captive login

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sndrcrvts
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Sinds een jaar zit ik op kot waarbij het internet werkt via een captive login.
Nu zou ik graag toestellen zoals chromecast die hier dus niet meer werken gebruiken.
Zou het daarom mogelijk zijn om een router te kopen en aan te sluiten via ethernet en die in te stellen zodat die zichzelf inlogt via deze captive portal? Zo zou ik dan ook via mobiel niet meer naar die portal moeten surfen en handmatig inloggen.

Alle reacties

Anoniem: 63975

Dat kan, maar het hangt er van af of die kot ISP aan DPI doet en daarmee kan zien dat je meerdere apparaten onder 1 IP adres hebt hangen.

Staat hier iets over in de voorwaarden van kot-internet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat kan, dan moet je NAT doen op de router (dat doen huis-tuin-en-keuken-routers standaard, overigens ;)). Nadat je met een willekeurig apparaat in het LAN hebt ingelogd op het captive portal, is de router met z'n WAN-interface ingelogd op het captive portal en alles wat in het LAN zit kan dat gewoon internetten.

Anoniem: 63975 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:33:
Dat kan, maar het hangt er van af of die kot ISP aan DPI doet en daarmee kan zien dat je meerdere apparaten onder 1 IP adres hebt hangen.

Staat hier iets over in de voorwaarden van kot-internet?
In het geval van NAT kun je niet zomaar zien dat er meerdere apparaten aan hangen. De ISP ziet maar 1 IP-adres, het WAN-IP-adres van de router.

In het geval van een switch zou je het wel kunnen zien, maar dat lost het probleem ook niet op (dan zou je alsnog op elk apparaat moeten inloggen op het captive portal).

[ Voor 73% gewijzigd door Compizfox op 25-08-2016 17:28 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• sndrcrvts
Dus als ik het goed begrijp, zal de pc telkens moeten inloggen om het captive portal en zal de router ook op het netwerk aangesloten, alle ip-adressen via nat vertalen naar die van men pc die ingelogd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

sndrcrvts schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:17:
Dus als ik het goed begrijp, zal de pc telkens moeten inloggen om het captive portal en zal de router ook op het netwerk aangesloten, alle ip-adressen via nat vertalen naar die van men pc die ingelogd is?
Nee, de router vertaalt (d.m.v. NAT) de interne IP-adressen naar het IP-adres van de WAN-interface van je router.

Vanuit de ISP gezien is het niet de PC die is ingelogd op het captive portal, maar de (WAN-interface van) de router.

De ISP ziet dus één apparaat (je router), maar 'achter' je router kun je een heel netwerk hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 25-08-2016 20:42 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• sndrcrvts
Oke het is me al veel duidelijker. thx!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

- hotels, camping en andere vakantie oorden .. waar je dus moet betalen voor internet ..
er zijn routers/accesspoints die wireless dit voor meerdere clients delen soms zelfs met wifi naar kabel en omgekeerd.. prop er een 3g/4g usb stick in en je het mobiel internet..

Zoek op hotel + access point op internet .. (en ja je kan via elk device inloggen .. om daarna met elk ander device op internet te gaan..

Er bestaat een zeer kleine kans dat ze dit weren, overgens ook daar zijn wegen omheen ..
soort proxy..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 18:25

ShadowAS1

IT Security Nerd

Het feit dat DPI gebruikt kan worden om NAT te detecteren is zeker waar, echter ligt het maar net aan de implementatie.
Een simpel HTTP request geeft bijvoorbeeld een hostname mee.. Als je vanaf 1 IP adres meerdere hostnames ziet komen klopt er iets niet.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:29 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 18:55
Lees dit eens Simpele router voor Wifi toegang met captive portal

Probeer eens met connectify.me aan de slag te gaan.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-05 21:21
Voor de camping heb ik een alfa networks r36 router gekocht met een externe usb antenne. In de hoop dat de verbinding met het wifi netwerk stabieler zou worden en ik tevens zoals hierboven is genoemd eenmalig via de portal verbinding hoef te maken.

De ontvangst via de externe antenne is prima echter het werken met meerdere apparaten via de router werkt totaal niet. Van alles geprobeerd en allerlei fora afgestruind en het enige wat ik heb kunnen vinden zou zijn dat dit met het subnet van de camping wifi te maken zou hebben, is 255.255.252.0 ipv 255.255.255.0.

Nu heb ik de externe antenne rechtstreeks op mijn laptop aangesloten, daar connectify op geinstalleerd en zowaar werkt dit uitstekend! Na een week begon connectify echter te zeuren dat ik moest upgraden naar de betaalde versie om langer dan een half uur te blijven werken. Op zich wil ik best betalen, maar Nederlandse zuinigheid heeft me er toe gezet om naar een gratis oplossing te zoeken en die heb ik gevonden; baidu hotspot. Ziet er wat minder gelikt uit maar werkt prima.

Wellicht dat bij jou een r36 wel werkt.
Pagina: 1