Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Doopy-X- schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:07:
Eerste 10km ei: Scyther. Zojuist eindelijk mijn 2e gehatched: Evee :'(
Ik ben level 22, en heb hooguit 1 10 KM ei gehad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:42
zijn er eigenlijk nog meer hotspots zoals kijkduin of is dat de enige in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
Doopy-X- schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:07:
Eerste 10km ei: Scyther. Zojuist eindelijk mijn 2e gehatched: Evee :'(
Ik een Aerodactyl. Die had ik nog niet.

Overigens heb ik geen last meer van een verdwijnende incubator.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 15:57
raptorix schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:10:
[...]

Ik ben level 22, en heb hooguit 1 10 KM ei gehad :X
22 hier ook en dit was mijn tweede ;)
edit: ik denk dat ik er maar een Jolteon van maak met al die watergyms in Amsterdam ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Doopy-X- op 02-09-2016 14:17 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:15
raptorix schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:04:
[...]

Ik betwijfel of dit zo is, ik had dat namelijk laatst bij Station Lelylaan, en had daar een Pokemon in mijn sightings die ik nog niet had, en die zat toch echt aan de andere kant waar ik stond.
Vanuit mijn werkplek kan ik altijd de bulbasaur spotten die aan de andere zijde van het spoor spawned. Dus idd, lijkt me dat het eerder komt door een brakke verbinding etc, dan game mechanics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-10 17:39
Hogader schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:51:
[...]

Voor bots maakt het niet uit, want die komen toch wel aan hun candy. Verder moeten ze gewoon de Dragonites, Snorlaxes, Laprassen, Arcanines, en Vaporeons (en Exeggutor) nerfen. Vind het knap dat die relatief gezien niet heel goede pokemon in de game zelfs hoger zitten dan sommige (in geval van dragonite vrijwel alle) legendaries. That simply doesn't make sense
Klopt, die komen wel aan candy. Maar dan nog makkelijker en zonder te snipen waardoor de kans dat ze gebanned worden weer kleiner is... Niantic heeft wat dat betreft de botters totaal niet in de hand!

Voorbeeld; een bot die 4 uur lang met 100km/h door Central Parc 'loopt' en gewoon vrolijk zijn gang kan gaan slaat natuurlijk nergens op. Dat account verdient op zijn minst direct een softban en daarna meteen een volledige ban :) als dat zijn gang kan gaan dan kunnen de 'human' bots vrolijk candy farmen...

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

ajaxalex schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:31:
[...]

Welk team ben je? En waar kom je vandaan?

Ik probeer ook een vast rondje te pakken, maar dat hangt er vanaf of de gyms niet te hoog zijn. Ik ben samen met een vriend en mijn vriendin team geel dus is iets makkelijker om een lvl 6 naar beneden te trekken.
Ik heb me ingeschreven voor team rood 8) Ik woon in Utrecht-Oost.

En het is zeker chiller om samen hoge gyms naar beneden te trekken, anders duurt het wel heel lang.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:16:
[...]

Aan de andere kant... Als je een level 7, 8 of 9 gym een leveltje omhoog traint en er een hoge Pokie bij zit, blijft die er waarschijnlijk ook lekker lang in zitten.
Moet je wel revives en potions krijgen. Nu neem ik de moeite niet om mijzelf een plekje vrij te trainen. En aanvallen idem.. geen revives of potions. Dus ik scan de gyms van mijn team om te kijken of ik bij een lvl 3/4 gym erin kan met een vrije plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
JamesB009 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:40:
[...]

Doe dan meteen een google map met pinpoint waar dat nest zit. :P
oh sorry zijn natuurlijk meer mensen die Charrizard nog nodig hebben.
Wij zaten bi de quarter pipes hier.
https://www.google.nl/map...52.19501!4d5.974377?hl=en
en zagen dan de charmnders vanzelf in de nearby komen. Die zaten dan tussen de flatgebouwen aan de overkant.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:41
raptorix schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:04:
[...]

Ik betwijfel of dit zo is, ik had dat namelijk laatst bij Station Lelylaan, en had daar een Pokemon in mijn sightings die ik nog niet had, en die zat toch echt aan de andere kant waar ik stond.
Het zal misschien niet altijd zo zijn, maar dat het op sommige plekken wel zo werkt weet ik zeker.

Het makkelijkste voorbeeld is het Rembrandtspark. Ga maar door het viaduct met "de hond" (dat is ook de Gym), je hebt compleet andere sightings aan de andere zijde.

Zo ook de spoorbaan bij Diemen. Als ik onder de tunnel doorrij langs de Gooise weg veranderd alles.

Er zijn dus harde lijnen, die in mijn ervaring overeenkomen met drukke wegen en spoorlijnen. Er spawned daar vaak ook niks (zeker bij spoorlijnen niet).

Dat er uitzinderingen zijn zal te maken hebben met de complexiteit om zoiets in je kaart te proppen (dat zie je ook bij Google routing of bij Garmin waarbij sommige wegen onder de motorkap een verkeerde typeaanduiding hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 05-10 13:17
Eindelijk de mr mime spawn gevonden waar ik al een paar dagen langs rijd :P
Is maar CP 260, maargoed het vult de collectie weer aan :)

P.S. ik heb nu al 4 pikachu's uit 2 KM eieren, en de laatste 2 kwamen achter elkaar.

[ Voor 24% gewijzigd door unfor op 02-09-2016 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26
Ok, nadat ik een vermoeden had maar eens de wiskunde gedaan en ik ben erachter dat IV een belangrijke rol spelen, maar niet volledig zoals iedereen denkt.

Indien je je pokemon volledig gaat poweren is een perfecte IV het beste, dat weten we inmiddels wel. Als je echter geen dust in je pokemon wil duwen moet je echter een zo slecht mogelijke IV hebben!

Ok, dat komt met een kanttekening. Het lvl van de pokemon is bepalend voor zijn sterkte. de CP van een pokemon wordt bepaald aan de hand van de IV en het lvl. Hieruit kun je dus concluderen dat een pokemon met gelijke CP maar lagere IV een hoger lvl moet hebben. Hierin zit dus die gekke conclusie. Tijdens het evolueren maakt het lvl meestal meer uit dan de IV voor de hoogte van de CP van de geevolueerde pokemon.

