Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik zoek een?
Ik zoek een TV voor de komende 5 jaar. Ondersteuning van de nieuwe technieken zou dus fijn zijn. Ik zit op 2-3 meter afstand van de TV en heb nu een Samsung 40inch TV. Inmiddels is dit scherm voor ons aan de kleine kant, ondanks de kleine afstand, dus zeker voorkeur voor zo een groot mogelijk scherm op deze afstand, neig naar 50 inch.

Wat is je budget?
Bugdet is max 1.300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de TV voornamelijk voor de PS4 (FIFA en dat soort spellen) + Netflix kijken via de PS4. Daarnaast wordt de TV veel gebruikt voor het kijken van films, aansluiten van een laptop via HDMI kabel. Dit vind ik geen probleem dus de TV hoeft geen fancy software te hebben, ga ik toch niet gebruiken. Tevens heb ik een Onkyo geluidssysteem dus goed geluid hoeft de TV niet te hebben, alles gaat via de Onkyo.

Wat heb je zelf al gevonden?
Geen voorkeur voor merk, het liefst wel een platte en geen curved TV. Zelf had ik deze TV gevonden, ondersteunt geen DTS maar weet niet of dat wat uitmaakt aangezien ik een Onkyo geluidssysteem heb en alles via dat laat lopen??, pricewatch: Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver

Welke vragen heb je hier nog over?
Is deze panasonic de juiste TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:54
Als je zegt tv voor de toekomst, dan denk ik aan 3 dingen.
- uhd (potentiële kwaliteit)
- hdr (contrast)
- oled (kleur en contrast)

Een tv met alle 3 de technieken is er niet voor dit geld. Er bestaat wel een oled tv, met fullhd, zonder hdr. Alsook diverse uhd tv's met hdr, maar gewoon lcd techniek.

De vraag is alleen in hoeverre hdr en uhd echt de markt gaan veroveren in de komende 5 jaar. Ik denk dat dat namelijk best tegen zal vallen. Dan denk ik dat een oled scherm de beste kwaliteit biedt.

Deze is de laatste volgens mij, maar zeer scherp geprijsd.
pricewatch: LG 55EA9809 Zwart

De panasonic waar jij mee komt is ook een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
De input lag van die LG tv is vrij hoog, 55ms. Ben bang dat dit toch te merken zal zijn met het spelen van games als fifa. Oled,uhd of hdr zijn voor mij niet per se doorslaggevend. Ik verwacht zelf niet dat mainstream media komende jaren hier vol gebruik van zal maken. Maar als ik toch een tv haal dan het liefst eentje met een van deze technieken, welke is dan van minder belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
LA-384 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:05:
Deze is de laatste volgens mij, maar zeer scherp geprijsd.
pricewatch: LG 55EA9809 Zwart
Dit toestel is alleen niet meer verkrijgbaar en staat alleen nog maar in de Pricewatch omdat PlatteTV.nl je op deze manier naar de webwinkel lokt. Eigenlijk belachelijk dat ze hiermee weg komen.
Whats-the-nam3 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:10:
De input lag van die LG tv is vrij hoog, 55ms. Ben bang dat dit toch te merken zal zijn met het spelen van games als fifa.
Lees even de volgende post door in het OLED-topic: Dimens in "OLED televisies"
Oled,uhd of hdr zijn voor mij niet per se doorslaggevend. Ik verwacht zelf niet dat mainstream media komende jaren hier vol gebruik van zal maken. Maar als ik toch een tv haal dan het liefst eentje met een van deze technieken, welke is dan van minder belang.
Het mooie van OLED is dat al je content er direct profijt van heeft, zelfs oud content zoals VCR. Hierdoor heeft een een voordeel ten opzichte van andere technieken zoals HDR en UHD, al is een combinatie van de technieken natuurlijk ideaal.

