Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc / Sporadisch programmeren.

Pagina: 1
Acties:

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:44
Aangezien m'n huidige laptop al weer een goede 3 jaar oud is en ik nu wel ruimte heb om een desktop te plaatsen wordt het weer eens tijd voor wat nieuws.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc gaat voornamelijk gebruikt worden om te gamen. Af en toe zal ik er ook wel eens wat op programmeren maar dat zal een stuk minder zijn. Iets met je werk op je werk laten :)

Qua games is de hoofdmoot Diablo3. Echter zou ik ook graag eens nieuwe AAA games spelen op ultra.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget heb ik niet echt maar zou wel graag onder de 2500 euro blijven

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nvt

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag op 1440p kunnen gamen. 144hz is daarbij wel een pre.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvt. Gewoon de beste spullen voor de beste prijs.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1440p/IPS is een must. 144hz zou fijn zijn, dat niet alles naar de 144hz gaat is prima. Zelf dacht ik daarbij aan gsync of freesync (echter is een 480x vermoedelijk niet voldoende voor 1440p op een fatsoenlijke fps bij hoge instellingen en crossfire ben ik een beetje huiverig voor). Kast liefst zonder raam (heb ik dan de goede gekozen?).

een gtx1080 gaat me bang voor buck toch echt te ver. Dan prop ik liever binnen hetzelfde budget er een i7-6700 in.

Ga je overklokken?
Ik was het niet van plan. Of de marges moeten echt de moeite waard zijn, maar daar geloof ik niet echt in.

Wat verwacht je van ons?
  • Het zou fijn zijn als iemand mij de aanschaf van zo een dure pc helpt verantwoorden aan mezelf ;)
  • Is 1440p met gsync goed te doen op een 1070?
  • Deze voeding of een lichtere, zoals de cx450?
  • Betere opties dan de gekozen opties?
  • Is een losse koeler nodig? Ik heb die er nu niet bij zitten
  • Toetsenbord zit er nog niet bij. Hoeft geen game toetsenbord te zijn. Wel ergonomisch. Iemand tips? Hier heb ik echt weinig verstand van gezien ik vooral op laptops heb gewerkt
  • Ben ik nog iets vergeten?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 474,32€ 474,32
1Fractal Design Define S€ 81,-€ 81,-
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 795,95€ 795,95
1Logitech G502 Proteus Spectrum€ 69,-€ 69,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 82,50€ 82,50
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Samsung SM951 (NVMe) 512GB€ 239,-€ 239,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.123,62

Alvast bedankt!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Eerlijk gezegd niet heel veel op aan te merken. Enige waar ik het niet helemaal mee eens ben is is de ssd. Deze is vooralsnog erg duur en voor 100 euro minder heb je een normale 500gb ssd. Daar komt ook nog bij dat je geselecteerde moederbord niet de volledige snelheid ondersteund van zo'n ssd. Dit heeft volgens mij te maken met de b150 chipset.

Quo toetsenbord zou ik iets nemen met mechanische cherry mx red of brown toetsen. Die van corsair doen het meestal goed maar er zijn ook goedkopere alternatieven. Ook zou je eventueel een aftermarket koeler kunnen overwegen voor extra stilte. Iets zoals een scythe mugen pchg edition .

[ Voor 29% gewijzigd door Ergo op 12-08-2016 19:36 ]

• Bartjeh
Thanks. Ik ben niet zo thuis in moederborden dus dat wist ik niet (eerste zelfbouw :) ). Maar is die extra snelheid op die ssd het verder niet waard? Flinke bak sneller dan een normale ssd.

Toetsenbord ga ik naar kijken. Ruimte in het budget is er voor een knappe.

Aftermarket koeler is misschien dan wel de moeite. Ik was van plan er evt nog boxen bij te doen, ben namelijk geen fan van headset. En dan is een stille pc wel prettig.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Persoonlijk denk ik niet dat het t geld waard is. Enige situatie die ik me kan voorstellen is als scratch disk ofzo. Maar gewoon voor vooral games is het echt niet de moeite.

