Virus (searching)

Pagina: 1
Acties:

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-11 16:16
Ik heb sinds gister een virus op mijn computer dankzij het downloaden van een film (karma)
Heb zelf de hele middag op google gezeten en gezocht naar een oplossing, heb verschillende dingen geprobeerd maar ik krijg het virus maar niet verwijdert. Hij opent vanzelf nieuwe tabbladen (advertentie's), en ook komt searching de hele tijd in mijn zoekmachine te staan. Verschillende virus-scanners geprobeerd (Hitman Pro, Spybot, en nog 3 maar daar moest ik voor betalen), maar het virus staat er nog steeds op.
Kan iemand mij helpen hiermee? Kan hem naar mijn broer brengen en dan zou hij de computer kunnen formatteren want heb er zelf niet zoveel verstand van, maar ik los het liever zelf op ipv mijn computer een paar dagen kwijt te zijn. :D

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kan je broer niet even met teamviewer meekijken? Dit heeft niet veel zin als je er weinig verstand van hebt ;)

Anyway, check je profiel voor executables, daar horen er niet veel te staan. Check ook wat er automatisch gestart wordt met autoruns. Check de plugins in je browser (je zegt niet welke je gebruikt).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Welke browser? Chrome Toevallig?
Ik heb een tijd geleden via freeware iets soortgelijks opgelopen, dat ging in de root map van Chrome zitten.
Zelfs het terugzetten naar standaard en account verwijderen hielp niet. Uiteindelijk was de oplossing, Chrome en alle bijbehorende mappen & register entries verwijderen.

[ Voor 6% gewijzigd door LocK_Out op 24-08-2016 23:50 ]

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

GluonC schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:33:
Ik heb sinds gister een virus op mijn computer dankzij het downloaden van een film (karma)
Heb zelf de hele middag op google gezeten en gezocht naar een oplossing, heb verschillende dingen geprobeerd maar ik krijg het virus maar niet verwijdert. Hij opent vanzelf nieuwe tabbladen (advertentie's), en ook komt searching de hele tijd in mijn zoekmachine te staan. Verschillende virus-scanners geprobeerd (Hitman Pro, Spybot, en nog 3 maar daar moest ik voor betalen), maar het virus staat er nog steeds op.
Kan iemand mij helpen hiermee? Kan hem naar mijn broer brengen en dan zou hij de computer kunnen formatteren want heb er zelf niet zoveel verstand van, maar ik los het liever zelf op ipv mijn computer een paar dagen kwijt te zijn. :D
Doe de volgende dingen even:

Download AdwCleaner > ga naar opties en vink het volgende aan:

-Reset proxy.
-Reset TCP/IP
-Reset IE policies
-Reset Chrome policies
-Reset Chrome preferences
-Reset hostfile

Als het dan nog steeds niet weg is, moet je rechtermuisknop op de browser doen die je gebruikt (het icoontje), en dan kies je "eigenschappen". Kijk of er niets raars achter staat bij "doel".

Dit hoort het te zijn: "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe"

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• GluonC
Jullie zijn hartelijk bedankt !!
Virus is verwijderd en heb geen problemen meer.
Hier kan een slotje op :)

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39

Mystikal

It never hurts to help!

Misschien voor de geïnteresseerden... Hoe is het nu opgelost?

Basement Bios ---- Exo-S

• GluonC
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Maar mijn broer zei dat je soms ook 2x de virusscanner moet laten lopen (Hitman)
Ook heb ik de tips van AnonymousWP gevolgd, en heb ik de torrent verwijderd waar ik het virus aan te danken had.
Dus het is een van die 3 dingen.

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Als het dan echt moet, let bij torrents de volgende keer op of het een frequente uploader is ;)

[ Voor 100% gewijzigd door LocK_Out op 26-08-2016 01:47 ]

Pagina: 1