Powerline homeplugs met vodafone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-10 20:14
Na uren bezig te zijn geweest ga ik toch maar even om hulp vragen.

wat ik momenteel heb:
TP Link PA8030 homeplugs (2x 3ports)
Draytek 2132 router van vodafone

wat ik wil:
tv signaal en internet in de huiskamer dmv de homeplug.

Ik heb momenteel werkend gekregen:
1 internet verbinding (op port 1/2) of 1 tv signaal verbinding. (op port 3/4)
Beide gaat tot op heden niet lukken.

Ik weet dat beide signalen over verschillende poorten moeten lopen. Beide op dezelfde homeplug switch gaat niet werken, vandaar dat maar 1 verbinding tegelijkertijd kan werken momenteel,

Heb veel info gevonden op internet, van managed switches/instellen van Vlan/UTP optimizers. etc etc
Maar mijn eerste vraag:
Lukt het met de apparatuur wat ik nu heb? Zo nee wat moet ik vervolgens aanschaffen??

wat ik niet wil:
2 verschillende netwerken met homeplugs, volgens google gaan de homeplugs hoogstwaarschijnlijk storen.
UTP optimers gebruiken: Als ik dat gebruik worden mijn 2 andere utp poorten nutteloos waarschijnlijk, en ik wil daarop nog andere dingen op aansluiten.

wie heeft er een goede antwoord voor me?

ps.:
wat ik heb geprobeerd:
2 utp kabels van internet en tv naar de homeplug inpluggen->beide signalen werken niet
1 utp naar homeplug steken (afhankelijk van welke signaal je pakt)-> 1 signaal werkt
vlan proberen te configureren -) resultaat is dat ik alles moest gaan resetten :')

[ Voor 11% gewijzigd door SonyEricsson op 16-08-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 11:03
Bekijk dit topic eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-10 20:14
wat kan ik ermee? Topic staan vol met half informatie (wat ik overigens al had gevonden)
Ik heb geen utp (of liever gezegd) ik wil geen utp kabels trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 11:03
eerste linkje in dat topic biedt wellicht een oplossing. Je laat het signaal van poort 1 en 3 van je VF modem over een UTP lopen en die jaag je door een powerline adapter. Of het gaat werken weet ik ik niet maar voor 2 tientjes is het de moeite van het proberen waard.
Succes met je been ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
eggda schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:40:
eerste linkje in dat topic biedt wellicht een oplossing. Je laat het signaal van poort 1 en 3 van je VF modem over een UTP lopen en die jaag je door een powerline adapter. Of het gaat werken weet ik ik niet maar voor 2 tientjes is het de moeite van het proberen waard.
Succes met je been ;w
Dit gaat helaas niet werken omdat het over powerline moet. Dit werkt alleen als het over 1 lan kabel gaat (en heeft als resultaat dat je maximaal 100 mbps snelheden kan halen, omdat je de 8 aders van een gigabit kabel splits in 2x 4 aders voor 2 100 mbps kabels).

De enige mogelijkheid die TS heeft binnen zijn voorwaarden (geen dubbele powerline netwerken en geen lan kabels) is om 2 managed switches kopen en daar Vlan op configureren switch 1 komt dan tussen de modem en eerste powerline adapter en is verbonden met poort 1 en 3 van de router en de powerline adapter, 2e switch komt achter de 2e powerline adapter en wordt verbonden met powerline adapter, IPTV box en PC. Maar dan met je wel een beetje thuis zijn in netwerk dingen instellen (plug en play mogelijkheden zijn er niet)
(je moet namelijk instellen dat de 2 signalen vanuit de modem worden gebundeld over 1 kabel met Vlan en dan in de 2e switch weer gescheiden wordt naar 2 apparte poorten.

Dan nog is het met deze setup de vraag of het allemaal stabiel gaat werken omdat niet is in te schatten of de powerline connectie snel en stabiel genoeg gaat zijn voor alles.

Het alternatief wat er eventueel is en ook nog binnen de wensen valt is om Powerline gebruiken voor IPTV en WiFi gebruiken voor de PC. (andersom gaat niet werken, je IPTV signaal voor de box kan niet over WiFi)

Beste optie blijft om gewoon netwerk kabels te (laten)leggen dan werkt alles gegarandeerd goed... echter geeft TS aan dat niet te willen....

Een extreme oplossing is... om te wisselen naar een provider die routed IPTV aanbied (zoals KPN en dochters) dan kan alles wel gewoon in 1 keer over 1 kabel (en dus ook over 1 powerline) al blijft het mogelijke probleem met snelheid hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
SonyEricsson schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:44:

wat ik niet wil:
2 verschillende netwerken met homeplugs, volgens google gaan de homeplugs hoogstwaarschijnlijk storen.
UTP optimers gebruiken: Als ik dat gebruik worden mijn 2 andere utp poorten nutteloos waarschijnlijk, en ik wil daarop nog andere dingen op aansluiten.
UTP optimers (wist niet eens dat die dingen zo genoemd werden) maar dat zijn dus splitters die van een 8 aderige UTP (max gbps) kabel twee 4 aderige UTP kabels maken (max 100 mbps) (zelfde dus als wat eggda aanraad maar daar met zelfbouw). Die splitters hebben verder geen gevolgen voor je andere poorten, dus wat dat betreft zou je ze rustig kunnen gebruiken. Echter werken die dingen alleen over een 'echte' 8 aderige lan kabel en niet over powerline. Daarom heb je er hier dus niets aan.

2 verschillende netwerken met homeplugs is niet ideaal, maar hoe goed het werkt hangt sterk af van je installatie en apperatuur in huis. Het zou dus wel goed genoeg voor je kunnen werken.

zie mijn bovenstaande post voor nog wat meer aanvullingen met name over een Vlan oplossing.

In aanvulling op mijn bovenstaande post:
Heb je toevallig nog een coax kabel liggen vanaf je modem naar je TV? zo ja dan:
1 zou je die kunnen (laten) vervangen door een netwerk (of zelfs 2) kabel(s), mits die coax in een buis ligt. (goedkoopste en beste oplossing), gezien de kosten van 130 euro voor het alternatief zou je hem zelfs kunnen laten vervangen door iemand als je het liever zelf niet doet.

2 zou je die coax kabel kunnen gebruiken met een moca setje. (eenvoudiger, maar duurder (reken 130 euro voor de moca set)

Ik raad je dan aan om de coax te gebruiken voor je PC en de powerline voor je IPTV voor de beste werking, omdat moca altijd zijn volle snelheid haalt en powerline niet (echter moet je zelf maar even kijken of dat voor jou praktisch is, aangezien ik me kan voorstellen dat de coax achter de TV ligt).

succes
Pagina: 1