Aangezien m'n huidige laptop al weer een goede 3 jaar oud is en ik nu wel ruimte heb om een desktop te plaatsen wordt het weer eens tijd voor wat nieuws.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc gaat voornamelijk gebruikt worden om te gamen. Af en toe zal ik er ook wel eens wat op programmeren maar dat zal een stuk minder zijn. Iets met je werk op je werk laten
Qua games is de hoofdmoot Diablo3. Echter zou ik ook graag eens nieuwe AAA games spelen op ultra.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget heb ik niet echt maar zou wel graag onder de 2500 euro blijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nvt
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag op 1440p kunnen gamen. 144hz is daarbij wel een pre.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvt. Gewoon de beste spullen voor de beste prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1440p/IPS is een must. 144hz zou fijn zijn, dat niet alles naar de 144hz gaat is prima. Zelf dacht ik daarbij aan gsync of freesync (echter is een 480x vermoedelijk niet voldoende voor 1440p op een fatsoenlijke fps bij hoge instellingen en crossfire ben ik een beetje huiverig voor). Kast liefst zonder raam (heb ik dan de goede gekozen?).
een gtx1080 gaat me bang voor buck toch echt te ver. Dan prop ik liever binnen hetzelfde budget er een i7-6700 in.
Ga je overklokken?
Ik was het niet van plan. Of de marges moeten echt de moeite waard zijn, maar daar geloof ik niet echt in.
Wat verwacht je van ons?
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc gaat voornamelijk gebruikt worden om te gamen. Af en toe zal ik er ook wel eens wat op programmeren maar dat zal een stuk minder zijn. Iets met je werk op je werk laten
Qua games is de hoofdmoot Diablo3. Echter zou ik ook graag eens nieuwe AAA games spelen op ultra.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget heb ik niet echt maar zou wel graag onder de 2500 euro blijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nvt
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag op 1440p kunnen gamen. 144hz is daarbij wel een pre.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvt. Gewoon de beste spullen voor de beste prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1440p/IPS is een must. 144hz zou fijn zijn, dat niet alles naar de 144hz gaat is prima. Zelf dacht ik daarbij aan gsync of freesync (echter is een 480x vermoedelijk niet voldoende voor 1440p op een fatsoenlijke fps bij hoge instellingen en crossfire ben ik een beetje huiverig voor). Kast liefst zonder raam (heb ik dan de goede gekozen?).
een gtx1080 gaat me bang voor buck toch echt te ver. Dan prop ik liever binnen hetzelfde budget er een i7-6700 in.
Ga je overklokken?
Ik was het niet van plan. Of de marges moeten echt de moeite waard zijn, maar daar geloof ik niet echt in.
Wat verwacht je van ons?
- Het zou fijn zijn als iemand mij de aanschaf van zo een dure pc helpt verantwoorden aan mezelf
- Is 1440p met gsync goed te doen op een 1070?
- Deze voeding of een lichtere, zoals de cx450?
- Betere opties dan de gekozen opties?
- Is een losse koeler nodig? Ik heb die er nu niet bij zitten
- Toetsenbord zit er nog niet bij. Hoeft geen game toetsenbord te zijn. Wel ergonomisch. Iemand tips? Hier heb ik echt weinig verstand van gezien ik vooral op laptops heb gewerkt
- Ben ik nog iets vergeten?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming | € 474,32 | € 474,32 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Asus ROG Swift PG279Q Zwart | € 795,95 | € 795,95 |
| 1 | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 82,50 | € 82,50 |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Samsung SM951 (NVMe) 512GB | € 239,- | € 239,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.123,62 | |