Ik ben trots eigenaar van een Logitech Z906 set alleen ik zit al een tijdtje met een probleem. Zodra ik de 3D optie aanzet, oftewel 5.1 en je speelt stereo audio gaan de achterste speakers raar geluid simuleren wat een 5.1 effect moet voorstellen.Het klinkt super lelijk en het is ook zacht. Nu gebruik ik ze dus op de 4.1 modus waar je dat probleem niet. Het nadeel hiervan is dat er geen gebruik word gemaakt van de center speaker. Iemand een idee hoe ik dit kan regelen? Zou top zijn!
Vraag
Alle reacties
Lijkt mij lastig op te lossen op de set zelf. Door het 3D effect kan je inderdaad rare tonen uit de rear speakers krijgen. HiFi-apparaat kent dezelfde nukken als je bijvoorbeeld Dolby Pro Logic selecteert. Met sommige bronnen werkt het, maar het kan ook gekke echo's opleveren. De 4.1 instelling probeert niets 3D te maken, maar spiegelt simpelweg het geluid van de voorste naar de achterste speakers. Als de Z906 geen modus heeft om de center er bij te betrekken ben je snel klaar.
Een zelfde probleem is al redelijk recent voorbij gekomen op GoT, ook met de Z906: 5.1 Werkt niet met muziek
Daar wordt eigenlijk ook hetzelfde gezegd:
Een zelfde probleem is al redelijk recent voorbij gekomen op GoT, ook met de Z906: 5.1 Werkt niet met muziek
Exorcist schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:14:
Bij normale versterkers heet dit "all channel stereo". Nu probeert je Logitech maar wat met het geluid, en gezien muziek in de regel niet 5.1 is klinken je achterspeakers blikkerig. In die hoek moet je het zoeken.
Kaalus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:30:
Dat gaat niet lukken. 5.1 met muziek gaat niet vanwege het feit dat er simpelweg geen kanaal is om te weergeven
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Oh over het hoofd gezien. Zou er geen software zijn die gewoon simuleert dat er 5.1 audio is terwijl het toch stereo is?FeaR schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:37:
Lijkt mij lastig op te lossen. Door het 3D effect kan je inderdaad rare tonen uit de rear speakers krijgen. HiFi-apparaat kent dezelfde nukken als je bijvoorbeeld Dolby Pro Logic selecteert. Met sommige bronnen werkt het, maar het kan ook gekke echo's opleveren. De 4.1 instelling probeert niets 3D te maken, maar spiegelt simpelweg het geluid van de voorste naar de achterste speakers. Als de Z906 geen modus heeft om de center er bij te betrekken ben je snel klaar.
[...]
[...]
Dat lijkt me afhangen van je muziekspeler. Foobar2000 biedt die mogelijkheid in de vorm van de channel mixer (https://hydrogenaud.io/index.php/topic,29985.0.html). Hier maak ik zelf dankbaar gebruik van om stereo om te zetten naar 7.1. Dit door de achterkanalen te voeden met de voorkanelen.
Mogelijk dat andere spelers ook wel zulke opties hebben.
Ik gebruik geen specifiek programma om muziek af te spelen. Grotendeels YouTube of Soundcloud.Luther schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:51:
Dat lijkt me afhangen van je muziekspeler. Foobar2000 biedt die mogelijkheid in de vorm van de channel mixer (https://hydrogenaud.io/index.php/topic,29985.0.html). Hier maak ik zelf dankbaar gebruik van om stereo om te zetten naar 7.1. Dit door de achterkanalen te voeden met de voorkanelen.
[ Voor 10% gewijzigd door ThaJens op 12-08-2016 17:03 ]
Als het stereo is waarom wil je er dan 5.1 van maken.
Dan is de stereo x2 oftewel een spiegel van de voorste naar de achterste eigenlijk een prima oplossing.
Zelf heb ik in die gevallen altijd prologic 2 music bij de z5500 en het valt mij reuze mee wat hij er nog van bakt. (In positieve zin).
