Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-wood
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-09-2019
Mijn vraag
Hoi Tweakers, samen met een vriend heb ik een pc gebouwd. Dit is allemaal goed verlopen. Alleen warneer ik in de BIOS kom freezed hij als ik naar Advanced Settings ga en daar dan iets aanklik. De Advanced Settings worden ook weergegeven boven op de standaard instellingen, dus ik zie alles dubbel.
Wat ook opvalt is dat wanneer ik per ongeluk op Flash modus druk en dan annuleren druk, dat de taal ineens veranderd naar iets Aziatisch.
Is de mobo zelf kapot, of komt het door iets anders?

Hoop dat jullie nog suggesties hebben.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI GAMING B150 M3 Socket 1150.
Sapphire RX480
Intel i5 6400
MS-N750-VAL 750 Watt
Windows 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
We hebben de BIOS gereset via de BIOS zelf
CMOS verwijderd
Via jumpers de BIOS gereset
RAM op een ander slot gezet

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:56
Je kan in windows booten etc? Dan lijkt er mij gewoon iets mis met de vooringestaleerde firmware van de mobo. Gewoon terugsturen voor omwisseling.

Verder is dit misschien ongewenst en onnodig advies maar blijf zover mogelijk van ms-tech weg. Die voeding die je hebt steken in een wel mooi systeem is echt DE zwakke schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-wood
Booten in Windows werkt wel. En nu je het hebt over de psu, daar iets misschien ook iets mee mis. Namelijk soms tijdens het gamen crasht de game en reboot de pc vanzelf. Ook is er een probleem met Skype en Rainbow Six. Een gesprek op Skype + Rainbow Six openen = pc freeze. Geen idee of dit specifiek een probleem is met Skype of dat dat ook ligt aan de psu.

Thanks voor je snelle antwoord btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:56

JesseMacaw

Electronicafanaat

De zwakke schakel? Die voeding is gewoon een brandgevaar! Er staat 750W op, maar als hij 450W kan leveren dan heb je al geluk. Meteen vervangen door bijvoorbeeld een GM G450M bijvoorbeeld. Waarschijnlijk lost dat alle problemen op. Zo niet, dan heb je een dood moederbord, maar dat heb je over een paar maanden sowieso als je die voeding blijft gebruiken. Een slechte voeding kan de meest rare problemen opleveren, ook dat de BIOS niet werkt kan door de voeding komen. Zie ook dit topic voor meer informatie over voedingen.
Ik mag toch hopen van niet: dan heb je geen BIOS meer over :o

[ Voor 21% gewijzigd door JesseMacaw op 14-08-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:52
De laatste BIOS release is drie weken oud, welke versie heb jij? Ik zal het niet hebben over de voeding... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Probeer eens via de utility Live Update 6 https://www.msi.com/Mothe...3.html#down-utility&Win10 64 het bios te updaten naar de laatste versie. Miischien lost dat het bios probleem op.

Wat betreft de voeding ben ik het met de waarschuwingen hierboven eens. De MS-Tech is van erg slechte kwaliteit. Het is geen 750w voeding maar eerder een 300w welke nog slechte kwaliteit stroom levert ook. Wissel de MS-Tech om voor bijv. een pricewatch: Corsair CX450M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-wood
Ik merk dat jullie allemaal razend enthousiast zijn over de voeding. We gaan het o.a proberen met een andere voeding.
Wat is jullie mening over de Corsair CX750M?
BIOS versie zal ik voor je nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Een CX750M is veel te zwaar. 450w is meer dan genoeg. het systeem verbruikt slechts 250w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 11:12

wiLLius

Extreme OC

Is het freezen In de bios niet een probleem van de Skylake chipsets, ik heb er met verschillende CPU's i3/i7en 2 moederborden(Asus en ASrock) wel eens last van gehad. Bios update heeft t zogoed als helemaal verholpen.

[ Voor 14% gewijzigd door wiLLius op 15-08-2016 06:54 ]

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:56
Kun je je bios updateten met een frozen bios? TS je hebt dit al geprobeerd mag ik vermoeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-wood
Heb dit idd al geprobeerd, maar dat lukt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:52
E-wood schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:50:
Heb dit idd al geprobeerd, maar dat lukt niet
Wat je geprobeerd hebt is niet echt duidelijk.

Welke BIOS heb je nu?
Als de BIOS flash vanuit BIOS niet lukt, kun je nog de DOS based flasher gebruiken met FreeDOS op een USB stick. Flashen vanuit Windows zou ik alleen aandurven met een betere voeding..
https://www.msi.com/files/pdf/How_to_flash_the_BIOS.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
:P :P een i5-6400 op een 1150 socket?? knap

weet het een typefout.. b150 is een 1151 socket ;)
Pagina: 1