Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Zenow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 15:34
Ik zoek een goedkope vervanger voor mijn verloren Xperia Z3 compact. Budget rond (liefst max.) 200 euro.

Gebruik:
- geen games!
- tegelijk draaien van: gps + buetooth + muziek + Locus app (navigatie) + evt. Strava. Ik ga er dus mee hardlopen, vandaar de volgende wens:
- (spat?)water/zweetdicht is grote pre.
- klein (hoe kleiner hoe beter)
- accuduur! Het draaien van de genoemde apps samen zuipt stroom. Ik heb dit vroeger gedaan met mijn oude Sony Xperia S en die hield het nog geen halve marathon vol(2 uur) - ik wil hij het zeker een hele volhoudt, en daarna nog genoeg functioneert voor apps. Verwisselbare accu is dus een pre, al moet ik dat niet onderweg hoeven doen.
- stevig is grote pre. Ik heb nog nooit een telefoon gehad die nieuw glas nodig had, wil ik nu ook niet. Gorilla-glass is dus pre.
- externe geheugenkaart is grote pre
- redelijke camera is fijn voor foto's onderweg, hoeft geen goede foto's in laag licht te nemen, maar moet wel behoorlijk overdag zijn, zonder 3 sec. vertraging tussen drukken en foto.
- minimaal bluetooth 4: de bluetooth is voor verbinding met mijn hardloophorloge, en die eist minimaal 4.0
- android 5 is prima, misschien zelfs beter dan 6. Nadeel van 6 is dat voor bluetooth-link android 6 eist dat location services altijd aan staan. Dat is geen probleem tijdens het rennen, maar voor de andere apps op mijn horloge (notificaties weergeven) heb ik ook bluetoothverbinding nodig. Wat betekent dat Google dus de hele dag 'weet waar ik ben'. Daar is geen enkele reden voor, dus zolang het niet nodig is, zou ik niet updaten naar 6.
- minder bloatware is beter.
- NFC is irrelevant
- vingerprint scanner is flauwekul, liever niet dus

Volgens mij zijn dit wel genoeg wensen om duidelijkheid te scheppen ;) Primair zijn: accuduur, stevigheid, waterbestendigheid, formaat.

Ik kwam op de XPeria Z3 compact ivm de grote accuduur, waterdichtheid en het formaat van de telefoon. Hij had geen verwisselbare accu, maar met een goede accu valt dat te overleven. Ik ben mijn telefoon begin juni in de bus vergeten (...) terwijl ik net sinds januari een abonnement heb voor 2 jaar, dus wil zo weinig mogelijk uitgeven. Ideeen tot nu toe:

- Moto G 2015
Klinkt als een prima camera, maar geen verwisselbare accu.

-Wileyfox Swift
Interessant. Voor mij onbekend merk, maar goede reviews. Maar hoe is ondersteuning van CyanogenOS? Ging dat er niet uit?

- Samsung Galaxy Xcover 3
Verder weinig gehoord over deze telefoon, maar de review hier op tweakers is interessant; duidelijk gemaakt voor outdoor gebruik.

Mijn vragen:
-met die wensen, wat zou dan het beste van deze 3 zijn?
-zijn er andere toestellen die jullie kunnen aanraden?

DANK DANK DANK!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Qua accuduur zou ik de Asus Zenfone Max overwegen, zelfde specs als de Moto G en Wileyfox Swift, onder de 200 euro nu op Amazon Frankrijk (de Tweakers Pricewatch doet alleen Amazon Duitsland om 1 of andere reden) maar wel een 2x grotere accu. Hij is wel wat dikker/zwaarder daardoor, maar betere accuduur ga je (buiten geimporteerde Chinaphones) niet vinden. De Android 6 update is net uitgerold dus je zit ook daarmee up to date, maar de toestellen zitten af fabriek nog op 5.

[ Voor 25% gewijzigd door Dreamvoid op 13-08-2016 21:58 ]

• Zenow
Dank je, Dreamvoid! De Max ziet er goed uit, maar scoort wat mij betreft slecht op een belangrijk punt: grootte: Ik zoek een kleine smartphone, geen phablet.ik moet hem desnoods in mijn renbroek mee kunnen nemen (klein zakje achterop mijn rug); daar krijgt hij ook nogal wat zweet te verwerken, dus daar moet hij ook tegen kunnen.
Ik ben nu wel ook naar de samsung A3 van 2016 aan het kijken, al is die weer wat duurder dan mijn limiet van 200 euro. Ik heb geen grote haast, maar wil uiterlijk oktober een vervanger hebben - ik ren in november de marathon van NY en dan moet ik m'n nieuwe telefoon (getest) hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Zenow op 17-08-2016 10:20 ]

• Dreamvoid
  • Niet online
Als je wat hoger kan qua aanschafprijs, is er natuurlijk de iPhone SE - die heeft ook zeker nog een goede restwaarde na een jaar of 2 dus onderaan de streep is hij niet eens zoveel duurder dan een Android toestel. Enige echte minpunt is de beperkte opslag.

