internet in hotel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Topicstarter
Ik had een probleem in een paar hotels tijdens zakenreizen.

In veel hotels is er alleen WiFi en je krijgt een code van de receptie om op een captive portal in te vullen. Op zich niets aan de hand.

MAAR: Je mag die code alleen gebruiken op maar 1 apparaat. Dus bv. de laptop. Je iPhone of Samsung etc... mag niet het internet op. Want de code is al een keer gebruikt.

Sommige hotels hebben zowel bedraad als WiFi. Bij bedraad is het simpel. Een router er tussen en klaar.

Hoe moet dit met WiFi? Kan bv. DD-WRT WiFi routen? Dus WiFi in, en uitzenden met andere SSID, waar de laptop, iPhone etc... aan hangen. Dus de WAN "poort" is in dit geval niet de UTP kabel, maar een WiFi link naar het hotel toe.

Voorbeeld: laptop en iPhone "connecten" met de router met SSID: "PRIVATE" (die krijgen ook WPA2). De router met zijn WiFi "pakt" de "HOTEL_WIFI" ssid op.... Dan de laptop eerst opstraten, en internet op gaan. Captive portal, gegevens invullen en klaar.... Voor het hotel is het nog steeds 1 MAC adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480250

Download connectify en hopla je hebt een eigen hotspot gemaakt.
http://www.connectify.me/

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 480250 op 11-11-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:08
DD-WRT kan dat idd. Kwestie van even de handleiding(en) lezen:

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij de meeste hotels is die code niet apparaat-specifiek, en als het dat wel is, dan vraag je gewoon een paar extra codes. Nog nooit een probleem mee gehad :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:28

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Met gambieter ^^

Waarom zo moeilijk doen? Gewoon een extra code vragen als het nodig is. Maar alle hotels die ik heb gezien hadden inderdaad ook geen apparaatspecifieke code.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20
Een na laatste hotel vroegen ze mij zelfs van tevoren hoeveel apparaten ik heb en hoeveel codes ik wou. Tot heden eigenlijk geen probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:20

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb die captive portals wel eens weten te omzeilen met een SSH-tunnel naar mijn server thuis op een poort die open staat, zoals 53 (DNS) :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ach, het Doubletree Hilton hotel waar ik recent was, had alleen bedraad internet in de kamers ($10 per 24u) en WLAN in de lobby met een code. Maar ik kon de WLAN gewoon ontvangen in mijn kamer die ver weg was van de lobby, dat was fijn :p

Maar er zullen genoeg mensen zijn die die $10 aftikken, zeker zakelijk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
gambieter schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:25:
Ach, het Doubletree Hilton hotel waar ik recent was, had alleen bedraad internet in de kamers ($10 per 24u) en WLAN in de lobby met een code. Maar ik kon de WLAN gewoon ontvangen in mijn kamer die ver weg was van de lobby, dat was fijn :p

Maar er zullen genoeg mensen zijn die die $10 aftikken, zeker zakelijk.
$10 per 24u is echt een koopje! Wel frappant dat de duurdere hotels altijd betaald internet hebben terwijl de goedkopere het gratis aanbieden... Is vaak dan ook wel bagger, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34
$10/dag is inderdaad een koopje.

* Rukapul is blij met z'n zakelijk iPass abo. Wel het zelfde probleem als topicstarter want het is gebonden aan de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

The_MAN schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:26:
$10 per 24u is echt een koopje! Wel frappant dat de duurdere hotels altijd betaald internet hebben terwijl de goedkopere het gratis aanbieden... Is vaak dan ook wel bagger, maar toch.
offtopic:
Ach, ik was er 4 dagen en dan koop ik liever een telefoonkaartje om zo ook Google Maps te hebben op de telefoon ;)
Rukapul schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:27:
$10/dag is inderdaad een koopje.

* Rukapul is blij met z'n zakelijk iPass abo. Wel het zelfde probleem als topicstarter want het is gebonden aan de laptop.
Kun je dan niet een WLAN stickje meenemen, en zo een hotspot opzetten?

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 11-11-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gevonden:

New in DD-WRT v24 is Repeater Bridge mode. This extends your primary LAN via secondary router (bridge router) and also allows wireless clients to connect to your secondary router. This extends the range of your wireless network while simultaneously allowing wired clients to connect to your secondary router.

En de hotels, geven GEEN extra code uit. Jawel, ze doen het wel, als u maar nogmaals € 15 per code aftikt. Eentje zit in de prijs inbegrepen van de kamer, voor die anderen 15 euro a.u.b.......

Holiday Inn, Hamburg. is een 4 * hotel. Internet is bagger! (met een limiet van 300 Mb). Het is maar goed dat het in de prijs van de kamer was, anders had ik daar mijn geld teruggevraagd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 203842 schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:10:
Gevonden:

New in DD-WRT v24 is Repeater Bridge mode. This extends your primary LAN via secondary router (bridge router) and also allows wireless clients to connect to your secondary router. This extends the range of your wireless network while simultaneously allowing wired clients to connect to your secondary router.
Dat is niet wat je zoekt, lees die beschrijving nog maar eens goed ;)

Wat je wel zoekt, is de client mode. Deze gebruikt de WiFi-radio als WAN, en voert NAT uit tussen WAN en LAN. Dat laatste is cruciaal, want je wilt maar met 1 IP (het WAN-IP van je router dus) connecten met de hotspot.