Een voorbeeld, we nemen een Eevee, een met perfecte IV en een met slechte IV met dezelfde CP. Dan kom je bijvoorbeeld uit op een Eevee met een CP van 615. Hierbij is de perfecte lvl20, en de slechte IV is lvl 25.5. Als je beide Eevees evolueert in een Vaporeon dan krijg je een lvl 20 met een CP van 1609, en een lvl 25.5 met een CP van 1768. De lagere IV krijgt dus een hogere CP.

Nou heb ik daarna ook maar eens even de dmg van de aanvallen berekend om te zien wat daar belangrijk is. Het lvl correspondeert met een multiplier die de dmg van een pokemon schaalt naar zijn lvl. Deze multiplier is een soort van wortelfunctie, waardoor hij minder stijgt hoe hoger het lvl wordt. Ik ben te lui om dit voor enorm veel variaties uit te gaan rekenen dus neem het volgende niet als een absolute wetenschap (het vorige stuk over de CP wel btw).

We nemen weer dezelfde Eevees en Vaporeons. De dmg wordt berekend met een functie afhankelijk van de lvl multiplier en de ATK en DEF stats van een pokemon. Beide soorten pokemon hebben dus een voordeel en een nadeel, de een hogere stats dankzij IV en de ander een hogere multiplier door het lvl. We nemen een Eevee met tackle en body slam, en een vaporeon met water gun en hydro pump, en laten ze hun eigen soort aanvallen waarbij we de tegenstander perfecte IV geven en lvl 25. Ik laat STAB en effectiveness even buiten beschouwing, deze vallen in het voorbeeld toch redelijk tegen elkaar weg.

De Eevees hebben beide dezelfde CP, en komen voor beide aanvallen op nagenoeg dezelfde dmg. De onafgeronde dmg verschilt pas op het tweede cijfer achter de komma in het voordeel van de Perfecte IV. Doordat PoGo altijd naar beneden afrondt kan het dus potentieel ergens in een bepaalde situatie wel iets uitmaken, maar praktisch gezien zullen ze eigenlijk altijd wel dezelfde dmg doen.

Gaan we echter naar de Vaporeons kijken komt er een ander resultaat. Doordat de lvl25.5 Vaporeon een hogere CP heeft gekregen bij zijn evolutie vanaf dezelfde CP Eevee doet deze nu ook meer dmg (of eigenlijk beter gezegd, doordat hij hoger lvl is en meer dmg doet heeft hij een hogere CP gekregen). Hierbij scheelt het tienden op de fast attack, maar zelfs al meer dan 2 volle punten op de charge attack, waardoor hij in alle scenarios meer dmg zal doen.

Toen nog eens gekeken wat er zou gebeuren met een Vaporeon met ongeveer dezelfde CP, een lvl23.5 met een Cp van 1630. Hierbij was het dmg verschil weer marginaal, dit keer in het voordeel van de slechte IV pokemon.

Conclusie, de CP lijkt een goede representatie van de sterkte van de pokemon, de dmg is niet significant anders als de pokemon perfecte IV heeft doordat het lvl lager is wat dit weer compenseert. Hierdor moet je dus altijd proberen om zo hoog mogelijke CP te halen. Wil je je pokemon poweren kijk dan naar de IV omdat je met het dust het lvl omhoog kunt halen. Wil je hem niet poweren kijk dan naar het lvl van de pokemon en laat IV buiten beschouwing, het lvl en de CP van de pokemon zijn dan bepalend. Een pokemon met slechtere IV's dan een andere met dezelfde CP zal sterker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-10 19:19
So met lucky egg 113200XP erbij, van 21 begin naar bijna eind 22. Was wel vermoeiend, steeds de app afsluiten en opnieuw starten.
Hoe is een Blastoise met Flash cannon en water Gun?
Helaas heeft mn Vaporeon Aquai tail gekregen.. Maar is ook niet zo slecht zal ik maar denken.
Poliwrath is wel een Troll geworden :(
Wel een leuke Victreebel van 1600CP / 80% met razor Leaf en Solar beam, ff de Vaporeons langsgaan zo :p

[ Voor 14% gewijzigd door Musta op 02-09-2016 17:26 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musta
Shiro schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:07:
[...]

Ik heb een paar keer gescanned, maar ik zie geen Dratini's op de Aelbrechtskade. Is het van de Rochussenstraat naar Aelbrechtskade? Of, waar is de metrostation coolhaven? Want volgens google maps is het bij de Rochussenstraat.
Yes van Rochussenstraat richting de kade, gewoon langs het water tot je bij de beukelsbrug komt bij de Mevlana moskee. Een vriend heeft rond 1 uur 2 stuks gevangen toen die de route afging. Vandaag heb ik ze op de scanner zelf ook niet gezien.
Ze spawnen aan beide kanten van het water ook

Edit ik neem mn woorden terug, heb er net 2 gevangen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Musta op 02-09-2016 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-10 20:54
Wat jammer dat Ponyta zo een lage multiplier heeft.. Mijn 840 ponyta werd 1225 cp

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sta je in de file op de A12, slinger je PoGo eens aan, zit er een Nidoking op de vluchtstrook! :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
ik heb niet eens genoeg nidoran candy voor een nidorino :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je m aangereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-10 10:03

PB-powell

Mr. Laziness

Mx. Alba schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:12:
Sta je in de file op de A12, slinger je PoGo eens aan, zit er een Nidoking op de vluchtstrook! :D
Fak ga je die ene keer precies over de a28 richting Zwolle in plaats van de A12 naar Utrecht :+
Wel wat meters op m'n eitjes erbij :)
jammer genoeg was het een magikarp

En net m'n 400ste pidgey gevangen -O-

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:12
Wat te doen...
Candy's bewaren en hopen op een Lick variant...

Of een van deze 2 upgraden..
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2dljjmd.jpg

Of deze toch beter?
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/ngvqt1.jpg

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Je kan via de appraisal kijken welke beter is. Je vind het bij het knopje rechts beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:31:
[...]

Fak ga je die ene keer precies over de a28 richting Zwolle in plaats van de A12 naar Utrecht :+
Wel wat meters op m'n eitjes erbij :)
jammer genoeg was het een magikarp

En net m'n 400ste pidgey gevangen -O-
Ik ben al bijna aan mijn 700e Pidgey toe...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Mx. Alba schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:05:
[...]

