Toon posts:

win 2000 systeem eisen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wil ik eens gaan experimenteren met win2000 als gameserver (halflife CS) Is windows 2000 goed te draaien op een celeron300A?? Een enorme berg gehuegen is met de prijzen van tegenwoordig geen probleem meer. Dus 1gig RAM kan ik me wel veroorloven. Dus wat mijn vraag is: Kan win2000prof draaien op een celeron300a met 1gig geheugen? Er hoeft niet zwaar op gewerkt te worden, hij hoeft alleen maar continu half life als dedicated server te draaien.

Als ik hier wat meer ervaring mee heb wil ik overstappen op linux, maar ik wil beginnen met win2000prof, vandaar mijn vraag

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

minimale systeem eisen win2000 pro zijn volgens mij

266 mhz 128 mb intern

wil het een klein beetje soepel lopen dus je 1gig intern geheugen is gewoon vette overkill

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Hier is gister nog een topic over geweest. Kijk hier maar.

Search eens.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Kun je in principe prima draaien.

Ik heb W2K server op een P2-300 met 256 MB draaien, gaat prima. (AD/DNS/DHCP/WINS/Internet/File/printer sharing)

Aangezien je servers in "non-grafische" modes kunt laten runnen, denk ik dat je met 512 MB harstikke genoeg hebt om een 64 man server te draaien.

Neem wel goede nics (intel/3Com) die verbruiken aanzienlijk minder CPU power.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het, search is makkelijk, maar een nieuw topic plaatsen nog veel makkelijker ;)

Okee, 1gig is dus overkill, dan maak ik er maar 512 van.

Thankss, ik was van plan 3Com 905c TX nics te gaan gebruiken, die zijn wel goed toch?

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 13:54 schreef Superdude het volgende:
ik weet het, search is makkelijk, maar een nieuw topic plaatsen nog veel makkelijker ;)
Nee, je bent gewoon lui :9 .

(geintje dus)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 27 juni 2001 13:54 schreef Superdude het volgende:

Okee, 1gig is dus overkill, dan maak ik er maar 512 van.

Thankss, ik was van plan 3Com 905c TX nics te gaan gebruiken, die zijn wel goed toch?
3C905C-TX'jes zijn prima kaarten, alleen schijnt het wel eens zo te zijn als je er meerdere van in hetzelfde systeem hebt, dat het wel eens problemen wil geven.

Zelf heb ik er ook 3, (in 3 systemen) en ook meerdere C-TX'en in dezelfde machine gaf geen problemen.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1