NT start niet meer, help

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14989

Topicstarter
ik wilde de partities van mijn hd wijzigen met fdisk van win95, wat niet gelukt is. ik had 4 partities en wilde er maar 3 dus ik dacht van de laatste 2 maak ik er 1, zonder mijn C partitie aan te passen. sindsdien krijg ik bij het opstarten deze melding:

STOP: C0000221 {BAD IMAGE CHECKSUM}
THE IMAGE SHELL32.DLL IS POSSIBLY CORRUPT. THE HEADER CHECKSUM DOES NOT MATCH THE COMPUTED CHECKSUM.

RESTART AND SET THE RECOVERY OPTIONS IN THE SYSTEM CONTROL PANEL OR THE /CRASHDEBUG SYSTEM START OPTION. IF THIS MESSAGE REAPPEARS CONTACT ...

ik heb met fdisk niets aan gepast, maar kan ook niet meer bij mijn hd's komen, want ik heb alleen maar een bootflop van windows95 en daarmee kan ik niet bij ntfs file systemen.

kan dus ook geen scandisk uitvoeren of chkdsk

help help help

wil/kan niet formateren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik denk dat je toch wel opnieuw moet installeren of je nu wil of niet.

Misschien dat een programma als partition magic nog iets kan redden maar dat weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 15:06 schreef Smurff het volgende:
ik denk dat je toch wel opnieuw moet installeren of je nu wil of niet.

Misschien dat een programma als partition magic nog iets kan redden maar dat weet ik niet
er zal toch wel wat anders te smurfen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:36
En je heb vast ook nooit een ERD aangemaakt?

Hier vind je wellicht een oplossing (het bestandje is anders, maar voor de rest lijkt het er wel op:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q245/1/88.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=image%20shell32.dll&rnk=8&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=MSALL

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 15:13 schreef paella het volgende:

Hier vind je wellicht een oplossing (het bestandje is anders, maar voor de rest lijkt het er wel op:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q245/1/88.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=image%20shell32.dll&rnk=8&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=MSALL
zelfde melding voor ander bestand is misschien de oplossing, maar weet iemand waar shell32.dll voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Je kan booten vanaf je WinNT4 CD. Kies 'repair installation' en selecteer vlak voor het repareren ALLEEN de twee opties die betrekking hebben op het booten & opstarten. Als je MBR kapot was of boot.ini niet meer geldig door de veranderde partitie indeling moet je daarna van het probleem af zijn. Ik hoop voor je dat je een ERD hebt gemaakt, want je zult hem waarschijnlijk nodig hebben.

Mocht Part.Magic (ook) het datagedeelte van je partities om zeep geholpen hebben, dan werkt deze methode niet. In dat geval stop je je HDD in een machine van een vriend en gebruik je Ontrack Eeasy Recovery (www.ontrack.com) voor je belangrijkste bestanden.

Succes ermee!!

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Dit lijkt op een win2000 foutmelding.
Heb je al geprobeerd om met de win2000 cd te booten, hierna de Recovery Console optie te gebruiken, en vanuit de recovery console het bestand shell32.dll te vervangen vanaf je w2k cd (moet je wel ff unpacken met extract)

LeGato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Mensen wat een blaatverhalen, als je er niets van weet hou dan je muil aub.
STOP: C0000221 {BAD IMAGE CHECKSUM}
THE IMAGE SHELL32.DLL IS POSSIBLY CORRUPT. THE HEADER CHECKSUM DOES NOT MATCH THE COMPUTED CHECKSUM.

RESTART AND SET THE RECOVERY OPTIONS IN THE SYSTEM CONTROL PANEL OR THE /CRASHDEBUG SYSTEM START OPTION. IF THIS MESSAGE REAPPEARS CONTACT ...
De genoemde DLL is essentieel, en Windows NT kan hem vinden maar hij is corrupt.

Hoe weet WNT dat de DLL corrupt is? Hij heeft een lijst checksums van de DLL's op je computer. De DLL die aanwezig is heeft niet de goede checksum.

Wat is nou de oplossing: installeer de DLL opnieuw, zodat WNT hem "accepteert".

Hoe doe je dat? Met de emergency recovery disk.

Complicaties: je moet de goede ERD disk gebruiken. Weet je nog welk SP je geinstalleerd hebt? Je ERD moet van dat niveau zijn.

Succes...

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Niks blaatverhalen!!
Opstarten vanaf w2k cdrom, Recovery Console gebruiken en vanaf deze console prompt het "kapotte" bestand kopieeren van cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
stom van me, ik heb geen ERD disk, wel de NT sp5 CD, is het service pack dat geinstalleerd is. kan ik shell32.dll daar vanaf halen?? recovery werk niet, hij kan geen NT vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Concrete

Concrete

Just press the button...

Op woensdag 27 juni 2001 15:24 schreef LeGato23 het volgende:
Dit lijkt op een win2000 foutmelding.
Heb je al geprobeerd om met de win2000 cd te booten, hierna de Recovery Console optie te gebruiken, en vanuit de recovery console het bestand shell32.dll te vervangen vanaf je w2k cd (moet je wel ff unpacken met extract)

LeGato.
Volgens mij heeft raoul het over Windows NT en niet over Windows 2000. Niet dat ik nou het verschil kan zien tussen een STOP error van NT en 2000....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Concrete

Concrete

Just press the button...

Op woensdag 27 juni 2001 15:33 schreef mr_a het volgende:
Mensen wat een blaatverhalen, als je er niets van weet hou dan je muil aub.
[...]
Nou nou, iets minder hoog van de toren mag ook, mr_a. Er worden ook nog zinnige dingen aangedragen...

