Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:23
Hallo allemaal,

Ik werk nu ongeveer 3 jaar via een uitzendbureau voor een overheidsinstantie waar ik over het algemeen per week wordt uitbetaald.

Door het type werk dien ik voor elke week een excel bestand in te vullen waarop ik aangeef wanneer ik heb gewerkt, waar, hoe lang, aantal km's, declaraties, welke toeslagen, belast/onbelast, ... etc etc.

Dit excel bestand wordt gechecked waarna het naar het uitzendbureau wordt gestuurd, welke vervolgens het geld naar mij overmaakt. Daarbovenop worden de gewerkte uren ook nog in een ander systeem gezet.

Door deze constructie en ook dat er soms naderhand nog iets aangepast moet worden, lopen de uitbetalingen redelijk uiteen en staan de verschillende posten vaak op verschillende loonstrookjes. Hierdoor heb je geen goed overzicht om gemakkelijk te checken of alles goed wordt uitbetaald, daar moet je echt even voor gaan zitten.

Ik had het idee dat het eigenlijk altijd wel goed ging en hield het steekproefgewijs bij, maar op aanraden van collega`s ben ik alles eens gaan nalopen tot zover de online administratie aan loonstrookjes ging. Dit ging terug tot eind 2014. Ik kan verder niet terugkijken in mijn loonstroken, dus is het voor mij onmogelijk om aan de hand van ontvangen salaris te herleiden wat er mist.

Zo kwam ik toch wel hier en daar wat posten tegen waar wat ontbrak, wat in totaal toch wel richting de 1500,- gaat. Dit zijn dus posten die missen op mijn loonstrookjes, maar wel te vinden zijn in de excel bestanden en het urenregistratie systeem.

Nu verwacht ik dat het uitzendbureau moeilijk gaat doen over zaken van voor 2016. Ze zijn altijd redelijk strikt in de jaarafsluiting en het aanspreekpunt beroept zich vrij makkelijk op de beperkingen van het systeem om zoiets te corrigeren.

Het lijkt mij dat ze gewoon verplicht zijn die uitbetalingen alsnog te doen, er is immers ook documentatie van die zij ook in hun bezit hebben waarop staat dat ik ook daadwerkelijk recht op die vergoedingen heb. Maar is er niet zoiets als verjaring waar zou zich op kunnen beroepen?

Verder viel het me op dat er ook een enkele keer nog een foutje in die excel bestanden kan zitten, ondanks dat ze dus eigenlijk al soort van goedgekeurd zijn en doorgestuurd naar het uitzendbureau. Dit zijn dan vooral slordigheids fouten die niet gezien zijn, maar dan wel vaak in mijn voordeel (kleine bedragen overigens en niet significant op het totaal).

Is het dan wijsheid om enkel de missende posten op mijn loonstroken aan te geven? Dit kunnen ze zo zien dat die inderdaad ontbreken. Of zal ik ze ook duiden op de slordigheden in de excel bestanden. Hier moeten ze dan veel dieper gaan graven en waarschijnlijk ook de overheidsorganisatie er bij betrekken om dit allemaal weer op te duikelen van anderhalf jaar terug. Ze zijn eigenlijk verwaarloosbaar, maar voor de volledige correctheid zou dat allemaal wel aangepast moeten worden wat dan eigenlijk voor iedereen kut is.

Waar ik dua voornamelijk benieuwd naar ben is of het uitzendbureau zich kan beroepen op dat het zogezegd verjaard is en dat ik pech heb gehad. Dan had ik er maar eerder mee moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 18:20
Wat heb je zelf uitgezocht:

- wat staat er in je contract
- Wat staat er in je CAO? (kun je opvragen bij je werkgever als ik het goed heb)

heb je zelf wel is gegoogeld??

Verjaringstermijn reiskosten vergoeding

gewoon uit interesse ;)

EDIT:

Je heb trouwens alleen recht op wat je hebt betaald dus gewoon aangeven wat je mist en verrekenen met wat je teveel kreeg.

