Inleiding:
Ik heb de 5.1 boksen set van logitech Z906.
Met games werkt de 5.1 prima. In de software kan ik de boksen testen en geven ze gewoon gehoor.
Probleem:
Bij het afspelen van muziek en video zoals Mkv bestanden geven mijn achterste twee boksen geen gehoor.
Nu als ik op de Control Pod van mijn logitech boksen de Stereo effect knop gebruik, kan ik naar de zo geheten 3D stand gaan en dan werken alle 5 de boksen wel, alleen veranderd het geluid wel enigszins en vooral bij de achterste twee boksen komt er een blikkerig geluid uit.
Mijn vraag:
Hoe kan ik in de 5.1 stand gewoon geluid krijgen uit alle boksen met het luisteren van muziek / kijken van films.
Relevante software en hardware die ik gebruik :
MSI Z170A GAMING M5 - Audiochip Realtek ALC1150
Logitech Z906 (deze werkt met de bekende 3 tulps stekkers groen,zwart,oranje)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Andere geluidskaart van "Creative Sound Blaster" (probleem blijft bestaan)
- Mijn home cinema set aangesloten deze werkt via een optische kabel en hier mee werkt alles perfect. (kan dus wel)
- http://windows.microsoft....-music-from-your-computer Deze instellingen zijn gecontroleerd en staan op 5.1 ingesteld.
- Flac muziek bestanden geprobeerd (probleem blijft bestaan)
- Als ik games draai en in de settings op 5.1 zet werken alle boksen prima.
Ik heb de 5.1 boksen set van logitech Z906.
Met games werkt de 5.1 prima. In de software kan ik de boksen testen en geven ze gewoon gehoor.
Probleem:
Bij het afspelen van muziek en video zoals Mkv bestanden geven mijn achterste twee boksen geen gehoor.
Nu als ik op de Control Pod van mijn logitech boksen de Stereo effect knop gebruik, kan ik naar de zo geheten 3D stand gaan en dan werken alle 5 de boksen wel, alleen veranderd het geluid wel enigszins en vooral bij de achterste twee boksen komt er een blikkerig geluid uit.
Mijn vraag:
Hoe kan ik in de 5.1 stand gewoon geluid krijgen uit alle boksen met het luisteren van muziek / kijken van films.
Relevante software en hardware die ik gebruik :
MSI Z170A GAMING M5 - Audiochip Realtek ALC1150
Logitech Z906 (deze werkt met de bekende 3 tulps stekkers groen,zwart,oranje)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Andere geluidskaart van "Creative Sound Blaster" (probleem blijft bestaan)
- Mijn home cinema set aangesloten deze werkt via een optische kabel en hier mee werkt alles perfect. (kan dus wel)
- http://windows.microsoft....-music-from-your-computer Deze instellingen zijn gecontroleerd en staan op 5.1 ingesteld.
- Flac muziek bestanden geprobeerd (probleem blijft bestaan)
- Als ik games draai en in de settings op 5.1 zet werken alle boksen prima.