Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 08:43
Goedemorgen allemaal!

Omdat mijn nexus 5 overleden is ben ik op zoek naar een vervanger. Na een aantal toestellen vergeleken te hebben kwam ik op de volgende 2 toestellen uit:

Moto X Play en Moto G4 Plus

Qua specs zijn ze vrijwel hetzelfde, enkel is de batterij bij de Moto X Play heel wat beter en de G4 Plus heeft een vingerprintscanner.

Omdat deze twee toestellen zo dicht bij elkaar liggen weet ik niet welke ik moet nemen... De G4 is wel weer een jonger model, dus waarschijnlijk ook wat sneller/langer de updates.

Wie kan me helpen hier een keuze in te maken?

[ Voor 6% gewijzigd door bas_1981 op 16-06-2016 07:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-04-2022
Zelf ben ik best fan van de G lijn en zou ik ook voor de G4 Plus gaan. Ook is die wat goedkoper en heeft een vingerafdrukscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
De scanner zie ik toch vooral als een leuke gimmick erbij, niet iets wat essentieel is, doe mij maar de batterij van de x play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:36
Juist omdat ze zo dicht bij elkaar liggen ga je hier natuurlijk allerlei verschillende antwoorden krijgen waar je niks mee kan. Ik zie 3 "grote" verschillen:
- Accu op de play
- Vingerafdrukscanner op de G4
- 21MP camera op de play

De accu en vingerafdrukscanner lijken me een duidelijk verschil. Voor de camera zul je wat reviews op moeten zoeken want MP's zeggen niks.

Je zal voor jezelf af moeten wegen wat je belangrijker vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Ik ga ook van de Nexus 5 naar een Motorola en in dit geval de G4 Plus. Waarom? Iets betere camera en zekerheid op de dual sim. De X Play wordt in nederland niet default als dual sim verkocht, maar schijnt met wat hobby-en wel dual sim te maken zijn (stukje plastic weghalen en andere rom) of een x play dual sim importeren.

Ik wil nu zeer graag een dual sim toestel, maar als dual sim je niet boeit dan was ik voor een Nexus 5X of een Motorola X Play gegaan.

Nexus 5X 32GB is goedkoper dan de X Play. De perfomance is een stukje beter, maar de accuduur is wel minder dan de x play en wel met vingerafdruksensor.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
Bedankt voor jullie antwoorden, ik bestel mijn telefoon bij amazon engeland, daar is het prijsverschil zo goed als niets tussen beide toestellen en hebben beide Dual Sim.

Zojuist las ik wel wel weer dat de moto g4 plus ook een update gaat krijgen naar android N en O. Dat is natuurlijk wel weer erg netjes.

De Nexus X5 gaat hem niet worden, volgens de reviews is de batterij wel iets beter als de Nexus 5, maar nog niet echt super. Aangezien ik bij de Nexus 5 rond etenstijd al op zoek moet naar een stopcontact, valt deze dus af. Ook is het te weinig "vernieuwend" t.o.v. de Nexus 5, je hebt dan niet echt het gevoel dat je een nieuw toestel hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door bas_1981 op 16-06-2016 08:52 . Reden: laatste alinea toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

bas_1981 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:48:
Bedankt voor jullie antwoorden, ik bestel mijn telefoon bij amazon engeland, daar is het prijsverschil zo goed als niets tussen beide toestellen en hebben beide dual sim.
Let wel op, bij de X Play is het Dual Sim of MicroSD. Tenminste dat dacht ik gelezen te hebben. De G4 Plus is de slot afzonderlijk. Mocht de camera je minder boeien kan je ook voor de G4 gaan, die is goedkoper dan de G4 Plus.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
bas_1981 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:25:
Wie kan me helpen hier een keuze in te maken?
Hallo Bas,

Zou je de OP willen aanpassen en aangeven of je nog meer voorkeur hebt, voor bijvoorbeeld specificaties, snelheid, accuduur etc. Verder mis ik in je topic wat je er allemaal mee wilt gaan doen. Al deze eisen maken het makkelijker om een keus te maken.

Tevens heb je nog niet vermeld, waar je nu tussen twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
Hoi Rens,

De telefoon wordt gebruikt om te bellen, whatsappen, fb, agenda, email, coc, internet, weer checken, nieuws lezen, af en toe youtube filmpje kijken, foto's maken, informatie opzoeken etc. na aanleiding daarvan ben ik dus uitgekomen op 2 toestellen, deze voldoen qua specs, accu en snelheid allebei aan mijn eisenpakket. Dat stukje vooronderzoek heb ik zelf al gedaan.