Ik ben al bijna aan mijn 700e Pidgey toe...
Opschepper :+
M'n snorlax in de gym heeft het gewoon bijna 12 uur uitgehouden! Een record voor mijn doen, niet dat ik er iets aan heb want maar 1 keer kunnen cashen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisperar
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-07-2018
http://pokemongolive.com/en/post/buddy/

Zo heel af en toe lijkt het alsof er toch iemand bij Niantic werkt die goed werk doet. Een functie waar ik zelf niet aan had gedacht, maar die mij wel erg tof lijkt. Hopelijk is de update snel beschikbaar. Kan ik eindelijk genoeg candy verzamelen voor al die pokemon waar ik ooit een keer 1 van uit een ei heb gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:34:
[...]

Opschepper :+
M'n snorlax in de gym heeft het gewoon bijna 12 uur uitgehouden! Een record voor mijn doen, niet dat ik er iets aan heb want maar 1 keer kunnen cashen :P
Mijn Troliwrath is al twee weken op vakantie op de Veluwe. _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badros86
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-03-2024
PB-powell schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:34:
[...]

:-(

Probeer je pokemon buiten het centrum te plaatsen. Best kut, maar anderst ben je echt snel je gym kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badros86
Whisperar schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:37:
http://pokemongolive.com/en/post/buddy/

Zo heel af en toe lijkt het alsof er toch iemand bij Niantic werkt die goed werk doet. Een functie waar ik zelf niet aan had gedacht, maar die mij wel erg tof lijkt. Hopelijk is de update snel beschikbaar. Kan ik eindelijk genoeg candy verzamelen voor al die pokemon waar ik ooit een keer 1 van uit een ei heb gekregen!
Goede manier om candy te ontvangen voor pokemon die erg zeldzaam zijn en die je wilt upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

badros86 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:10:
[...]

:-(

Probeer je pokemon buiten het centrum te plaatsen. Best kut, maar anderst ben je echt snel je gym kwijt.
Ja en met meer werkt ook vaak, ben vaak alleen of met m'n vriendin. Dan kan je er wel twee sterke Pokemon achter laten, maar een groep van vier of meer heeft die gym dan alsnog zo overgenomen :/
Mx. Alba schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:04:
[...]

Waar dan? Ik hoor dat ie z'n baasje begint te missen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:02:
[...]

Ja en met meer werkt ook vaak, ben vaak alleen of met m'n vriendin. Dan kan je er wel twee sterke Pokemon achter laten, maar een groep van vier of meer heeft die gym dan alsnog zo overgenomen :/

[...]

Waar dan? Ik hoor dat ie z'n baasje begint te missen O-)
Ik had al wat hints gegeven. Bij een oorlogsmonument, zichtbaar vanaf een snelweg maar alleen bereikbaar via een flinke omweg via onbelangrijke wegen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
Mx. Alba schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:52:
[...]

Ik had al wat hints gegeven. Bij een oorlogsmonument, zichtbaar vanaf een snelweg maar alleen bereikbaar via een flinke omweg via onbelangrijke wegen. :D
Dat is wel een ritje waard. Welk team zit je eigenlijk?

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
readytoflow schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:25:
[...]

Uit mijn hoofd:
Hitmonchan ~900
Hitmonlee <400
Chansey <300 (264HP)
2 eevee's ~600
34xJynx ~900/1000
Electabuzz ~1000
2xMagmar ~1000
2xPinsuckir ~700/~1200
Kabuto
Dratini 550
Onyx 475
Omanite 627

Op zich aan 10km eieren geen gebrek. Maar het blijft ontbreken aan een topper zoals een leuke Lapras of Snorlax. Maar we blijven volhouden...
En weer 2xflut erbij... :|

Vandaag weer 2 nieuwe 10Km's gekregen en aan het uitbroeden. We blijven volhouden!

5km's idem gisteren 3x achter elkaar een Nidoran mannetje eruit. Had echter nog maar 4 Candy nodig voor een Nidoking.

Wel eindelijk de eerste vechter: Machop. Ook 5km ei. Echt nog nooit in het wild een vecht Pokemon gezien. Waar schuilen die? (Moet haast wel een sportschool zijn aangezien ik daar idd nooit kom :P )

Ik ervaar het zelf en hoor het ook vaker. He je eindelijk een bepaalde evolutie of Pokemon gevonden, komt vlak erna dezelfde uit een ei. Ik hou het maar op toeval om de hoop levend te houden...

Levelen gaat een stuk langzamer merk ik. Nu 1/3 level 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Vandaag zowaar (en toevallig) een wilde Chansey en Blastoise gevangen. IVs nog niet gecheckt maar zal wel niet veel soeps zijn. Daarnaast heb ik al een sterkere Chansey en een 88% Wartortle die gelijke cp heeft als de wilde Blastoise (nog 66 candy te gaan!) :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Toevallig iemand laatste tijd in Ibiza geweest? Benieuwd of daar nog wa leuke pokémon te vangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roflexx schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:59:
Toevallig iemand laatste tijd in Ibiza geweest? Benieuwd of daar nog wa leuke pokémon te vangen is.
Ik was daar anderhalve maand geleden. Viel tegen qua Pokémon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Mx. Alba schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:52:
[...]

Gelukkig is de Veluwe niet zo groot dat er maar een snelweg langs gaat 7(8)7
Daarnaast mag je helemaal niet rijden tijdens het spelen van PoGo :o (zie waarschuwing in game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:04:
[...]

Ik heb een Snorlax die ik toen ik hem nog maar net had in een gym heb gezet toen ik L23 was. Dat was op 2 augustus. Hij zit er nu dus precies een maand oOo en ik ben nu op 6,5k na L28. 8)

Vandaag kon ik een gym niet eens bekijken want elke keer dat ik er op tikte liep PoGo muurvast. Reproduceerbaar op een tweede toestel en ik hoorde later van andere spelers dat zij het ook hadden. Daarom moest ik met 10 muntjes minder genoegen nemen (60). Zou er een Grimer op kunnen zitten? Er gebeurde helemaal niets. Niet inzoomen, gewoon vast. Na het cashen nog bij meerdere gyms langs geweest, deels ook met een paar anderen en ik zit er op het moment op 11. Zou mooi zijn als ik morgen op moment van cashen nog op minimaal 10 zou zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Wat zeggen nu eigenlijk de attack, delend en HP waardes. Ik weet dat 15/15/15 het beste is.