Raoul, als je geen ERD hebt is een parallelle installatie (zoals hierboven beschreven in één van de linkjes naar de Microsoft-KB) een goed alternatief. Ik hoop dat je nog een werkende partitie hebt of een tweede HDD om dat te doen.

Nogmaals succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 15:52 schreef Concrete het volgende:

[..]

Volgens mij heeft raoul het over Windows NT en niet over Windows 2000. Niet dat ik nou het verschil kan zien tussen een STOP error van NT en 2000....
Aan de accolades te zien dacht ik dat het om Win2000 gaat. (Volgens mij heeft NT 4.0 deze accolades niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
is echt NT4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 16:06 schreef LeGato23 het volgende:

[..]

Aan de accolades te zien dacht ik dat het om Win2000 gaat. (Volgens mij heeft NT 4.0 deze accolades niet :)
Het lijkt me toch echt NT4... met Win2000 zitten we pas op SP2 :P
Op woensdag 27 juni 2001 15:38 schreef raoul het volgende:
stom van me, ik heb geen ERD disk, wel de NT sp5 CD, is het service pack dat geinstalleerd is. kan ik shell32.dll daar vanaf halen?? recovery werk niet, hij kan geen NT vinden
edit:

Hmmz, te laat :o

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 16:08 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Het lijkt me toch echt NT4... met Win2000 zitten we pas op SP2 :P
[..]

edit:

Hmmz, te laat :o
Žcxuse me, inderdaad, heb gewoon niet goed gelezen... is ook wel lastig hoor.. werken en tweakers bijhouden tegelijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 08:50

beerns

it is I, Leclerc

Op woensdag 27 juni 2001 15:38 schreef raoul het volgende:
Nee, je moet NT opnieuw installeren. Zonder ERD kom je in dit geval nergens. Je kunt niet zomaar een .dll bestand uit je sp naar je hdd toe copieren. Ik vraag me trouwens zowiezo af hoe je een bestand 'uit' een SP wilt gaan krijgen. Maargoed, ff nt nieuw installeren. Het is ook niet een aanrader om partities via fdisk te gaan wijzigen onder nt. Daarvoor heb je tog je disk administrator??

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 15:13 schreef paella het volgende:

ik denk dat hier de oplossing ligt, maar het is dus mogelijk om windows nt 2 keer te installeren NAAST elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Concrete

Concrete

Just press the button...

Yep,
Je krijgt dan een dualboot menu (voor zover je dat nog niet had >:) ) met twee opstartregels voor WinNT4.

edit:

een tripleboot menu dus eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Loesberg
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
[quote]
[\quote]

Gebruik een dos bootdisk en NTFS2DOS.exe van
Winternals.com (of NTFSDOS.exe zonder 2).
Hiermee kan je (met de pro versie) een ntfs
partitie vanuit dos lezen en beschrijven.
Corrupte bestand overschrijven met goed bestand (even van iemand kopieeren) en je bent klaar. Als je niet aan NTFSDOS kan komen
(het is niet gratis) kan je ook een Linux
bootdisk gebruiken met NTFS read/write support in de kernel.
Succes!

[edit]
de dll moet wel van dezelfde NT versie + zelfde SP zijn. Na aflook kan het ook geen
kwaad om sp5 nog eens te draaien.
[\edit]

HP9000 715/50, 192Mb, 3 x 2Gb, HP-UX 10.20, 21" HP A1097C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
probeer NT nog een keer te installeren, maar bij de setup wordt aangegeven dat de partities beschadigd of niet geformateerd zijn en dus wil hij deze gaan formateren. is er bij NT een functie om beschadigde partities te repareren of anders progje?? ik kan de hd eruit halen en hem in een andere NT machine stoppen om hem te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Op woensdag 27 juni 2001 16:54 schreef raoul het volgende:
probeer NT nog een keer te installeren, maar bij de setup wordt aangegeven dat de partities beschadigd of niet geformateerd zijn en dus wil hij deze gaan formateren. is er bij NT een functie om beschadigde partities te repareren of anders progje?? ik kan de hd eruit halen en hem in een andere NT machine stoppen om hem te repareren.
Probeer de harddisk in de andere NT machine te hangen. Dan zie je welke partities nog gedefinieerd zijn en kun je met chkdsk het bestandssysteem repareren. Start dan ook de disk administration om de gedefinieerde partities te bekijken. Als er niets is dan heb je een probleem.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarc.oh
  • Laatst online: 16-05 16:24

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Op woensdag 27 juni 2001 16:11 schreef LeGato23 het volgende:

[..]

Žcxuse me, inderdaad, heb gewoon niet goed gelezen... is ook wel lastig hoor.. werken en tweakers bijhouden tegelijk >:)
Moet je natuurlijk niet gaan werken, duh.. ;)

Zoek wat je niet eerder vond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok, de hd zit nu in een andere NT machine, maar die vind de hd niet. de hd wordt wel in het bios herkend en ook erd commander 2000. nadeel van erd commander 2000 is dat ik niet ermee kan doen. het ntfs bestands systeem is volgens mij corrupt. is er nog een mogelijkheid om deze te maken?? ik las trouwens bij de search ook iets over een linux opstart diskette die ntfs ondersteunt. weet iemand waar ik deze vandaan kan halen en of ik daar dos commando's mee kan uit voeren, chkdsk bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:18
Je kan partition magic nog proberen...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Anoniem: 30498

FORMAT C:

je icon's zijn fat32 bestendig :)
Pagina: 1