Seriously? (2)

Pagina: 1
Acties:

• Yalden
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
nieuws: Securitybedrijven ontdekken drie zero days in iOS die actief werden m...

33 reacties waarvan er maar 5 een +1 krijgen, en of dat nou de 5 meest waardevolle/on-topic reacties genoemd mogen worden? Met alle respect wordt mijn persoonlijke respect voor de FrontPage reacties in het algemeen en de moderatie daarvan in het bijzonder echt steeds minder...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06 14:03
De meeste reacties zijn nou ook niet echt nuttig te noemen. Maar wat wil je met dit topic?

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
StecaGrid schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:09:
De meeste reacties zijn nou ook niet echt nuttig te noemen. Maar wat wil je met dit topic?
Het gaat me in ieder geval niet over de inhoud van reacties, dat is vrijheid van meningsuiting, of zoiets... Waar het me wél om gaat is dat ik (al een hele tijd) vind dat het FP moderatie systeem een flinke update kan gebruiken en dat ik het vanavond weer eens nodig vond mijn mening daarover hier te poneren.

Hier (met excuses aan de mensen die deze berichten hebben geplaatst)... Van de inmiddels 39 reacties op "Securitybedrijven ontdekken drie zero days in iOS die actief werden misbruikt" zijn dit de enige, inmiddels, 6 reacties die als on-topic worden beschouwd door de dames en heren FP moderators:

> Klopt, dat liet Stuxnet wel zien. ;) En sindsdien nog een paar anderen. Airgap is niet meer veilig, net zomin als sneakernet.
En dan heb ik het niet eens over mogelijkheden om apparaten sie niet geshield zijn af te luiteren over een kortere afstand (meters meestal) zoals toetsenborden, Bluetooth, monitoren etc.

> Iets waar geen computers in zitten. Waar een computer in zit, kan namelijk ook malware verstopt worden.

> Volgens het artikel is de iOS malware waarschijnlijk onderdeel van malware ontwikkeld door een grotere spyware organisatie NSO. Er lijkt dus wel reden te zijn om aan te nemen dat dit virus 'in het wild' voorkomt.

> nieuws: Hackers publiceren interne data omstreden beveiligingsbedrijf Hacking...
Zijn ook zat europese bedrijven die dergelijke diensten bieden.
Floreert waarschijnlijk meer dan ooit met alle aanslagen maar het zal wel een tijd duren voordat het bekend wordt. Belastingdienst had bijvoorbeeld ook interesse in deze partij. Maar politie/justitie is niet helemaal duidelijk over zero-days en AIVD en mivd mag ze wel gebruiken;
http://www.nu.nl/weekend/...evaarlijke-situaties.html
En dat zijn berichten die het publiek bereiken.
Het verwijt Israël is wel erg antiek.

> Officieel bestaat 'deels joods' niet. Je bent het via moeders kant of je bent het niet

> Ahhh vandaar dat beta 7 zo snel op beta 6 volgde dus? ;) Dat verklaart een hoop.

Seriously?

{edit}

inmiddels heeft de reactie "telraam" óók een +1 |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

{edit}

en daar is nummer 8 met een +1

> Daar kaart je een heel mooi onderwerp aan. Voor anti-semieten ben ik joods genoeg. Voor meeste joden ben ik niet "echt" genoeg. Het stamt wel degelijk van mijn moeders kant. Dus officieel ben ik het. Maarja ik heb hier een goed leven en opleiding gehad waardoor ik weet dat een geloof/groep niet gelijk is aan een ras.
Vergis je niet dat rassenhaat en onderscheid vooral ook door "ons" gedaan word.
Daar hoor je hier in nederland niet veel over WANT 2e wereldoorlog. Het zijn ook allemaal mensen he ;)

leg mij nou eens uit hoe dat in vredesnaam on-topic is?!?!?!

[ Voor 75% gewijzigd door Yalden op 25-08-2016 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 18:05

Redneckerz

A place to be.

