• badros86
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-03-2024
dat meeeen je niet... Loop ik al de namen van mn pokemon aan te passen zodat de IV en een symbool waaruit blijkt of ie een goede offensieve (*) of defensieve moveset (ᵒ)heeft.... kan ik dat na een update weer nalopen. shit. :X

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 14:29
mark-k schreef op donderdag 01 september 2016 @ 00:19:
[...]

Jup, cp is per gespawnde pokemon gelijk voor spelers van hetzelfde lvl, en iv en aanvallen zijn voor iedereen hetzelfde voor die spawn.

Ik had net wat vreemds trouwens, weet 99 procent zeker dat mn blauwe incubator nog 2 uses had, en had er geen ei in. Komt mn infinity uit (machop yay, eindelijk genoeg candy voor n machamp), duw n nieuw ei daarin, en zie dat mn blauwe nog maar 1 use heeft. Iemand dit al eens eerder meegemaakt?
Oh ik dacht dat ik de enige was :s

1 Van m'n incubators is van 2 uses naar 0 (verdwenen uiteindelijk) gegaan gisteren zonder dat ik hem gebruikt heb. Enkel de oneindige heeft 2 eitjes gehatched (2 magikarps ...).
Lijkt wel alsof Pokémon Go dit telkens regisitreerde alsof ik een disposable gebruikt heb :(

Soit goed nieuws: eindelijk een goede pokémon go hunt plaats gevonden: Warandepark in Brussel, kan je meer pokémons vangen in een uur dan ik normaal gezien in een week kan vinden (of zelfs maanden waar ik woon .. )
Precies het kijkduin van België wel buiten Lilo dan :o
http://www.hln.be/hln/nl/...eigen-straat-willen.dhtml

Het grote verschil is dat het Warandepark gemaakt is voor het vele volk + je loopt niemand in de weg,geen gemotoriseerd verkeer en buiten de Koning woont er ook niemand (en die kan gerust naar zijn buitenhuisje te Laken gaan als het volk hem teveel wordt >:) )
Kvoel me dom dat ik er niet eerder van af wist daar die locatie eigenlijk al in de media was verschenen.
Buiten dat .. voelde ik me vooral oud met al die schoolkinderen.. zal wel vanaf vandaag minder zijn, maar mss niet in de avond de Brusselse schoolgaande jeugd kennende ..

Je kan zeggen wat je wilt, pokémon go heeft dat stuk van Brussel een stuk levendiger gemaakt. De laatste keren dat ik daar in de buurt was, was het vooral uitgestorven/kalm.

Grappige is dat ik 3 keer de massa heb gevolgd en dit uiteindelijk bleek te zijn voor een machop (hoeveel nog te gaan voor je al z'n evoluties hebt .. 8)7 en een Exeggcute, welke ik al had en again hoeveel moet ik er vangen voor z'n evolutie .. (ik heb de Tokepi gemist ..). Blijven zitten in het centrum van het park is eigenlijk intressanter in het geval je niet persé die evoluties wilt grinden..
Buiten dat is het Warandapark vooral goed voor:
  • Drowzee (waar niet in België)
  • Eevee (maar minder dan Brussel Noord in verhouding)
  • Meowth
  • Nidoran(male)
  • Seel
  • Horsea
  • Gastly
  • Shellder
  • Cubone
  • Clefairy
  • Rhyhorn
  • De gebruikelijke pokemons ..
Meer af en toe spawns:
Machop
Pikachu
Wartortle (welke ik gewoon niet kon pakken lvl 19 zijnde was elke great ball die ik gooide knal rood en liep hem telkens weg na de eerste poging hoeveel besjes je ook eerst gooide naar hem ..

Soit omstaanders vertelde me dat je pas vanaf lvl 20 of hoger sommige evoluties kunt zien daar dus wie weet dat ik de volgende keren meer starter pokemons en hun evoluties tegen ga komen. (Ikzelf was pas juist lvl 19 totaan nipt geen 20 het uurtje dat ik er was )
Dan wast genoeg geweest en m'n pokemon storage was sowieso toch vol :9

Funny detail, 's avonds naar het naar huis gaan op m'n gebruikelijk traject met de trein plots een mr mime .. die ik in de eerste poging kon vangen (anders ist game over daar de trein niet stil staat voor pokemon catch momenten ..). Al bij al dus een hééél succesvolle avond die voor herhaling vatbaar is. Gewoon wat vroeger naar het werk gaan en bij het naar huisgaan omwegje maken via het Warandepark.
Eigenlijk moet je zelf geen pokéballen opsparen, indien je er tekort komt gewoon wat rondwandelen enorm veel pokemonstops in het park.

Specs

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
lightdestroyer schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:18:
[...]

1 Van m'n incubators is van 2 uses naar 0 (verdwenen uiteindelijk) gegaan gisteren zonder dat ik hem gebruikt heb. Enkel de oneindige heeft 2 eitjes gehatched (2 magikarps ...).
Lijkt wel alsof Pokémon Go dit telkens regisitreerde alsof ik een disposable gebruikt heb :(
Ik was gisteren ook ineens een incubator kwijt, terwijl ik nog dacht dat ik uses had. Dacht dat ik verkeerd geteld zou hebben, maar als ik dit zo hoor. Damn, net weer een nieuwe aangeschaft.

PSN: Marselaar

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
badros86 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:32:
[...]

dat meeeen je niet... Loop ik al de namen van mn pokemon aan te passen zodat de IV en een symbool waaruit blijkt of ie een goede offensieve (*) of defensieve moveset (ᵒ)heeft.... kan ik dat na een update weer nalopen. shit. :X
Alleen bij een evolutie toch? Zo ver ik weet blijft de moveset van je Pokemon altijd hetzelfde zolang je hem maar niet evolueerd.

De moveset van diverse Pokemon is een paar keer aangepast, maar had je er reeds een met de oude moveset dan behoudt je die moveset toch gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Togepi?? :?

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:15
FREAKJAM schreef op donderdag 01 september 2016 @ 00:07:
[...]

Groenewoudseweg voor zowel Bulbasaur + Charmander.
Dit kan ik beamen. Tijdstippen van spawn lijken rond 8 minuten over het hele uur te liggen. (bijv 12:08)

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-10 19:46

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Hogader schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:55:
[...]

Dit kan ik beamen. Tijdstippen van spawn lijken rond 8 minuten over het hele uur te liggen. (bijv 12:08)
Klopt! En ik dacht ook 10 voor de klok? Ik moet er binnenkort nog eens heen om ze te vangen, kom die nog te kort.

is everything cool?

• Hogader
FREAKJAM schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:00:
[...]

Klopt! En ik dacht ook 10 voor de klok? Ik moet er binnenkort nog eens heen om ze te vangen, kom die nog te kort.
Zal ik eens in de gaten houden (kom er zelf enkel over de klok, maar heb vanuit het werk range op iig de bulbasaur spawn)

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10 11:35
Ik heb hier vlakbij een clefairy-spawn. Een paar keer per dag spawnt clefairy daar. Nu ben ik te lui om telkens die clefairy te vangen, is het vangen wel aan te raden of heb je niet zo veel aan clefairy en clefable?