Maar zo heb ik er een paar rond de 75% die bijvoorbeeld:
14/15/2 ((Seel 703) en 15/11/8 (eevee 678) hebben.

Hun CP is veel hoger dan de volgende Pokemon met een betere IV.
Bijvoorbeeld die Seel. Ik vindt niet een Pokemon met een Max CP<2400 de moeite waard om er nu actief sterrenstof aan te besteden. Red je het toch niet mee tov de echte krachtpatsers.
Maar wat is het effect van 2/15 HP nu eigenlijk tov 15/15 HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badros86
Een Lapras (CP 2043 60-67%) komt zojuist mn woonkamer binnen zwemmen!

Heeft niet de beste combo-moveset, maar wel blizzard (en Ice Shard). Is het handig om deze te uppen? Ben level 27,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:44:
[...]
Vandaag kon ik een gym niet eens bekijken want elke keer dat ik er op tikte liep PoGo muurvast.
Dit gebeurd dagelijks bij mij!
Erg irritant..

Heb ook heel vaak de 0HP bug.
Komt waarschijnlijk ook doordat ik na elk half uur een melding krijg dat die geen locatie heeft.

Ben nu een 2 tal weken intensief bezig met het aanvallen/trainen van gyms.
Heb dagelijks wel c.a. 6 gyms in handen waarvan er 4 Pokémon al meer dan 2 weken in zitten. Dit zijn dan ook de level 8 t/m 10 gyms.

Ik zit trouwens weer op 6x 10km eggs.
Misschien volgende week weer een filmpje maken 8)

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:12
tweakerjunior schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:00:
Je kan via de appraisal kijken welke beter is. Je vind het bij het knopje rechts beneden.
Op lvl 40 schelen ze 10cp met elkaar en beide hebben aanvallen van 14-15.

Bedoel dus welke de betere aanval set heeft. Testen lukt niet echt goed met een dergelijk cp verschil :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
roffeltjes schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:13:
[...]

Het zal misschien niet altijd zo zijn, maar dat het op sommige plekken wel zo werkt weet ik zeker.

Het makkelijkste voorbeeld is het Rembrandtspark. Ga maar door het viaduct met "de hond" (dat is ook de Gym), je hebt compleet andere sightings aan de andere zijde.

Zo ook de spoorbaan bij Diemen. Als ik onder de tunnel doorrij langs de Gooise weg veranderd alles.

Er zijn dus harde lijnen, die in mijn ervaring overeenkomen met drukke wegen en spoorlijnen. Er spawned daar vaak ook niks (zeker bij spoorlijnen niet).

Dat er uitzinderingen zijn zal te maken hebben met de complexiteit om zoiets in je kaart te proppen (dat zie je ook bij Google routing of bij Garmin waarbij sommige wegen onder de motorkap een verkeerde typeaanduiding hebben).
Ik zal het zo eens controlleren op een pokemap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Ik ben benieuwd of je het zelfde ziet als ik, of dat ik er compleet naast zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Thalaron schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 02:12:
[...]

Op lvl 40 schelen ze 10cp met elkaar en beide hebben aanvallen van 14-15.

Bedoel dus welke de betere aanval set heeft. Testen lukt niet echt goed met een dergelijk cp verschil :)
Earthquake is volgens mij de betere aanval :). Beide hebben zen headbutt. Bovendien moet je de eerste minder poweruppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee Earthquake is de minste.. Hyperbeam wordt aangeraden, maar ik dacht dat bodyslam de meeste damage doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-10 18:38
Gisteravond weer Kijkduin geweest.
MHet rennen van complete meutes is dus waar...
Eerst kwam er al een stoet in beweging voor een pikachu, vervolgens voor een bulbasaur, en rond half 1 springt er 1 op en zet het op een sprint richting de boot, lapras schreeuwend. En de hele meute sprint erachteraan _O-
Echt bizar om te zien _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Musta schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:25:
So met lucky egg 113200XP erbij, van 21 begin naar bijna eind 22. Was wel vermoeiend, steeds de app afsluiten en opnieuw starten.
Mooie hoeveelheid. Met welk toestel doe je dat?

Gisteravond kwam een van mijn diertjes weer naar huis terug. Uit een gym die ik overgenomen had op een locatie die ook het meest kwetsbaar was. Zat op die wel te wachten. Nog precies 10 nu en nog een kleine 2 uur te gaan. Spannend. Het weer werkt een klein beetje mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Net 4 gyms overgenomen en versterkt. Nog nog 3 uurtjes wachten tot ik de coins kan ophalen :)

Edit: al 3 gyms verloren :(

[ Voor 14% gewijzigd door tweakerjunior op 03-09-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-10 23:05
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:15:
[...]

Volgens mij ben je het beste af met een iPhone, omdat die veel sneller de game opstart. Het verschil tussen de 6S van m'n vriendin en mijn Nexus 6P is best groot. Ik ben verder op 1 lucky egg niet verder gekomen dan 86K. Daarvan 8K aan nieuwe pokemon door evolves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slm
  • Laatst online: 12-11-2023

slm

StephanO1990 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:49:
[...]

Volgens mij ben je het beste af met een iPhone, omdat die veel sneller de game opstart. Het verschil tussen de 6S van m'n vriendin en mijn Nexus 6P is best groot. Ik ben verder op 1 lucky egg niet verder gekomen dan 86K. Daarvan 8K aan nieuwe pokemon door evolves.
Die nieuwe evolves kosten dan ook extra tijd

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
slm schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:04:
[...]

Die nieuwe evolves kosten dan ook extra tijd
Yup. Daarom doe ik nieuwe evoluties ook niet met een Lucky Egg vanwege die extra Dex animaties. Wel evt. die ik al heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:06:
[...]

Yup. Daarom doe ik nieuwe evoluties ook niet met een Lucky Egg vanwege die extra Dex animaties. Wel evt. die ik al heb.
Maakt niks uit toch?
Een evolve die je al hebt is 1000 XP en een nieuwe evolve is 2000 XP.
Volgens mij is die Pokedex entry niet langer dan de evolve animatie...

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
schaapiej schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:12:
[...]

Maakt niks uit toch?
Een evolve die je al hebt is 1000 XP en een nieuwe evolve is 2000 XP.
Volgens mij is die Pokedex entry niet langer dan de evolve animatie...
Er schijnt een maximum te zijn aan de bonus van een Lucky Egg die op 1000 zou liggen. Een nieuwe Dex evolutie zou dan dus evenveel opleveren met een dubbele animatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:15:
[...]

