Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Snel, zuinig, stil Linux desktop systeem

Pagina: 1
Acties:

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:20
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik heb al veel topics gelezen en zie vooral adviezen voor server configuraties en game systemen. Ik zoek (denk ik) wat anders. Ik wil graag een systeem waar ik Kali Linux op kan draaien met veel applicaties tegelijk open. Ik wil minimaal 2 Lan poorten en wil er één groot scherm of twee kleinere op kunnen aansluiten.

Wat mag het systeem gaan kosten?

om en nabij €800

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

2 x Intel lan
16 GB, uitbreidbaar tot 32GB

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Nee, maar wel kwaliteitsspul, zodat het systeem stabiel is ;-)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Stil, snel en liefst zuinig (niet het allerbelangrijkste). Niet te groot.

Ga je overklokken?

Nee

Wat verwacht je van ons?[i]

Advies :)

Ik heb al een moederbordje gevonden wat volgens mij aan m'n eisen voldoet en waar volgens mij de G4500 processor op past: Gigabyte GA-H170N-WIFI
Ook voor de kast heb ik al een kandidaat: Fractal Design Define Nano S Zwart.

Maar ik sta natuurlijk open voor alternatieven en zou graag aanvullingen voor de rest van het systeem ontvangen, zoals de videokaart, voeding en koeling. Verder wil ik er een 240GB SSD en een 2 of 3 TB WD HD in plaatsen.
Videokaart hoeft dus geen games aan te kunnen, maar ik wil wel een hoge resolutie op een groot scherm, zodat er veel applicaties tegelijk zichtbaar zijn.

Bedankt voor de hulp alvast!

Verwijderd

Als ik het zo lees kan je met de interne gpu af en heb je geen aparte videokaart nodig.

Als moederbord zou je de pricewatch: ASRock Z170M-ITX/ac kunnen overwegen. Heeft 2 lan poorten, wifi en DP zodat je evt een 4K scherm op 60 Hz kunt aansluiten.

Alleen onder volle belasting van de cpu is de cpu koeler hoorbaar. Niet dat het een takkeherrie is maar wel aanwezig. Op een Pentium of i3 voldoet een vrij lichte towerkoeler als de pricewatch: Cooler Master TX3 i of pricewatch: Arctic Cooling Freezer i11

Een heel goede stabiele en zuinige voeding voor dit systeem is pricewatch: Seasonic G-series 360 watt

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:20
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:51:
Als ik het zo lees kan je met de interne gpu af en heb je geen aparte videokaart nodig.

Als moederbord zou je de pricewatch: ASRock Z170M-ITX/ac kunnen overwegen. Heeft 2 lan poorten, wifi en DP zodat je evt een 4K scherm op 60 Hz kunt aansluiten.

Alleen onder volle belasting van de cpu is de cpu koeler hoorbaar. Niet dat het een takkeherrie is maar wel aanwezig. Op een Pentium of i3 voldoet een vrij lichte towerkoeler als de pricewatch: Cooler Master TX3 i of pricewatch: Arctic Cooling Freezer i11

Een heel goede stabiele en zuinige voeding voor dit systeem is pricewatch: Seasonic G-series 360 watt
Thanks! Meteen m'n lijstje op aangepast.Wat is jouw inschatting m.b.t. de processor? Is de Intel Pentium G4500 voldoende of toch beter voor een i5 gaan?

Verwijderd

Een i5 lijkt mij overkill. Het zijn voornamelijk singlecore apps. De keuze zal tussen een G4400 en i3-6100 zijn. De G4500 voegt erg weinig toe tov een G4400. Een iets betere igpu waar je niet veel aan hebt. De i3 is een dualcore met HT. Heb je een keer een app die multithread ondersteunt kan die daar gebruik van maken.