Ga je op zoek naar een toestel voor de toekomst, kom je automatisch uit op UHD en HDR. Het probleem is dat je met jouw budget, helaas geen toestel op het formaat dat jij zoekt kunt krijgen dat voorbereid is op die toekomst. Toestellen kunnen vaak wel UHD en HDR ontvangen, maar hebben vervolgens niet de hardware om HDR ook daadwerkelijk weer te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Imho bestaat er geen future-proof tv. Zeker niet voor een termijn van 5 jaar.
Ontwikkelingen gaan razendsnel maar voor de nieuwste ontwikkelingen betaal je de hoofdprijs, terwijl ook die over 5 jaar 'achterhaalt' zijn.
Zoek voor de gein eens een flagship model van 5 jaar terug, en zet deze naast een recent mid-end toestel van nu. Ben er van overtuigd dat je nu betere specs krijgt voor minder geld.

Long story short; koop gewoon waar je op dit moment behoefte aan hebt. Technologie houdt je toch niet bij tenzij je miljardair bent.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
Als ik het goed begrijp is vanwege mijn budget nu een oled toch de betere optie, wens voor een future proof laat ik wel zitten dan. Hebben jullie aanbevelingen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
Switchie schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 00:12:
Imho bestaat er geen future-proof tv. Zeker niet voor een termijn van 5 jaar.
Ontwikkelingen gaan razendsnel maar voor de nieuwste ontwikkelingen betaal je de hoofdprijs, terwijl ook die over 5 jaar 'achterhaalt' zijn.
Zoek voor de gein eens een flagship model van 5 jaar terug, en zet deze naast een recent mid-end toestel van nu. Ben er van overtuigd dat je nu betere specs krijgt voor minder geld.

Long story short; koop gewoon waar je op dit moment behoefte aan hebt. Technologie houdt je toch niet bij tenzij je miljardair bent.
Zou je dan voor een oled of hdr gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
Dimens schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 00:02:
[...]

Ga je op zoek naar een toestel voor de toekomst, kom je automatisch uit op UHD en HDR. Het probleem is dat je met jouw budget, helaas geen toestel op het formaat dat jij zoekt kunt krijgen dat voorbereid is op die toekomst. Toestellen kunnen vaak wel UHD en HDR ontvangen, maar hebben vervolgens niet de hardware om HDR ook daadwerkelijk weer te geven.
Zou je dan voor uhd of hdr gaan? Is er een toestel dat in de buurt van mijn budget komt? Laten we zeggen tot aan 1500 euro of iets kleiner beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Whats-the-nam3 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:16:
[...]

Zou je dan voor uhd of hdr gaan? Is er een toestel dat in de buurt van mijn budget komt? Laten we zeggen tot aan 1500 euro of iets kleiner beeld?
Lees even het volgende topic door. Daar zul je vermoedelijk al een heel stuk wijzer van worden.

Aankoopadvies UHD TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:39
Panasonic topmodel van vorig jaar met UHD en HDR:
pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX800 Zwart

Panasonic mid tot high model van dit jaar met UHD en HDR:
pricewatch: Panasonic Viera TX-50DXW784 Zilver

Panasonic midrange model van dit jaar met UHD en HDR:
pricewatch: Panasonic Viera TX-50DX730 Zilver

Misschien kan je een van deze tv's in een winkel vinden en vergelijken met andere merken. Ze zijn maar een klein beetje duurder dan de midrange CX700 van vorig jaar die je linkte in je openingspost, al zijn ze wel 50" in plaats van 55". Maar ze zijn er in verschillende maten en wel nog onder je maximale budget.

Oled is heel, héél mooi, maar je zit met een FHD-model al aan/over je maximale budget en aangezien het nog opkomende techniek is zit je nog met problemen als dat je je spel niet te lang op pauze mag zetten en dat je je pc/laptop o.i.d. er maar beter niet op aan kunt sluiten, omdat je anders binnen een jaar inbrandingsproblemen hebt. Ik zou er graag voor gaan en wil er zelfs UHD wel voor opgeven, maar oled is op dit moment nog niet voor mij geschikt vanwege die problemen.