Zoal in de OP heb ik daarom alleen voorkeur voor de Moto X Play en de Moto G4 Plus,

@icy, voor die paar tientjes meer heb je idd een betere camera en een vingerprintscanner. Dat vind ik die paar tientjes extra dan wel weer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
Allemaal bedankt voor jullie input! Ik heb uiteindelijk gekozen voor de moto g4 plus. Donderdag komt deze binnen, ik ben benieuwd :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs333
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-06-2023
Zeer goede keuze, ik heb hem ook onlangs binnengekregen en heb er zeker geen spijt van! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Mij lijkt de G4 Plus ook een verstandigere keuze, ondanks ik zelf de Moto X Play heb. Ik verwacht dat de G4 Plus langer updates gaat krijgen dan de Moto X Play, hoewel de Moto X Play qua hardware iets beter is dan de G4 Plus. Al denk ik dat je dat in de praktijk niet gaat merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfff
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-07 21:31
Op dit moment schelen ze nog maar een paar duppies. Ik zit met hetzelfde dilemma als de OP. Camera van de X Play beter zeggen sommigen? Dat betwijfel ik zeer. Meer MP zegt weinig zoals Craven al zei. Sterker nog, 21MP is een beetje onhandig veel (kost veel opslag ruimte) en meer MP gaat vaak ten koste van performance bij weinig licht en dynamisch bereik. Bij de premium toestellen is op dit moment zelfs een trend naar minder MP gaande! Dat is niet voor niets. Die telefoons geven véél betere resultaten bij weinig licht. Kijk bv naar de Galaxy S7. Heel weinig nog aan reviews te vinden van de erg nieuwe G4 helaas. 1 review was behoorlijk lovend over de camera.

Maar het feit DAT hij zo nieuw is vind ik al een voordeel op zich ivm met de snel voortschrijdende techniek en de kans op langer updates. Vingerafdrukscanner boeit me niet. Nadeel zelfs want het is lelijk op de voorkant en het lijkt een homeknop maar dat is het dus helemaal niet.

En ja, de X Play heeft een zeer goede batterijduur maarrrr: er zit standaard géén turbolader bij! Dat is echt een misser want daardoor heeft hij meer dan 3 uur nodig om vol te raken. Terwijl hij WEL snelladen ondersteunt. Dus eigenlijk moet je de prijs van een losse turbolader er nog bij optellen. De G4 plus heeft dat wel standaard (de G4 trouwens niet).

Verder zou ik ook wel het verschil in scherm kwaliteit willen weten. Ik lees in elk geval dat het scherm van de G4 zeer goed te noemen is in deze prijsklasse.

Tot slot kan de dual sim voor sommigen de doorslag geven. Maakt voor mij niet uit.

Ik neig vooralsnog naar de G4 plus omdat mijn technische "gevoel" en ervaring zegt dat deze een betere camera + beeldprocessor heeft. En de turbolader is inclusief. En een lekker recent toestel.

UPDATE:

Ondertussen toch camera reviews gelezen. Vooral uit DxOMark blijkt dat de G4 plus iets beter scoort dan de X Style. De X Play heeft weliswaar dezelfde sensor als de Style maar een mindere beeldprocessor dus die zal nog lager scoren dan de Style (X Play niet getest door DxOMark). Sowieso is de score voor de G4 Plus erg hoog. Nog iets hoger dan mijn Galaxy Note 4 zelfs (vlaggenschip van 2 jr geleden). Echt amazing.

En ik wil nog een misverstand uit de weg ruimen. De X Play zou betere performance hebben dan de G4 Plus? De belangrijkste benchmark is mi PCMark omdat deze het dagelijks gebruik het best benadert. De G4 Plus heeft een véél hogere score op die benchmark dan de X Play!

Ik heb mijn keuze gemaakt, het wordt de G4 Plus. Echt een huzarenstukje voor onder de 270 euro.

[ Voor 21% gewijzigd door dolfff op 24-06-2016 03:22 . Reden: Meer reviews gelezen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
Inderdaad, goede keuze. Telefoon bevalt me goed, echter is 5,5" toch echt te groot. De volgende wordt weer een 5". Qua snelheid, camera, beeld, batterijduur etc ben ik een hele hoop vooruit gegaan tov de Nexus 5.

