Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulshorsjen
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-08 22:19
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil op dit systeem games zoals DayZ en H1Z1 gaan spelen en eventueel nog een game als League of Legends kunnen streamen op redelijke kwaliteit.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 400 euro kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de videokaart al in huis, de MSI GeForce GTX 750 ti 2gb, die wil ik meenemen in mijn nieuwe systeem als dat mogelijk is.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb gewoon een simpele computer nodig waar ik gewoon geluidloos en normaal op kan gamen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb toch wel een voorkeur bij Intel want ik weet dat die gewoon sneller zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een geluidloze pc die games speelt op hoge fps en redelijke kwaliteit voor een budgetprijs.

Ga je overklokken?
Nee, ik ben hier namelijk niet bekend mee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag dat jullie mij advies geven bij het maken van een systeem waar ik het maximale voor mijn geld krijg.

Mijn vraag is, is het mogelijk om met de opgegeven producten een mooie pc samen te stellen? en als je nog tips of andere mogelijkheden hebt, hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 117,95€ 117,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 53,95€ 53,95
1Cooler Master N200 Closed€ 45,50€ 45,50
1Crucial CT8G4DFD8213€ 34,90€ 34,90
1be quiet! System Power 7 400W€ 43,95€ 43,95
1Crucial BX200 240GB€ 66,32€ 66,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 362,57

Let wel even op dat als je wil gaan streamen je toch echt minimaal een pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed nodig hebt omdat het erg veel van de CPU vraagt. Dit is buiten je budget maar de meerprijs zeker waard.

Games die jij noemt hebben vooral een goede cpu nodig dus die 750ti is voor nu wel voldoende. Wil je naar nieuwere zwaardere games dan is upgraden van die kaart in een later stadium wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulshorsjen
Dus de i3 6100 kan de games die ik opnoemde goed spelen samen met de hoeveelheid ram en de 750 ti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Hulshorsjen schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:02:
Dus de i3 6100 kan de games die ik opnoemde goed spelen samen met de hoeveelheid ram en de 750 ti?
Nee hij raad m aan om met je te sollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulshorsjen
Gopher schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:23:
[...]

Nee hij raad m aan om met je te sollen.
ah oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Anyways i3 is goed genoeg maar zoals je zei als je wilt streamen hiernaast zal ik voor die i5 proberen te gaan. Ik weet verder niet genoeg om te zeggen wat het verder inhoud maar naar mijn idee heb je dan ook in de toekomst meteen n leuk systeem eenmaal je die videokaart op later tijdstip vervangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulshorsjen
Gopher schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:28:
[...]

Anyways i3 is goed genoeg maar zoals je zei als je wilt streamen hiernaast zal ik voor die i5 proberen te gaan. Ik weet verder niet genoeg om te zeggen wat het verder inhoud maar naar mijn idee heb je dan ook in de toekomst meteen n leuk systeem eenmaal je die videokaart op later tijdstip vervangt
Bedankt voor je advies, ik zal er zeker wat mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Persoonlijk zou ik ook de i5 willen aanraden. Zo heel ver buiten je budget valt hij ook weer niet, en mocht je ooit zwaardere dingen willen doen (zoals gezegd, streamen bijvoorbeeld, maar ook zwaardere games die een wat krachtigere/quad core CPU willen), dan heb je dat alvast in huis. Een i5 blijft vaak wel heel lang nog relevant. Zelf ben ik nooit zo'n sterk gelover geweest in futureproofing, maar bij CPU's gaat het tegenwoordig wel redelijk op. Een ietwat sterkere CPU, en je kan er nog jarenlang tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulshorsjen
Amanoo schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:36:
Persoonlijk zou ik ook de i5 willen aanraden. Zo heel ver buiten je budget valt hij ook weer niet, en mocht je ooit zwaardere dingen willen doen (zoals gezegd, streamen bijvoorbeeld, maar ook zwaardere games die een wat krachtigere/quad core CPU willen), dan heb je dat alvast in huis. Een i5 blijft vaak wel heel lang nog relevant. Zelf ben ik nooit zo'n sterk gelover geweest in futureproofing, maar bij CPU's gaat het tegenwoordig wel redelijk op. Een ietwat sterkere CPU, en je kan er nog jarenlang tegenaan.
Ik denk dat ik inderdaad nog iets meer geld ga bijleggen voor een betere CPU, welke i5 zou je het meest aanraden voor gaming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Amanoo schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:36:
Klopt zelf gebruik ik nog een jarenoude i7 2600 die nog steeds voldoet aan alle eisen.. Echter wat de tweakers standaard doet is de nieuwste van de nieuwste i5 adviseren, helaas veelal niet onderbouwd. Althans ik heb met nog geen 1 stream of game meegemaakt dat mijn CPU een bottleneck was.
Zo zouden ze hier voor de eisen die de topicstarter stelt vorig jaar een totaal andere CPU geadviseerd zijn omdat die perfect is, en anno 2016 een stuk goedkoper. Die CPU zou nu nog altijd gewoon perfect zijn, maar wordt niet geadviseerd.