Toetsenbord moet je eventjes in verdiepen om te kijken wat jou het beste bevalt. Ik ga wss voor een mx red toetsenbord vanwege de snelheid en dat deze meer op gamen gericht zijn. Aftermarket koeler vind ik als het budget toe laat zeker een goeie investering al is het alleen maar wegens geluid.

• Bartjeh
Duidelijk. En 1070 + 1440p + 144hz +gsync, enig ervaring mee toevallig?

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:02

JesseMacaw

Electronicafanaat

Het probleem is dat ergonomische toetsenborden met mechanische switches enorm duur zijn. Met een goed polssteun zou je al een heel eind moeten komen. Zelf gebruik ik een MasterKeys Pro L met Cherry MX Browns, maar ik heb ook een tijdje de variant met de rode switches gebruikt, en ik moet zegen dat ik de rode switches inderdaad prettiger vond om mee te gamen, maar de bruine switches véél prettiger om mee te typen, dus de bruine swtiches winnen het voor mij, maar eigenlijk moet je naar een winkel waar je de switches gewoon uit kan proberen en kan voelen wat jij het prettigste vindt. Dit geldt natuurlijk allemaal alleen als je een mechanisch toetsenbord wil, maar als je zo veel geld uitgeeft aan een computer, denk ik dat een mechanisch toetsenbord een must is.

Ook een TK layout helpt bij ergonomisch gamen, maar dan moet je wel je NumPad kunnen missen. Deze heeft bijvoorbeeld Brown switches met een 100% layout, en met rode switches met een aangepast numeriek eiland en zonder pijltjes en home-eiland is ook een optie, maar dan heb je ook nog TKL. Genoeg te kiezen dus, en ik raad je aan om je er toch even in te verdiepen, omdat je keuze voor een toetsenbord een persoonlijke is. En aangezien je het toetsenbord het grootste gedeelte van de tijd zal gebruiken om je computer te bedienen, is het, vind ik, de investering in een mechanisch exemplaar meer dan waard.

Edit: Lekker handig, vergeet ik natuurlijk te linken naar het het Grote Mechanische Toetsenborden Topic!

[ Voor 4% gewijzigd door JesseMacaw op 12-08-2016 20:56 . Reden: Toevoegen link ]

• Bartjeh
JesseMacaw schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:55:
Het probleem is dat ergonomische toetsenborden met mechanische switches enorm duur zijn. Met een goed polssteun zou je al een heel eind moeten komen. Zelf gebruik ik een MasterKeys Pro L met Cherry MX Browns, maar ik heb ook een tijdje de variant met de rode switches gebruikt, en ik moet zegen dat ik de rode switches inderdaad prettiger vond om mee te gamen, maar de bruine switches véél prettiger om mee te typen, dus de bruine swtiches winnen het voor mij, maar eigenlijk moet je naar een winkel waar je de switches gewoon uit kan proberen en kan voelen wat jij het prettigste vindt. Dit geldt natuurlijk allemaal alleen als je een mechanisch toetsenbord wil, maar als je zo veel geld uitgeeft aan een computer, denk ik dat een mechanisch toetsenbord een must is.

Ook een TK layout helpt bij ergonomisch gamen, maar dan moet je wel je NumPad kunnen missen. Deze heeft bijvoorbeeld Brown switches met een 100% layout, en met rode switches met een aangepast numeriek eiland en zonder pijltjes en home-eiland is ook een optie, maar dan heb je ook nog TKL. Genoeg te kiezen dus, en ik raad je aan om je er toch even in te verdiepen, omdat je keuze voor een toetsenbord een persoonlijke is. En aangezien je het toetsenbord het grootste gedeelte van de tijd zal gebruiken om je computer te bedienen, is het, vind ik, de investering in een mechanisch exemplaar meer dan waard.

Edit: Lekker handig, vergeet ik natuurlijk te linken naar het het Grote Mechanische Toetsenborden Topic!
Thanks! Ik heb eens de TS doorgelezen en dan lijkt het op papier in ieder geval dat bruin voor mij de voorkeur zou hebben. Gezien ik veel multiplayer en toch weinig met headset speel typ ik veel. Daarnaast zal er ook geprogrammeerd gaan worden.

