• Luke58
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-06-2024
Ik ben op zoek naar een home cinema set. ik weet nog lang niet genoeg van deze apparatuur af en probeer ook even iets op te steken van de informatie die jullie geven. Ik heb nog een set staan die wel meer dan 10 jaar oud is en toe is aan vervanging.

Wat is je budget?
ik schat zo'n 1000-1600

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
als geluidsysteem voor de tv en de radio word erop afgespeeld.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb nog niks in overweging, maar vond bose altijd een goed merk. Daarnaast is sonos een beetje in opkomst, maar ligt uit het budget en vraag me af of die wel geschikt is als home cinema set.

Verder, zal ik een draadloos systeem prettig vinden maar niet noodzakelijk. Een 5.1 set lijkt mij het meest geschikt en de speakers moeten op standaard staan.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:16
Luke58 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:42:

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb nog niks in overweging, maar vond bose altijd een goed merk. Daarnaast is sonos een beetje in opkomst, maar ligt uit het budget en vraag me af of die wel geschikt is als home cinema set.
Alle eisen die je benoemt kan je als filter opgeven in de pricewatch. Als jij nu de voorselectie doet, kunnen we gerichter met je meedenken.

Verwijderd

:*) Tip: heb je Bang en Olufsen al eens gegoogled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
Lumics schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:46:
[...]

Alle eisen die je benoemt kan je als filter opgeven in de pricewatch. Als jij nu de voorselectie doet, kunnen we gerichter met je meedenken.
Heb in de pricewatch gekeken en dit kwam eruit: Harman Kardon BDS 880 en bose Cinemate 520
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:53:
:*) Tip: heb je Bang en Olufsen al eens gegoogled?
Hebben gegoogeld, maar kan er geen home cinema set van vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:16
Luke58 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:17:
[...]

Heb in de pricewatch gekeken en dit kwam eruit: Harman Kardon BDS 880 en bose Cinemate 520
Dat was stap één. Als je nu nog specifieke vragen hebt, kan je deze googelen. Als die vragen vervolgens onbeantwoord blijven zou ik ze hier stellen. En anders naar de winkel en gaan luisteren of deze setjes aansluiten bij je wensen.

Jij moet de keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Neem ook bediening mee in je eisenlijst, naast design, geluidskwaliteit, bouwkwaliteit, aansluitingen en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 21:11
Kijk ook eens op de site van teufel, voor minder geld zal je beter geluid krijgen.
Wel heb je bij de meeste setjes nog een aparte versterker en blu ray speler nodig, wat alleen maar gunstig is die verouderen het snelst.
Google ook op kortingscode teufel ze hebben vaak kortingsacties.

Als je bijvoorbeeld de teufel system 4 thx combineert met een denon x1200 of Marantz sr 1606 en een blu ray speler die 4k kan upscalen zit je de eerste tijd goed.
Die versterkers kunnen ook al 4k upscalen, dan hoeft je blu ray speler zelf het nog niet eens te kunnen.
Over een paar jaar zal 4k blu ray goed betaalbaar zijn, en dan vervang je je losse speler en je bent weer bij de tijd.
de versterkers ondersteunen al 4k blu ray met hdmi 2.0 en hdcp 2.2
losse onderdelen is veel beter en goedkoper te upgraden.

[ Voor 8% gewijzigd door Goofy1978 op 13-08-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
Ben nog steeds aan het zoeken en oriënteren. Maar even een vraag tussendoor. Hoe zit het met sonos. Is toch een beetje up coming en hoor veel positieve reactie van mijn omgeving. Is het niet meer een systeem voor muziek dan als home cinema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:27

CeesKees

I rest my Kees

hifiklubben.nl

Deze mensen kunnen je heel goed van advies voorzien.

Ik zou er eens binnenlopen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 14:58
Luke58 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:39:
Ben nog steeds aan het zoeken en oriënteren. Maar even een vraag tussendoor. Hoe zit het met sonos. Is toch een beetje up coming en hoor veel positieve reactie van mijn omgeving. Is het niet meer een systeem voor muziek dan als home cinema?
Sonos is gebruiksvriendelijk en kan je aan elkaar koppelen als home cinema geluid, maar als film en muziekliefhebber wil je liever een losse receiver + speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben gegoogeld, maar kan er geen home cinema set van vinden.
deze al bekeken?
https://www.homecinemamag...4-surround-sound-systeem/ (Ze hebben zo'n 3 jaar later ook nieuwere modellen;)

• Luke58
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:38:
[...]
deze al bekeken?
https://www.homecinemamag...4-surround-sound-systeem/ (Ze hebben zo'n 3 jaar later ook nieuwere modellen;)
bekeken, zit wel een beetje aan een budget

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Ik heb gisteren het volgende besteld voor een zwager van mij:

https://hificorner.nl/hif...MGL-KmOy84CFeoK0wod3DwPbA

http://www.teufelaudio.nl/home-cinema/cubycon-p15693.html

Mocht het allemaal ook wat groter mogen kun je ook kijken naar:

http://www.teufelaudio.nl...round-5.1-set-p15923.html
http://www.teufelaudio.nl.../system-4-thx-p13489.html

Allemaal erg leuke setjes voor een mooie prijs.
Je kunt het tevens 8 weken proberen, vindt je het niets dan kun je ze gewoon terug sturen.