[b][message=48099855,noline]Waar het me wél om gaat is dat ik (al een hele tijd) vind dat het FP moderatie systeem een flinke update kan gebruiken en dat ik het vanavond weer eens nodig vond mijn mening daarover hier te poneren.
Nou, doe eens een poging. Wat moet er anders? En bedenk er dan bij dat de eerste 3 ideetjes die in je hoofd op borrelen naar alle waarschijnlijkheid al eens de revue zijn gepasseerd :)

Bovendien, als je mismods tegenkomt die feitelijk onjuist zijn (Want waarom staan ze op +1?) dan hebben we daar (Heel flauw, ik weet het) dit voor: Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
Redneckerz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:30:
[...]

Nou, doe eens een poging. Wat moet er anders? ...[/TOPIC]
Als de uitgever van Tweakers.net mij een interessant aanbod zou willen doen om voor hen het moderatie-systeem te verbeteren zal ik daar met alle plezier met ze over in gesprek gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:33
Yalden schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:18:
[...]

Als de uitgever van Tweakers.net mij een interessant aanbod zou willen doen om voor hen het moderatie-systeem te verbeteren zal ik daar met alle plezier met ze over in gesprek gaan.
Volgens mij bedoelt Redneckerz dat je "verhaal" niet zo constructief is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
bszz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:37:
[...]

Dat spijt me dan... Maar zoals hij al zei was mijn uiting van frustratie niet uniek. Zoals ik al zei ben ik best bereid constructief te zijn maar net als de uitgever van Tweakers.net ben ik geen liefdadige instelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
Nou, als je vind dat je een lumineus idee hebt dat voor Tweakers geld waard zou zijn zou ik zeggen: Stuur eens een voorstel dat interessant genoeg kan zijn voor Tweakers om aandacht aan te besteden. Het forum is meer een middel voor leden van de community. het is niet zo gebruikelijk dat zij voor hun bijdragen betaald worden....

Overigens zie ik dat je in het aangehaalde topic zelf 22 keer hebt gereageerd met als resultaat:

1x +1
15x 0
6x -1

Is dat niet een klein beetje de reden van je topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
Ja, of ik begin gewoon zelf een site en ga de concurrentie aan...

Nee, op het moment dat ik deze thread begon waren er in totaal 33 reacties waarvan misschien een stuk of drie of zo van mij... Als je het precieze aantal wil weten zal je dat zelf even moeten onderzoeken.

Als ik het idee had gehad dat mijn reacties verkeerd waren beoordeeld en ik daar een punt van had willen maken dan had ik dat wel gewoon gezegd, op de daarvoor aangewezen plek.

Wat trouwens wel opmerkelijk is vind ik, is dat ik eerder vandaag nog minstens twee reacties met een +2 er tussen had staan. Waarom die nu +1 of nog minder zijn kan je je afvragen... Het lijkt me in ieder geval logisch dat dat eerder te maken heeft met deze thread of het feit dat ik een mening verkondig die niet door de meerderheid gedeeld wordt, wat allebei zou onderstrepen dat het moderatie-systeem in zijn huidige vorm dringend een update kan gebruiken, waarmee de cirkel dan wat mij betreft weer rond is.

[ Voor 36% gewijzigd door Yalden op 26-08-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Yalden schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:28:

Nee, op het moment dat ik deze thread begon waren er in totaal 33 reacties waarvan misschien een stuk of drie of zo van mij... Als je het precieze aantal wil weten zal je dat zelf even moeten onderzoeken.

Als ik het idee had gehad dat mijn reacties verkeerd waren beoordeeld en ik daar een punt van had willen maken dan had ik dat wel gewoon gezegd, op de daarvoor aangewezen plek.
Hoe het ook zij, het forum is niet echt de plek voor een open sollicitatie en verder zie ik de meerwaarde van dit topic niet zo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:20

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Heb net alle moderaties daar even nagelopen, staan zo ver ik zie allemaal goed.

Dat er van de 132 reacties maar 32 op +1 staan is jammer, maar dat ligt aan de kwaliteit van de reacties.

Je bent daar zelf trouwens ook niet echt positief bezig met deze hele discussie: Yalden in 'nieuws: Securitybedrijven ontdekken drie zero days in iOS die acti...

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
bszz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:56:
[...]