Edit: Als alles via je Onkyo en PS4/laptop loopt is het gemis van DTS via de ingebouwde mediaspeler inderdaad niet erg.

[ Voor 4% gewijzigd door Ample Energy op 20-08-2016 16:38 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Die 784 stond/staat op marktplaats, irritante is dat je het moet ophalen, begrijpelijk maar jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
Ample Energy schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:26:
Panasonic topmodel van vorig jaar met UHD en HDR:
pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX800 Zwart

Panasonic mid tot high model van dit jaar met UHD en HDR:
pricewatch: Panasonic Viera TX-50DXW784 Zilver

Panasonic midrange model van dit jaar met UHD en HDR:
pricewatch: Panasonic Viera TX-50DX730 Zilver

Misschien kan je een van deze tv's in een winkel vinden en vergelijken met andere merken. Ze zijn maar een klein beetje duurder dan de midrange CX700 van vorig jaar die je linkte in je openingspost, al zijn ze wel 50" in plaats van 55". Maar ze zijn er in verschillende maten en wel nog onder je maximale budget.

Oled is heel, héél mooi, maar je zit met een FHD-model al aan/over je maximale budget en aangezien het nog opkomende techniek is zit je nog met problemen als dat je je spel niet te lang op pauze mag zetten en dat je je pc/laptop o.i.d. er maar beter niet op aan kunt sluiten, omdat je anders binnen een jaar inbrandingsproblemen hebt. Ik zou er graag voor gaan en wil er zelfs UHD wel voor opgeven, maar oled is op dit moment nog niet voor mij geschikt vanwege die problemen.

Edit: Als alles via je Onkyo en PS4/laptop loopt is het gemis van DTS via de ingebouwde mediaspeler inderdaad niet erg.
Ok ik ben iets wijzer geworden en aan de andere kant ook weer niet. Dacht dat Oled de juiste keus voor dit moment zou zijn, maar als ik het goed begrijp Oled + PS4 (langere tijd pauzeren en laptop regelmatig aansluiten) kan zorgen voor inbrandingen op het scherm. Dus in mijn geval lijkt Oled af te vallen......

Vervolgens is de keus tussen UHD en HDR niet echt duidelijk en lijkt het erop dat de combinatie van die twee de enige oplossing is.

Panasonic Viera TX-50CX800 Zwart lijkt de juiste tv zoals jij aangeeft. Echter twijfel in nog over de inputlag van 40ms, geeft dit problemen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
Whats-the-nam3 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:19:
[...]

Ok ik ben iets wijzer geworden en aan de andere kant ook weer niet. Dacht dat Oled de juiste keus voor dit moment zou zijn, maar als ik het goed begrijp Oled + PS4 (langere tijd pauzeren en laptop regelmatig aansluiten) kan zorgen voor inbrandingen op het scherm. Dus in mijn geval lijkt Oled af te vallen......
Heb je hier bronnen van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
In een link die hierboven als tip wordt gegeven wordt er gesproken over inbranden van het scherm. Dimens in "OLED televisies"

In deze topic geeft iemand anders dit ook al aan.

