Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• s.lenders
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 12:37
Mijn vraag
Ik ben aan het overwegen te starten met Domotica. Zat te denken om een Zipato controller te halen. Echter na veel zoek werk vind ik het erg lastig om goed duidelijk te vinden of er dimmer modules zijn die 100% zeker overweg kunnen met dimable led spotjes. Mijn huiskamer heeft 3 lampen met daar 3 of 5 dim led spots in. Deze wil ik dan graag aansluiten.

Relevante software en hardware die ik (zou willen) gebruik
Zipato controller

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zie dat Fibaro een module heeft met een bypass module die hiermee overweg kan. Echter zijn er dan weer sites die vermelden dat de modules van Fibaro niet compatible zijn met de Zipato controller.

Heeft iemand hier ervaring mee of een goede tip waar ik naar kan kijken of een andere optie?

Beste antwoord (via s.lenders op 29-08-2016 11:49)

• Elekit
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-10 21:47
Ik heb de ZMNHDD1, dat is de nieuwe versie met ZWave plus. Als je alles nieuw moet aanschaffen zou ik in alle gevallen voor modules kiezen met ZWave plus, bereik is beter, pairing werkt vaak beter en ook de repeater functie is verbeterd met de nieuwe chipset.

De dimmers en de Zipabox werken redelijk eenvoudig, met enig technisch inzicht en gevoel voor IT, kom je een heel eind. Het aanmaken van rules en scenes behoeft wat oefening, maar de community voorziet in vele voorbeelden

Alle reacties

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Waarom niet een raspberry Pi3 of een Synology nas met een Aeon z-wave stick en:
Domoticz - open source domotica systeem - deel 2
of
Home Assistant - Open source Python3 home automation

[ Voor 31% gewijzigd door AUijtdehaag op 28-08-2016 21:51 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• s.lenders
Het gaat me niet perse om de controler maar meer om de modules voor het dimmen van led. Iemand daar ervaringen mee. Ik heb een Rapsberry PI3 op bestelling en heb ook Synoligy thuis staan. Maar goed de micro modules zijn ook best prijzig per stuk

• Elekit
Ik gebruik zelf een qubino dimmer module om led spots te dimmen, dit in combinatie met een zipabox. Werkt perfect, zonder extra bypass.

Modules zijn inderdaad niet goedkoop, maar dat is een stand alone dimmer ook niet. Voor led ben je met een micro module vaak zelfs geodkoper uit dan een reguliere/ standaard dimmer. De drukknoppen die je erbij nodig hebt, zijn niet zo duur.

• s.lenders
Grafspaaier schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:35:
Ik gebruik zelf een qubino dimmer module om led spots te dimmen, dit in combinatie met een zipabox. Werkt perfect, zonder extra bypass.

Modules zijn inderdaad niet goedkoop, maar dat is een stand alone dimmer ook niet. Voor led ben je met een micro module vaak zelfs geodkoper uit dan een reguliere/ standaard dimmer. De drukknoppen die je erbij nodig hebt, zijn niet zo duur.
Dan heb je het over artikel: ZMNHDA2 neem ik aan

Klopt inderdaad dat gewone druk dimmers ook duur zijn maar ik wil niet een aantal aanschaffen en dan merken dat het niet werkt. Maar ik ga hier eens mee aan de slag. Thx

Acties:
  • Beste antwoord

• Elekit
Ik heb de ZMNHDD1, dat is de nieuwe versie met ZWave plus. Als je alles nieuw moet aanschaffen zou ik in alle gevallen voor modules kiezen met ZWave plus, bereik is beter, pairing werkt vaak beter en ook de repeater functie is verbeterd met de nieuwe chipset.

De dimmers en de Zipabox werken redelijk eenvoudig, met enig technisch inzicht en gevoel voor IT, kom je een heel eind. Het aanmaken van rules en scenes behoeft wat oefening, maar de community voorziet in vele voorbeelden

• s.lenders
Dat zal het probleem niet zijn met een HBO ICT achtergrond + programmeer kennis ;)

Ik had de plus variant ook al gezien inderdaad. Ga er eerst eens 1 kopen voor de testen daarna kijk ik wel verder. Thx
Pagina: 1