Je blijft tevens netjes binnen je budget.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:27

CeesKees

I rest my Kees

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• vosManz
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb zelf de Denon AVR-X1200W i.c.m. Teufel System 4 THX. Echt een aanrader, fantastisch mooi geluid komt eruit zeg! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luke58 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:16:
[...]

bekeken, zit wel een beetje aan een budget
Welk budget precies? Je kunt mogelijk ook nog een maandje wachten? Dan heb je allicht weer iets meer budget;) Het is iig wel waar voor je geld! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
Nou, mijn budget word niet veel groter. Ik was niet van plan om er meer geld aan uit te geven.

• Luke58
Naar een tijdje eruit te zijn geweest. Ben ik weer terug en heb teufel een keer bekeken. En ziet zo'n set als Varion Impaq® "5.1 Set" er heel strak uit. Kan iemand mij misschien iets meer vertellen over dit merk.

• Luke58
Teufel is duidelijk, zeer positief. Ik kon er geen topic over vinden, maar hoe zit het met de bose soundtouch 520?

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 22:34
Luke58 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:17:
Teufel is duidelijk, zeer positief. Ik kon er geen topic over vinden, maar hoe zit het met de bose soundtouch 520?
Deze kun je nu op veel plekken (bijv. Media Markten / BCC's) voor een leuke prijs meenemen.
Bose heeft namelijk een nieuw systeem bekend gemaakt, zie ook hun website hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
Maar is het ook een goede home cinema set? Is er iemand die een vergelijking kan trekken of ervaring ermee gehad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
Je bent nu al een ruime maand verder en ik kan niet zeggen dat je zoveel onderzoek hebt gedaan (ook al blijf je telkens zeggen "dat je ermee bezig bent"). Er zijn verschillende dingen aangedragen, maar bijna nergens volgt jouw reactie. Daarnaast is het eisenpakket dusdanig basaal, dat vrijwel alles hieraan voldoet.

Wat heb je in de tussentijd allemaal gevonden? (zou een flinke waslijst moeten zijn), wat zijn de afwegingen hiertussen? Waar zit de twijfel?

Wil je alles in 1? Losse onderdelen? Hoe groot is de kamer waar het komt? Luister je ook muziek (anders dan radio)? Wat zijn de verwachtingen? Surround? Heb je een mediaspeler? Nas? Netflix? Hoe groot mag het zijn? Hoe vrij ben je in plaatsing van speakers? Ben je al gaan luisteren? Wat waren de bevindingen? Wat was het advies van de verkoper?

Kortom, verwoord je eigen inzet wat meer, en beperk je niet tot oneliners zoals hierboven. Dan kom je misschien nog eens ergens. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:56
Wat heb je nu allemaal qua apparatuur? Heeft alles een HDMI aansluiting? Is 4K belangrijk?

Vergeet Sonos. Als je daar een leuk setje van wilt hebben, heb je aan je budget niet genoeg.

Luister Bose, luister vervolgens iets anders van dezelfde prijs, en kom tot de conclusie dat je Bose ook kunt vergeten.

Een goede home cinema set is de hub van de audio video apparatuur. Hierop sluit je al je bronnen aan (cd, dvd bd, mediaspeler (Apple TV, ChromeCast), pvr, ..., plus je uitvoer (tv als scherm, speakers).

Let op dat je een receiver kiest die de juiste analoge en digitale aansluitingen heeft. En die 4K ondersteunt als je dat belangrijk vindt (of denkt te gaan vinden; een goede receiver kan lang meegaan).

Om alles makkelijk te kunnen bedienen, raad ik je een Logitech Harmony aan, want HDMI CEC is bagger.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
Jullie hebben gelijk, ik wou in eerste instanties gewoon wat suggesties horen van jullie.
Als de pricewatch invul komt er in mijn ogen weinig uit, naast de bose wat ik heb genoemd( in real life tegenvalt) kom ik de harman kardon bds 880 tegen. Verder zie ik teufel staan waar al wat over gezegd is. Maar voor mij in Overijssel kan ik geen plek dichtbij vinden waar ik het kan beluisteren.
Ik luister de hele dag door spotify, maar in eerste instantie is de set bedoeld als home cinema. Ik ben begonnen naar het zoeken naar alles in één en begin een neiging te krijgen dat die er niet in overvloed zijn.
Wat nou echt belangrijk is, is het surround sound met een echte fatsoenlijke bass. Die ontbrak bij de bose. Sonos stond de naast ja, dan heeft bose niks meer te zeggen.
Draadloos maakt mij vrij weinig uit, heb de ruimte voor de bekabeling en daarnaast kunnen de boxen goed rond de tv geplaatst worden.