Dan is de stereo x2 oftewel een spiegel van de voorste naar de achterste eigenlijk een prima oplossing.
Zelf heb ik in die gevallen altijd prologic 2 music bij de z5500 en het valt mij reuze mee wat hij er nog van bakt. (In positieve zin).
Snap ik maar dan staat de centrale speaker uit. Dat wil ik dus niet.NL_Scratch schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:15:
Als het stereo is waarom wil je er dan 5.1 van maken.
ik denk niet dat er een oplissing is.
stereo is immers stereo, hier kun je simpelweg niets aan doen.
versterkers hebben nog wel is all channel stereo waarbij alle luidsprekers hetzelfde doen, echter heeft de z906 dit niet.
stereo is immers stereo, hier kun je simpelweg niets aan doen.
versterkers hebben nog wel is all channel stereo waarbij alle luidsprekers hetzelfde doen, echter heeft de z906 dit niet.
Mijn oude Z-5500 heeft een standje waarop hij 2x stereo speelt dat zal bij jou waarschijnlijk iets van 4.1 heten. Dat is het beste wat je er uit zult krijgen. Tenzij je een geluidskaart hebt die een stereo bron kan omvormen naar 5.1 geluid of all channel stereo. Maar het enige wat je hier mee gaat bereiken is dat het minder klinkt.
Wil je 5.1 om gewoon meer geluid uit je Logitech te krijgen? Zo ja daar groei je hopelijk vanzelf uit geef het nog een jaartje of drie vier. Wil je een surround ervaring hebben met muziek zorg dat je een 5.1 geluidsbron hebt zoals de betere DVD's van de grote namen. (Daft punk heeft volgens mij een paar mooie)
Wil je 5.1 om gewoon meer geluid uit je Logitech te krijgen? Zo ja daar groei je hopelijk vanzelf uit geef het nog een jaartje of drie vier. Wil je een surround ervaring hebben met muziek zorg dat je een 5.1 geluidsbron hebt zoals de betere DVD's van de grote namen. (Daft punk heeft volgens mij een paar mooie)
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ging eigenlijk om er meer geluid uit te krijgen.Shunt schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:04:
Mijn oude Z-5500 heeft een standje waarop hij 2x stereo speelt dat zal bij jou waarschijnlijk iets van 4.1 heten. Dat is het beste wat je er uit zult krijgen. Tenzij je een geluidskaart hebt die een stereo bron kan omvormen naar 5.1 geluid of all channel stereo. Maar het enige wat je hier mee gaat bereiken is dat het minder klinkt.
Ik had wel verwacht dat er software voor zou zijn die het zou kunnen omzetten.
ThaJens wat voor audio kaart gebruik je of is het onboard audio van realtek hd?
en gebruik je analoge kabels of digitale?
ik heb zelf ook de z906 en werkt prima hier (5.1 is trouwens alle opties uit op externe kastje)
met foobar en dfx audio enhancer (dit geeft geluid een boost kost wel wat geld maar niet echt duur)
zacht geluid uit een of meerdere speakers kan je denk ik fixen door alle 3 de stekkers uit de pc te halen
en ze 1 voor 1 erin steken erna (werkte temiste bij mij)
ik heb zelf ook de z906 en werkt prima hier (5.1 is trouwens alle opties uit op externe kastje)
met foobar en dfx audio enhancer (dit geeft geluid een boost kost wel wat geld maar niet echt duur)
zacht geluid uit een of meerdere speakers kan je denk ik fixen door alle 3 de stekkers uit de pc te halen
[ Voor 13% gewijzigd door Thorgal the red op 28-08-2016 21:38 ]
Ik heb geen geluidskaart. Gewoon onboard. Ik heb 3 jacks erin zitten. Het zachte geluid is een simulatie van 3D sound, heeft niks met echt zacht geluid te maken.Thorgal the red schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:35:
ThaJens wat voor audio kaart gebruik je of is het onboard audio van realtek hd?
Pagina: 1