[ Voor 19% gewijzigd door gr8-jen op 09-08-2016 07:18 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik zou alles aankaarten, en de kleinigheden wat voor hen erg lastig is om aan te passen aangeven dat dat kan blijven zitten.
Het is nalatigheid werkgever, lijkt mij (zonder onderzoek oid) dat je daar alsnog recht op hebt. Je werkgever is er toch ook voor betaald?
Ik zou niets achter de hand houden, dan geef je misschien een handvat voor discussie (waarom het ene wel gezegd en het ander niet? Jouw argument is dan dat het marginaal is, maar misschien vertrouwen ze je niet meer en krijgen ze het idee dat er misschien voordeeltjes zijn voor jou die je ook achtergehouden hebt -> dit houdt in dat ze alles moeten gaan checken, en daar heeft niemand wat aan lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Denk erom dat die Excelbestanden op zichzelf niet veel bewijzen. Heb je mails of andere bevestigingen dat het ingevulde Excel-bestand akkoord is?

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-09 19:50
Bij welke overheidsinstantie uit de steentijd is dit? Excel gebruiken als urenregistratiesysteem, wat vervolgens weer handmatig in het systeem van het uitzendbureau moet worden ingeklopt?

Ik zou dit voorbeeld gelijk gebruiken om je opdrachtgever ervan te overtuigen dat ze een online systeem moeten gaan gebruiken dat gekoppeld is aan het systeem van het uitzendbureau.

Echt, is het weer 2004 ofzo?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:48
Malfunctions schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:03:
Bij welke overheidsinstantie uit de steentijd is dit? Excel gebruiken als urenregistratiesysteem, wat vervolgens weer handmatig in het systeem van het uitzendbureau moet worden ingeklopt?

Ik zou dit voorbeeld gelijk gebruiken om je opdrachtgever ervan te overtuigen dat ze een online systeem moeten gaan gebruiken dat gekoppeld is aan het systeem van het uitzendbureau.

Ah ja, want zon systeem kost niets! Nog maar niet te spreken over hoeveel uur een uitzendbureau wel niet bespaart omdat dit zo slecht werkt en er dus uren verloren gaan bij medewerkers.

Gaan ze niet doen. ;)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Niet alle overheidsinstanties bestaan uit honderden werknemers met grote IT afdelingen. Dus niet te snel oordelen s.v.p..
hoewel ik uren bijhouden in Excel ook niet bepaald handig vind

On-topic:
alles declareren, zelfs als er moeilijk gedaan wordt over jaarafsluitingen, moeilijke registraties en weet ik wat nog meer: dat is hun probleem, niet de jouwe.
Ik vind het eigenlijk belachelijk dat het uitzendbureau dit niet beter voor je bijgehouden heeft, hoewel je natuurlijk ook gewoon je eigen verantwoordelijkheid hierin hebt.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Ik werk voor een detacheerder bij een zeer grote organisatie. Die grote organisatie verwacht iets dat getekend en gecontroleerd kan worden. Dat maak ik in Excel want in het urensysteem van mijn werkgever kan ik geen rapport uitdraaien. Daarnaast heb ik wekelijkse digitale timesheets en moet ik standby-uren via een omweg in het urensysteem van mijn werkgever zien te krijgen.

Kortgezegd, bij alles gaat wel wat fout, behalve de excel :D
Dat is namelijk degene die het beste gecontroleerd wordt door alle instanties.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Pietervs schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:42:
[...]

Niet alle overheidsinstanties bestaan uit honderden werknemers met grote IT afdelingen. Dus niet te snel oordelen s.v.p..
hoewel ik uren bijhouden in Excel ook niet bepaald handig vind

On-topic:
alles declareren, zelfs als er moeilijk gedaan wordt over jaarafsluitingen, moeilijke registraties en weet ik wat nog meer: dat is hun probleem, niet de jouwe.
Ik vind het eigenlijk belachelijk dat het uitzendbureau dit niet beter voor je bijgehouden heeft, hoewel je natuurlijk ook gewoon je eigen verantwoordelijkheid hierin hebt.
chaoscontrol schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:05:
[...]

