Na uren bezig te zijn geweest ga ik toch maar even om hulp vragen.
wat ik momenteel heb:
TP Link PA8030 homeplugs (2x 3ports)
Draytek 2132 router van vodafone
wat ik wil:
tv signaal en internet in de huiskamer dmv de homeplug.
Ik heb momenteel werkend gekregen:
1 internet verbinding (op port 1/2) of 1 tv signaal verbinding. (op port 3/4)
Beide gaat tot op heden niet lukken.
Ik weet dat beide signalen over verschillende poorten moeten lopen. Beide op dezelfde homeplug switch gaat niet werken, vandaar dat maar 1 verbinding tegelijkertijd kan werken momenteel,
Heb veel info gevonden op internet, van managed switches/instellen van Vlan/UTP optimizers. etc etc
Maar mijn eerste vraag:
Lukt het met de apparatuur wat ik nu heb? Zo nee wat moet ik vervolgens aanschaffen??
wat ik niet wil:
2 verschillende netwerken met homeplugs, volgens google gaan de homeplugs hoogstwaarschijnlijk storen.
UTP optimers gebruiken: Als ik dat gebruik worden mijn 2 andere utp poorten nutteloos waarschijnlijk, en ik wil daarop nog andere dingen op aansluiten.
wie heeft er een goede antwoord voor me?
ps.:
wat ik heb geprobeerd:
2 utp kabels van internet en tv naar de homeplug inpluggen->beide signalen werken niet
1 utp naar homeplug steken (afhankelijk van welke signaal je pakt)-> 1 signaal werkt
vlan proberen te configureren -) resultaat is dat ik alles moest gaan resetten
wat ik momenteel heb:
TP Link PA8030 homeplugs (2x 3ports)
Draytek 2132 router van vodafone
wat ik wil:
tv signaal en internet in de huiskamer dmv de homeplug.
Ik heb momenteel werkend gekregen:
1 internet verbinding (op port 1/2) of 1 tv signaal verbinding. (op port 3/4)
Beide gaat tot op heden niet lukken.
Ik weet dat beide signalen over verschillende poorten moeten lopen. Beide op dezelfde homeplug switch gaat niet werken, vandaar dat maar 1 verbinding tegelijkertijd kan werken momenteel,
Heb veel info gevonden op internet, van managed switches/instellen van Vlan/UTP optimizers. etc etc
Maar mijn eerste vraag:
Lukt het met de apparatuur wat ik nu heb? Zo nee wat moet ik vervolgens aanschaffen??
wat ik niet wil:
2 verschillende netwerken met homeplugs, volgens google gaan de homeplugs hoogstwaarschijnlijk storen.
UTP optimers gebruiken: Als ik dat gebruik worden mijn 2 andere utp poorten nutteloos waarschijnlijk, en ik wil daarop nog andere dingen op aansluiten.
wie heeft er een goede antwoord voor me?
ps.:
wat ik heb geprobeerd:
2 utp kabels van internet en tv naar de homeplug inpluggen->beide signalen werken niet
1 utp naar homeplug steken (afhankelijk van welke signaal je pakt)-> 1 signaal werkt
vlan proberen te configureren -) resultaat is dat ik alles moest gaan resetten
[ Voor 11% gewijzigd door SonyEricsson op 16-08-2016 13:49 ]