De reacties spelen altijd op safe en niet onderbouwd, bij elk aankoop advies is het standaard: de nieuwste i5.
Een i3 zou ik ook niet willen, maar waarom de nieuwste en stiekem de duurste i5 weet niemand.
Een i5 van de 3e gen zou net zo goed voldoen aan alle eisen :)

@topicstarter
Kijk gerust naar een oudere (misschien 2e hands) i5 of i7, voldoet net zo goed aan al jouw eisen (uiteraard alleen als het een stuk goedkoper is, stel het bedrag is gelijk kan je net zo goed de nieuwste van de nieuwste nemen).

Mocht er iemand zijn die mijn advies volledig omver kan blazen dan hoor ik dat graag (let wel op dat ik zeg: stel een i5 3th gen is even duur als de 6e gen dan kan je beter de 6e gen nemen).
Hulshorsjen schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:45:
[...]

Ik denk dat ik inderdaad nog iets meer geld ga bijleggen voor een betere CPU, welke i5 zou je het meest aanraden voor gaming?
Zoals aangegeven, ik gebruik nog altijd een i7 2e gen, die is tot op heden nog maar 0x een bottleneck geweest. En dan doe ik wel wat zwaardere games dan jij voorstelt.
Men speelt hier standaard op safe door de nieuwste van de nieuwste (veelal de duurste) i5 aan te kaarten. Helaas niet onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

LopendeVogel schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:47:
[...]

De reacties spelen altijd op safe en niet onderbouwd, bij elk aankoop advies is het standaard: de nieuwste i5.
Een i3 zou ik ook niet willen, maar waarom de nieuwste en stiekem de duurste i5 weet niemand.

@topicstarter
Kijk gerust naar een oudere (misschien 2e hands) i5 of i7, voldoet net zo goed aan al jouw eisen (uiteraard alleen als het een stuk goedkoper is, stel het bedrag is gelijk kan je net zo goed de nieuwste van de nieuwste nemen).
Dat is een goed punt. Tegenwoordig zit er tussen twee opeenvolgende generaties ook weinig verschil in performance. Meestal 10%, misschien een keer 20. En dat verschil is doorgaans al meer dan nodig. De meeste games vragen niet zoveel CPU-kracht. Met een Intel quad core zit je al vrij gauw goed, ook al is die wat ouder. Zelf zou ik een 2xxx wel redelijk aan de oude kant vinden om echt aan te raden. Dan begin ik toch wel de neiging te krijgen om dat nu niet meer te kopen, aangezien het dan wel erg oud wordt. Maar dat is ook onderbuikgevoel. Zelf heb ik ook een i7 3770 die nog prima wil draaien. Laatst nog Rise of the Tomb Raider uitgespeeld, en bij mij was het ook zeker niet de CPU die de bottleneck vormde. En mijn Windows mag maar maximaal 6 threads hebben, omdat ik op een virtuele machine speel (2 van de 8 threads zijn voor het host OS), welke een dedicated AMD kaart heeft. De enige keer dat mijn CPU naar 100% ging was als er een nieuwe map werd ingeladen, en dat was dus ook nooit langer dan een seconde.