Ik ga de bronnen niet controleren maar kon niet vinden dat iemand dit echt kon weerleggen dus ga er vanuit dat het dan klopt. Heb jij info die wat anders zegt? Zou mij in ieder geval enorm helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:39
Als je jezelf er toe kunt zetten om nooit lang te pauzeren (of bijvoorbeeld de tv uit te zetten wanneer je een pauze neemt) en je bij elke bron die je aansluit controleert of er geen statische icoontjes zijn (zoals op je taakbalk in Windows), dan is het inbranden natuurlijk te voorkomen. Ik heb daar zelf weinig zin in en ik wil dingen als een taakbalk en een browser (heeft ook genoeg statische elementen) ook op mijn tv kunnen gebruiken, dus ik ga het risico niet nemen. Ik zie over 5 jaar wel weer hoe het met oled gaat. Ik wil geen paniek zaaien; het is niet zo dat je na 2 pauzes van 5 minuten nooit meer zonder "Continue" o.i.d. op het scherm tv kunt kijken, maar aangezien je een tv voor de lange termijn koopt moet je wel goed rekening houden met inbranden, anders kijk je na 1-2 jaar ineens wel altijd naar een vaag Outlook-icoontje in de hoek van je scherm :P
Vervolgens is de keus tussen UHD en HDR niet echt duidelijk en lijkt het erop dat de combinatie van die twee de enige oplossing is.
Tja, HDR is een heel nieuwe techniek en zit dus alleen op de modernste tv's en laat de modernste tv's nu toevallig bijna allemaal een UHD-resolutie hebben :)
Panasonic Viera TX-50CX800 Zwart lijkt de juiste tv zoals jij aangeeft. Echter twijfel in nog over de inputlag van 40ms, geeft dit problemen denk je?
Hoe serieus ben je met gaming bezig? Ik game al jaren op een budget-tv en ik vind het prima gaan, maar er zijn ook genoeg mensen die een €500 Freesync-monitor 'nodig' hebben. Als ik kijk naar mezelf en naar al mijn vrienden en familie die gamen (of het nu veel of weinig is), dan zou niemand problemen hebben met 40 ms.
Heb je ooit problemen gehad met de reactiesnelheid van een scherm? Dat je bijvoorbeeld op 'a' drukt en dat er een merkbare vertraging was voordat je character naar links bewoog of dat de letter op het scherm verscheen? En dit dan consistent, dus niet door een toevallige lag-spike. Als jij nu denkt "dat heb ik bij de helft van de schermen wel, ja", dan zou ik eens uitzoeken hoeveel ms jouw max is. Als je denkt "nee, als ik op mijn toetsenbord druk, dan reageren schermen altijd direct", dan is 40 ms echt totaal geen probleem.
Fun fact: als jij een gemiddeld mens bent doe je er gemiddeld ongeveer 250 ms voordat je hersenen informatie hebben verwerkt en je kunt reageren. Die tv reageert dus al 6.25 keer sneller dan jij dat kan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ample Energy op 21-08-2016 15:44 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Maar echt een bron? Ik lees alleen het evt kan, in veel mindere mate dan bij plasma bijvoorbeeld. Maar heb nog niks, foto oid ergens daadwerkelijk gezien dat het ook echt ingebrand is. Hier thuis heb ik nog niks gemerkt iig.

[ Voor 9% gewijzigd door DeBaroN op 21-08-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
baronruud schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:49:
Maar echt een bron? Ik lees alleen het evt kan, in veel mindere mate dan bij plasma bijvoorbeeld. Maar heb nog niks, foto oid ergens daadwerkelijk gezien dat het ook echt ingebrand is. Hier thuis heb ik nog niks gemerkt iig.
Game je zelf ook op je tv of sluit je een pc aan? Zo ja, doe je dat vaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Whats-the-nam3 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:28:
[...]

Game je zelf ook op je tv of sluit je een pc aan? Zo ja, doe je dat vaak?
Heb een ps4 er op aan gesloten. Gemiddeld uurtje per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
Online zoeken op image retention (burn in) oled tv geeft al genoeg hits en discussies op. Al is men er niet 100% zeker van, feit dat er zoveel over te lezen is en de kans er dus wel degelijk is, ga ik het risico niet nemen. Kijk ook veel voetbal en wil zeker niet het fox sports logo in mijn scherm hebben tijdens het kijken van een film 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
baronruud schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:44:
[...]