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

nichan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:02:
Ik heb hier vlakbij een clefairy-spawn. Een paar keer per dag spawnt clefairy daar. Nu ben ik te lui om telkens die clefairy te vangen, is het vangen wel aan te raden of heb je niet zo veel aan clefairy en clefable?
Waar is hier? Ik heb nog geen Clefable :)

• Eek2nd
Ik heb vlakbij mijn zaak ook een Clefairy spawn, maar komt altijd op momenten dat ik niet weg kan of net een rondje hebt gedaan.
Vroeger was t een Vulpix nest

• nichan
Pathogen schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:06:
[...]

Waar is hier? Ik heb nog geen Clefable :)
Bij de bushalte Bowlingbaan in Nijmegen

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-10 12:12
nichan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:02:
Bij het parkje tegenover het KNMI zit een Clefairy spawn! :)

• lightdestroyer
Wel zo had ik het verstaan, maar na opzoeken blijkt die nog niet gereleased te zijn, dus tzal wel een andere pokemon zijn .. sorry ik ken echt niet alle franse pokémons qua naam ..
Tygnon ?? << verklaard waarom ik die naam niet herkende en ik er een "togepi" van maakte :') ..
Hell vandaar dat ik dus schreef zoals ik phonetisch verstaan had, zoals gezegd heb ik hem gemist .. dus god weet achter welke pokemon ik en de rest van de massa achterna zat .. (altijd fun zo'n surprises ..)

http://bulbapedia.bulbaga...French_Pok%C3%A9mon_names

M'n Frans is sowieso niet van het beste om eerlijk te zijn ..

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eek2nd
lightdestroyer schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:16:
[...]

Wel zo had ik het verstaan, maar na opzoeken blijkt die nog niet gereleased te zijn, dus tzal wel een andere pokemon zijn .. sorry ik ken echt niet alle franse pokémons qua naam ..
Tygnon ?? << verklaard waarom ik die naam niet herkende en ik er een "togepi" van maakte :') ..
Hell vandaar dat ik dus schreef zoals ik phonetisch verstaan had, zoals gezegd heb ik hem gemist .. dus god weet achter welke pokemon ik en de rest van de massa achterna zat .. (altijd fun zo'n surprises ..)

Of was iedereen achter een Caterpie aan het rennen oOo

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-10 19:46

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Hogader schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:02:
[...]

Zal ik eens in de gaten houden (kom er zelf enkel over de klok, maar heb vanuit het werk range op iig de bulbasaur spawn)
Ja, die zitten op het kruispunt toch? Charmander meer in het midden naar mijn weten.

is everything cool?

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
lightdestroyer schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:16:
[...]

Wat zijn die namen slecht zeg.

Somige namen in het engels zijn inspiratiloos maar de franse zijn nog erger.

voor de dragonite familie:
minidraco
draco
dracolosse

Voor Rattata familie:
Rattata
Rattatac

Voor Koffing familie:
smogo
smogogo

Ik spreek verder geen woord frans, Het lijkt wel alsof iemand die vertalingen in 5 minuten heeft moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
FREAKJAM schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:36:
[...]

Ja, die zitten op het kruispunt toch? Charmander meer in het midden naar mijn weten.
Bulbasaur zit altijd op het kruispunt van de groenewoudseweg en de brugmanstraat. Charmander zit altijd langs de groenewoudseweg en dan tussen de kruispunten met de 2e franklinstraat en de amperestraat.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 00:43
ArgantosNL schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:40:
[...]

minidraco
draco
dracolosse

Voor Rattata familie:
Rattata
Rattatac

Voor Koffing familie:
smogo
smogogo

Ik spreek verder geen woord frans, Het lijkt wel alsof iemand die vertalingen in 5 minuten heeft moeten doen.
Er zitten ook een aantal heel leuke tussen hoor zoals Grimer > Tadmorv (klinkt als "tas de morve", een hoop snot), Rondoudou en Grodoudou voor Jiggly en Wiggly, Saquedeneu voor Tangela. Over het algemeen valt het wel mee.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26
Frans is gewoon kut, heeft niks met pokemon te maken verder :p

Zometeen maar eens een nieuwe incubator claimen bij niantic als die uses zomaar weggaan.

• lightdestroyer
ArgantosNL schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:40:
[...]

minidraco
draco
dracolosse

Voor Rattata familie:
Rattata
Rattatac

Voor Koffing familie:
smogo
smogogo

Zeker nog nooit enige franse dubs mogen beluisteren? Zeker op de Waalse televisie klinkt het niet enkel of het snel snel erover werd geplakt, in werkelijheid heb je maar een beperkt aantal "stemmen" die per dag uren spraak snel vertalen(zijzelf of een team?) en overspreken.. het resultaat is vaak tenenkrommend.

Het probleem qua pokémon namen herkennen is niet enkel de andere naamgeving maar ook die franstalige accenten (écht Brussels klinkt nog eens anders). Gelijk Vlaams totaal anders klinkt dan "Nederlands".

En lool, ik ben er van overtuigd dat als je gewoon de naam "charmander"(Salamèche) roept en met een groepje van 5-10 man beweegt je gemakkelijk meer dan 100 man achter je aan krijgt. Voordeel is wel dat diegene die ik volgde het tot dan toe het juist hadden (enkel de target pokémons vond ik het niet waard .. eigenlijk wil ik vooral de starters .. )

PS: vele franstalige namen zijn soms zelf beter dan de engelse, zoals andere vertalingen werd er vaak naar de "bedoelde" betekenis van een naam gekeken en dan de bijhorende franstalige naam gebruikt.
English French
001 Bulbasaur Bulbizarre
002 Ivysaur Herbizarre
003 Venusaur Florizarre
Voor mij "klopt" de franstalige benaming eigenlijk meer dan de engelse .. enz.
Niet dat ik van de franse namen hou .. no way in heaven dat ik ooit "DragonFeu" ga zeggen tegen een Charizard ..

De andere vertalingen zijn op dezelfde manier gedaan. Eigenlijk zijn vooral de engelse namen zo "weird" wegens het bekende engrish van japanners.

Specs

• lightdestroyer
mark-k schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:55:

Zometeen maar eens een nieuwe incubator claimen bij niantic als die uses zomaar weggaan.
Hoe kan je die incubator claimen?
Ik spaarde deze namelijk voor (eventuele) 10km eieren ..

Specs

• mark-k
lightdestroyer schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:02:
[...]

Hoe kan je die incubator claimen?
Ik spaarde deze namelijk voor (eventuele) 10km eieren ..
Gewoon gaan bitchen tegen niantic dat je uses kwijt bent door een bug en dat je n nieuwe wilt.

• badros86
readytoflow schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:46:
[...]

Alleen bij een evolutie toch? Zo ver ik weet blijft de moveset van je Pokemon altijd hetzelfde zolang je hem maar niet evolueerd.

De moveset van diverse Pokemon is een paar keer aangepast, maar had je er reeds een met de oude moveset dan behoudt je die moveset toch gewoon?
Nee ik bedoel dat een bepaalde moveset niet meer de beste is die een Pokemon kan hebben.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

lightdestroyer schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:18:
[...]

