Satellieten speaker systeem + versterker voor € 1.500,00

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een 5.1 speaker set met daarnaast een receiver. Het moet een satellieten speaker systeem zijn oftewel kleine speakers. Het is voor een bekende van mij en hij heeft geen ruimte voor grote vloerstaanders of boekenplank speakers (helaas). Daarnaast worden de speakers aan de muur gemonteerd, dus een kleine formfactor is essentieel. De grootte van de subwoofer maakt niet veel uit.

Wat is je budget?
Het totale budet is zo'n maximaal 1500 euro voor de speakers en de versterker, ik schat dus zo'n 1.100 voor de speakers en 400 voor de versterker

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het systeem zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor normaal TV kijken en series/films. Muziek in mindere mate en als het al gedraaid wordt dan zal het een radio zender zijn. Doordat muziek toch in mindere mate wordt gebruikt is het ook niet meer zo'n probleem dat de speakers wat kleiner zijn.

Het zou wel erg fijn zijn dat er middels een APP muziek kan worden gestreamed naar de versterker.

Wat heb je zelf al gevonden?
De volgende systemen had ik al gevonden:
http://www.teufelaudio.nl/home-cinema/cubycon-p15693.html
http://hificorner.nl/spea...se-acoustimass-10-serie-v

Canton en Harman Kardon hebben ook wel dergelijke setjes, echter vanwege de bekende 'subwoofer" problemen bij HK heb ik hier niet veel vertrouwen in. Bij Bosé heb ik altijd het idee dat je te veel geld betaald voor het merk en niet voor de kwaliteit.

Ik neig dus behoorlijk naar de Teufel set.

De onderstaande versterker heeft zover ik weet alles wat we nodig zijn:

pricewatch: Onkyo TX-NR646 Zwart

scherpe prijs: pricewatch: Onkyo TX-NR545 - Zilver
.

Welke vragen heb je hier nog over?
Al met al, we zoeken gewoon de betere 5.1 set in de vorm van sattelieten..

[ Voor 3% gewijzigd door NL_Scratch op 25-07-2016 09:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:00
De Onkyo TX-NR646 kan ik je naar mijn eigen ervaring aanraden. Deze is ook redelijk toekomstbestendig naar mij idee. Prima versterker, ik en vele andere wachten alleen nog op de DTS:X update.

Je kunt boekenplankspeakers ook ophangen, of is dit helemaal geen optie?
Dan kun je bijvoorbeeld 2x de Klipsch RP-150M nemen. Deze zijn ook niet heel groot.
In combinatie met een RF-440C als middenspeaker.
Als 4de en 5de speaker kun je kijken naar de R-14S. En als subwoofer een R-110SW.

Teufel heb ik geen ervaringen mee, wellicht een mede Tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Clavis schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:50:
De Onkyo TX-NR646 kan ik je naar mijn eigen ervaring aanraden. Deze is ook redelijk toekomstbestendig naar mij idee. Prima versterker, ik en vele andere wachten alleen nog op de DTS:X update.

Je kunt boekenplankspeakers ook ophangen, of is dit helemaal geen optie?
Dan kun je bijvoorbeeld 2x de Klipsch RP-150M nemen. Deze zijn ook niet heel groot.
In combinatie met een RF-440C als middenspeaker.
Als 4de en 5de speaker kun je kijken naar de R-14S. En als subwoofer een R-110SW.

Teufel heb ik geen ervaringen mee, wellicht een mede Tweaker.
Nee, ze komen ook wat hoger te hangen dan oor-hoogte.
Het dienen echt de bekenden "melkpakjes" te zijn.
Ik heb zelf de logitech Z-5500 en dat is het formaat wat hij ook maximaal wil... (puur te indicatie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 14:58
Receiver is prima, om wat budget te sparen, en je niet veel vermogen nodig hebt om melkpakjes aan te sturen zou je de 545 kunnen nemen.

Ik ben fan van de kef eitjes, met een ander merk sub.
Een collega van mij is wild van de mirage omnisat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
mcg_nl schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:49:
Receiver is prima, om wat budget te sparen, en je niet veel vermogen nodig hebt om melkpakjes aan te sturen zou je de 545 kunnen nemen.

Ik ben fan van de kef eitjes, met een ander merk sub.
Een collega van mij is wild van de mirage omnisat.
Kef heb ik inderdaad ook naar zitten kijken.
De eitjes schijnen behoorlijk goed te zijn.
Kom ook redelijk veel setjes van onkyo en JBL tegen, echter zullen deze vast niet de kwaliteit kunnen leveren wat Teufel kan.
Daarnaast is de Teufel nu ook in de aanbieding.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Kijk eens naar de dali fazon mikro.
Per speaker kost die 150 (5x150=750) en dan nog een subwoofer erbij, die kan uit de zelfde serie komen of het kan een svs subwoofer/ bk subwoofer zijn.

Je kunt bij hifi klubben en andere hifi zaken ook vaak luisteren naar dergelijke sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-10 08:35
Met alle respect voor de situatie maar ga nou niet voor melkpakjes speakers ala Bose. Daar ga je weinig plezier aan beleven. De Kef 'eitjes' zijn leuke speaker maar imo te soft als frontspeakers. Wel prima als rear speakers en evt als center.
Qua frontspeaker zou ik je niet echt iets goeds aan kunnen raden. Enkel boekenplank, die je zoals gemeld ook kunt ophangen..... Je speakers (te) hoog hangen is niet bevorderlijk voor het geluid. De pricewatch: Bowers & Wilkins CM5 S2 (Zwart) kan ik je aanraden.

De Klipsch Sub-10 is een leuke subwoofer.