De vingerafdrukscanner leek me ook nutteloos, maar nu ie er op zit is het best wel handig :)

Je hoeft nu niet meer de eerst de aan/uitknop te zoeken en dan je pincode/patroon in te geven. Gewoon op het moment dat je hem uit je broekzak haalt leg je een vinger op de scanner en hij is direct unlocked. Blijkt toch wel erg handig te zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfff
Ik vind het ook helemaal geen slimme zet om maar liefst een halve inch toe te voegen. Daarmee boren ze een nieuwe doelgroep aan en verliezen ze de vorige, even zwart/wit gezegd. Je moet zo'n toestel rustig laten evolueren en eventueel 2 maten uitbrengen. Maar het blijft een topper voor deze prijs. Geniet ervan Bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolfff schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 02:31:
Tot slot kan de dual sim voor sommigen de doorslag geven. Maakt voor mij niet uit.
Een single-SIM Moto X Play is schijnbaar eenvouding te flashen naar dual-SIM:
CTVirus schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:42:
Een xt1562 flashen naar een rom met dual sim werkt perfect, nu al drie dagen een tweede sim er in en nog geen gekke dingen tegen gekomen.
Volgens mij mist de G4 een eCompass, wat de X Play wel heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBK2211
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06-2023
Ik stond ook in twijfel tussen de X Play en de G4 Plus en ik heb gekozen voor de G4 Plus ik heb hem nu twee weken en bevalt uitstekend. De vingerprintscanner werkt perfect en dat is het prijsverschil met de gewone G4 al meer dan waard. De 5,5 inch scherm is perfect al zou het nog wel iets groter mogen zijn bijv. 5.7 inch.
Wallets en Covers zijn er inmiddels volop. ik heb de mijne besteld bij Knaldeals.com. Mijn vrouw was zo enthousiast over mijn G4 Plus dat ze gauw haar Samsung aan de kant heeft gegooid en ook een G4 Plus heeft besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfff
Wat me opvalt in reviews is dat de G4 Plus eigenlijk geen echt zwakke punten heeft. Alles is gewoon goed en zelfs erg goed in deze prijsklasse. Zwakke punten bij andere telefoons zijn bijvoorbeeld: lage maximale helderheid (dus slechte zichtbaarheid in helder daglicht en dat is voor mij meteen een no-go), matige batterijduur. Dat soort dingen. Ik kom al gauw dik boven de 400 euro om een telefoon te vinden waarbij alles klopt. In grote formaten (5,5 - 6 inch) is de keuze sowieso al vrij beperkt. Dus vooralsnog blijf ik voor de G4 Plus gaan. Waar ik nu nog op wacht is de 3GB + 32GB versie. Sommige berichten zeggen dat deze niet hier komt, andere zeggen van wel. In tweakers staat hij als "verwacht". Ik wacht nog een paar weken. Voor extra geheugen heb ik best nog een paar tientjes extra over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
in Duitsland is wel de 64 gb met 4 gb ram te koop via motomaker van motorola.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
Bij de Aldi hier in Aalten is de X play slechts €215, weet niet of dit bij andere aldi's ook zo is maar het scheelt toch aardig wat tov de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pieterbas99 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:31:
Bij de Aldi hier in Aalten is de X play slechts €215, weet niet of dit bij andere aldi's ook zo is maar het scheelt toch aardig wat tov de pricewatch.
Is het een actuele actie of restant van een recente actie? Staat niet in de folder van afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
Volgens mij is het een restant, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze al een maand of 3 dezelfde restanten hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
bas_1981 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:48:
Bedankt voor jullie antwoorden, ik bestel mijn telefoon bij amazon engeland,
Ze zijn daar inderdaad iets goedkoper en de 16 gb Moto G4 plus kost bij Amazon uk incl verzendkosten 204.25 uk pond , wat ongeveer 238€ zal zijn momenteel met de goedkopere ponden door de brexit.

Dat scheelt ong. 28€ met een fysieke winkeketen om de hoek . op de nederlandse aankoop is wel 2 jaar garantie en op de Engelse is dat maar een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
Via Amazon heb je wel hele goede garantie hoor, dat is wel meer dan een jaar.

Mijn Nexus 5 had ik daar ook gekocht, maar na 1,5 jaar ging het aan-uit knopje stuk. Hij bleef rebooten (is een kwaal van de Nexus 5). Ik heb hierover contact gehad met Amazon en ze hebben me het volledige aankoopbedrag teruggegeven.
Wat service betreft zit je bij Amazon goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:33
bas_1981 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 07:07:
Via Amazon heb je wel hele goede garantie hoor, dat is wel meer dan een jaar.

Mijn Nexus 5 had ik daar ook gekocht, maar na 1,5 jaar ging het aan-uit knopje stuk. Hij bleef rebooten (is een kwaal van de Nexus 5). Ik heb hierover contact gehad met Amazon en ze hebben me het volledige aankoopbedrag teruggegeven.
Wat service betreft zit je bij Amazon goed!
Las ergens dat de 3/32 moto g van Amazon uk niet werkt met onze LTE banden. Schijnt een versie uit India te zijn.
Pagina: 1