Hoe het ook zij, het forum is niet echt de plek voor een open sollicitatie en verder zie ik de meerwaarde van dit topic niet zo..
Et tu, bszz? Open sollicitatie? Seriously? Als deze site nog, zoals in het begin, een echte community was geweest had ik daar met alle liefde een heleboel tijd en energie in willen steken, zonder daarvoor een beloning te vragen of verwachten. Inmiddels zijn zowel de site als ikzelf een stuk commerciëler geworden...

Maar zoals in de FP-thread die ik als voorbeeld voor mijn commentaar gebruikte wordt nu ook hier de "discussie" een hele andere kant op geduwd... Ik was aan het klagen, niet aan het solliciteren. Als ik de ambitie had om voor Tweakers.net te werken zou ik dat echt wel heel erg anders aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
_David_ schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:59:
Heb net alle moderaties daar even nagelopen, staan zo ver ik zie allemaal goed.

Dat er van de 132 reacties maar 32 op +1 staan is jammer, maar dat ligt aan de kwaliteit van de reacties.

Je bent daar zelf trouwens ook niet echt positief bezig met deze hele discussie: Yalden in 'nieuws: Securitybedrijven ontdekken drie zero days in iOS die acti...
Hallo David, dankjewel voor je reactie. Zoals ik al zei waren er op het moment dat ik deze thread startte 33 reacties, niet 132. Als je stelling is dat het moderatie systeem negatief bijdraagt aan de inhoudelijke kwaliteit van de reacties in het algemeen zal ik de laatste zijn om je daar ongelijk in te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:20

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Yalden schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:04:
[...]

Hallo David, dankjewel voor je reactie. Zoals ik al zei waren er op het moment dat ik deze thread startte 33 reacties, niet 132. Als je stelling is dat het moderatie systeem negatief bijdraagt aan de inhoudelijke kwaliteit van de reacties in het algemeen zal ik de laatste zijn om je daar ongelijk in te geven.
Nee, mijn stelling is dat de kwaliteit van de reacties uiteindelijk bepaald hoeveel reacties op +1 of hoger uitkomen.

En die kwaliteit is helaas minder bij 'controversiele' onderwerpen zoals Apple, privacy, piracy, etc.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
_David_ schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:08:
[...]

Nee, mijn stelling is dat de kwaliteit van de reacties uiteindelijk bepaald hoeveel reacties op +1 of hoger uitkomen.

...
Nou, daar zijn we het dan over oneens.

Omdat ik voor vandaag even uitgediscussieerd ben hier laat ik het daar even bij, maar als jij behoefte hebt daar verder over te discussiëren zal ik dat in overweging nemen. Ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Yalden schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:01:
[...]

Et tu, bszz? Open sollicitatie? Seriously? Als deze site nog, zoals in het begin, een echte community was geweest had ik daar met alle liefde een heleboel tijd en energie in willen steken, zonder daarvoor een beloning te vragen of verwachten. Inmiddels zijn zowel de site als ikzelf een stuk commerciëler geworden...

Maar zoals in de FP-thread die ik als voorbeeld voor mijn commentaar gebruikte wordt nu ook hier de "discussie" een hele andere kant op geduwd... Ik was aan het klagen, niet aan het solliciteren. Als ik de ambitie had om voor Tweakers.net te werken zou ik dat echt wel heel erg anders aanpakken.
Maar wat wil je dan met dit topic? Wil je dat Tweakers weer niet-commercieel wordt? Dat zie ik zo snel niet gebeuren. En ook dat is geen garantie voor kwaliteit, wellicht wordt de kans daarop zelfs kleiner.

Uiteraard dacht ik niet echt dat je bij Tweakers wilt werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
bszz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:15:
[...]

Maar wat wil je dan met dit topic?...
Ik dacht dat ik die vraag al had beantwoord, maar voor de duidelijkheid dan nog even; Mijn intentie met dit topic was mijn ongenoegen te uiten en mijn frustratie te laten blijken. Dat heb ik gedaan dus wat mij betreft mag er nu een slotje op.

Inmiddels is er trouwens niet één van mijn reacties nog on-topic, volgens het moderatiesysteem, waar eerder vandaag nog meerdere +2 waren... I rest my case.