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Wil je een 2.0, 3.1 of 5.1 set-up?
Of een soundbar? Let op dat die vaak niet als av-hub kunnen dienen.
Heb je al speakers? Heb je al av apparatuur die je aan wilt sluiten?

Veel av receivers ondersteunen, met of zonder hulp van telefoon of tablet, Spotify.

In Overijssel heb je de stad Zwolle, en daar heb je een Mediamarkt en nog wat andere zaken waar je av apparatuur kunt zien en beluisteren.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
In Hardenberg zit hifi Hardenberg dacht ik. Zit bij ast in en hebben ook het e.e.a. Staan

[ Voor 9% gewijzigd door NL_Scratch op 17-09-2016 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:56
Ik keek nog even terug, en heb zelf ook even gezocht. Je kunt alleen maar bij de Bose uitkomen als je op Bose selecteert, want op score zoeken levert nooit de Cinemate 520 (of een andere Bose) op. Ze zijn niet gereviewd of hebben een slechte review.

En als je bij de specificaties kijkt, dan zie je dat de receiver gewone hifi afmetingen heeft, maar nog geen 1,5 kg zwaar (of beter licht) is! Dat is goedkope plastic troep, dat kan niet anders, daar zitten geen 5 kwalitatief hoogwaardige versterkers in, zelfs class D is letterlijk zwaarder.

Neem een willekeurige AV receiver (Denon, Pioneer, Yamaha, Onkyo, Sony, ...) met een willekeurige set speakers (bv de KEF eitjes of deze Teufel set als het wat groter mag zijn), en de speaker kabels en HDMI kabels en de kabelbinders samen kosten nog eens 100 euro, dan ben je voor 1500 euro in totaal helemaal klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
5.1 wil ik sowieso. Heb verder geen apparatuur dat ik ga hergebruiken. Heb ik hele oude set van yamaha staan.

• Luke58
Jongens,

Naar een lange tijd rond te hebben gekeken. Ben ik uitgekomen bij teufel Cubycon en sonos, ook al zijn ze niet helemaal te vergelijken. Ik vraag mij af hoe jullie erover denken en waarom ik voor welke moet gaan?

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:31
Luke58 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:30:
Jongens,

Naar een lange tijd rond te hebben gekeken. Ben ik uitgekomen bij teufel Cubycon en sonos, ook al zijn ze niet helemaal te vergelijken. Ik vraag mij af hoe jullie erover denken en waarom ik voor welke moet gaan?
Mijn tip: koop deze receiver (pricewatch: Denon AVR-X2200W Zwart) en deze speakerset (http://www.teufelaudio.nl...round-5.1-set-p13214.html).

De receiver is sowieso geschikt voor speakers in de prijsklasse waarin je zoekt en de speakers van Teufel zelf kun je binnen 8 weken weer retour sturen als je het niets vindt.
Sonos kun je op elke straathoek zo'n beetje vinden, dus die kun je overal luisteren.
Bij Teufel zou ik wel even wachten tot hij flink afgeprijsd is (komt regelmatig voor €850 of €799 in de aanbieding)...

[ Voor 0% gewijzigd door BvZwolle op 10-11-2016 18:43 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
Bedankt voor de tip, maar de speakerset is mij te groot. Dat is ook de reden dat ik bij de cubycon ben uitgekomen.
BvZwolle schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:41:
[...]

Mijn tip: koop deze receiver (pricewatch: Denon AVR-X2200W Zwart) en deze speakerset (http://www.teufelaudio.nl...round-5.1-set-p13214.html).

De receiver is sowieso geschikt voor speakers in de prijsklasse waarin je zoekt en de speakers van Teufel zelf kun je binnen 8 weken weer retour sturen als je het niets vindt.
Sonos kun je op elke straathoek zo'n beetje vinden, dus die kun je overal luisteren.
Bij Teufel zou ik wel even wachten tot hij flink afgeprijsd is (komt regelmatig voor €850 of €799 in de aanbieding)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
Ondertussen is de cubycon van teufel besteld. Nu nog opzoek naar een receiver. Heeft iemand misschien een suggestie. Ben opzoek naar een receiver, die bij de cubycon past. Streaming is wel een must en duurder dan 800 euro is te veel, af jullie moeten zeggen dat het te weinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
Wat vind je niet goed aan de eerder geadviseerde denon x2200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
niks op tegen. Ben hem zelf ook tegen gekomen. Maar vroeg mij af of andere nog suggesties hadden?
Pagina: 1