Dan kun je als het goed is een tweede WiFi-netwerk opzetten die je dan bridged met de LAN-kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik ooit in een hotel zit hebben ze of 1 algemene code, of een specifieke, either way zit ik er 9 van de 10 keer zakelijk en dan betaalt de zaak toch. Bovendien hebben wij ook tot op zekere hoogte dataroming, dus couldent care less :)

Het typische is: als ik prive in het buitenland zit, mis ik internet via mijn telefoon eigenlijk totaal niet. Hooguit ooit leuk om nu.nl ff mee te checken, maar verder ook niet. Nou gebruik ik geen FB, twitter of andere sociale media, dat scheelt denk ik.
Daarnaast is er in die hotels meestal wel een standaardcode voor het personeel ofzo.
* The Eagle schept er vaak een genoegen in de hotel-wifi te hacken voor eigen gebruik ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Compizfox schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:17:
[...]
Dat is niet wat je zoekt, lees die beschrijving nog maar eens goed ;)

Wat je wel zoekt, is de client mode. Deze gebruikt de WiFi-radio als WAN, en voert NAT uit tussen WAN en LAN. Dat laatste is cruciaal, want je wilt maar met 1 IP (het WAN-IP van je router dus) connecten met de hotspot.

Dan kun je als het goed is een tweede WiFi-netwerk opzetten die je dan bridged met de LAN-kant.
Precies. En dan komt er LAN (UTP kabel) eruit. En ik wil MEERDERE apparaten aanlsuiten, iPhone, Samsung Galaxy, MacBook Pro, Nokia telefoon etc.... allemaal via WiFi. Client modem maakt er alleen maar een fysieke kabel verbinding. Dus niet wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:10
Als je een iPhone/iPad hebt die je ook gejailbreakt hebt kan je myWi gebruiken. Deze kan een bestaand wifi netwerk via Wifi doordelen naar de andere apparaten :)
New Wi-Fi sharing - Share your WiFi signal via your own WiFi Hotspot or via USB. This allows your iPhone to be connected to a WiFi hotspot, and share that connection to other devices via it’s own WiFi Hotspot.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 203842 schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:19:
[...]
Precies. En dan komt er LAN (UTP kabel) eruit. En ik wil MEERDERE apparaten aanlsuiten, iPhone, Samsung Galaxy, MacBook Pro, Nokia telefoon etc.... allemaal via WiFi. Client modem maakt er alleen maar een fysieke kabel verbinding. Dus niet wat ik zoek.
Op zich is die Client Mode ook niet wat je zoekt nee. Maar lees de laatste zin uit mijn post nog eens:
Maar Repeater Bridge is ook niet wat je zoekt, want die voert geen NAT uit. Maw die bridged de WAN, WLAN en LAN kant.
laurens0619 schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:29:
Als je een iPhone/iPad hebt die je ook gejailbreakt hebt kan je myWi gebruiken. Deze kan een bestaand wifi netwerk via Wifi doordelen naar de andere apparaten :)
[...]
Ik weet het niet zeker (ken die app niet), maar ik denk dat ook dat de verbinding zal bridgen, en dus geen NAT zal uitvoeren.
Dat is wel de bedoeling want je wilt dat de hotspot maar 1 device ziet :)

[ Voor 25% gewijzigd door Compizfox op 11-11-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus toch niet echt makkelijk. Ik denk dat ik ga voor die client mode, en dan op de LAN poort een kleine AP hang. Bv deze: http://www.belkin.com/us/...630C03AD87941268B4BC06EDD

Die kan gevoed worden uit een USB poort. Een TPLink 1043 meenemen, en dan deze Belkin eraan, lost het ook op. OK, twee hardware kastjes meenemen, maar goed, het moet dan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om een tweede WiFi-netwerk op te zetten op dezelfde router, en die dan te bridgen met de LAN-kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
DD-WRT kent 5 modi bij de wireless opties:

* Access Point: zend simpelweg een draadloos netwerk uit, als deel van de LAN.
* Client: gebruikt de WLAN interface als WAN-poort. Er wordt geen draadloos netwerk uitgezonden. Clients krijgen een IP-adres van de router.
* Client Bridge: client mode, maar zonder NAT. Clients verbonden met de LAN krijgen een IP-adres van de DHCP-server van het hotel.
* Repeater: er wordt een draadloos netwerk gejoined als client en er wordt een tweede virtuele interface gemaakt die een SSID uitzendt en geconfigureerd is met NAT.
* Repeater Bridge: repeater mode, maar de virtuele interface is geconfigureerd als bridge en dus zonder NAT.