[ Voor 16% gewijzigd door Yalden op 26-08-2016 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Yalden schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:18:
Dat vraag ik niet, leuk ontwijkend antwoord trouwens. Ik vraag je wat jouw oplossingen zijn, vervolgens kom je alleen met deflecties aanzetten.

Klagen kan iedereen want daar hebben wij Nederlanders het alleenrecht op. Inhoudelijk klagen is iets heel anders, en iets wat ik niet in je reacties terug zie komen :)
bszz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:37:
[...]

Zeker. Een beetje door de topics heen wadend herken ik inmiddels dat de crew minder geneigd is tot reageren als het klaagverhaal niet een punt bevat wat ze nog niet kennen. Yalden roept iets, maar komt niet met oplossingen.

Daarom zeg ik ook dat naar alle waarschijnlijkheid de eerste 3 dingen die hij bedenkt al eens voorbij zullen zijn gekomen. :)
Yalden schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:47:
Dat spijt me dan... Maar zoals hij al zei was mijn uiting van frustratie niet uniek.
Vandaar ook de uitnodiging om met oplossingen te komen. Zeggen ''Ach, dan moeten ze mij maar een aanbod doen en dan geef ik ze de oplossing'' is niet constructief en voegt niets toe.
Yalden schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:47:
Zoals ik al zei ben ik best bereid constructief te zijn maar net als de uitgever van Tweakers.net ben ik geen liefdadige instelling.
Omdat het een mooie dag is ga ik op herhaling: Wat zijn dan jouw oplossingen?
Yalden schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:28:
Tuurlijk joh ;) Met de instelling die je nu tentoonspreidt lijkt het mij eerder dat je het aan een ander overlaat, maar vervolgens blijft roepen dat je het allemaal wel beter weet 8)7
Als deze site nog, zoals in het begin, een echte community was geweest had ik daar met alle liefde een heleboel tijd en energie in willen steken, zonder daarvoor een beloning te vragen of verwachten.
Die community is er nog steeds hoor. Je moet Tweakers en de community niet als 1 geheel behandelen maar als 2 verschillende partijen zien.
Inmiddels zijn zowel de site als ikzelf een stuk commerciëler geworden...
*zucht* Tweakers is altijd commercieel geweest. Het is eerder de manier waarop dit wordt bedreven wat steeds meer aan wrijving onderhevig is.
Ik was aan het klagen, niet aan het solliciteren.
En dat kan iedereen, en daar zijn zulke topics ook niet voor. Wat mij betreft sluit je jezelf dus ook gewoon uit. Inhoudelijk klagen prima, rucksichlos klagen nein.
Yalden schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:19:
Ik dacht dat ik die vraag al had beantwoord, maar voor de duidelijkheid dan nog even; Mijn intentie met dit topic was mijn ongenoegen te uiten en mijn frustratie te laten blijken.
Klaarblijkelijk heb je dus niet door wat de strekking van zulke topics moet wezen. Zeiken om het zeiken is er ieder geval niet 1 van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
Redneckerz schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:15:
[...]

Dat vraag ik niet, leuk ontwijkend antwoord trouwens.
Dankjewel!
Ik vraag je wat jouw oplossingen zijn, vervolgens kom je alleen met deflecties aanzetten.
Dat klopt en dat zal ik uitleggen: Het zal ongetwijfeld voor in ieder geval een belangrijk deel aan mij liggen maar op de een of andere manier kom ik de laatste tijd bijna elke keer als ik iets post, FP en/of forum-reactie of blog, terecht in een discussie. Daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin (meer) in. Ik zit momenteel in de ziektewet na een zware operatie en ik wil/moet me focussen op weer gezond worden, niet op discussies op Tweakers.net. Ik denk dat een deel van de reden dat ik in die discussies terecht kom is dat ik gefrustreerd ben over het feit dat ik niet gewoon aan het werk kan momenteel en ik weet zo goed als zeker dat als ik gewoon aan het werk was ik niet in die discussies hier terecht zou komen (of ze zou beginnen).