Er schijnt een maximum te zijn aan de bonus van een Lucky Egg die op 1000 zou liggen. Een nieuwe Dex evolutie zou dan dus evenveel opleveren met een dubbele animatie.
Hmm oké, dan maakt het wel uit met zo'n cap.
Gebruik zelf sowieso eigenlijk alleen maar de standaard rotzooi tijdens de lucky egg sessies dus geen last van haha :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:15
badros86 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:11:
[...]

Goede manier om candy te ontvangen voor pokemon die erg zeldzaam zijn en die je wilt upgraden.
Even een gedachte spinsel. We weten allemaal dat er in de code ook namen staan voor andere type incenses en die X accuracy etc. Zouden die "opening up unique ingame rewards" misschien wel verschillende type incenses afhankelijk van het type pokemon zijn. Dat zou helemaal een mooie toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Net mijn eerste Electrabuzz gevangen met een CP van 912. Hij is alleen niet heel perfect want zijn IV zit op 62,2%. Jammer want hij heeft een behoorlijke CP voor zo'n wilde pokemon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Ik sluit de app meteen na de evolve en start m opnieuw op om net wat meer tijd te besparen. Dan zou dat niet uit mogen maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Yessssss!!! :P *O* *O* *O* *O* *O*

Tien Gyms - 100 Coins ><

Nieuw record. 8) oOo :)F :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:04

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Topicstarter
Iemand al de update gehad met buddy-pokemon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
darkdesign schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:25:
Net mijn eerste Electrabuzz gevangen met een CP van 912. Hij is alleen niet heel perfect want zijn IV zit op 62,2%. Jammer want hij heeft een behoorlijke CP voor zo'n wilde pokemon :P
Hij heeft wel Thunder Shock en Thunderbolt, dat zijn wel de beste die hij kan hebben :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Woohoo net hier een flinke evolve sessie gehad.

Mijn tweede Gyarados (93% IV) heeft wel Bite/Hydro Pump (Gelukkig niet nog een 400 candy sinkhole O+ )

Verder een Raichu, Cloyster, Poliwrath en Golem voor mijn Pokedex kunnen toevoegen.

Maar de klapper op de vuurpijl is toch wel mijn Dragonite met 98%IV en Dragon Breath en Dragon Claw (best offensive moveset) _/-\o_ _/-\o_ Alleen geen candy meer om hem te poweruppen :P

Dragonite 98% IV

[ Voor 22% gewijzigd door GandalfTheGrey op 03-09-2016 11:53 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slm
  • Laatst online: 12-11-2023

slm

Knap hoor :) Ik mag zelf blij zijn als ik genoeg tijd krijg om er twee te claimen

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
😢 Flinke deceptie. Anderhalve maand gespaard voor een raichu, wigglytuff, sandslash en seadra. Krijgen ze in een evolutie half uurtje stuk voor stuk de verkeerde aanvallen. En als bonus kregen mijn nieuwe vaporeon, jolteon en starmie ook slechte movesets. Vooral de Raichu en wigglytuff baal ik erg van. Zo Lucky maakt zo'n Lucky egg je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:15:
[...]

Gisteravond kwam een van mijn diertjes weer naar huis terug. Uit een gym die ik overgenomen had op een locatie die ook het meest kwetsbaar was. Zat op die wel te wachten. Nog precies 10 nu en nog een kleine 2 uur te gaan. Spannend. Het weer werkt een klein beetje mee. ;)
Met een Samsung S7 :)

Gisteren na lange tijd, zeg maar ruim een maand, weer eens 10 gyms gepakt en 100 coins binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:15:
[...]

Volgens mij klopt dit niet, ik had op een gegeven moment nog iets meer dan 1k nodig om naar level 20 te komen en vlak ervoor was een Dratini gehatched (mijn eerste). Met 25 candy, dus die had ik toen (dom) ge-evolueert. Daarna wel een level up, dus het gaf me wel 2k exp. Ik zag toen ook die +2000 popup toen ik terug ging naar de map.

[ Voor 5% gewijzigd door Grumpmeister op 03-09-2016 12:26 ]

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Fuuucck, Gent wordt echt zot vandaag: http://www.hln.be/regio/n...t-pokemonjagers-a2848815/

Al de ganse initiële hype aan mij voorbij moeten laten gaan :( , maar binnen 5-tal dagen spring ik ook op de hype train: dan heb ik een zee van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ben ik de enige die steeds 20 ballen kwijt is aan een low cp lvl Pidgeotto? Ik stop ermee om te vangen. Nu weer een die wel 20 keer uit de bal springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
darkdesign schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:48:
Ben ik de enige die steeds 20 ballen kwijt is aan een low cp lvl Pidgeotto? Ik stop ermee om te vangen. Nu weer een die wel 20 keer uit de bal springt.
Low level pidgeotto met rode ring, dan loop ik meteen weg. Die zijn echt een bitch elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Ik heb het vaak meegemaakt dat pidget's uit ultraballs vluchten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
tweakerjunior schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:03:
Ik heb het vaak meegemaakt dat pidget's uit ultraballs vluchten :+
Die vind ik ze niet waard, ultraballs voor pidgey's :P

Net een Venonat evolved naar een Venomoth cp lvl 948 en de beste moveset Bug bite en Bug Buzz. Hij is IV 84% dus goed genoeg voor zo'n pokemon als deze vind ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Soms doe je het voor de lol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nou, ik kan die Eevee truc ook onkrachten nadat je het 3x hebt gedaan.

Net m'n 7e Flareon met Ember en Flamethrower ontvangen...
Ik heb van al onze Pokemon slechts 2 Pokemon met de juiste aanvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
readytoflow schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:31:
Nou, ik kan die Eevee truc ook onkrachten nadat je het 3x hebt gedaan.