Soit goed nieuws: eindelijk een goede pokémon go hunt plaats gevonden: Warandepark in Brussel, kan je meer pokémons vangen in een uur dan ik normaal gezien in een week kan vinden (of zelfs maanden waar ik woon .. )
Precies het kijkduin van België wel buiten Lilo dan :o
http://www.hln.be/hln/nl/...eigen-straat-willen.dhtml

Het grote verschil is dat het Warandepark gemaakt is voor het vele volk + je loopt niemand in de weg,geen gemotoriseerd verkeer en buiten de Koning woont er ook niemand (en die kan gerust naar zijn buitenhuisje te Laken gaan als het volk hem teveel wordt >:) )
Kvoel me dom dat ik er niet eerder van af wist daar die locatie eigenlijk al in de media was verschenen.
Buiten dat .. voelde ik me vooral oud met al die schoolkinderen.. zal wel vanaf vandaag minder zijn, maar mss niet in de avond de Brusselse schoolgaande jeugd kennende ..

Je kan zeggen wat je wilt, pokémon go heeft dat stuk van Brussel een stuk levendiger gemaakt. De laatste keren dat ik daar in de buurt was, was het vooral uitgestorven/kalm.

Grappige is dat ik 3 keer de massa heb gevolgd en dit uiteindelijk bleek te zijn voor een machop (hoeveel nog te gaan voor je al z'n evoluties hebt .. 8)7 en een Exeggcute, welke ik al had en again hoeveel moet ik er vangen voor z'n evolutie .. (ik heb de Tokepi gemist ..). Blijven zitten in het centrum van het park is eigenlijk intressanter in het geval je niet persé die evoluties wilt grinden..
Buiten dat is het Warandapark vooral goed voor:
  • Drowzee (waar niet in België)
  • Eevee (maar minder dan Brussel Noord in verhouding)
  • Meowth
  • Nidoran(male)
  • Seel
  • Horsea
  • Gastly
  • Shellder
  • Cubone
  • Clefairy
  • Rhyhorn
  • De gebruikelijke pokemons ..
Meer af en toe spawns:
Machop
Pikachu
Wartortle (welke ik gewoon niet kon pakken lvl 19 zijnde was elke great ball die ik gooide knal rood en liep hem telkens weg na de eerste poging hoeveel besjes je ook eerst gooide naar hem ..

Soit omstaanders vertelde me dat je pas vanaf lvl 20 of hoger sommige evoluties kunt zien daar dus wie weet dat ik de volgende keren meer starter pokemons en hun evoluties tegen ga komen. (Ikzelf was pas juist lvl 19 totaan nipt geen 20 het uurtje dat ik er was )
Dan wast genoeg geweest en m'n pokemon storage was sowieso toch vol :9

Funny detail, 's avonds naar het naar huis gaan op m'n gebruikelijk traject met de trein plots een mr mime .. die ik in de eerste poging kon vangen (anders ist game over daar de trein niet stil staat voor pokemon catch momenten ..). Al bij al dus een hééél succesvolle avond die voor herhaling vatbaar is. Gewoon wat vroeger naar het werk gaan en bij het naar huisgaan omwegje maken via het Warandepark.
Eigenlijk moet je zelf geen pokéballen opsparen, indien je er tekort komt gewoon wat rondwandelen enorm veel pokemonstops in het park.
vanmorgen naar mijn werk wandelend was er een dragonite (rond 8u55). Heb hem niet kunnen vinden omdat ie telkens plots van mijn radar verdween naar welke kant ik ook uitwandelde. Op zo'n moment baal je echt van die sightings.... :(

Battle.net: NagaByrd#2844

• badros86
nagasy schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:12:
[...]

vanmorgen naar mijn werk wandelend was er een dragonite (rond 8u55). Heb hem niet kunnen vinden omdat ie telkens plots van mijn radar verdween naar welke kant ik ook uitwandelde. Op zo'n moment baal je echt van die sightings.... :(
Kut

Ik had dit met lapras. Als een idioot rond wezen rennen.....ook niet gevonden helaas.

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
FREAKJAM schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:36:
[...]

Nee zit vanuit Philips Nederland 50m ofzo voor midden van groenwoudseweg

• Maarten1337
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-07 14:52
De laatste tijd heb ik steeds vaker problemen met het opstarten van Pokémon Go als ik op 3G zit. De laadbar blijft altijd op een centimeter staan en de knop log out verschijnt. De applicatie/GSM opnieuw opstarten helpt niet. In mijn gemeente lukt dit nooit meer. In Brussel komt het probleem maar af en toe voor. Als ik dan op 4G zit is de kans groter dat het wel lukt. Als ik dan wifi vind kan ik de app direct opstarten en gewoon verder spelen als ik de wifi uitzet.

Heeft er hier nog iemand problemen mee of weet er iemand aan wat dit zou kunnen liggen? Ik zit bij Orange België en heb nooit valsgespeeld op mijn GSM.

Met andere applicaties heb ik geen problemen op dat moment

[ Voor 4% gewijzigd door Maarten1337 op 01-09-2016 10:39 ]

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:41

Shiro

Serenity

Spawnt hier elke dag een aantal keren een Scyther naast mijn werkplek, leuk en wel, was het niet dat ik er al 2 uit een ei had en Scyther sowieso niet echt ergens goed voor is...

Als het nou een Snorlax of Lapras was :+

Zijn de uitkomsten van een 10km ei echt 100% random en is er even veel kans op elk Pokemon dat uit een 10km ei kan komen of zijn er in de 10km categorie nog bepaalde Pokemons die vaker uit een ei komen dan anderen, bijv dat het misschien 5% kans is op snorlax en 10% kans op Pinsir ofzo...

Juniper RWD

Verwijderd

Shiro schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:06:
Spawnt hier elke dag een aantal keren een Scyther naast mijn werkplek, leuk en wel, was het niet dat ik er al 2 uit een ei had en Scyther sowieso niet echt ergens goed voor is...

[...]
Ach, kun je alvast sparen voor een Scizor :+

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:10:
[...]

Ach, kun je alvast sparen voor een Scizor :+
Een paar van de pokemon die nu nog met nieuwe generatie extra evoluties krijgen hebben een lage CP. Kijk naar onix als perfect voorbeeld. Dus opzich als je daar al candy's voor hebt wanneer deze vrij gegeven worden heb meteen nieuwe pokemon er bij.

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 14:26
Tanuki schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:29:
- 80 Charmander candy (voor Charmeleon en Charizard)
- 50 Dratini candy (voor Dragonite)
Charmander nest op TUe. Regelmatige spawn voor Station Strijp-S (Beukenlaan).
Dratini nest langs de dommel tussen Kanaalstraat en Stratumseind.

Verwijderd

ArgantosNL schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:18:
[...]

Een paar van de pokemon die nu nog met nieuwe generatie extra evoluties krijgen hebben een lage CP. Kijk naar onix als perfect voorbeeld. Dus opzich als je daar al candy's voor hebt wanneer deze vrij gegeven worden heb meteen nieuwe pokemon er bij.
Inderdaad :) Ik ben al hard aan het sparen voor de next gen evolves, bijv 100 Horsea candy apart houden minimaal (misschien kost het wel meer dan dat), Slowbro krijgt er uit mijn hoofd een evolve bij, dusja, genoeg te sparen :D

• 007Nightfire
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 22:01
Maarten1337 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:38:
De laatste tijd heb ik steeds vaker problemen met het opstarten van Pokémon Go als ik op 3G zit. De laadbar blijft altijd op een centimeter staan en de knop log out verschijnt. De applicatie/GSM opnieuw opstarten helpt niet. In mijn gemeente lukt dit nooit meer. In Brussel komt het probleem maar af en toe voor. Als ik dan op 4G zit is de kans groter dat het wel lukt. Als ik dan wifi vind kan ik de app direct opstarten en gewoon verder spelen als ik de wifi uitzet.

