Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor gaming/internetten/studie, nu kopen of wachten?

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wat ga je met je laptop doen?
Er zijn eigenlijk 3 hoofdzaken:
- Studie (omscholing, zal vermoedelijk richting programmeren gaan).
- Internetten/mailen
- Games, te denken aan WoW, maar bijvoorbeeld Elite: Dangerous spreekt me ook aan.

Wat is je budget?
In principe is de max 1000 Euro. Ik ben bereid hierin concessies te doen als het de upgrade waard is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Vooralsnog niet. Een 17 inch laptop (welke ik nu ook heb, Toshiba P300-25C) is daarom zeker een optie, maar ik sta absoluut open voor een 15 inch laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet perse, al heb ik wisselende ervaringen met Acer. Ik ben zeer content (geweest) met mijn huidige Toshiba, maar heb er geen voorkeur voor. Het gaat mij vooral om bouwkwaliteit / bang-for-bucks en looks. Ik wil geen gamer look laptop, maar de looks van bijvoorbeeld de Dell 7559 bevallen mij prima. De bouwkwaliteit daarentegen schijnt weer tegen te vallen van deze laptop (toetsenbord veert mee als je aan het tikken / gamen bent?? Dat vind ik maar niks).

Kort samengevat: Ik weet dat de laptops met Pascal GPU's onderweg zijn. Ben ook best bereid om daarop te wachten, echter heb ik geen zin om 2000 Euro uit te geven voor een dergelijke laptop. Ik wil uiteraard wel graag een laptop welke nog (makkelijk) 3-4 jaar mee gaat. Een 960m videokaart lijkt me dan op het randje, maar gezien de voornaamste games die ik wil gaan spelen is dit wellicht nog wel een mogelijkheid.
Aangezien de nieuwe generatie videokaarten in laptops aanstaande is, is het het waard om hierop te wachten? Enerzijds vanwege de prestatie sprong, anderzijds omdat de huidige generatie (970m / 980m) dan wellicht in de uitverkoop gaat?

Het punt is: I'm a sucker for graphics / durability. Vrienden van me laten mij beelden zien van hun onlangs geactiveerde WoW account en dan denk ik: fuck it, ik wil ook weer spelen. Kut Blizzard :+.
Op mijn huidige laptop haal ik 15 fps op lage settings, dat trek ik zelf ook niet meer. Ultra hoeft ook absoluut niet maar goede graphics met een stabiele fps, ook in intense gevechten, vind ik toch wel een pré.

Aangezien m'n vrienden aan het pushen zijn... nou ja valt eigenlijk wel mee, het zijn eigenlijk meer "itches" van mij zelf :+ : is er momenteel een no-brainer qua laptops die aan mijn verwachtingen voldoet, of kan ik toch echt beter een paar dagen / weken wachten op een betere laptop of lagere prijzen van de huidige laptops?

[edit]: Wellicht goed om te vermelden: ik ben echt een gamer, maar speel voornamelijk op de PS4 (Overwatch, FIFA, Destiny, wellicht No Mans Sky in de toekomst). Voorheen was ik een adept PC gamer maar dit is langzaam verschoven naar een "vanaf de bank" gamer. Uiteraard is dit met WoW niet mogelijk en dat zou ook helemaal niet leuk zijn denk ik ;).
Dus ja, het is lekker als games als WoW top draaien, maar veruit de meeste games zullen nog via de console gespeeld worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Denman op 13-08-2016 00:43 ]

Join het GoT Pulse-Team!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Dus een hele lange ts om te vragen of je moet wachten op de nieuwe gpu's?

Als je kan wachten ja dan kan je beter wachten. De 1070M zal niet onder 1000 euro komen, misschien een 1060M. Maar mijn gevoel zegt dat deze de komende maanden ook niet onder 1000 euro zal komen.

970m zal dan ook niet snel onder de 1000 euro komen. Die worden niet meer gemaakt dan en zijn t restanten die winkels nog hebben die niet snel honderden euros zullen zakken. Zeker als de laptops met nieuwe gpu's slecht verkrijgbaar zijn en die kans is vrij groot als je ziet dat de desktopkaarten ook vrij matig verkrijgbaar zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Arjant2 op 13-08-2016 13:29 ]

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Arjant2 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:27:
Dus een hele lange ts om te vragen of je moet wachten op de nieuwe gpu's?