Net m'n 7e Flareon met Ember en Flamethrower ontvangen...
Ik heb van al onze Pokemon slechts 2 Pokemon met de juiste aanvallen
Heb je alle Eevees en Eeveelutions weer hun originele naam gegeven door het naamveld leeg te maken zodat de naam reset? Heb je niet 2x achter elkaar de zelfde naam geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Zeker weten! Allemaal leeggemaakt en opgeslagen waardoor de originele naam terugkwam van alle Eevee's en hun Evoluties. Afgelsloten. Gecheckt. De Eevee Sparky genoemd. Nog een keer afgelsoten en opgestart. Evolutie en yes!!! Weer een Flareon. Het wordt haast een teleurstelling wanneer een evolutie wel iets fatsoenlijks
Brengt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
readytoflow schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:04:
Zeker weten! Allemaal leeggemaakt en opgeslagen waardoor de originele naam terugkwam van alle Eevee's en hun Evoluties. Afgelsloten. Gecheckt. De Eevee Sparky genoemd. Nog een keer afgelsoten en opgestart. Evolutie en yes!!! Weer een Flareon. Het wordt haast een teleurstelling wanneer een evolutie wel iets fatsoenlijks
Brengt hier.
Maar de vorige keer dat je het probeerde, had je die Eevee toen misschien ook Sparky genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Dacht er net aan. Maar dat was met grote zekerheid Rainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-10 20:41

Shiro

Serenity

Ransom_nl schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:51:
😢 Flinke deceptie. Anderhalve maand gespaard voor een raichu, wigglytuff, sandslash en seadra. Krijgen ze in een evolutie half uurtje stuk voor stuk de verkeerde aanvallen. En als bonus kregen mijn nieuwe vaporeon, jolteon en starmie ook slechte movesets. Vooral de Raichu en wigglytuff baal ik erg van. Zo Lucky maakt zo'n Lucky egg je niet.
Ik ken het, hoewel Raich als enige erg vervelend is dan, want de andere pokerons zijn nog redelijk goed te krijgen.

Ik heb een beetje zelfde met mijn Blastoise en Charizard...

Blastoise krijgt Bite + Ice beam 8)7
Charizard krijgt Wing attack + Dragon claw

Echt... alsof het krijgen van 125 candies van starter pokemon's niet lastig genoeg is door de lage spawn en catch rate.. Plus het uit een ei krijgen van een starter pokemon is ook al lastig genoeg zodat je 1 hebt met goeie IV...

Laatste twee 2KM eieren spande twee keer een Magikarp...

Ik hoop dan ook dat ze met een patch komen waar je de mogelijkheid hebt om de skills te rerollen ofzo, want nogmaals al die candies verzamelen en dan eindigen met de slechts mogelijke moves...

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Laatst online: 03-09-2024
wat voor nut heeft het renamen van een evee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
boemmie schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:17:
wat voor nut heeft het renamen van een evee?
A wild Slowpoke appeared! :D

Als je een Eevee "Rainer" noemt en hem evolueert, wordt hij een Vaporeon. Zelfde geldt voor "Sparky" > Jolteon en "Pyro" > Flareon.

Bij iedereen werkt dat 1x per naam maar het lijkt erop dat er een manier is om het ook vaker te laten werken. Bij sommige mensen werkt het namelijk zo vaak dat het niet echt meer aan toeval toe te schrijven is. Alleen het exacte mechaniek achter het vaker dan 1x per naam laten werken is niet helemaal bekend, vandaar al die vragen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Zojuist ook 400 candy weggespoeld met een Magikarp.
CP159 is een CP1720 Gyarados geworden met Bite en Dragon Pulse..... had gehoopt op Hydro pump maar helaas. Zelfde voor een Nidoking, helaas met Sludge bomb i.p.v. Earthquake.
WishmasterNL schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:33:
Iemand al de update gehad met buddy-pokemon?
Die update komt binnenkort pas volgens dit bericht. Zelf in ieder geval nog geen update gehad!

[ Voor 3% gewijzigd door schaapiej op 03-09-2016 14:49 ]

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerjunior
Dragon pusle is wel een goede aanval tegen dragonite's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Ik ben wel benieuwd met de nieuwe update wat de interval zal zijn voor het verkrijgen van candy voor de buddy-Pokémon. Ik vrees voor x candy per km, maar dat is gezien de brakke afstandstracker nog best een opgave dan. Ik zou ook niet weten of de afstand veel korter zou moeten zijn, omdat je anders binnen no-time iedereen met een Dragonite, etc de gyms ziet bestormen.

Maar goed, we wachten gewoon geduldig af O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
tweakerjunior schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:17:
Dragon pusle is wel een goede aanval tegen dragonite's
Ah oke das wel nice dan!
En zie dat Sludge bomb ook niet heel erg dramatisch is voor Nidoking.

Heb genoeg candy voor een Nidoqueen.
Alleen spaar nog heel even door voor een hogere.. heb de keuze tussen;
571 Nidoran -> 1717
of
799 Nidorina -> 1453

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:55
Fitzer schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:04:
[...]

Deze heb ik: https://azerty.nl/36-1586-945332/xiaomi-mi-power-bank.html
Werkt voor mij goed, en kan er lang mee door. Verder is Xiaomi een goed merk.
Ik heb hem gekocht, opgeladen en aangesloten met mijn Galaxy S6 en die daarbij micro usb/usb en het duurt 3-6 uur voordat de tel opgeladen is =s nogal lang, klopt dit wel? Met de 1 micro usb/usb kabel die is meegeleverd doet het korter opladen, maar je hebt er maar 1 van ipv 2 die je nodig heb om 2 tels op te laden 8)7

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

StephanO1990 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:59:
Ik ben wel benieuwd met de nieuwe update wat de interval zal zijn voor het verkrijgen van candy voor de buddy-Pokémon. Ik vrees voor x candy per km, maar dat is gezien de brakke afstandstracker nog best een opgave dan. Ik zou ook niet weten of de afstand veel korter zou moeten zijn, omdat je anders binnen no-time iedereen met een Dragonite, etc de gyms ziet bestormen.

Maar goed, we wachten gewoon geduldig af O-)
Ik vrees ook voor x candy per km, maar niet vanwege de afstandstracker.

Een beloning per km maakt dat de botters een nog groter voordeel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
Merk dat de interesse bij mij aan het afnemen is. Buiten het hardlooprondje ben ik eigenlijk niet meer naar pokemons op jacht geweest, ook niet bekende spawns van exemplaren die ik 'nodig' had voor de candy.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Mijn interesse is er nog steeds.

Mijn vrouw had het superdruk met een opdracht, dus die loopt twee weken achter en heeft sowieso al een verkrachte line up doordat de kinderen flink tekeer zijn gegaan met dust en candy. We zijn nu haar legertje een beetje in orde te maken.