Ah ja, want zon systeem kost niets! Nog maar niet te spreken over hoeveel uur een uitzendbureau wel niet bespaart omdat dit zo slecht werkt en er dus uren verloren gaan bij medewerkers.

Gaan ze niet doen. ;)
Paxlie schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:50:
[...]

Ik werk voor een detacheerder bij een zeer grote organisatie. Die grote organisatie verwacht iets dat getekend en gecontroleerd kan worden. Dat maak ik in Excel want in het urensysteem van mijn werkgever kan ik geen rapport uitdraaien. Daarnaast heb ik wekelijkse digitale timesheets en moet ik standby-uren via een omweg in het urensysteem van mijn werkgever zien te krijgen.

Kortgezegd, bij alles gaat wel wat fout, behalve de excel :D
Dat is namelijk degene die het beste gecontroleerd wordt door alle instanties.
In reactie op jullie alledrie, elke zichzelf respecterende uitzendorganisatie heeft een online declaratiesysteem waar hun klanten (tegen betaling uiteraard) gebruik van kunnen maken. Dit is vaak hetzelfde systeem waarin uitzendkrachten hun vakantieuren moeten registreren.

Dit biedt alle mogelijkheden qua aftekenen, rapporteren etc. maar aan kan voldoen. Elke oplossing waarbij gegevens handmatig moeten worden verwerkt is in mijn optiek archaïsch.

Zo moeilijk is het dus niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Malfunctions schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:54:

In reactie op jullie alledrie, elke zichzelf respecterende uitzendorganisatie heeft een online declaratiesysteem waar hun klanten (tegen betaling uiteraard) gebruik van kunnen maken. Dit is vaak hetzelfde systeem waarin uitzendkrachten hun vakantieuren moeten registreren.

Dit biedt alle mogelijkheden qua aftekenen, rapporteren etc. maar aan kan voldoen. Elke oplossing waarbij gegevens handmatig moeten worden verwerkt is in mijn optiek archaïsch.

Zo moeilijk is het dus niet :)
Tot je werkt met 5 verschillende uitzendbureau's, en elk gebruikt z'n eigen systeem, en zoals je mooi zegt 'het kost geld'.

Ik snap deze hele discussie niet, het gaat hier over z'n uren van 1,5 jaar oud, niet over onzin of jij nu iets oudbollig of niet vind, zij werken met excel, hij heeft een probleem, klaar.

@TS, als jij alles op papier kan aantonen, gewoon richting uitzendbureau ermee. Maar kan natuurlijk ook zijn dat dit vanuit jouw bedrijf niet is goed doorgegeven aan uitzendbreau.

Afaik verjaard loonvordering pas na 5 jaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16

Qwerty-273

Meukposter

Malfunctions schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:54:
In reactie op jullie alledrie, elke zichzelf respecterende uitzendorganisatie heeft een online declaratiesysteem waar hun klanten (tegen betaling uiteraard) gebruik van kunnen maken.
Een uitzendorganisatie kan natuurlijk landelijk of regionaal zijn, en dan zou je inderdaad wel een redelijk systeem verwachten. Maar wat doe je met de zeer plaatselijke kleine uitzendbureautjes met max een stuk of 4 kantoor personeel en de rest uitzendkrachten bij klanten? Verwacht je dat ze daar een dikke rekening voor een online tool met onderhoud en koppelingen naar systemen van klanten kunnen dragen? Die hebben waarschijnlijk zelfs een handig neefje die de paar kantoorcomputers onderhoud. :)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Tuttel schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 02:47:
Hallo allemaal,

Ik werk nu ongeveer 3 jaar via een uitzendbureau voor een overheidsinstantie waar ik over het algemeen per week wordt uitbetaald.

Door het type werk dien ik voor elke week een excel bestand in te vullen waarop ik aangeef wanneer ik heb gewerkt, waar, hoe lang, aantal km's, declaraties, welke toeslagen, belast/onbelast, ... etc etc.

