Dag Allemaal,
Ik heb besloten een nieuwe pc te bouwen als vervanging voor mijn BTO laptop (die overigens nog te koop staat bij V&A
)
Toen ik deze mooie mini-ITX kast zag van BitFenix wist ik zeker dat ik wilde upgraden:
https://tweakers.net/pric...fenix-prodigy-oranje.html

De kast wordt dus de basis.
Omdat het mijn eerste build wordt en het afmeten wordt in zo'n mini-ITX kast, vraag ik jullie hulp bij het samenstellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De komende zeg 2 jaar gamen in 1080p. Het liefst op de hoogste settings (min. 60fps), maar ik heb begrepen dat elke midrange kaart dat inmiddels aankan.
Daarna wil ik de mogelijkheid om een 4K scherm te kopen en een nieuwe videokaart, zonder de rest te hoeven upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk aan tussen de 800 en 1000 euro, maar dit hoeft niet precies. Als jullie een item weten wat het extra geld waard is dan is dat prima. Ik zoek immers kwaliteit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur heb ik al.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een NVIDIA videokaart, ik ben dat gekloot met die AMD drivers helemaal zat.
Ik neem aan een intel cpu, of zijn AMD cpu's het waard?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en energiezuinig zou zeker fijn zijn.
Ga je overklokken?
Niet van plan. Ga voor stabiliteit
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals ik vroeger elke videokaart uit mijn hoofd wist, weet ik nu niks meer
Ik zou graag van jullie willen weten wat op het moment de beste bang for buck is.
Ook of de huidige range videokaarten wel past in deze kast.
De vragen die ik nog heb:
Dit is het lijstje waar ik zelf mee ben gekomen, vooral afgegaan op de best buy guide van maart 2016 met aanpassingen in de voeding, videokaart, HDD, SSD.
Bedankt!
Ik heb besloten een nieuwe pc te bouwen als vervanging voor mijn BTO laptop (die overigens nog te koop staat bij V&A
Toen ik deze mooie mini-ITX kast zag van BitFenix wist ik zeker dat ik wilde upgraden:
https://tweakers.net/pric...fenix-prodigy-oranje.html

De kast wordt dus de basis.
Omdat het mijn eerste build wordt en het afmeten wordt in zo'n mini-ITX kast, vraag ik jullie hulp bij het samenstellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De komende zeg 2 jaar gamen in 1080p. Het liefst op de hoogste settings (min. 60fps), maar ik heb begrepen dat elke midrange kaart dat inmiddels aankan.
Daarna wil ik de mogelijkheid om een 4K scherm te kopen en een nieuwe videokaart, zonder de rest te hoeven upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk aan tussen de 800 en 1000 euro, maar dit hoeft niet precies. Als jullie een item weten wat het extra geld waard is dan is dat prima. Ik zoek immers kwaliteit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur heb ik al.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een NVIDIA videokaart, ik ben dat gekloot met die AMD drivers helemaal zat.
Ik neem aan een intel cpu, of zijn AMD cpu's het waard?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en energiezuinig zou zeker fijn zijn.
Ga je overklokken?
Niet van plan. Ga voor stabiliteit
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals ik vroeger elke videokaart uit mijn hoofd wist, weet ik nu niks meer
Ik zou graag van jullie willen weten wat op het moment de beste bang for buck is.
Ook of de huidige range videokaarten wel past in deze kast.
De vragen die ik nog heb:
- Moet je aftermarket fans kopen voor deze kast, en zo ja hoeveel en welke
- Koop ik een 2e hands high-end videokaart van de vorige generatie of een nieuwe midrange?
- Zal ik gaan voor een 1060, en zo ja, is deze speciale kleine EVGA 1060 een goed idee of is een normale met betere koeling beter? Vanaf wanneer worden die dingen geleverd?
- i5-6400 of -6500?
- In de best buy guide gaan ze voor een https://tweakers.net/pric...raight-power-10-400w.html, echter is deze bijna 30 euro duurder?!
- Is een Sandisk een goede SSD fabrikant of kan ik beter voor Samsung of Crucial gaan? Het prijsverschil is best significant, ik vraag me af waarom.
Dit is het lijstje waar ik zelf mee ben gekomen, vooral afgegaan op de best buy guide van maart 2016 met aanpassingen in de voeding, videokaart, HDD, SSD.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 182,50 | € 182,50 |
1 | ASRock H110M-ITX/ac | € 76,19 | € 76,19 |
1 | EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB | € 277,50 | € 277,50 |
1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 47,50 | € 47,50 |
1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 33,- | € 33,- |
1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 32,14 | € 32,14 |
1 | be quiet! System Power 7 400W | € 43,95 | € 43,95 |
1 | Sandisk Ultra II SSD 480GB | € 118,95 | € 118,95 |
1 | Arctic Silver 5 - 3,5 gram | € 5,95 | € 5,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 817,68 |
Bedankt!