Heeft er hier nog iemand problemen mee of weet er iemand aan wat dit zou kunnen liggen? Ik zit bij Orange België en heb nooit valsgespeeld op mijn GSM.

Met andere applicaties heb ik geen problemen op dat moment
Ik had dit probleem ook. Ik kon pokemon go niet starten over data. Aangezien de App nog wel eens vast slaat, heb ik daardoor (mijn eigen) lures en een paar dratini's gemist, frustrerend dus ben dingen gaan proberen.
Verrassend vond ik dat iemand anders wel over mijn hotspot opnieuw de app kon start. Het lag dus aan mijn telefoon en niet aan de verbinding. Met instellingen gespeeld en dit werkt voor mij:
Zorg er voor dat 'data beperking' uit staat voor de volgende apps:
Pokemon GO
Google Playstore
Google Play Services

(Bij instellingen > dataverbruik en dan is er een schuifje dat grijs hoort te zijn bij deze applicaties.)

Dit zorgde er bij mij voor dat ik Pokemon GO weer over data kan opstarten. Hoop dat het helpt.

• Maarten1337
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-07 14:52
007Nightfire schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:37:
[...]

Ik had dit probleem ook. Ik kon pokemon go niet starten over data. Aangezien de App nog wel eens vast slaat, heb ik daardoor (mijn eigen) lures en een paar dratini's gemist, frustrerend dus ben dingen gaan proberen.
Verrassend vond ik dat iemand anders wel over mijn hotspot opnieuw de app kon start. Het lag dus aan mijn telefoon en niet aan de verbinding. Met instellingen gespeeld en dit werkt voor mij:
Zorg er voor dat 'data beperking' uit staat voor de volgende apps:
Pokemon GO
Google Playstore
Google Play Services

(Bij instellingen > dataverbruik en dan is er een schuifje dat grijs hoort te zijn bij deze applicaties.)

Dit zorgde er bij mij voor dat ik Pokemon GO weer over data kan opstarten. Hoop dat het helpt.
Pokémon GO stond inderdaad op data beperking (op achtergrond), heb ik even aangepast
De google play services staat wel niet in de lijst

Vanavond eens testen of het werkt, Thx alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

ArgantosNL schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:18:
[...]

Opzicht valt Sychter nog wel mee dan, Onyx is inderdaad echt een drama, werkelijk geen idee waar dat goed voor is.

Zelfde met Dugtrio, wat moet je daar nou mee?

En ik heb al 70+ Scyther candy, dus mochten ze inderdaad met gen2 komen, dan heb ik probably binnen no time genoeg, plus met mijn rotten luck, komt er vast weer een Scyther uit mijn 10km ei. Ik krijg ook nooit een Lapras of Snorlax uit mijn 10km ei
(zo...ik had begrepen dat als je over iets klaagt op de forum, het tegeneel waar komt, now give me my Lapras or Snorlax)

Juniper RWD

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:47
Genocide mag niet meer natuurlijk, maar bij sommige volkeren.... :X :+
Shiro schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:46:
(zo...ik had begrepen dat als je over iets klaagt op de forum, het tegeneel waar komt, now give me my Lapras or Snorlax)
Neen, tegenovergestelde. Mensen die hier klagen krijgen het gewoon ook nooit of zelden meer.

[ Voor 43% gewijzigd door TheBrut3 op 01-09-2016 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zo... hectisch half uurtje hoor. :+

Op drie devices evolven werkt dus ook. 8)

Wou weer proberen e.e.a. te checken met de data in Excel gezet maar dat werd teveel werk om in je eentje te doen en gaf eerder aanleiding tot fouten, alhoewel waarschijnlijk mede ook door de relatieve onervarenheid met deze methode en gelijk de complicatie van nu het derde toestel erbij. Ik evolueerde dan ook op een gegeven moment per ongeluk een Pidgeotto :X waardoor ik minder Pidgeys kon evolueren die ik moest defavoritiseren ;) om ze uit de lijst te krijgen.

Door al het gedoe vooraf ook met GPS die vervelend deed had ik vergeten om mijn XP te noteren en ik miste de XP toename melding op één toestel juist omdat ik probeerde een screenshot te maken waarbij dat stomme volumeschuifje weer in beeld verscheen. Ik zal vermoedelijk 151.000 of misschien nog iets meer gehaald hebben. Die Pidgeot heeft flink gestoord. Ben van laag L27 naar hoog L27 gegaan dus ben alleszins tevreden voor 1 lucky egg.

Was wel leerzaam dus volgende keer moet het veel effectiever te doen zijn. :)

• Mx. Alba
CaptJackSparrow schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:53:

Wou weer proberen e.e.a. te checken met de data in Excel gezet maar dat werd teveel werk om in je eentje te doen en gaf eerder aanleiding tot fouten, alhoewel waarschijnlijk mede ook door de relatieve onervarenheid met deze methode en gelijk de complicatie van nu het derde toestel erbij. Ik evolueerde dan ook op een gegeven moment per ongeluk een Pidgeotto :X waardoor ik minder Pidgeys kon evolueren die ik moest defavoritiseren ;) om ze uit de lijst te krijgen.

Door al het gedoe vooraf ook met GPS die vervelend deed had ik vergeten om mijn XP te noteren en ik miste de XP toename melding op één toestel juist omdat ik probeerde een screenshot te maken waarbij dat stomme volumeschuifje weer in beeld verscheen. Ik zal vermoedelijk 151.000 of misschien nog iets meer gehaald hebben. Die Pidgeot heeft flink gestoord. Ben van laag L27 naar hoog L27 gegaan dus ben alleszins tevreden voor 1 lucky egg.

Hoe ik het laatst deed met twee devices, was de te evolueren Pokémons opdelen per soort. Ongeveer de helft van de te evolueren Pokémon waren Pidgeys, dus deed ik op één device alleen Pidgeys en op het andere device alle andere grut. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• lightdestroyer
Mx. Alba schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:07:
[...]

Hoe ik het laatst deed met twee devices, was de te evolueren Pokémons opdelen per soort. Ongeveer de helft van de te evolueren Pokémon waren Pidgeys, dus deed ik op één device alleen Pidgeys en op het andere device alle andere grut. :)
tsss als Belg heb ik het dan easy, hier bij het evolven is het 43% pidgey's en 42% weedles al de rest is maar aanmodderen in de marge met nog mss een 8-tal rattata
Sowieso voor te vangen kom ik ook amper andere pokemons tegen buiten pidgey's, weedles en rattata's. En eigenlijk om te lvl'en mag je dan niet klagen want weedle en pidgey's zijn eigenlijk xp pinata's vergeleken met de rest van de pokémons dat je kan vangen.

Specs

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-10 03:31

Gebruikte je 3 telefoons? of heb je pc/laptop gebruikt?
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of het banproof is :?

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-10 15:44
Nou had ik laatst een gym battle, laatste pokemon, polywraith, had nog een joltheon over, wel van een flink lager level, maar deed toch flink damage. Echter toen de HP van de polywraith op was bleef hij mij gewoon aanvallen, ik nog enkele aanvallen op hem gedaan. En vervolgens verlies is.....?!

