• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 09:49
Hallo (mede) Tweakers,
Ik ben bezig met het uitzoeken van een home security systeem. Daarom heb ik deze op dit moment gesplitst in een topic met een specifieke vraag voor een NAS en een topic met specifieke vragen over de security camera’s.

Ik zoek een?
Mijn eerste NAS waarop ik thuis twee security camera's kan koppelen.

Wat is je budget?
In totaal tot de 1000,- tot 1500,- is geen probleem

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Tot nu toe eigenlijk alleen maar gekeken naar Synology, vanwege Surveillance Station. Met andere merken ben ik eigenlijk niet bekend. Maar geen directe of specifieke voorkeur voor een merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Primair als beveiliging van mijn huis. De NAS gebruik ik primair voor de opslag voor de beelden van de camera's extra functies zijn mooi meegenomen.

In principe wil ik de NAS in de meterkast plaatsen naast de router zodat deze bedraad aangesloten kan worden. De dome cameras wil ik bedraad aansluiten op de router of nas.

Wat ik van plan ben:
- Thuis security systeem die de voor en achterkant van het huis in de gaten houd.
- recording start idealiter pas bij beweging. (Surveillance Station)
- terug kijken tot 1 week is voldoende.
- Melding bij/na opname of detectie.

Eisen voor de NAS:
- Opslaan van video in "hoge" kwaliteit (30FPS@720p oid)
- mogelijkheid tot bekijken van live beelden in huis en op afstand met mobiel/app vanaf een andere locatie
- Zo stil en zuinig mogelijk

Nice to have:
- extra functionaliteiten van een NAS
- downloaden / streamen van videos over het netwerk
- centrale opslag van RAW foto's en GOPRO video bestanden
- Eventueel uitbreidbaar met een babycam?

De NAS  opslag:
Ik denk dat ik voorlopig genoeg heb aan 4TB in raid.

Mijn voorstel
Synology NVR216
Pricewatch: Synology Network Video Recorder NVR216 (4-kanaals)
Primair gericht op Surveillance daarnaast mogelijkheid tot het aansluiten van 4 camera's en zuinig. Geen andere / extra mogelijkheden zoals thuisserver. Neemt standaard op in 120 FPS @ 720p, 4 Channels, H.264

Alternatief 1 - Synology DS216+II
Pricewatch: Synology DiskStation DS216+II
Ondersteundt hot-swap en is een nieuwer model. Bijna 75 euro gekoper dan de NVR216. Snelste processor tov de ander twee. Mogelijkheid tot het installeren van Surveillance Center

Hardeschijf
Twee Seagate ST4000VM000 aardeschijven
[url="\"https://tweakers.net/pricewatch/344156/seagate-video-35-hdd-st4000vm000-4tb.html"]Pricewatch: Seagate Video 3.5 HDD ST4000VM000, 4TB[/url]

#ProductPrijsSubtotaal
2Seagate Video 3.5 HDD ST4000VM000, 4TB€ 135,50€ 271,-
1Synology Network Video Recorder NVR216 (4-kanaals)€ 372,61€ 372,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 643,61

Vragen:
Wellicht is de de Synology NVR216 te zwaar voor wat ik er mee wil en is de goedkopere DS26+II een prima alternatief? Waarbij ik ook gebruik kan maken van de download en streaming functies?
Of zijn dit soort NAS systemen te licht voor combinatie taken en is het verstandiger om een dedicated NAS aan te schaffen?
Daarnaast vraag ik me af of de HDD geschikt is voor de Synology NAS of zie ik wellicht nog andere zaken over het hoofd?

(linkje camera's toegevoegd)

• dennad
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02-2019
Hoi,

Ik ben naar exact hetzelfde opzoek.. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gekocht hebt en wat je ervaring is dusver.

• Tymusz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-10-2021
toch even reageren, ben namelijk precies hetzelfde aan uitzoeken..

het aantal camera's is best belangrijk: bij de nvr zitten 4 camera licenties, bij de ds volgens mij maar 1. die licenties zijn 50 euro per stuk, en daarmee is de ds dan ineens duurder..

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

En toen namen ze bij inbraak je mooie dure NAS mee....

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:18
Elke synology Nas komt met 2 camera licenties.
Een simpele ds216j voldoet al met wat jij wilt. Plaats er 2x 3tb wd red in en je bent klaar.

Wil je iets meer fun met je Nas en er meer uithalen kan je inderdaad kijken naar de ds216+ of misschien de ds416+ zodat je later kan uitbreiden.

Wij draaien een ds415+ 1x 3tb voor camera en 3x4tb voor opslag. De 3x4tb kan in ruststand en word dus niet continu beschreven.

Eventueel kan je een dropbox account nemen die weer je camera beelden in sync houd zodat als ze je Nas meenemen je altijd daar een backup (realtime) van hebt.

• Tymusz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-10-2021
Wim-Bart schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 05:06:
en daarvoor hebben we gelukkig rsync, zodat in ider geval de bestanden nog off-site staan.

die NAS komt wel weer van de verzekering.

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:02
Wim-Bart schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 05:06:
Helemaal waar dus tijd om de nas te verstoppen een sync naar de cloud ^_^ Maar de meeste dieven zullen dat soort meuk daar laten eerder de laptops en losse spullen tv's wat makkelijk mee te nemen valt. Plus met een camara en goede sloten shoppen ze liever ergens anders.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee