• BeckersTom
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-06 13:10
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk het spel Smite spelen licht photoshoppen en mss Gta5 maar dan niet op de hoogste settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 400 euro zou mooi zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, videokaart namelijk een msi r9 270x 4gb, ssd van samung 120 gb en een 2tb harde schijf en een 650 watt voeding merk ontglipt me even.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zit met de vraag wat voor mij het beste is amd of intel?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voornamelijk intel maar het is nogal prijzig voor mijn budget

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mag mooi ogen.

Ga je overklokken?
Alleen als ik voor amd zou gaan

Wat verwacht je van ons?
Gewoon bang for the buck systeem om voornamelijk smite vloeien op te spelen heb nu als procesor een intel celeron en denk dat deze niet krachtig genoeg is

pricewatch: MSI B150M BAZOOKA
pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed
pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX421C14FB2/8

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,50€ 183,50
1MSI B150M BAZOOKA€ 69,95€ 69,95
1Kingston HyperX Fury black HX421C14FB2/8€ 35,-€ 35,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 288,45

Een mooie case kies ik later nog wel voor de moment voldoet de mijne wel! Denken jullie dat bij deze upgrade ik deftige fps in smite ga krijgen? voor de moment krijg ik rond de 30-40 maar het voelt niet vlot aan grafische opties naar beneden halen geeft om een of andere reden ook geen fps bij! alvast bedankt.

[ Voor 24% gewijzigd door BeckersTom op 11-08-2016 12:26 ]

Verwijderd

Wat heb je op dit moment? Geen idee of dit de upgrade waard gaat zijn of dat het de videokaart is die de boel ophoudt.

Van de voeding is het wel interessant het merk en type te weten. Vermogen zegt helemaal niets over kwaliteit en bruikbaarheid.

• BeckersTom
processor is een pricewatch: Intel Celeron G1620 Boxed
voeding is een pricewatch: Antec VPF Series 650W
Ram is 4gb van kingston het goedkoopste wat er toen was en laagste snelheid
videokaart pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 4G
moederbord een van msi pricewatch: MSI H61M-P31/W8
stock cpu koeler en een merklose behuizing

Verwijderd

Waarom prik je geen gebruikte 4core in dat bord https://tweakers.net/cate...ogpZmQFGgcEllQWoxSCgRyAcA. Je ramt 4gb naast je bestaande 4gb geheugen (ervan uitgaande dat het 1x4gb is) en je bent voor weinig klaar.

• BeckersTom
ja inderdaad 1x 4gb en ik weet niet ik dacht dat het mss voordeliger was ineens over te stappen op het nieuwe ipv een cpu te kopen van 3 jaar oud of is een i5 6400 niet de moeite?

Verwijderd

Je gaat er niet heel veel op vooruit als je de nieuwste generatie neemt. Aan jou de keuze of je het verschil tussen €110 en €290 waard vind.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:51
2x geheugen zal dan zeker helpen gezien je dan dual channel kan draaien (meer bandbreedte: geheugen is dan sneller aan te spreken). Zoals ACB2401 aan geeft is het aan te raden om even in de vraag en aanbod te kijken wat er te halen valt qua CPU. Bij modernere systemen is de CPU zelden de bottleneck en heb je binnen de generatie een wat trage CPU type.

edit: kijk wel of de CPU in deze lijst voor komt, en update de BIOS voordat je de CPU vervangt.

[ Voor 20% gewijzigd door Aragnut op 11-08-2016 15:12 ]

• BeckersTom
Aangezien ik niet veel meer ken van die generatie vroeg ik me af welke i5 juist het beste was dan voor mij ik twijfelde tussen deze 2 V&A aangeboden: Intel Core i5 2500K Boxed
en V&A aangeboden: Snelle Intel Core i5 3550 met doos en Toebehoren
of deze V&A aangeboden: Intel Core i5-3570K Boxed

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:49
De K Versies worden gebruikt voor overclocken en daar zal dan een passend (duurder) moederbord bij moeten.

Ik zal voor een i5 6400/6500 gaan kun je toch weer gebruik maken van DDR4 Ram nu zal het niet merkbaar zijn maar toch heb je weer nieuwer.

• BeckersTom
dat de K versie voor overklokken was wist ik ondertussen ook wel al xD maar de bedoeling is niet echt om te overklokken heb er geen ervaring mee.

Verwijderd

Het verschil tussen de 2500k en 3570k is minimaal. Je kunt i.c.m. met jouw moederbord en vanwege de veel lagere prijs dan beter voor deze gaan:
V&A aangeboden: Intel Core i5 2400 Tray

• BeckersTom
dus een i5 2400 en 8gb ram zouden ervoor moeten zorgen dat ik smite terug vlot kan spelen? :)

• Aragnut
  • Laatst online: 22:51
Als ik zo naar de website van Smite kijk is je CPU de grootste bottleneck op basis van de specifications.
Als ik kijk naar de recommended video kaart en die vergelijk met wat je nu hebt, zit daar niet echt een issue zo op het eerste gezicht.
Op basis van dezelfde site zie je dat de recommended CPU (de i5 2400) bijna ruim 2x zo hoog scoort, wat dus betekent dat dat waarschijnlijk de bottleneck is.

Je kan ook nog wat tools mee laten draaien om te kijken wat er het zwaarst belast wordt in je systeem bij het spelen. Ik geloof dat Afterburner van MSI dit kan doen (maar zelf nog nooit gedaan, dus ik weet het niet zeker).

Als je overigens voor de nieuwe setup gaat dan zal je ook zeker wel je CPU bottleneck weg halen :) .

• BeckersTom
Ja dacht ook wel dat het aan men cpu ging liggen maar dus is de i5 2400 op dit moment nog een goede keuze om wat mee te gamen? Vooral smite dan? Dan hoef ik gwn zo eentje 2ddehands proberen vast te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Laatst online: 05-09 09:38
ja voor het prijsverschil gewoon voor een 2400 gaan, die is prima voor de meeste games en je kan hier nog een GPU upgrade mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeckersTom
Oke bedankt voor de informatie! En vooral bedankt dat ik dankzij jullie geld uitspaar :D
Pagina: 1