Daarna nog een keer de gym aangevallen, zelfde layout, zelfde resultaat, hij had 0HP meer over en ik nog meer dan de helft, doen nog een paar aanvallen heen en weer, en ik verlies weer?!

Bekende bug of was er iets anders in het spel?

• Mx. Alba
ajaxalex schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:13:
[...]

Tja, het is inderdaad niet "zoals het bedoeld is" maar in de regels staat niets wat dit letterlijk verbiedt. Het is toegestaan om het zelfde account op meerdere devices te gebruiken, waardoor meerdere devices tegelijk gebruiken lastig eruit te filteren is natuurlijk, want wat is "tegelijk"? Als ze dat echt willen tegengaan dan kunnen ze ook vrij eenvoudig een systeem inbouwen dat je maar op één device tegelijk ingelogd kan zijn, door als je op een device inlogt, alle andere devices direct uit te loggen, bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
ajaxalex schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:13:
[...]

Drie telefoons. :)

En ik zou het niet doen als ik iets zou kunnen vinden in de TOS dat het zou verbieden, maar dat is er niet. En de algemene claim in de regeltjes dat men een account mag beëindigen voor redenen buiten de expliciet genoemde zegt wel dat er als reden dan een of andere (significante) verstoring van het spel moet optreden door hetgene de speler doet. Dat doet dit natuurlijk helemaal niet.

Als ze het zouden willen blokkeren hoeven ze alleen simultane logins te blokkeren. Is helemaal niet moeilijk. Maar dat doen ze niet dus 'mag' het. ;)

Dit is 'Tweaken'. :*)

• Mx. Alba
Wannial schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:13:
Nou had ik laatst een gym battle, laatste pokemon, polywraith, had nog een joltheon over, wel van een flink lager level, maar deed toch flink damage. Echter toen de HP van de polywraith op was bleef hij mij gewoon aanvallen, ik nog enkele aanvallen op hem gedaan. En vervolgens verlies is.....?!

Daarna nog een keer de gym aangevallen, zelfde layout, zelfde resultaat, hij had 0HP meer over en ik nog meer dan de helft, doen nog een paar aanvallen heen en weer, en ik verlies weer?!

Bekende bug of was er iets anders in het spel?
Dat is de 1HP bug. Komt vooral voor als je verbinding slecht is of je GPS fix te instabiel is. Het gevecht wordt namelijk lokaal op jouw telefoon uitgevochten, maar aan het eind van het gevecht moet er natuurlijk wel verbinding met de server zijn om te communiceren over het resultaat van het gevecht... Als die communicatie fout loopt blijft het gevecht "hangen" en wil de laatste Pokémon niet dood gaan.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

CaptJackSparrow schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:24:
[...]

Drie telefoons. :)

En ik zou het niet doen als ik iets zou kunnen vinden in de TOS dat het zou verbieden, maar dat is er niet. En de algemene claim in de regeltjes dat men een account mag beëindigen voor redenen buiten de expliciet genoemde zegt wel dat er als reden dan een of andere (significante) verstoring van het spel moet optreden door hetgene de speler doet. Dat doet dit natuurlijk helemaal niet.

Als ze het zouden willen blokkeren hoeven ze alleen simultane logins te blokkeren. Is helemaal niet moeilijk. Maar dat doen ze niet dus 'mag' het. ;)

Dit is 'Tweaken'. :*)
OK, dan ben je nu n=2 wat mij betreft voor multi-device evolueren zonder gebanned te worden :) mijn nieuwsgierigheid neemt toe en ik ben geneigd er n=3 van te maken :P

97 evo's klaarstaan, nog maar eventjes verder sparen voor de zekerheid.

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-10 13:55

Geen angst voor je account kwijt te geraken?

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Pathogen schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:26:
[...]

OK, dan ben je nu n=2 wat mij betreft voor multi-device evolueren zonder gebanned te worden :) mijn nieuwsgierigheid neemt toe en ik ben geneigd er n=3 van te maken :P

97 evo's klaarstaan, nog maar eventjes verder sparen voor de zekerheid.
Let wel... deze foons zijn alleen met mijn ene account gebruikt. Als je een toestel van iemand anders 'leent' waar anders een ander PoGo account op gedraaid is *zou* Niantic dat, als ze een beetje dom zijn, als 'account sharing' kunnen flaggen met wat voor gevolgen dan ook. Kan me niet voorstellen dat dat gelijk een harde ban zou zijn maar... 'Niantic moves in mysterious ways'. ;)

Alles dus geheel op eigen risico (natuurlijk). :)

• Mx. Alba
rednaz420 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:27:
[...]

Geen angst voor je account kwijt te geraken?
Zoals gezegd is het niet iets wat door de TOS verboden wordt. Wellicht dat ze het op "spelverstoring" zouden kunnen gooien maar dan zouden ze er denk ik niet een hogere sanctie op zetten dan een tijdelijke softban, en een uurtje geen PoGo overleef je ook wel, toch? ;)

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-10 15:44
Mx. Alba schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:25:
[...]

Dat is de 1HP bug. Komt vooral voor als je verbinding slecht is of je GPS fix te instabiel is. Het gevecht wordt namelijk lokaal op jouw telefoon uitgevochten, maar aan het eind van het gevecht moet er natuurlijk wel verbinding met de server zijn om te communiceren over het resultaat van het gevecht... Als die communicatie fout loopt blijft het gevecht "hangen" en wil de laatste Pokémon niet dood gaan.
lekker dan 8)7

Werkt de evee rename overigens altijd? Of werkt dat maar 1 keer?

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:52
Wannial schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:42:
[...]

lekker dan 8)7

Officieel 1 keer, maar het schijnt dat zolang je niet dezelfde achter elkaar doet het wel vaker kan. Dit heb ik zelf nog niet getest.

• ajaxalex
Wannial schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:42:
[...]

lekker dan 8)7

Werkt maar 1 keer.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:11
Gisteren kwamen we plots een snorlax tegen.

Ik (level 14): 43cp
Vriend 1 (level 13): 593 cp
Vriend 2 (level 17): 1156 cp

Ik ben zelfs te beschaamd om mijn snorlax aan iemand te tonen :'(

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Het lijkt meerdere keer te werken, als je maar niet 2 dezelfde op rij doet. (Zelf getest, dit lijk inderdaad zo te werken.)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• ajaxalex
JamesB009 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:54:
[...]

Het lijkt meerdere keer te werken, als je maar niet 2 dezelfde op rij doet. (Zelf getest, dit lijk inderdaad zo te werken.)
een aantal posts terug zag ik idd zoiets voorbij komen. Naam veranderen app herstarten, maar dit mocht niet baten 2x geprobeerd

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-10 14:18
ajaxalex schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:59:
[...]

een aantal posts terug zag ik idd zoiets voorbij komen. Naam veranderen app herstarten, maar dit mocht niet baten 2x geprobeerd
Wat ik gelezen heb (bron heb ik niet meer) is dat je moet zorgen dat al je Eevee's en evoluties niet meer de namen hebben als Rainer. Dan de app herstarten en dan de evolutie uitvoeren. Helaas heb ik dit zelf nog niet kunnen testen.