[ Voor 18% gewijzigd door Dreamvoid op 17-08-2016 10:33 ]

• Zenow
Eek, een iPhone.. mmm, nee dank je :) iphones zijn alles behalve stevig. Hoeveel iphones ik al niet heb gezien met gebroken schermpjes. Is me met mijn toestellen met Gorilla glass nog nooit gebeurd, terwijl ik er soms letterlijk mee heb gesmeten. Ik denk dat ik ff kijk wat er eind deze maand in de winkels ligt, en dan maar de knoop doorhak. Lijkt erop dat het toch de Moto G gaat worden.

• Zenow
Bump...

een maandje later, en ik heb nog geen nieuwe phone, begin me steeds meer te ergeren aan mijn oude ;)

update van mijn zoektocht:

de Moto G3 2016 gezien, gevoeld - en niet gekocht. Hij is toch echt groot. Moet ik me eroverheen zetten, of... levert de Samsung J5 vergelijkbare resultaten? Ik heb een review gezien die zegt van wel.
Ik weet dat ik dan inlever op waterdichtheid, maar laat ik mijn eisen aanpassen, en als primaire eisen stellen:

klein!
grote batterijduur.

Scherm en foto's zijn dus secundair, als ik er overdag leuke kiekjes mee kan maken, is dat goed genoeg. Hij moet wel werken met T-mobile simkaart, want daar zit ik nog even aan vast. Het mag zo'n 250,- kosten..

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:36

Sick Nick

Drop the top!

Simpel gedacht, 2ehands Z3 compact? Heb je precies wat je zoekt binnen je budget en weet je wat je kan verwachten.

• Zenow
haha, ja Sick Nick, zat ik ook aan te denken. En zie ook een 'actie' bij aliexpress.com maar weet niet of dat betrouwbaar is.

Een andere creepy gedachte is .. het budget loslaten en kijken waar ik dan kom met de oorspronkelijke eisen, dus vnl. klein en grote batterijduur. Dan moet het wel een toestel zijn waarmee ik jaren vooruit kan (ik speel geen games). Ik hoef geen 600 euro te betalen natuurlijk. Met 'klein' komt Sony Xperia steeds terug (ik zou kunnen gaan voor de z5 compact), maar dan komen er ook andere opties bij. Maar misschien moet ik daarvoor een nieuw draadje starten. Ik heb nog tot 6 november (wil een telefoon die het een marathon lang volhoudt met gps, navigatie (niet voor de marathon maar de duurtrainingen) en muziek, en het niet erg vindt om nat geregend/gezeweet te worden.

• Dreamvoid
  • Niet online
Is het niet handiger om een sporthorloge met GPS, hartslagmeter en onboard muziek te kopen? Dat heb ik nu, en dat bevalt me een stuk meer dan dat telkens een telefoon in zo'n plastic armbandje moeten schuiven. Hoef je ook geen compromissen te sluiten qua formaat.

• Zenow
Heb ik al! Ik heb een Garmin FR235; ik zoek juist een nieuwe mobi zodat ik die helemaal kan gebruiken, dus incl. notificaties. En ja, dan ren je dus toch weer met zowel horloge als telefoon. Maar tijdens een wedstrijd aanmoedigingen op je horloge krijgen is te cool om te laten ;) Daarnaast gebruik ik bij het verkennen van nieuwe routes ook een navigatie-app (Locus Pro). Ik zet dan thuis de route uit via afstandmeten.nl, laad de gpx op mijn mobi, en heb er bijna geen omkijken meer na, krijg gewoon instructies via de koptelefoon ("over 100 meter links"). Werkt verbazingwekkend goed, maar die combi, navigatie (dus gps) en muziek en bluetooth vreet stroom.

Ik vermoed dat het wellicht het beste is om niet te proberen daarvoor ook nog eens een zo goedkoop mogelijke mobi te vinden. Teveel eisen..
Pagina: 1