De 4e optie, repeater mode, doet dus exact wat je vraagt. Een nadeel is de halvering van je snelheid, in het geval van een 54Mbps verbinding is er maar 27Mbps beschikbaar (er is maar één radio), wat een theoretische maximumsnelheid geeft.van 13Mbps. Connectify doet eveneens wat je wil.

Verder ben ik het eens met The Eagle, ik heb nog nooit betaald voor wifi in het hotel (wat verder niet wil zeggen dat ik er geen gebruik van heb gemaakt :+ )

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat klopt inderdaad precies ;)
Ik wist niet dat DD-WRT een mode had die dat out-of-the-box doet. Het zou iig hetzelfde zijn als Client mode + handmatig een tweede WiFi-interface gebridged met LAN aanmaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
[b]Compizfox schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:31:
Ik weet het niet zeker (ken die app niet), maar ik denk dat ook dat de verbinding zal bridgen, en dus geen NAT zal uitvoeren.
Dat is wel de bedoeling want je wilt dat de hotspot maar 1 device ziet :)
Ik heb hem nu niet bij de hand maar ik dacht dat hij wel echt NAT doet :)
Pas trouwens wel op met de dd-wrt methode. Niet iedere router kan in client mode staan. Het mooiste is als je een router met multi radio kan vinden die in client en AP mode kan staan.

Een andere optie is ook om een 2e micro wifi kaart in je usb van je laptop te stoppen (7 euro) en die het internet te laten delen als AP (of kan windows alleen adhoc netwerken aanmaken?)

Indien je een mac hebt werkt dit out of the box. Heb op die manier in China voor 20 man via mn macbook het internet gedeeld met dezelfde restricties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Zo hey, als ik zo veel werk moest doen om internet op 2 (of meer) apparaten te krijgen wist ik het wel: email afhandelen op mijn laptop en de rest van de avond in de hotel bar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Overigens is de meest simpele methoden volgens mij nog steeds: je telefoon als AP gebruiken voor alle andere apparaten. Android heeft standaard Internet connection sharing aan boord enzo ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

The Eagle schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:10:
Overigens is de meest simpele methoden volgens mij nog steeds: je telefoon als AP gebruiken voor alle andere apparaten. Android heeft standaard Internet connection sharing aan boord enzo ;)
Dat gaat toch alleen met het sharen van een 3G verbinding, niet met een WLAN verbinding? Verder eens met The_MAN in "internet in hotel"

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 12-11-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:26
Allemaal leuk en aardig dat geklooi met dd-wrt, maar vaak bots je toch op een captive portal zodra je internet op start. Geeft dd-wrt die pagina dan gewoon door? Ik denk dat Connectify toch echt het makkelijkste is (evt. met extra USB wifi stick als hij niet op dezelfde netwerkkaart als waar hij mee ontvangt nog een netwerk kan uitzenden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Die captive portals houden gewoon rekening met het MAC-adres van de netwerkkaart. Als je dus één keer inlogt op een client achter de DD-WRT router in repeater mode, hebben alle clients internettoegang. Connectify werkt op juist dezelfde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:55:
DD-WRT kent 5 modi bij de wireless opties:

* Repeater: er wordt een draadloos netwerk gejoined als client en er wordt een tweede virtuele interface gemaakt die een SSID uitzendt en geconfigureerd is met NAT.
Weet je dat zeker? Een gewone repeater doet alleen het her uitzenden van het signaal op layer 1. En heeft dus niets te maken met NAT.

Misschien dat DD-WRT een ander begrip erop na houdt, wat betreft dat, maar alle repeaters die ik heb geconfigureerd, doen niets met IP adressen (uiteraard, het apparaat heeft wel een vast IP adres om erin te komen, maar doet verder niets met IP adressen). Ja, de snelheid halveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
DD-WRT houdt er inderdaad een andere definitie op na. Wat je beschrijft wordt in DD-WRT 'Repeater Bridge' genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ik heb het net even op mn iPad getest en hij deelt het netwerk echt via nat. Ipad via wifi verbonden en via mywii een infrastructure netwerk aangemaakt. Kon daarna middels 2 laptops op internet tetwijl de router maar 1 device (de ipad) zag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK, dat zou dus ook kunnen met een MacBook Pro? Want dit is in dit geval aanwezig (samen met wat telefoons, Win laptop's etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Onder OS X heb je niet eens extra software nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Kan met een mb pro maar dan moet je denk ik wl een extra wifi adapter hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aha... dus zo'n klein mini USB stickje voldoet eigenlijk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hmm, onder OS X blijkbaar inderdaad niet mogelijk zonder extra adapter. Ik had verwacht dat men inmiddels wel virtual WiFi geïmplementeerd zou hebben, maar dat is blijkbaar niet het geval.
Anoniem: 203842 schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:18:
Aha... dus zo'n klein mini USB stickje voldoet eigenlijk al.
Jep. Het moet wel ondersteuning hebben voor OS X, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Werkt inderdaad niet zonder extra wifi adapter, net even getest. Het zou trouwens ook met een iPhone moeten werken denk maar denk dat het makkelijker is om het idd via een extra wifi adaptertje te doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 12-11-2012 20:22 ]

Pagina: 1