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

ajaxalex schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:59:
[...]

Zoals hieronder gezegd:
Oude naam leeghalen, app herstarten, nieuwe goed noemen, app herstarten en dan evolve. (En dus niet zelfde 2 keer op rij).

Voor mij lijkt het te werken, mocht het niet lukken, dat is jammer. (Op Reddit lijkt het wel te werken allemaal..)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-10 17:39
Anton.net schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:52:

Zou 'm wel bewaren voor als iemand een laag iets op een gym zet. Kan je makkelijk trainen! :)

<GoT>NightStalker

• mark-k
Sjurm schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:48:
[...]

Officieel 1 keer, maar het schijnt dat zolang je niet dezelfde achter elkaar doet het wel vaker kan. Dit heb ik zelf nog niet getest.
Correctie, er zijn mensen die het geluk hebben om degene die bij de naam hoort te krijgen, dat heeft niks te maken met het werken van de easter egg.

Die conclusie trekken is hetzelfde als 3 keer met je ogen dicht de 20 raken met darten en dan zeggen "ja als je de 20 wilt raken moet je gewoon je ogen dicht doen, dat werkte bij mij gewoon"....

Oh en kunnen we hier aub niet meer over discussieren want dat hebben we de afgelopen 2 delen al meer dan genoeg gedaan en ook voor elk mogelijk scenario dat hier in dit deel voorbij gekomen is al bewezen dat het niet zo is. Mocht je denken dat je een manier gevonden hebt, nee, dat heb je niet, je had toevallig geluk dat hoe goed uitkwam. "Maar ik zweer dat het werkt" Nee, gewoon nee.

[ Voor 24% gewijzigd door mark-k op 01-09-2016 13:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-10 10:03

PB-powell

Mr. Laziness

mark-k schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:04:
[...]

Correctie, er zijn mensen die het geluk hebben om degene die bij de naam hoort te krijgen, dat heeft niks te maken met het werken van de easter egg.

Die conclusie trekken is hetzelfde als 3 keer met je ogen dicht de 20 raken met darten en dan zeggen "ja als je de 20 wilt raken moet je gewoon je ogen dicht doen, dat werkte bij mij gewoon"....

Oh en kunnen we hier aub niet meer over discussieren want dat hebben we de afgelopen 2 delen al meer dan genoeg gedaan en ook voor elk mogelijk scenario dat hier in dit deel voorbij gekomen is al bewezen dat het niet zo is. Mocht je denken dat je een manier gevonden hebt, nee, dat heb je niet, je had toevallig geluk dat hoe goed uitkwam. "Maar ik zweer dat het werkt" Nee, gewoon nee.
Mag men zelf bepalen waar over wordt gediscussieerd? :/

Zelf dit niet getest, maar heb ik pas sinds gisteren alle drie de evoluties :9

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• Shiro

Shiro

Serenity

JamesB009 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:02:
[...]

Zoals hieronder gezegd:
Oude naam leeghalen, app herstarten, nieuwe goed noemen, app herstarten en dan evolve. (En dus niet zelfde 2 keer op rij).

Voor mij lijkt het te werken, mocht het niet lukken, dat is jammer. (Op Reddit lijkt het wel te werken allemaal..)
Bij mij werkt het duidelijk niet,

Geprobeerd op mijn iPhone en Android telefoon

1. IOS > Rainer > Flareon (IV84)
2. Android > Rainer > Jolteon (IV 67)
3. Android > Rainer > Vaporeon (IV96)

Laatste kan uiteraard puur luck zijn, aangezien het 33.33% kans is...En natuurlijk renamed, app gesloten en alles, maar mijn conclusie is dat het niet werkt...

Gelukkig nog wel mn hoogste IV in een Vaporeon kunnen veranderen, de Flareon zal ik maar in Gym dumpen om te gebruiken om het te lvlen i guess... een Vaporeon walst er namelijk zo overheen. Met een beetje geluk kan je het 2 keer doen zonder potion en dood te gaan :P

Juniper RWD

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:15
schaapiej schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:04:
[...]

Zou 'm wel bewaren voor als iemand een laag iets op een gym zet. Kan je makkelijk trainen! :)
Hoe bedoel je dit? Kun je een pokemon sterker maken door te vechten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-10 13:55
Avalaxy schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:18:
[...]

De gym trainen. Door een lagere lvl CP te gebruiken krijg je meer prestige en train je de gym dus sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajaxalex
[...]

Als je wint van een vriendelijke pokemon met een lagere cp dan jouwe krijg je 500 erbij voor je gym.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
Zoals rednaz420 en ajaxalex al aangeven;
Stel er zit een CP50 onderaan de gym en je moet nog 2000 prestige trainen om een Pokemon op die gym te kunnen plaatsen. Je kan die Pokemon van CP50 erg makkelijk in de pan hakken met een hogere CP. Je krijgt dan maar 100 prestige. Wanneer je dit doet met een Pokemon die minder CP heeft dan de onderste krijg je 500 prestige. Dus met een <CP49 hoef je de gym dan maar 4x te verslaan i.p.v. 20x met een sterkere Pokemon.

Hoop dat ie zo helemaal duidelijk is! :)

<GoT>NightStalker

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Shiro schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:17:
[...]

Bij mij werkt het duidelijk niet,

Geprobeerd op mijn iPhone en Android telefoon

1. IOS > Rainer > Flareon (IV84)
2. Android > Rainer > Jolteon (IV 67)
3. Android > Rainer > Vaporeon (IV96)

Laatste kan uiteraard puur luck zijn, aangezien het 33.33% kans is...En natuurlijk renamed, app gesloten en alles, maar mijn conclusie is dat het niet werkt...

Gelukkig nog wel mn hoogste IV in een Vaporeon kunnen veranderen, de Flareon zal ik maar in Gym dumpen om te gebruiken om het te lvlen i guess... een Vaporeon walst er namelijk zo overheen. Met een beetje geluk kan je het 2 keer doen zonder potion en dood te gaan :P
Ik heb nu niet meer genoeg Eevee om te testen, maar zal het later nog keer proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

schaapiej schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:25:
[...]

Stel er zit een CP50 onderaan de gym en je moet nog 2000 prestige trainen om een Pokemon op die gym te kunnen plaatsen. Je kan die Pokemon van CP50 erg makkelijk in de pan hakken met een hogere CP. Je krijgt dan maar 100 prestige. Wanneer je dit doet met een Pokemon die minder CP heeft dan de onderste krijg je 500 prestige. Dus met een <CP49 hoef je de gym dan maar 4x te verslaan i.p.v. 20x met een sterkere Pokemon.

Praktijk voorbeeld van gisteren van mij:
Ik had een Ponyta van 774CP in de gym gezet, deze bevochten met een Tentacruel van 554 CP, elke keer dat ik de ponyta versloeg kreeg ik 69XP en dus 690XP voor de gym er bij. Dat kan je een gym sneller trainen.
Vocht ik met mijn Vaporeon van 1200 en ik versloeg 2 pokemon (in plaats van dus 1) kreeg ik vaan 23XP en dus 230XP voor de gym.

• Shiro

Shiro

Serenity

JamesB009 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:26:
[...]

Ik heb nu niet meer genoeg Eevee om te testen, maar zal het later nog keer proberen. :)
Gelukkig spawnt er rondom mijn werk stuk of 5 Eevee's elke dag.

