Thuis heb ik mijn Synology NAS ingesteld als backup server. Al mijn persoonlijke data en vele GB aan foto's worden geback-upt naar mijn NAS. Ik ben amateurfotograaf en heb vele GB's foto's per jaar.
Natuurlijk als morgen mijn huis afbrand, of ik krijg te maken met een CryptoLocker virus, dan ben ik alsnog de sigaar natuurlijk, daarom wil ik ook een offside backup.
Ik ben bereid om hiervoor te betalen uiteraard.
Ik twijfel tussen een online oplossing, of een fysieke oplossing.
Online heb ik volgende oplossingen gevonden:
- hubic
- TransIp Stack
- ...
Liefst hou ik de bestanden in de buurt (België, Nederland,...)
Fysiek zou ik een externe harde schijf gebruiken en mij dan dwingen om 1 x per maand (?) een backup te nemen en de fysieke schijf op een andere locatie te bewaren.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Waar moet ik op letten? Wat raden jullie aan?
Natuurlijk als morgen mijn huis afbrand, of ik krijg te maken met een CryptoLocker virus, dan ben ik alsnog de sigaar natuurlijk, daarom wil ik ook een offside backup.
Ik ben bereid om hiervoor te betalen uiteraard.
Ik twijfel tussen een online oplossing, of een fysieke oplossing.
Online heb ik volgende oplossingen gevonden:
- hubic
- TransIp Stack
- ...
Liefst hou ik de bestanden in de buurt (België, Nederland,...)
Fysiek zou ik een externe harde schijf gebruiken en mij dan dwingen om 1 x per maand (?) een backup te nemen en de fysieke schijf op een andere locatie te bewaren.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Waar moet ik op letten? Wat raden jullie aan?