Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Plex-thuisserver

Pagina: 1
Acties:

• MegaCookie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een compacte en zuinige thuisserver voor mijn mediabibliotheek. Ik wil Plex (Debian of Ubuntu server) etc. gaan draaien met max 2 (misschien later 3) gelijktijdige 1080 transcoding streams.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 400 euro, het liefst eigenlijk iets minder.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een oude harde schijf, maar daarnaast wil ik nog een nieuwe.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een relatief zuinige processor met een compatibel moederbord. Verder iets van 4GB RAM en een voeding.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een Intel processor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een compacte behuizing, dus het liefst een mini-itx. Of is deze micro-atx MSI H110 ECO: https://tweakers.net/pricewatch/474285/msi-h110m-eco.html versie aan te raden, als hij lange periodes aan staat? (met een grotere behuizing, dat helaas dan wel).

Ga je overklokken?
-

Wat verwacht je van ons?
Ik ben zelf niet helemaal thuis in het samenstellen van computers en ik zou ook graag weten of mijn onderstaande lijstje werkt met elkaar en een beetje goed is samengesteld. Ook weet ik niet goed of ik wel de beste keuzes heb gemaakt als alles voor langere tijden aanstaat (ook vanuit energieverbruik gezien).
Het is een beetje jammer dat transcoden veel processorkracht kost, maar misschien is voor later een i5 een beter idee.

Daarnaast zit ik ook nog te twijfelen over een Intel (i5) NUC, alleen jammer dat je daar geen harde schijf kan inbouwen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 117,95€ 117,95
1ASRock H110M-ITX€ 67,87€ 67,87
1WD Green HDD, 2TB€ 79,90€ 79,90
1Cooler Master Elite 110€ 40,95€ 40,95
1Crucial CT4G4DFS8213€ 18,96€ 18,96
1be quiet! Pure Power L8 300W€ 43,95€ 43,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 369,58

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Prima lijstje. Alleen is de voeding niet van geweldige kwaliteit & ondersteunt niet c6/7 power status. Zie dit topic: Voeding advies en informatie topic - Deel 32
Mocht je een zuinerige voeding willen en een betere kwaliteit voeding zou ik de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt aanraden.

• MegaCookie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
McFastFood schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:55:
Prima lijstje. Alleen is de voeding niet van geweldige kwaliteit & ondersteunt niet c6/7 power status. Zie dit topic: Voeding advies en informatie topic - Deel 32
Mocht je een zuinerige voeding willen en een betere kwaliteit voeding zou ik de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt aanraden.
Thanks, ik ben niet zo bekend met voedingen, maar het lijkt me ook een betere optie als ik hardware.info mag geloven!

[ Voor 69% gewijzigd door MegaCookie op 11-08-2016 21:33 ]