Als je kan wachten ja dan kan je beter wachten. De 1070M zal niet onder 1000 euro komen, misschien een 1060M. Maar mijn gevoel zegt dat deze de komende maanden ook niet onder 1000 euro zal komen.

970m zal dan ook niet snel onder de 1000 euro komen. Die worden niet meer gemaakt dan en zijn t restanten die winkels nog hebben die niet snel honderden euros zullen zakken. Zeker als de laptops met nieuwe gpu's slecht verkrijgbaar zijn en die kans is vrij groot als je ziet dat de desktopkaarten ook vrij matig verkrijgbaar zijn.
Mja dat is wel een goeie. Had er nog niet echt bij stil gestaan dat de huidige nieuwe desktopkaarten nog niet goed verkrijgbaar zijn, grote kans dat dat bij de laptops idd ook gaat gebeuren. Dat zal zoals je al zegt (nog) niet gunstig zijn voor de prijs van de huidige laptops.

Kijk, wachten kan altijd. Ik heb nu ook een laptop / desktop (die laatste staat in opslag i.v.m. verhuizing later dit jaar) dus ja, ik kan vooruit. Maar het speelt niet echt lekker zeg maar.
Ik zat mezelf daarom hardop af te vragen of ik wel een beest van een laptop nodig heb, of dat een 960M zal voldoen voor mijn gamewensen, ook op een termijn van 1 - 2 jaar.

Join het GoT Pulse-Team!

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik had deze vraag ook al gesteld vorige week.

Game Laptop nu kopen of wachten ?

[Battle.net: Forsaken#22243]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Wachten lijkt geen zin te hebben.
De eerste prijzen zijn gelekt, een medion met 1060 en i5 kost 1900 euro.

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Arjant2 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:54:
Wachten lijkt geen zin te hebben.
De eerste prijzen zijn gelekt, een medion met 1060 en i5 kost 1900 euro.
Zoals ik in het andere topic ook al had aangegeven, kan het ook anders:

Bij BTO:
  • 15.6" mat Full HD IPS-scherm
  • Core i7-6700HQ quad-core
  • GTX 1070 8GB
  • 16GB DDR4L (2133MHz), Team Elite (2x8GB)
  • 500GB Samsung 850 EVO Solid State (SSD) Disk, M.2 (SATA 3.0)
  • Intel® Dual Band Wireless-AC 8260 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 867Mbps) + Bluetooth 4.2
2045 euro (excl. OS). Als je die bijvoorbeeld iets minder configureerd naar 250GB M.2 SSD en 8GB DDR4 dan komt dat al onder de 1900 euro (excl. OS) uit. Een 1060 onder de 1000 euro zal het hem echter ook niet worden ben ik bang. Dan moet je toch wel denken aan rond de 1500 euro (excl. OS). Waar het wachten misschien wel baat bij heeft is eventuele acties op de laptops met 9xx omdat leveranciers de bestaande voorraad kwijt willen.

https://www.bto.eu/bto-x-book-15cl76.html

[ Voor 7% gewijzigd door Lukin op 16-08-2016 12:15 ]

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Wat veel mensen over het hoofd zien is dat de gtx1060 de opvolger is van de gtx970m. De gtx1070 is de opvolger van de gtx980m en de gtx1080 is de opvolger voor notebooks met een desktop gtx980 zonder M.

Je zag dat de gtx970m ook altijd in het 1500€ + segment zat. De gtx1060 notebooks zitten daar nu sowieso nog boven.

De opvolger voor de 960m zal voorlopig nog niet komen. Voor desktops is er ook nog geen gtx1050 aangekondigd.

• easygoingmartin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-09 09:59
BTO heeft ook een 17" model met 1060 voor 1400,-. Wel "kaal" met 8gb ram, 120gb ssd en i7 6700hq

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Dat is zonder windows. Ik heb het over complete machines. En je zal altijd wel her en der een uitzondering hebben.
Pagina: 1