Dit excel bestand wordt gechecked waarna het naar het uitzendbureau wordt gestuurd, welke vervolgens het geld naar mij overmaakt. Daarbovenop worden de gewerkte uren ook nog in een ander systeem gezet.

Door deze constructie en ook dat er soms naderhand nog iets aangepast moet worden, lopen de uitbetalingen redelijk uiteen en staan de verschillende posten vaak op verschillende loonstrookjes. Hierdoor heb je geen goed overzicht om gemakkelijk te checken of alles goed wordt uitbetaald, daar moet je echt even voor gaan zitten.

Ik had het idee dat het eigenlijk altijd wel goed ging en hield het steekproefgewijs bij, maar op aanraden van collega`s ben ik alles eens gaan nalopen tot zover de online administratie aan loonstrookjes ging. Dit ging terug tot eind 2014. Ik kan verder niet terugkijken in mijn loonstroken, dus is het voor mij onmogelijk om aan de hand van ontvangen salaris te herleiden wat er mist.

Zo kwam ik toch wel hier en daar wat posten tegen waar wat ontbrak, wat in totaal toch wel richting de 1500,- gaat. Dit zijn dus posten die missen op mijn loonstrookjes, maar wel te vinden zijn in de excel bestanden en het urenregistratie systeem.

Nu verwacht ik dat het uitzendbureau moeilijk gaat doen over zaken van voor 2016. Ze zijn altijd redelijk strikt in de jaarafsluiting en het aanspreekpunt beroept zich vrij makkelijk op de beperkingen van het systeem om zoiets te corrigeren.

Het lijkt mij dat ze gewoon verplicht zijn die uitbetalingen alsnog te doen, er is immers ook documentatie van die zij ook in hun bezit hebben waarop staat dat ik ook daadwerkelijk recht op die vergoedingen heb. Maar is er niet zoiets als verjaring waar zou zich op kunnen beroepen?

Verder viel het me op dat er ook een enkele keer nog een foutje in die excel bestanden kan zitten, ondanks dat ze dus eigenlijk al soort van goedgekeurd zijn en doorgestuurd naar het uitzendbureau. Dit zijn dan vooral slordigheids fouten die niet gezien zijn, maar dan wel vaak in mijn voordeel (kleine bedragen overigens en niet significant op het totaal).

Is het dan wijsheid om enkel de missende posten op mijn loonstroken aan te geven? Dit kunnen ze zo zien dat die inderdaad ontbreken. Of zal ik ze ook duiden op de slordigheden in de excel bestanden. Hier moeten ze dan veel dieper gaan graven en waarschijnlijk ook de overheidsorganisatie er bij betrekken om dit allemaal weer op te duikelen van anderhalf jaar terug. Ze zijn eigenlijk verwaarloosbaar, maar voor de volledige correctheid zou dat allemaal wel aangepast moeten worden wat dan eigenlijk voor iedereen kut is.

Waar ik dua voornamelijk benieuwd naar ben is of het uitzendbureau zich kan beroepen op dat het zogezegd verjaard is en dat ik pech heb gehad. Dan had ik er maar eerder mee moeten komen.
Ik werk zelf bij een vrij grote organisatie. Wij betalen dit gewoon uit, zou het gewoon even aanhankelijk maken, uitleggen dat je allicht naïef was, maar dat je betalingen graag binnen redelijk termijn tegemoet ziet.

Er gaat nu eenmaal wel eens wat mis, niet wakker van liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zou alles aangeven om zoals al genoemd is niet het verwijt te krijgen dat je selectief bent. Gewoon overzicht maken van wat jij denkt dat niet klopt en het laten uitzoeken. Jaarafsluiting is onzin, dat is niet jouw probleem.

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:23
Puur toevalligerwijs belde ze me afgelopen dinsdag voor een gesprek betreffende mijn declaraties. Apart vond ik, zeker gezien ik over anderhalve maand toch een standaard evaluatie gesprek zou hebben, maar er zou wel een aanleiding zijn waar ik ongetwijfeld een verklaring voor zou hebben. Kon zelf geen reden bedenken wat er namelijk zou kunnen zijn, ben daar gewoon correct in. En ik kon natuurlijk direct deze ontbrekende punten even voorleggen, dus dat kwam wel goed uit.