Heb een ps4 er op aan gesloten. Gemiddeld uurtje per dag.
En het is je dus nooit opgevallen dat er iets van image retention te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Whats-the-nam3 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:44:
Online zoeken op image retention (burn in) oled tv geeft al genoeg hits en discussies op. Al is men er niet 100% zeker van, feit dat er zoveel over te lezen is en de kans er dus wel degelijk is, ga ik het risico niet nemen. Kijk ook veel voetbal en wil zeker niet het fox sports logo in mijn scherm hebben tijdens het kijken van een film 😉
Prima, als je ergens niet zeker van bent, niet doen natuurlijk. Techniek is nog jong, met een aantal jaar weten we het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Whats-the-nam3 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:45:
[...]

En het is je dus nooit opgevallen dat er iets van image retention te zien is?
Nee, maar zal er is meer op letten.

[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 21-08-2016 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Whats-the-nam3 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:02:
[...]
In een link die hierboven als tip wordt gegeven wordt er gesproken over inbranden van het scherm. Dimens in "OLED televisies"

[knip]
Heb je ook goed gelezen wat er geschreven is door Dimens?

Slijtage van zelfoplichtende pixels komt nu eenmaal voor en daarmee is IR en inbranding onmogelijk tegen te gaan. Zelfs LCD heeft in zekere mate last van IR.

Het is dus inherent aan de techniek, net zoals bewegingsonscherpte en backlight bleeding inherent zijn aan LCD. Bij een toestel als de LG B6 is men nu eenmaal kritisch. Het is nu eenmaal een duur toestel en wordt vooral gekocht door de beeldpuristen. Als IR dan zichtbaar is, wordt dat genoemd. Is het erg? Dat is iets wat je zelf moet uitmaken. Maar als ik tegen een beetje IR moet aankijken maar daarvoor wel een toestel terugkrijg wat verder zeer goed presteert, neem ik die IR voor lief. Iets wat ik bij plasma ook heb gedaan en allemaal toch wel erg meevalt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:25

FeaR

In GoT we trust

@monaldo12
Graag de wijzig-knop gebruiken indien je iets toe te voegen hebt aan een laatste post in plaats van meerdere malen achter elkaar te posten. Dit voorkomt het telkens kicken van het topic.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
hardware-lover schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:52:
[...]

Heb je ook goed gelezen wat er geschreven is door Dimens?

Slijtage van zelfoplichtende pixels komt nu eenmaal voor en daarmee is IR en inbranding onmogelijk tegen te gaan. Zelfs LCD heeft in zekere mate last van IR.

Het is dus inherent aan de techniek, net zoals bewegingsonscherpte en backlight bleeding inherent zijn aan LCD. Bij een toestel als de LG B6 is men nu eenmaal kritisch. Het is nu eenmaal een duur toestel en wordt vooral gekocht door de beeldpuristen. Als IR dan zichtbaar is, wordt dat genoemd. Is het erg? Dat is iets wat je zelf moet uitmaken. Maar als ik tegen een beetje IR moet aankijken maar daarvoor wel een toestel terugkrijg wat verder zeer goed presteert, neem ik die IR voor lief. Iets wat ik bij plasma ook heb gedaan en allemaal toch wel erg meevalt.
Welke oled tv zou jij aanbevelen voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb eigenlijk niets toe te voegen aan de adviezen die al eerder gegeven zijn, enkel dat jij voor jezelf moet bepalen waar je eerste prioriteit ligt bij een nieuwe TV en wat je daar maximaal aan uit wil gaan geven. Dus maak een lijstje met in aanmerking komende modellen en streep af wat niet acceptabel zal zijn van die modellen. Uiteindelijk zullen er niet zo heel veel over gaan blijven verwacht ik. Ongeacht de aankoopprijs, de perfecte tv bestaat niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Ik heb veel te maken gehad met retentie en/of inbranden met vorige tv's.
Allen plasmas. De panasonics waren hier het gevoeligste voor.
Erg vervelende eigenschap vd plasma techniek.

Nu paar maanden oled tv in gebruik.
Ik kijk er kabel tv mee, game er op. En kijk veel films met zwarte balken.
Retentie is mij totaal nog niet opgevallen. En ik heb er echt op gelet.
Dus ik denk dat het allemaal wel mee valt.
Pagina: 1