Dan terug naar jouw vraag over mijn oplossingen. Ik heb niet een uitgewerkt plan klaarliggen maar ik heb wel over het "probleem" nagedacht en ik heb er ook ideeën over. Of die ideeën overeenkomen met ideeën van anderen die hier al de revue zijn gepasseerd weet ik niet, ik ben niet bekend met wat er hier allemaal al is aangedragen. Zoals ik al zei heb ik op dit moment andere dingen om me op te focussen dan Tweakers.net wat me veel te veel stress oplevert wat ook de reden is dat ik ben gestopt met bloggen.

Ik hoopte met mijn post hier op het forum mijn frustratie van me af te kunnen zetten en het weer af te sluiten. Dat hoop ik nog steeds en daartoe ga ik nu een nieuwe poging doen.

Ik hoop hiermee je vraag voldoende te hebben beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Yalden schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:40:
Dat klopt en dat zal ik uitleggen: Het zal ongetwijfeld voor in ieder geval een belangrijk deel aan mij liggen maar op de een of andere manier kom ik de laatste tijd bijna elke keer als ik iets post, FP en/of forum-reactie of blog, terecht in een discussie. Daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin (meer) in.
Dan moet je dat gewoonweg niet doen? Discussies op Tweakers zijn wel even minder belangrijk dan een (zware) operatie (Beterschap trouwens!)
Yalden schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:40:
Dan terug naar jouw vraag over mijn oplossingen. Ik heb niet een uitgewerkt plan klaarliggen maar ik heb wel over het "probleem" nagedacht en ik heb er ook ideeën over. Of die ideeën overeenkomen met ideeën van anderen die hier al de revue zijn gepasseerd weet ik niet, ik ben niet bekend met wat er hier allemaal al is aangedragen.
Dat klinkt al heel wat beter dan de rants die in het begin gebeurden. Maar als je geen tijd hebt om een oplossing uit een te zetten, waarom maak je dan wel tijd om klakkeloos te klagen? Omdat dit nu makkelijker is?

Ik snap de frustratie, maar met een topic zonder echt een ''punt'' te hebben en vooral frustratie van je afschrijven lijkt mij niet de juiste manier. Aan de andere kant, soms helpt het wel eens om even een zeikpost te plaatsen, dus tja.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
Redneckerz schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:37:
[...]

Dan moet je dat gewoonweg niet doen?
Dat probeer ik dus ook maar als je al maanden je thuis zit dood te vervelen is het niet makkelijk om altijd je mond te houden en niets te posten (op je favoriete site!)
Beterschap trouwens!
Dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Yalden schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:44:
[...]
Dat probeer ik dus ook maar als je al maanden je thuis zit dood te vervelen is het niet makkelijk om altijd je mond te houden en niets te posten (op je favoriete site!)
Kan ik je aan een leuke hobby helpen dan? (Mag per PM) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
Redneckerz schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:48:
[...]

Kan ik je aan een leuke hobby helpen dan? (Mag per PM) :)
Dat is erg aardig van je, maar niet nodig. Ik moet gewoon zo snel mogelijk weer aan het werk en inmiddels ben ik genoeg hersteld van mijn triple bypass vorige maand om langzaam weer te gaan fitnessen waar ik mee bezig ben. Dan is het even afwachten of ik nog een andere operatie moet ondergaan dus het is nu nog onduidelijk wanneer/of ik weer aan het werk kan. Ik moet gewoon nóg iets beter mijn best doen om mijn frustraties in ieder geval niet op Tweakers.net uit te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01

Onbekend

...

Als je een reactie post, dan weet je dat er tegenreacties op gaan komen.
Soms is het gemakkelijker om in een ander programma je ergenis als reactie op te stellen, en deze na een paar dagen als nieuw topic te starten, of in een bestaand algemeen topic te gooien. Hierdoor heb je je frustratie wel meteen opgeschreven, maar krijg je pas de discussie op het moment wanneer jij het wil. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
Onbekend schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:13:
Als je een reactie post, dan weet je dat er tegenreacties op gaan komen.
Soms is het gemakkelijker om in een ander programma je ergenis als reactie op te stellen, en deze na een paar dagen als nieuw topic te starten, of in een bestaand algemeen topic te gooien. Hierdoor heb je je frustratie wel meteen opgeschreven, maar krijg je pas de discussie op het moment wanneer jij het wil. :)
Dat is een goed idee, dankjewel voor de tip!
Pagina: 1