[.NET] OAuth redirect URI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Topicstarter
Ik ben bezig een koppeling te maken tussen ons bedrijf en Boekhoudpakketten A en B. Beide zitten nog in de ontwikkelfase maar 1 van de koppelingen is al een stuk completer dan de ander.

Nou is het zo dat ik geen problemen had met de Authorisatie en het ophalen van de token van Boekhoudpakket A maar bij Boekhoudpakket B krijg ik steeds een Error 500 terug in de HTTPResponse volgens support aan hun kant ligt het aan mijn request en kan het alleen betekenen dat:
  • Er te lang werd gedaan over het de request
  • De request zelf niet goed is
Zoals ik al zei zijn de koppelingen nog in de ontwikkelfase maar zou het kunnen zijn aangezien ik de request stuur vanaf mijn localhost naar Boekhoudpakket B, die de authorisatiecode stuurt naar een andere pagina (wat de redirect_uri is opgegeven bij hun) dat hij daar op mis gaat?

Boekhoudpakket B is Exact trouwens

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:53

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Een 500 is internal server error, lijkt mij niet helemaal netjes als ze dat terug geven. Voor een invalid request zijn andere respons codes voor.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman

DieVeenman

.NET Gekkie

Topicstarter
Uit het antwoord van de support agent:
Een 500 Internal server error wordt getoond wanneer een call of actie langer dan 2 minuten duurt of niet de juiste opzet heeft. Ik wil u daarom adviseren om met een tool als bijvoorbeeld Fiddler te controleren wat er precies naar Exact Online wordt verstuurd. Mogelijk vindt u daarin de oorzaak.
Volgens de OAuth 2.0 standard en wat er op hun site wordt weergegeven als voorbeeld heb ik alle juiste parameters en zou ik gewoon de token moeten krijgen. Vandaar ook mijn vraag en frustratie.

EDIT:

Het zou wel wenselijk zijn dat ze dit in hun eigen code afvangen en de juiste fout er voor tonen.

[ Voor 9% gewijzigd door DieVeenman op 08-08-2016 16:23 ]

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je al eens geprobeert de code te extracten naar een simpel project, waarin je alleen de token probeert op te halen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman

DieVeenman

.NET Gekkie

Topicstarter
Snake schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:14:
Heb je al eens geprobeert de code te extracten naar een simpel project, waarin je alleen de token probeert op te halen?
Het project waar ik mee werk is op dit moment al zeer simpel en uitgekleed tot het niet meer is dan wat er in volgens de OAuth 2.0 standaard nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:04
Er is recent nog een topic over Exact Online geweest: Opvragen van Token Request voor Exact Online boekhoudpakket

Probeer het eens met de aangehaalde exact-php-client van picqer?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 12:25
Anders moet je eens een bestaande OAuth 2 client nemen voor je project. De IdentityServer-client zijn heel fijn om mee te werken en ondersteunen de nodige OAuth-implementaties.
Verder kan je altijd Postman (wat een plugin voor Chrome is, maar ook los te gebruiken) gebruiken om je requests goed te zetten.
Wat de exacte error is, is natuurlijk gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:16

Haan

dotnetter

Uit je posts lijkt het een beetje of je zelf een implementatie voor OAuth geschreven, klopt dat of gebruik je een library?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1