Wat betreft de versterker zou ik niet voor een Onkyo gaan maar voor Denon of Marantz. Bijv. de pricewatch: Denon AVR-X2200W Zwart

[ Voor 46% gewijzigd door Morpheus2003 op 26-07-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Morpheus2003 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:54:
Met alle respect voor de situatie maar ga nou niet voor melkpakjes speakers ala Bose. Daar ga je weinig plezier aan beleven. De Kef 'eitjes' zijn leuke speaker maar imo te soft als frontspeakers. Wel prima als rear speakers en evt als center.
Qua frontspeaker zou ik je niet echt iets goeds aan kunnen raden. Enkel boekenplank, die je zoals gemeld ook kunt ophangen..... Je speakers (te) hoog hangen is niet bevorderlijk voor het geluid. De pricewatch: Bowers & Wilkins CM5 S2 (Zwart) kan ik je aanraden.

De Klipsch Sub-10 is een leuke subwoofer.

Wat betreft de versterker zou ik niet voor een Onkyo gaan maar voor Denon of Marantz. Bijv. de pricewatch: Denon AVR-X2200W Zwart
Ik weet het, persoonlijk zou ik zelf ook minstens voor boekenplank speakers gaan, echter willen ze dit simpelweg gewoon niet. zolang het maar redelijk tot goed klinkt (en dat is bij hun al vrij snel) dan is het al prima. De kabels zijn in de muur gefreesd en de muur is al gestuct oftewel we hebben het ook met de hoogte er maar mee te doen. Fronts hangt op zo'n 1m80

De logitech Z-5500 van mij vonden ze eigenlijk al prima, dus dan is een Teufel cubycon echt nog wel een hele verbetering. In dat opzicht denk ik zelfs de de Teufel Consono 35 al een verbetering is!

Kun je beargumenteren waarom een dergelijke Denon of Marantz beter is? Ze zijn ook een stukje prijziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Marantz en Denon zouden kwalitatief iets beter zijn, en hebben een iets warmer geluid.

Onkyo heeft een wat slechtere naam omdat ze een paar series slechte HDMI bordjes hebben gehad, maar dat hebben ze erkend en opgelost.

Maar ik heb ook zelf een defecte Marantz SR5004 en SR7005 gehad, dus alles kan kapot. Met Denon geen ervaring, maar die hebben hetzelfde moederbedrijf.

TOV van de Z-5500 zijn de kef eitjes & de teufel zeker een verbetering, en meer dan genoeg voor een gemiddelde huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 21:11
Kijk eens of je de teufel system 4 thx er door kan krijgen.
je kan een papiertje knippen even groot als de speakers om een idee te krijgen hoe groot ze zijn.
die speakers zijn net groot genoeg om een crossover van 80-100 te gebruiken voor de subwoofer, wat best goed is voor een satalietsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18

DjVe

Hatsaflats!

Hij geeft meerdere malen aan dat het formaat max sat. Z5500. Kom dan niet aan met een Teufel THX set 4 speakers. TS snapt zelf ook wel dat dit beter klinkt, maar hij geeft duidelijk aan dat de wensen qua geluidskwaliteit niet heel hoog zijn.

De genoemde Kef eitjes klinken inderdaad prima en zien er ook goed uit. Teufel is wel degelijk gemaakt, maar qua design is het wel wat spartaans (de cubes heb ik overigens niet in handen gehad). Het heeft niet de verfijnde uitstraling die Kef wel heeft. De Teufel Consono 35 klinkt voor het geld overigens niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:09

FeaR

In GoT we trust

mcg_nl schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:23:
Onkyo heeft een wat slechtere naam omdat ze een paar series slechte HDMI bordjes hebben gehad, maar dat hebben ze erkend en opgelost.
Het ligt iets genuanceerder. Onkyo heeft de garantie van bepaalde jaren verlengt tot 2018 omdat er meerdere productiejaren achtereen waren waarbij de receivers als bosjes vielen. Defecten in die series worden ook niet echt opgelost. Het HDMI-board wordt vervangen, maar het probleem kan nog steeds terug komen omdat het te warm worden van de receiver en daarmee het loslaten van de verbindingen niet aan wordt gepast. Gevallen van vier keer een Onkyo retour zijn daardoor zeker niet uniek. Met de huidige series van Onkyo loopt het beter. Echter heeft het merk wel concessies moeten doen zoals het laten vallen van Audyssey en het implementeren van hun eigen Room EQ.

Plus, wat ik in een ander topic ook al zei, het is deels ook de schuld van de gebruiker aangezien veel mensen apparatuur wegwerken in gesloten, krappe, kleine kastjes. HDMI-board falen zie je bij meer merken maar niet jaren achtereen zoals bij Onkyo. Een AVR-3312 van Denon schijnt ook issues te hebben en ook een Marantz SR6004 (soms ook de SR5004) heeft de beruchte P(l)op of Death.

Ontopic qua speakers: kijk eens naar de Monitor Audio Radius HD. Kleine speakers met toch wat body en laag fundament.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Bedankt allen voor de reacties.

We willen vanavond gaan bestellen.

Iemand anders nog iedereen voor speakers of een leuke receiver aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
De kogel is door de kerk.

Zojuist een Denon x1200w besteld en de teufel cubycon 2.
Er is nu een 10% korting actie bij teufel en gezamenlijk met de standaard korting in totaal 200 euro korting.

Volgens mij een prima setje... Ik ben benieuwd

• mcg_nl
Lijkt mij een prima setje, ook een stuk onder het budget.

• NL_Scratch
mcg_nl schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:56:
Lijkt mij een prima setje, ook een stuk onder het budget.
Klopt, en daardoor nog mooi wat ruimte om beugeltjes en kabels te verkrijgen.

Iemand nog suggesties voor ophangbeugels?

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:27

CeesKees

I rest my Kees

Kijk ook hier eens:

Home cinema set

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:09

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1