Reviews bij Bol.com door bots?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.148 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 16:18

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Zojuist zat ik eens bij reviews van een televisie te kijken bij Bol.com toen het me opviel dat iedere review wel dezelfde pluspunten had, zoals een "Hemels geluid".
Dat riekt toch naar oplichting?
https://www.bol.com/nl/p/...58/?suggestionType=browse
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rgUzMNqrTC2uAKo8Cntju7me/full.jpg

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Zou kúnnen, ik denk echter dat bij het schrijven van een review op bol.com je kan kiezen uit een paar standaard plus-en minpunten. Goed geluid heet bij dat standaardpunt op bol blijkbaal hemels geluid. Sowieso zou ik niet al te veel waarde hechten aan de korte reviews, laat staan alleen opsomlijstjes met + en -punten. Goede reviews zijn ook wel ergens anders te lezen.

[ Voor 29% gewijzigd door ToFast op 29-08-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:03
al die grote sites doen dat, welkom in de wereld van SEO en andere truukjes. Of het is een stel indiers die goed met google translate kan werken maar als ik het zo zie inderdaad lijkt het best nep te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:22
De kans is aanwezig ja, wat is je doel met dit topic? Meld het bij bol.com zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:46
Doe voor de grap eens "Schrijf een review", dan zie je dat dit geen oplichting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:14
Betreffen voorgedefinieerde plus- en minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:40
Dit zijn gewoon de standaard plus- en minpunten die je kunt kiezen bij het schrijven van een review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 16:18

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Had het al wel gemeld.
Ik filter die reviews ook wel op waardigheid, want je hebt er altijd wel enthousiastelingen en zeikerds tussen zitten. Maar zoiets valt gewoon op en geeft te denken.
Ook omdat ze kennelijk voor dezelfde serie de 40 inch en 50 inch televisies de reviews onder elkaar tonen. Terwijl dit een ander merk paneel kan bevatten.

Wil er zelf inderdaad ook een review schrijven, dan zal ik het zelf ook zien.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Al zou het zo zijn, dan is 'opgelicht' wel een erg zware term.

BTW, ik copy paste ook vaak eenzelfde review als ik iemand moet reviewen op ebay bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, die discussie hebben we in de Shopreview ook ([ShR] Meldingen Shopreview - deel 5). Je hebt geen inzicht in of het echt is of niet, je zult dus verder moeten kijken dan die reviews en naar onafhankelijke sites gaan. Maar dat is algemeen al een goed advies.

Ik zie hier weinig discussiewaarde in :)

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 29-08-2016 17:21 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.