Eerst gaten dichten met hoge CP Golducks en daarnaast eevee's trainen. Helaas heeft ze pech met haar evolves, met als ultieme deceptie een Gyardados met Twister (lullig als je al zo ver achter loopt).

Aan de andere kant heeft ze 4 sterke Poliwags klaar staan (geen candy, maar dat is gewoon een kwestie van farmen, poli candy gaat vrij hard).

Ikzelf heb redelijk wat mazzel en omdat ik vaak met mijn vrouw meejaag groeit mijn leger heel goed mee (wel een beetje sneu voor haar).

- Sterke Snorlax
- Sterke Eierpalmboom (Exegutor). Defensive moveset, maar het werkt ook wel als aanvaller.
- Sterke Boombasaur => Hoewel niet de hoogste CP, vaak mijn stormram omdat hij dwars door alle waterpokemon heen rost. Niet blij met Lapras, Flareons en Arcanines, maar dat is de minderheid.
- Sterke Vaporeon. Giechelt om alles met vuur.
- Sterke Gyardados met de juiste moves
- Redelijke Gyardados, 94% met Dragon Pulse (it works)
- Een sterke Slowbro. Defensive moveset, maar dat werkt ook. Als er water nodig is kan dat wel met Vappie en de Eendjes.
- Een redelijke Slowbro met de goede moves (de enige die niet boven de 80% zit) Defensive moveset
- Een goede Flareon met een defensive moveset. In Amsterdam met al dat water een beetje een nutteloos ding.
- Paar aardige Golducks. Dat zijn hoge CP evolves, ga daar natuurlijk geen dust in pompen.

Projectjes:

- Goede Wigglytuff (maar straight out of dust). Defensive moveset. Wil hem graag eens testen, maar dat wordt flink werken om hem vanaf lvl 20 te boosten.
- Sterke Nidoqueen (Straight out of dust). Beste moves, maar heeft nog wel 20k+ dust nodig om vanaf level 20 te worden opgepompt.

Aan de andere kant... 5 Golsucks, ontelbare Sillybroes (Slowbro met narrenmovesset), 4 trolliwags (echt geen enkele gelukt!), Failreon (98%), Rapidfarce, Nidograp.

Verder nog 140 Bulbacandy maar geen kandidaat om te uppen. 360 Slowbro candy en geen kandidaat (af en toe doe ik uit irritatie dan maar een hoge CPer, maar dat werden op 1 na allemaal Sillybroes) en 70 arcanine candy en geen kandidaten (twee misbaksels uit het ei)

Ik ben langzaam de misbaksels aan het wissen (ze hebben een tijdje garnisoen diensten gedraaid).

En voor de "leuk": Net een Pidgeot abusievelijk een 3k dust boost gegeven *AAARGHHHHH*

Overigens ben ik het dan ook helemaal niet eens met de stelling dat dust wel goed komt door die grote XP jump. Ik heb al sinds level 21 een naarstig gebrek aan Dust en dat lijkt alleen maar erger te worden omdat je eierproducten vanaf level 20 moet oppompen.

Gelukkig dat die nieuwe appraise functie dat dure "testen"tot het verleden maakt... was altijd weer pijnlijk om een 66-88 te testen en dan te zien dat hij 68 was.

[ Voor 23% gewijzigd door roffeltjes op 03-09-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heerlijke column, thanks!

Dust is volgens mij vooral een probleem als je powerlevelt. Eieren zijn trouwens goede Dust factories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Meerdere gym's overnemen helpt ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Zou voor de dust zeker ook gyms pakken, vandaag weer eens een rondje gedaan met een vriend en zo 10 gyms gepakt. had geluk dat er nog 4 van gisteren niet gepakt waren :) Overal ff rood gemaakt in de buurt 8)

En hij wou bijna zn dragonair van 1200cp transferren die hij vandaag had gevangen.. Gelukkig luisterde die naar mij en keek die naar zn IV, 93%. Hij is nu een vrolijke bezitter van een dragonite van 2996cp met goeie moves :P

[ Voor 35% gewijzigd door Musta op 03-09-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
ik heb 2 balbasaur
welke kan ik het beste pakken dan?

1: CP 599 HP 60 DUST 2500 (Its Attack strongest feature) (en hij is tiny)
2: CP 593 HP 61 DUST 2500 (Its Defense is it strongest feature)

ik kom bij alle2 op 89 uit.. als ik het goed bereken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Toch eens kijken of er wat Pokemon de moeite van het upgraden waard zijn.

Wat is jullie mening over de volgende Pokémon:
Poliwrath 93% bubble-submission?
Nidoking 91% poison jab-sludge wave?
Een vd vele 80%+ flareons met Ember-Flamethrower?
Ninetailes 98% ember-fireblast?
Electabuzz 91% low kick-thunder?
Jolteon 93% thundershock-discharge?

En dit is waar ik over twijfel. De rest is nog rampzaliger. Daarom wilde ikdus graag een goede Jolteon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

readytoflow schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:27:

En dit is waar ik over twijfel. De rest is nog rampzaliger. Daarom wilde ikdus graag een goede Jolteon.
Wat mij betreft geen van allen. Beter bewaren voor top tier Pokémon: Vaporeon, Dragonite, Lapras, Slowbro etc

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Aggressor schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:26:
ik heb 2 balbasaur
welke kan ik het beste pakken dan?

1: CP 599 HP 60 DUST 2500 (Its Attack strongest feature) (en hij is tiny)
2: CP 593 HP 61 DUST 2500 (Its Defense is it strongest feature)

ik kom bij alle2 op 89 uit.. als ik het goed bereken?
Tsja, lastig te zeggen zonder de statlines.

Dat gezegd hebbende, het zal in de praktijk weinig uitmaken, de moveset zijn VEEL belangrijker. Nu is volgens mij elke Bulba move acceptabel, net als elke Snorlax, maar het maakt meer uit dan die paar % die je IV uitmaken.

Ik zou de hoogste attack pakken en kijken wat eruit komt. Daarna vrolijk verder sparen voor de volgende^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
GandalfTheGrey schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:43:
[...]

Wat mij betreft geen van allen. Beter bewaren voor top tier Pokémon: Vaporeon, Dragonite, Lapras, Slowbro etc
Is eigenlijk wel de bevestiging die ik zocht...

Maar welke slowbro combi is de moeite waard?Ik heb er een aantal met goed IV maar met confusion-Psychic als aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
readytoflow schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:27:

Geen van allen.