Eevee01

Eevee02

Moet wel zeggen, mijn verdeling van Vaporeon/Jolteon/Flareon is redelijk gelijk, ofwel, aardig 33.33% :P

Vraag me af of er nog ooit trading komt, als dat nooit komt, heb ik echt niks aan al die lagere CP geevoluweerde Eevee's

[ Voor 15% gewijzigd door Shiro op 01-09-2016 13:31 ]

Juniper RWD

• mark-k
PB-powell schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:15:
[...]

Mag men zelf bepalen waar over wordt gediscussieerd? :/

Zelf dit niet getest, maar heb ik pas sinds gisteren alle drie de evoluties :9
Tuurlijk mag je dat zelf bepalen, maar als mensen even zouden zoeken in de vorige delen zou je zien dat het niet nuttig is. Het is een beetje vervelend dat sommige mensen anderen hier gaan wijsmaken dat ze een manier weten waarop het werkt, terwijl dat gewoon onzin is.

De meesten baseren zich op het feit dat ze 3 of 4 keer de goede kregen bij het renamen en dat het daarom zou werken. Nou ik kreeg zonder renamen 6 of 7 Flareons achter elkaar, zoiets heet gewoon toeval (en domme pech in mijn geval :P )

• Shiro

Shiro

Serenity

Perongeluk dubbel post...

[ Voor 93% gewijzigd door Shiro op 01-09-2016 13:31 ]

Juniper RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
schaapiej schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:25:
[...]

Verhaal klopt alleen niet helemaal. Formule voor prestige stijging is:

hogere CP attacker: 250*(CPdef/CPatk)
lagere of gelijke CP: 500*(CPdef/CPatk)
max prestige = 1000

Dus als je de pokemon met een andere kan veslaan die maar de helft van de CP heeft krijg je 1k prestige erbij.

• schaapiej
mark-k schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:32:
[...]

Verhaal klopt alleen niet helemaal. Formule voor prestige stijging is:

hogere CP attacker: 250*(CPdef/CPatk)
lagere of gelijke CP: 500*(CPdef/CPatk)
max prestige = 1000

Dus als je de pokemon met een andere kan veslaan die maar de helft van de CP heeft krijg je 1k prestige erbij.
Ah kijk, met zo'n groot verschil heb ik dat nog niet gedaan. Dacht dat 500 de max was.
1000 gaat helemaal lekker dan! :o

<GoT>NightStalker

• readytoflow
  • Niet online
nagasy schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:12:
[...]

Inderdaad! Gistern me een paar keer het apelazerus gezocht naar een Mr. Mime. Niet te doen.
Toen 's avonds laat. Log ik even in en zie ik een Dewgong o pde sightings die we nog niet hebben.
Zoeken blok achter het huis> geen resultaat. Blok aan de andere kant idem??? 8)7
Dus zit niet in de buurt, maar wel op de sightings? Dit is echt geen doen zo.

Ik kan alleen nieuwe vangen per toeval of door evolueren. Maar absoluut niet gericht zoeken...

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-10 14:18
readytoflow schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:43:
[...]

Inderdaad! Gistern me een paar keer het apelazerus gezocht naar een Mr. Mime. Niet te doen.
Toen 's avonds laat. Log ik even in en zie ik een Dewgong o pde sightings die we nog niet hebben.
Zoeken blok achter het huis> geen resultaat. Blok aan de andere kant idem??? 8)7

Ik kan alleen nieuwe vangen per toeval of door evolueren. Maar absoluut niet gericht zoeken...
Zie: robin1979 in "\[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 3"

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 15:57
readytoflow schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:43:
[...]

Je moet er tegenaan lopen, Mr. Mime pakte ik per toeval toen ik even bij de glasbak stopte ;)

*burp*

• readytoflow
  • Niet online
Doopy-X- schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:52:
[...]

Je moet er tegenaan lopen, Mr. Mime pakte ik per toeval toen ik even bij de glasbak stopte ;)
Ja zeg...haal het dan helemaal weg. Scheelt ze een hoop serverload...pfff. Lijkt me niet de opzet en bedoeling van die sightings. maar zo werken ze nu wel.
Ja die zag ik. Maar hoe werkt dat dan in praktijk?
Ik zie de Dewgong. loop de deur uit naar eind vd straat. Ding blijft gewoon in de sightings.
Blijf ik dan doorlopen tot hij geheel uit de sightings verdwijnt en dan weer teruglopen naar andere kant tot hij uit de sightings verdwijnt?
Wat is de range van die sightings?
Wat zegt de plek van de Pokemon in de sightings?

Nogmaals ik ben 2x het blok rond gelopen. tenzij die sighting range een straal van 500m is, snap ik niet dat ik 'm niet heb gevonden.

[ Voor 20% gewijzigd door readytoflow op 01-09-2016 13:58 ]

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Voor thuis is het een kwestie van de spawnpoints in de omgeving kennen :) Hier zijn er 4 in sighting range, waarvan er 1 op de bank te checken is. Point 2 heeft 2-3 pokemon (verschillende, geen nest), 3 en 4 altijd ééntje.
Dus als mijn doel in zijn eentje verschuift in de lijst hoef ik niet naar punt 2.

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
readytoflow schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:57:

Nogmaals ik ben 2x het blok rond gelopen. tenzij die sighting range een straal van 500m is, snap ik niet dat ik 'm niet heb gevonden.
Ik heb het van het weekend gedaan. Je gaat 1 kant op (nr 1) tot hij uit sightings verdwijnt, dan 180 graden terug tot hij uit sightings verdwijnt, dan naar de helft van je punt en links of rechts tot hij verdwijnt, dan weer 180 graden de andere kant op. Wel rekening houden met het feit dat hij gedespawned kan zijn in de tussentijd.
Ik vond hem uiteindelijk max. 300meter verderop. 300 meter is dan wel hemelsbreed dus kan ik praktijk wel tegenvallen.

edit: Denk dat je op de fiets het sneller voor elkaar hebt dan lopend.

[ Voor 4% gewijzigd door Marselaar op 01-09-2016 14:11 ]

PSN: Marselaar

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:44
Marselaar schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:10:
[...]

edit: Denk dat je op de fiets het sneller voor elkaar hebt dan lopend.
Dat ligt er maar net aan hoe snel je fietst, want de app zelf update maar ongeveer om de 10 seconde je locatie, en dus ook je sightings. Dus te snel bewegen "vertroebelt" de data.

• Hogader
Ik combineer dit met het uit mijn hoofd weten van de spawnlocaties bij plaatsen waar ik geregeld kom en loop zo vrijwel nooit een pokemon mis.

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Anton.net schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:52:

Hoezo ben je pas lvl 14!?

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Doe mij ook een Snorlax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Lopend lijken die spawns wel heel ver te gaan, op de fiets/auto heb je zo de mogelijke plekken wel gecheckt. Gisteren zag ik vanuit mijn werkplek een Mr. Mime in de buurt, vlak voordat mijn werkdag erop zat.
Dus 5 minuten later ren ik naar mijn auto en scan direct de omgeving om de plek heen, en kon hem vrij snel vinden. Mijn werk beslaat een vrij groot gebied (fabriek) en op dat terrein zelf spawnen niet veel bijzondere pokemon, dus ik wist dat ik zo'n 50% van de omgeving kon elimineren :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hBT20Tl.png
Rijd ik richting huis en zie ik opeens een Kadabra op mijn sightings. Gelukkig wist ik waar ik ongeveer de goede spawns kon verwachten dus die heb ik ook nog aan mijn Pokédex kunnen toevoegen!
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/LgOHK8X.png

En nog een leuk toetje:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/7LLKo6j.png

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2016 14:27 ]

• ramones73
  • Laatst online: 26-08 14:53
FREAKJAM schreef op donderdag 01 september 2016 @ 00:07:
[...]

