Leverancier Lucht/Water Warmtepomp (bomen en bos)

Pagina: 1
Acties:
  • 834 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterbennie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03 16:00
Wij zijn op zoek naar een leverancier van een warmtepomp voor verwarming, sanitair warm water en eventueel koeling (via de vloerverwarming). Indien de WP gecombineerd kan worden met een WTW installatie zou dat helemaal mooi zijn.

Na het lezen van de productpagina's van vele verschillende producenten is de keuze er echter niet makkelijker op geworden en zien we door de bomen het bos niet meer.

Iedere producent zegt dat ze de hoogste COP of SCOP (Seasonal COP) hebben.
Oftewel, niet heel erg duidelijk welke een WP levert met de beste SCOP.

Nu kunnen we natuurlijk gewoon een installateur in dienst nemen die e.e.a. voor ons uitzoekt, maar ik kom het liefst een beetje onderbouwd bij een gesprek aan. Tevens hebben installateurs vaak een voorkeur die niet perse op het beste product gebaseerd hoeft te zijn.

Wij zijn dus op zoek naar een objectieve vergelijking tussen de verschillende leveranciers en hun producten. Tot nu toe heb ik die nog niet gevonden, maar hopelijk bestaat deze ergens en kan iemand ons er naar verwijzen zodat we een onderbouwde keuze kunnen maken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Waarom zou je het willen combineren?

Een l/w warmtepomp heeft relatief veel luchtflow nodig.
Een WTW liefst zo weinig mogelijk (op basis van CO2)

Dus die 2 dingen zou ik apart houden. (als er 1 van de 2 kapot is, doet het ook minder zeer)
Hier een Mitsubishi 5 kW l/w warmtepomp uit spanje, met je bovenstaande eisen
en een itho qualityflow (die komt vandaag binnen hoop ik)

Verder het puntje geluid. Hier geen overbodig lawaai in huis. Dat hou ik liever buitenshuis met een buitenunit.

Ook heb ik een luchtontvochtiger om maximaal te kunnen koelen straks. (ipv de standaard 18 graden ivm dauwpunt)

[ Voor 14% gewijzigd door AUijtdehaag op 26-08-2016 12:18 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhaelak
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Er zijn veel goede merken, o.a.;

Mitsubishi
Panasonic
Toshiba
Fujitsu / General
Daikin

En nog vele meer....

Op het forum zijn Mitsubishi en Panasonic volgens mij het meest vertegenwoordigd als volledige oplossing. Als hybride oplossing wordt vaak de Elga genoemd.

Wat ik zelf in ieder geval belangrijk vind is een installateur te vinden die ervaring heeft met warmtepompen en die ook openstaat voor andere merken. Probeer zelf ook in te lezen in de verschillende merken en hun oplossingen zodat je zelf ook een idee krijgt van wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:19
en waar in het land zit je? Niet alle leveranciers reizen het hele land door.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Er gaat hier van alles door elkaar heen. Er word gevraagd om leveranciers en er worden allemaal merknamen genoemd.

Een leverancier is geen Panasonic of Mitsubishi, dat is de fabrikant.

Een leverancier verkoopt alleen het apparaat, een installateur monteert en installeert het apparaat, eventueel met de verdere installatie.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhaelak
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Is het dan de bedoeling allerlei installateurs te noemen? Of de welbekende spaanse webshop of franse webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 21:33

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Rhaelak schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:28:
Is het dan de bedoeling allerlei installateurs te noemen? Of de welbekende spaanse webshop of franse webshop?
Denk het wel ja...

Misschien zou ts eerst eens een x aantal pagina's van
[url]https://https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1668127/last[/url]
kunnen doorlezen.

Denk dat daar "gewoon" alle info in staat.

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:16
Volgens mij kun je met deze vraag inderdaad prima in Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en koelen 2 terecht. Leveranciers worden daar minder besproken, maar is ook maar net waar je woont en of je een klik hebt met een leverancier/installateur.
Ik wil je aanraden om dat topic eens door te nemen en/of je vraag (in verkorte versie, anders sneeuwt hij onder) daar misschien nog eens te stellen.

Dit topic heeft daardoor weinig discussiewaarde meer en zal ik daarom sluiten
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.