En dan heb ik nog een server waar een i5 2400S in zit. Kachelt rustig mee, al doet de server ook niet veel spannends.

Als TS een tweedehands CPU voor een significant lagere prijs kan krijgen, dan is dat dus zeker een optie. Een gloednieuwe i5 zal wel meer futureproof zijn, maar laten we eerlijk zijn, hoeveel verschil maakt het nu echt?
Hulshorsjen schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:45:
[...]

Dus om hier nog maar antwoord op te geven: een enigszins recente i5 (zeg afgelopen 3 of misschien 4 jaar). Een S-model zou ik niet nemen, die zijn namelijk gemaakt om vooral extra zuinig te zijn, maar zijn ook wat minder krachtig, en waren toen ik mijn server samenstelde niet zoveel goedkoper. Maar zelfs dan kan een S waarschijnlijk ook wel meekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 15-08-2016 18:18 ]

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
LopendeVogel schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:47:
[...]

Klopt zelf gebruik ik nog een jarenoude i7 2600 die nog steeds voldoet aan alle eisen.. Echter wat de tweakers standaard doet is de nieuwste van de nieuwste i5 adviseren, helaas veelal niet onderbouwd. Althans ik heb met nog geen 1 stream of game meegemaakt dat mijn CPU een bottleneck was.
Zo zouden ze hier voor de eisen die de topicstarter stelt vorig jaar een totaal andere CPU geadviseerd zijn omdat die perfect is, en anno 2016 een stuk goedkoper. Die CPU zou nu nog altijd gewoon perfect zijn, maar wordt niet geadviseerd.

@topicstarter

Mocht er iemand zijn die mijn advies volledig omver kan blazen dan hoor ik dat graag (let wel op dat ik zeg: stel een i5 3th gen is even duur als de 6e gen dan kan je beter de 6e gen nemen).
[...]

Zoals aangegeven, ik gebruik nog altijd een i7 2e gen, die is tot op heden nog maar 0x een bottleneck geweest. En dan doe ik wel wat zwaardere games dan jij voorstelt.
Men speelt hier standaard op safe door de nieuwste van de nieuwste (veelal de duurste) i5 aan te kaarten. Helaas niet onderbouwd.
Tuurlijk als budget het niet toelaat voor nieuw te gaan is het prima als je 2e hands koopt. Maar behalve de prijs zijn je garanties natuurlijk weg. En het verschil tussen de vorige en huidige generatie is kwa prijs niks.

Heb je overigens getest of je cpu niet bottle-necked ? Je kan prima goede frames halen maar toch teruggehouden worden door je CPU.

Maar nu even ontopic. Als je garanties wil zou ik voor zo'n i3 systeem gaan en mocht dat je niet zoveel uitmaken en wil je liever bang for the buck dan zou je 2e hands naar een i5 4xxx kunnen kijken.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:07
Koop je CPU tweedehands. Als je een betrouwbare verkoper hebt, bespaar je daarmee een hoop geld zonder echt ergens op in te leveren (bij normaal gebruik nauwelijks slijtage). Dan heb je gewoon een i5 voor 125 euro, zodat je niet meteen een doodlopende weg in slaat – steeds meer games zullen een quad-core vereisen; als de basis goed is, hoef je later alleen je videokaart eens te vervangen. Vrees ook niet om gewoon voor een vorige generatie te gaan; bespaart opnieuw geld, je krijgt onderdelen die zich bewezen hebben, en trager is het nauwelijks.

^ Wat hij zegt.

Pagina: 1