Op dit moment schelen ze nog maar een paar duppies. Ik zit met hetzelfde dilemma als de OP. Camera van de X Play beter zeggen sommigen? Dat betwijfel ik zeer. Meer MP zegt weinig zoals Craven al zei. Sterker nog, 21MP is een beetje onhandig veel (kost veel opslag ruimte) en meer MP gaat vaak ten koste van performance bij weinig licht en dynamisch bereik. Bij de premium toestellen is op dit moment zelfs een trend naar minder MP gaande! Dat is niet voor niets. Die telefoons geven véél betere resultaten bij weinig licht. Kijk bv naar de Galaxy S7. Heel weinig nog aan reviews te vinden van de erg nieuwe G4 helaas. 1 review was behoorlijk lovend over de camera.
Maar het feit DAT hij zo nieuw is vind ik al een voordeel op zich ivm met de snel voortschrijdende techniek en de kans op langer updates. Vingerafdrukscanner boeit me niet. Nadeel zelfs want het is lelijk op de voorkant en het lijkt een homeknop maar dat is het dus helemaal niet.
En ja, de X Play heeft een zeer goede batterijduur maarrrr: er zit standaard géén turbolader bij! Dat is echt een misser want daardoor heeft hij meer dan 3 uur nodig om vol te raken. Terwijl hij WEL snelladen ondersteunt. Dus eigenlijk moet je de prijs van een losse turbolader er nog bij optellen. De G4 plus heeft dat wel standaard (de G4 trouwens niet).
Verder zou ik ook wel het verschil in scherm kwaliteit willen weten. Ik lees in elk geval dat het scherm van de G4 zeer goed te noemen is in deze prijsklasse.
Tot slot kan de dual sim voor sommigen de doorslag geven. Maakt voor mij niet uit.
Ik neig vooralsnog naar de G4 plus omdat mijn technische "gevoel" en ervaring zegt dat deze een betere camera + beeldprocessor heeft. En de turbolader is inclusief. En een lekker recent toestel.
UPDATE:
Ondertussen toch camera reviews gelezen. Vooral uit DxOMark blijkt dat de G4 plus iets beter scoort dan de X Style. De X Play heeft weliswaar dezelfde sensor als de Style maar een mindere beeldprocessor dus die zal nog lager scoren dan de Style (X Play niet getest door DxOMark). Sowieso is de score voor de G4 Plus erg hoog. Nog iets hoger dan mijn Galaxy Note 4 zelfs (vlaggenschip van 2 jr geleden). Echt amazing.
En ik wil nog een misverstand uit de weg ruimen. De X Play zou betere performance hebben dan de G4 Plus? De belangrijkste benchmark is mi PCMark omdat deze het dagelijks gebruik het best benadert. De G4 Plus heeft een véél hogere score op die benchmark dan de X Play!
Ik heb mijn keuze gemaakt, het wordt de G4 Plus. Echt een huzarenstukje voor onder de 270 euro.
[
Voor 21% gewijzigd door
dolfff op 24-06-2016 03:22
. Reden: Meer reviews gelezen. ]