Zijn er winkels die dit soort spul hebben liggen? Mijn onderbuik gevoel zegt me dat een mediamarkt hier niet veel keuze in zal hebben, of zie ik dat verkeerd?

Pijltjes zou ik denk wel missen. Hoewel ik autorijden vaak wel met wasd doe, merk ik dat ik met normaal pc gebruik veel de pijltjes gebruik.

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:02

JesseMacaw

Electronicafanaat

Er zijn wel enkele computerwinkels die toetsenborden hebben liggen, zelfs de Media Markt heeft er een paar (die in Zwolle dan). De keuze is echter dusdanig beperkt dat ik er alleen zou gaan kijken om de switches uit te proberen, om nog niet te spreken over de opdringerige verkopers die geen verstand hebben van computers, laat staan mechanische toetsenborden. Maar dat is een andere discussie :/ . Van andere winkels weet ik het niet zo goed, maar ik ben wel in een zelfstandige zaak geweest waar ze ze hadden staan, maar toen was ik er voor wat anders, dus of je ze uit mag proberen moet je even vragen.
Weet je zeker dat je de numpad niet ook nodig hebt? Ik gebruik het numpad altijd als ik een getal in moet voeren bij het programmeren. Als je hem wel gebruikt en je hebt hem niet, dan ga je hem echt missen. Als je veel op laptop-toetsenborden hebt gewerkt dan denk ik persoonlijk dat je wel zonder kan omdat je het niet gewend bent, maar je weet maar nooit ;)

• Bartjeh
Zit nu op 17" met numpad en nu je het zegt, ik gebruik het best regelmatig :) Alhoewel ik met programmeren toch vrij weinig nummers invoer.

Zal morgen wel eens bij MM arena langs gaan, eens zien of ze wat hebben. Hier op het dorp zit wel een computerwinkel maar daar verwacht ik sowieso niet dat ze veel hebben.

Maar zal me in ieder geval eens verdiepen in die verschillende switches, was het ooit wel eens tegen gekomen maar was toch wel diep weggezakt.

• Bartjeh
Ik denk dat dit hem gaat worden. Iemand nog een laatste mening voordat ik ga bestellen? :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 474,32€ 474,32
1Fractal Design Define S€ 78,50€ 78,50
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 788,50€ 788,50
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1CM Storm QuickFire XT - Brown Switch€ 86,-€ 86,-
1Logitech G502 Proteus Spectrum€ 69,-€ 69,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 81,95€ 81,95
1Corsair RM550x€ 94,50€ 94,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 149,89€ 149,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.147,51

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Het gekozen moederbord ondersteunt geen ram sneller dan 2133 mhz. Daarnaast is gigabyte erg kieskeurig met geheugen en heeft gigabyte vaker problemen met kingston hyper x dit setje is een betere keuze aangezien je geen kast met window hebt pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 Daarnaast is een mugen op een 65 wat tdp cpu dikke overkil een pricewatch: Scythe Kotetsu zal het niet minder doen en daarnaast mooi zwart afgewerkt.Daarnaast zou ik voor een andere gpu kiezen die stiller is en beter presteert pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB of pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB

• Bartjeh
McFastFood schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:06:
Het gekozen moederbord ondersteunt geen ram sneller dan 2133 mhz. Daarnaast is gigabyte erg kieskeurig met geheugen en heeft gigabyte vaker problemen met kingston hyper x dit setje is een betere keuze aangezien je geen kast met window hebt pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 Daarnaast is een mugen op een 65 wat tdp cpu dikke overkil een pricewatch: Scythe Kotetsu zal het niet minder doen en daarnaast mooi zwart afgewerkt.Daarnaast zou ik voor een andere gpu kiezen die stiller is en beter presteert pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB of pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB
Helaas pas gelezen nadat ik al had besteld ;(

Inmiddels draai ik op het door jou gelinkte geheugen en ga ik die andere terugsturen.

De geluidsproductie van de door mij gekozen 1070 valt me eigenlijk mee, tis niet hoorbaar aanwezig. Zal er vanavond eens een beetje op letten, maar kan me niet herinneren dat ik me op enig moment eraan gestoord heb.

De koeler is inderdaad vrij fors haha, maar ach, ruimte zat in de kast :)
Pagina: 1