Enfin, vandaag dat gesprek gehad met als mededeling dat ik niet meer terug hoef te komen, wat van hogere hand besloten is. Reden is een structurele declaratiefout gedurende een aantal maanden die ik gemaakt heb. Deze was al opgemerkt door de persoon die de controles doet, heb daarmee contact gehad erover en ik dacht dat het daarmee geregeld zou worden. Heb hierna verder geen actie ondernomen om te controleren of dit ook daadwerkelijk verder opgepakt is, wat mij dus, wellicht terecht, wordt aangerekend.

Wat betreft de nabetaling was het allemaal prima, ze gingen er naar kijken en als het klopte zou het mijn kant op komen, dus daarmee is dat in ieder geval opgelost.

Ik zal straks even in spoilertags en wellicht in een nieuw topic, omdat het niet geheel gerelateerd is aan het bovenstaande, mijn verhaal uit de doeken doen. Ben er nogal kapot van en ben het er ook absoluut niet mee eens dat dit de juiste oplossing is, ben benieuwd naar jullie inzichten en of ik er wellicht nog iets mee kan doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Tuttel op 11-08-2016 15:26 ]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wat van belang is dat je van iedere excel sheet een uitdraai hebt met handtekening. Kan ook een digitale kopie zijn. En dan kunnen ze zeuren wat ze willen maar betalen moeten ze.

Hier boek ik ook uren in systeem en maak ik een excel sheet. Excel sheet bevat ook declaraties waar klant niks mee te maken heeft.

Let wel op dat bij uitbetaling je bij belastingdienst je salaris wel laat middelen anders kan het ongunstig zijn in de uitbetaal maand.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:18
Je hoeft niet meer terug te komen? Als in aflopen contract?

• Malfunctions
Dat klinkt heel erg zuur, sterkte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tuttel schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:48:
...Enfin, vandaag dat gesprek gehad met als mededeling dat ik niet meer terug hoef te komen, wat van hogere hand besloten is. Reden is een structurele declaratiefout gedurende een aantal maanden die ik gemaakt heb...
De organisatie had toch juist een structurele declaratiefout gemaakt?

Daarnaast, waarom vertellen zij je dat niet zodat je het kunt verbeteren? Ze laten je je gang gaan om het daarna tegen je te gebruiken...lekker dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Tuttel schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:48:
Puur toevalligerwijs belde ze me afgelopen dinsdag voor een gesprek betreffende mijn declaraties. Apart vond ik, zeker gezien ik over anderhalve maand toch een standaard evaluatie gesprek zou hebben, maar er zou wel een aanleiding zijn waar ik ongetwijfeld een verklaring voor zou hebben.
Er is geen tweaker die een collega is van je?
Enfin, vandaag dat gesprek gehad met als mededeling dat ik niet meer terug hoef te komen, wat van hogere hand besloten is. Reden is een structurele declaratiefout gedurende een aantal maanden die ik gemaakt heb. Deze was al opgemerkt door de persoon die de controles doet, heb daarmee contact gehad erover en ik dacht dat het daarmee geregeld zou worden.
Dus na contact met die persoon zijn de fouten gebleven?
Heb hierna verder geen actie ondernomen om te controleren of dit ook daadwerkelijk verder opgepakt is, wat mij dus, wellicht terecht, wordt aangerekend.
Je ging er gevoegelijk vanuit dat het geregeld was omdat je er contact over had, dat is niet per se nalatigheid.
Wat betreft de nabetaling was het allemaal prima, ze gingen er naar kijken en als het klopte zou het mijn kant op komen, dus daarmee is dat in ieder geval opgelost.
Uiteraard
Ben er nogal kapot van en ben het er ook absoluut niet mee eens dat dit de juiste oplossing is, ben benieuwd naar jullie inzichten en of ik er wellicht nog iets mee kan doen.
Snap ik. Maar nu sta je te boek als fraudeur?

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1