Overigens is een Polliwrath wel degelijk een S tier Pokemon, maar dan moet het er wel eentje zijn met een betere moveset. Een goede Nidoking/Nidoqueen zou ik ook nog wel dust in proppen, maar deze zou ik overslaan.

Defensive movesets is leuk, maar in de praktijk raggen aanvallers overal doorheen. Bovendien heb je zo te horen een chronisch gebrek aan goede aanvallers.

Mijn advies: Psyducks met hoge CP omkoppen naar Golducks en ondertussen candy en dust sparen voor een goede S-tier (ei of random vondst). Als je veel poli of Slowpoke candy hebt kan je ook af en toe een hoge CP pokie opwaarderen om in ieder geval wat te spelen te hebben (verder niet upgraden).

Zo heb ik een paar sterke Golducks en Golsucks en maak ik af en toe een hoge CP Slowbro (400 candy is onzin, dan kan je best af en toe even wat erbij stampen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26
Mx. Alba schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:19:
[...]

A wild Slowpoke appeared! :D

Als je een Eevee "Rainer" noemt en hem evolueert, wordt hij een Vaporeon. Zelfde geldt voor "Sparky" > Jolteon en "Pyro" > Flareon.

Bij iedereen werkt dat 1x per naam maar het lijkt erop dat er een manier is om het ook vaker te laten werken. Bij sommige mensen werkt het namelijk zo vaak dat het niet echt meer aan toeval toe te schrijven is. Alleen het exacte mechaniek achter het vaker dan 1x per naam laten werken is niet helemaal bekend, vandaar al die vragen. :D
Ben het niet met je eens dat het niet meer aan toeval toe te schrijven is. het is 1/3e kans per keer, zo spannende odds zijn dat niet, ook niet als je het meerdere keren achter elkaar hebt want de player base is groot genoeg voor zulke extremiteiten. Ga je met een paar duizend man kijken wie de langste opeenvolgende serie van rode kaarten (of harten om de kans nog eens te verkleinen) kan trekken (met terugleggen en schudden na elke keer uiteraard) zullen er ook wel een paar zijn bij wie het 10 of 20 keer gebeurt. Kun je nagaan als je zoiets met 20 miljoen mensen doet.

Al die mensen bij wie het 5, 10, of meer keren goed gaat posten dat natuurlijk, want zij hebben de truc gevonden. van al die mensen waarbij het de 2e keer al mis gaat post maar een handvol, want dat is geen interessante bevinding. Confirmation bias heet zoiets als ik me niet vergis, de keren dat het wel lukt worden sterker bekeken dan de keren dat het mis gaat. Als iemand post dat het 10 keer goed gaat is het meteen 'wow yay er is toch een manier', maar als iemand hier dan post dat het niet werkte wordt meteen geroepen dat die persoon dan wel wat verkeerd gedaan zal hebben.

Trouwens, nog niemand gehoord over mijn verhaaltje van het evolueren van lage IV pokemon, niet interessant of gewoon te lang (of beide :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
schaapiej schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:48:
Zojuist ook 400 candy weggespoeld met een Magikarp.
CP159 is een CP1720 Gyarados geworden met Bite en Dragon Pulse.....
Serviceable. Twister is compleet nutteloos, maar Dragom Pulse is helemaal niet zo gek met al die water pokies.

Ik gebruik de mijne gewoon en als ik dust over heb (hahaha) up ik hem straks gewoon.

Sowieso, zo lastig is dit spel nou ook weer niet. Het Casino gevoel is leuk... als je het juiste rollt ben je nu echt blij. Als ze dat met TM/HM gaan fixen is het gewoon een race naar de 100% IV pokie.

Ik vind dat voorgestelde Buddy systeem ook niet zo geweldig.

Het is al makkelijk zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
mark-k schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 23:22:

Trouwens, nog niemand gehoord over mijn verhaaltje van het evolueren van lage IV pokemon, niet interessant of gewoon te lang (of beide :P )
Tsja... als ik een "wegwerp"pokie wil kijk ik inderdaad alleen naar de CP, want IV is alleen spannend als je gaat upgraden. Als je dat niet doet dan is rauwe CP de indicator.

Dat gezegd hebbende, een pokie van hetzelfde level met een hogere IV zal automagisch een hogere CP hebben en is dan dus de beste kandidaat. Dus dat slechte IV's beter zijn voor wegwerp pokies geloof ik niet direct. Ik geloof wel dat het op dat moment geen bal meer uitmaakt.

Maar het gaat sowieso vooral om de moveset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
roffeltjes schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:58:
[...]

Geen van allen.

Overigens is een Polliwrath wel degelijk een S tier Pokemon, maar dan moet het er wel eentje zijn met een betere moveset. Een goede Nidoking/Nidoqueen zou ik ook nog wel dust in proppen, maar deze zou ik overslaan.

Defensive movesets is leuk, maar in de praktijk raggen aanvallers overal doorheen. Bovendien heb je zo te horen een chronisch gebrek aan goede aanvallers.

Mijn advies: Psyducks met hoge CP omkoppen naar Golducks en ondertussen candy en dust sparen voor een goede S-tier (ei of random vondst). Als je veel poli of Slowpoke candy hebt kan je ook af en toe een hoge CP pokie opwaarderen om in ieder geval wat te spelen te hebben (verder niet upgraden).

Zo heb ik een paar sterke Golducks en Golsucks en maak ik af en toe een hoge CP Slowbro (400 candy is onzin, dan kan je best af en toe even wat erbij stampen).
We hebben er 2 waar we altijd mee spelen: ~70% Vapo met watergun en hydropump 2050CP (max nu)

91% Exeggutor Zen headbut-Solarbeam 2100CP

Diverse goldducks redelijke IV
2x Water gun - Psychic (1 is 1337 O+ )
2x Water gun - Ice beam
Beiden hoog tegen de 1400CP

Wat is goed voor Slowbro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:06
9,5KM op een 10KM ei. Loop 3 rondjes wat minstens 1KM is en nog staat de teller op 9,6KM.
Was het dus zat, loop naar binnen en opeens hatched ie.

SNORLAX 1763CP 88%IV Earthquake.

Superblij ermee.
Kga morgen weer zoeken naar Dratini's om mijn 100% dragonair te evolueren. Nog 8 dratini's nodig!
Pagina: 1 ... 66 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status