Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele router voor Wifi toegang met captive portal

Pagina: 1
Acties:
  • 4.069 views

• rhoogduin
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 12:31
Hallo Allemaal,

Ik wil graag een simpele router opzetten om mijn eigen devices te kunnen connecten naar een openbaar Wifi netwerk. Dat netwerk vereist een account en dat wordt aan een device gekoppeld en moet met behulp van een captive portal worden ingegeven (web-login). Reden is dat de beheerder niet te veel devices online wil. Snap ik. Nu zit ik met kleine kinderen die af-en-toe online willen en dat gaat niet echt lekker makkelijk op deze manier. De Nintendo DS-en van de kinderen bieden niet eens de mogelijkheid voor zo'n inlogpagina :(

Mijn idee is om een eigen Wifi AP in de lucht te brengen en die zo simpel mogelijk te laten overbruggen naar de publieke Wifi. Waar ik tegen aan loop is de Captive portal om in te loggen. Dat vereist actie waarvoor een client bewerking nodig is (browser openen en wachtwoord intikken). Hoe pak ik dat handig aan?

Ik heb de forums van GoT doorgenomen en onderstaande post kwam het dichtste in de buurt van wat ik wil: Internet in Hotel
Waarbij Connectify.ME en DD-WRT best aansprekende oplossingen zijn, maar: Ik zou geen laptop o.i.d. in willen zetten, maar een device die op de achtergrond kan blijven draaien (met laag stroomverbruik). Ik heb mijn oude Linksys WAG354G gepakt, maar die wordt niet ondersteund door DD-WRT. Helaas.

Zou zoiets lukken met een Android Mini PC (bijvoorbeeld de Minix Neo X5 Mini-PC TV-Box die ik eventueel zelfs als mediaplayer zou kunnen gebruiken)?
Zelfde voor de Raspberry Pi: zou het daar mee kunnen om dit te bereiken?

Voor de captive portal kan ik me bedenken dat ik het volgende doe: ik maak een HTML pagina waarin ik netjes alle POST informatie zet voor de login pagina. Die pagina laat ik elke 1,5 uur refreshen, zodat de verbinding netjes open blijft. Daarmee heb ik op het device de verbinding naar het publieke internet geregeld.

Dan volgt natuurlijk de uitdaging: hoe maak ik van het device ook een AP. Kan dat met Android, kan dat op de Raspberry?

Ik ben al een heel eind (denk ik), maar ik kom er net niet helemaal uit. Het lukt me net niet om de laatste stukjes van de puzzel te leggen. Wie helpt? O-)

Groet,
Robin.

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Toevallig kwam ik pasgeleden dit tegen :

http://easyhotspot.inov.asia/

Misschien kun je hier iets mee, Dit is te combineren met DD-WRT waardoor je een relatief goedkope infra op kunt zetten.

Je kan ook kijken naar mikrotik, http://www.mikrotik.com. zij hebben ook captive portal ondersteuning. Ook is mikrotik met de gebruikte hardware ( routerboard ) niet al te duur!

Succes!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

of als het helemaal op de router draait... ook leuk toch?

http://wiki.openwrt.org/doc/howto/wireless.hotspot

Zelf geen ervaring mee. ...

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:46
Maar wil je nou zelf een captive portal op je eigen router opzetten, of wil dat je iets hebt dat automatisch voor je inlogt bij het captive portal van die beheerder?

In het tweede geval zou een router met dd-wrt en een paar scripts misschien al genoeg zijn om dat voor elkaar te krijgen. Die scripts, die op de router draaien, zorgen dat de router inlogt. Alle apparaten, die verbonden zijn aan deze router zijn dan ook gelijk verbonden.
Wifi AP beheerder ----[wlan]---> Eigen AP(Met automatische login scripts) ----[wlan/lan]----> Eigen apparatuur, zoals DS.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik vermoed zoiets als Groentjuh beschrijft.
Dat het AP inlogt, en de verbinding verder regelt intern, naar de eigen apparatuur, zodat de DS en anderen daarop inloggen

< ik had ook al gezocht, maar nog geen effect gehad >

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:12
Je moet niet te moeilijk denken :) Dit kan een simpele WRT54G(versie 1-4, 5, 7.2)/WRT54GL(alle versies) router met DD-WRT (dat zet je op een router) al voor je doen. Één keer inloggen met een laptop/smartphone op je "eigen" wifi netwerk, code intikken en iedereen kan online.

Ik heb hier een blog over geschreven hoe je dit het makkelijkste doet, die vind je hier:

Het blog van een prutser: Maak van je router een universal wireless repeater

• rhoogduin
Groentjuh schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:07:
Maar wil je nou zelf een captive portal op je eigen router opzetten, of wil dat je iets hebt dat automatisch voor je inlogt bij het captive portal van die beheerder?
Dat laatste inderdaad en dat valt nog niet mee.

Ik moet zeggend at ik ondertussen ook nog gekeken heb naar de oplossing om het Wifi links te laten liggen en op basis van Mifi wat te doen. Ik ben (al heel lang) klant bij Xs4all en zij bieden sinds 1 mei een gratis data-abonnement aan voor 200 MB. Dat in combinatie met hun Huewai Mifi router zou wellicht precies genoeg zijn voor wat de kinderen nodig hebben.

Wij (de ouders) kunnen dan op de laptop gewoon Wifi blijven gebruiken en inloggen op die landingspagina en de kinderen kunnen met hun DS via de MIFI gewoon over 3G. Het stoere van xs4all is dat het op basis van fair use is, dus als we per ongeluk over de 200Mb hen gaan, dan krijgen we niet ineens een gepeperde rekening.

Die neem ik ook even in mijn zoektocht mee.

• rhoogduin
tha_bulldog schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:25:
Je moet niet te moeilijk denken :)

Ik heb hier een blog over geschreven hoe je dit het makkelijkste doet, die vind je hier:
Super. Dat is dus precies wat ik zoek. Dat ik dat met Google niet heb kunnen vinden. Goed werk Bulldog!

Denk je dat ik daar ook automatisch mee zou kunnen inloggen, dus zonder dat ik met de laptop er eerst naar toe ga om op die webpagina in te loggen? De laptop is niet standaard mee en aan, terwijl ik op de Nintendo DS-en van de kinderen dus niet op de webpagina kom. Nu dacht ik: als ik op die WRT nou een scriptje kan toevoegen, dan kan ik daar de login info POST-en en dan is de verbinding er ook. Of denk ik nou toch weer te moeilijk? O-)

Nu moet ik dus even afwegen of ik een WRT54 koop of voor die Mifi oplossing ga.

Heel veel dank voor de reacties. Top dat net het laatste puzzelstukje lijkt te gaan vallen!

Verwijderd

Je zou Zeroshell kunnen gebruiken. Op de meest simpele pc draait dat vanaf een SD kaartje. Of je flasht het image naar een gewone hd.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-11 14:51
Voor wie net als ik later op dit topic uit komt nog even een linkje waar je kan vinden of jouw oude router geschikt is voor installatie van DD-WRT:

https://www.dd-wrt.com/site/support/router-database

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:57

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als het nu een relevante reply was geweest, dan snap ik het, maar dit heeft geen toegevoegde waarde voor het topic.. ruim 3 jaar oud topic omhoog schoppen met een dergelijke reply is niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.