelen in windows??

Verwijderd

haal aub geen oude topics naar boven zonder heel goede reden!

Als je je cmos niet cleared blijven alle reeds ingestelde waarden taan. Het kan echter dat het bios ingrijpend is veranderd waardoor die instellingen opeens nog wel dezelfde waarde hebben, maar een heel andere betekenis.
Dit is oa met de geheugentimings (fast/normal/8-10ns) al eens gebeurd.
In het oude bios kon je de timings op snel zetten, je flashde het nieuwe bios, en je pc start niet meer op, omdat die timings aangescherpt zijn.

Zlefde met de multiplier. Stel dat de multiplier-tabel wordt gewijzigd met een biosupdate.

Je klokt je duron onder naar 500 Mhz (waarom is een andere zaak...), je flasht je bios en je komt eropeens achter dat die 5X multiplier om 500Mhz te krijgen opeens gedefinieerd is als de multiplier die nodig is voor 1.4Ghz Athlons
(dus die 5X multiplier is omgebouwd naar 14X)
Pagina: 1