Dratini vind je in overvloed langs de dommel (route van effenaar tot dela stratumseind).
Damn , ik woon in de buurt van het begin van de dommel , was het hier ook maar zo :(

Gisteren trouwens voor het eerst een 1000+cp in het wild kunnen vangen , een Exeggutor van 1615cp. (Erperheide - België)

• ramones73
  • Laatst online: 26-08 14:53
mark-k schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:29:
[...]

Tuurlijk mag je dat zelf bepalen, maar als mensen even zouden zoeken in de vorige delen zou je zien dat het niet nuttig is. Het is een beetje vervelend dat sommige mensen anderen hier gaan wijsmaken dat ze een manier weten waarop het werkt, terwijl dat gewoon onzin is.

De meesten baseren zich op het feit dat ze 3 of 4 keer de goede kregen bij het renamen en dat het daarom zou werken. Nou ik kreeg zonder renamen 6 of 7 Flareons achter elkaar, zoiets heet gewoon toeval (en domme pech in mijn geval :P )
Ik heb niemand iets proberen wijs te maken , gewoon mijn ervaring gedeeld ;)

Oh en 16 keer niet 3 of 4 ;)

• mark-k
ramones73 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:26:
[...]

Ik heb niemand iets proberen wijs te maken , gewoon mijn ervaring gedeeld ;)

Oh en 16 keer niet 3 of 4 ;)
16 keer achter elkaar? bij jezelf? Dan zou ik een staatslot kopen als ik jou was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
mark-k schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:32:
[...]

16 keer achter elkaar? bij jezelf? Dan zou ik een staatslot kopen als ik jou was.
Nee natuurlijk niet bij hemzelf. Bij zijn Eevees.

:+

• badros86
Voor de mensen die ook alvast candy willen sparen voor de volgende gen pokemon> Het zijn er 10.

edit: ik zie dat er wrs meer bij evolves bij komen, zie ook onderaan in bovenstaande link. We zien wel.

[ Voor 22% gewijzigd door badros86 op 01-09-2016 16:01 ]

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

badros86 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:55:
Voor de mensen die ook alvast candy willen sparen voor de volgende gen pokemon> Het zijn er 10.

edit: ik zie dat er wrs meer bij evolves bij komen, zie ook onderaan in bovenstaande link. We zien wel.
Tsja eerst zien dan geloven. Er zijn al zoveel geruchten de wereld ingeslingerd over wat er in de volgende update of binnenkort gaat aankomen :9
Persoonlijk hoop ik op het volledige nearby systeem, trading en gen 2 als update binnenkort. Merk dat het in de huidige opzet toch wat saaier begint te worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badros86
PB-powell schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:12:
[...]

Tsja eerst zien dan geloven. Er zijn al zoveel geruchten de wereld ingeslingerd over wat er in de volgende update of binnenkort gaat aankomen :9
Das waar ja. Maar goed het zou gek zijn als Niantic de game niet uit gaat breiden dmv nieuwe pokemon omdat de game zeer populair is. Het is natuurlijk de vraag wanneer. Hoop binnen een paar maanden anders ben ik wrs al gestopt.
Persoonlijk hoop ik op het volledige nearby systeem, trading en gen 2 als update binnenkort. Merk dat het in de huidige opzet toch wat saaier begint te worden
Hoop hier ook op, en idd ik merk bij mezelf dat ik minder speel nu ik ze (op 1 na) allemaal heb. Ze mogen ook zaken rondom de gyms gaan omgooien.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
readytoflow schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:57:
[...]

Ja die zag ik. Maar hoe werkt dat dan in praktijk?
Ik zie de Dewgong. loop de deur uit naar eind vd straat. Ding blijft gewoon in de sightings.
Blijf ik dan doorlopen tot hij geheel uit de sightings verdwijnt en dan weer teruglopen naar andere kant tot hij uit de sightings verdwijnt?
Ja, en dan weer terug naar het midden daarvan, en dan haaks daarop gaan proberen te lopen, en dan weer hetzelfde.
Wat is de range van die sightings?
Straal van de sightings is 200m ( circel met diameter van 400m)
Wat zegt de plek van de Pokemon in de sightings?
Niets vziw.
Als ik erg snel ga (bijv. als ik fiets) dan zijn de updates zo traag dat je er voorbij gaat voordat je hem ziet, misschien loop je te snel ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

badros86 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:18:
[...]

Das waar ja. Maar goed het zou gek zijn als Niantic de game niet uit gaat breiden dmv nieuwe pokemon omdat de game zeer populair is. Het is natuurlijk de vraag wanneer. Hoop binnen een paar maanden anders ben ik wrs al gestopt.

[...]

Hoop hier ook op, en idd ik merk bij mezelf dat ik minder speel nu ik ze (op 1 na) allemaal heb. Ze mogen ook zaken rondom de gyms gaan omgooien.
Ik verwacht ook wel dat ze nieuwe generaties gaan toevoegen enzo, het is meer de vraag wanneer. En zaken rondom gyms zouden anders kunnen, al zou ik zelf niet snel een voorstel hebben waardoor het voor alle partijen even leuk blijft

• Eek2nd
PB-powell schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:01:
[...]

Ik verwacht ook wel dat ze nieuwe generaties gaan toevoegen enzo, het is meer de vraag wanneer. En zaken rondom gyms zouden anders kunnen, al zou ik zelf niet snel een voorstel hebben waardoor het voor alle partijen even leuk blijft
Tijd geven voor de trainer die een gym net heeft verslagen om zijn eigen poppetje in te stoppen, voordat een ander trainer als aasgier zijn poppetje meteen ingooit (zijn ze volgens mij mee bezig)

En gewoon 1 op 1 battlen tegen eigen vrienden / voorbijgangers zonder gym zal wel leuk zijn

• Mx. Alba
Eek2nd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:08:
[...]

Tijd geven voor de trainer die een gym net heeft verslagen om zijn eigen poppetje in te stoppen, voordat een ander trainer als aasgier zijn poppetje meteen ingooit (zijn ze volgens mij mee bezig)
Ja dat is echt hard nodig. Soms word je zelfs genaaid door iemand van je eigen team... Laatst had ik een half uur staan buffelen om een gym van leven 9 naar level 10 te trainen. Ben ik er eindelijk - is "mijn" plekje meteen ingepikt. :(

• Eek2nd
:)
Mx. Alba schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:09:
[...]

Ja dat is echt hard nodig. Soms word je zelfs genaaid door iemand van je eigen team... Laatst had ik een half uur staan buffelen om een gym van leven 9 naar level 10 te trainen. Ben ik er eindelijk - is "mijn" plekje meteen ingepikt. :(
Oh ja dat is helemaal erg idd... van ander team kan je nog meteen weer weg kicken..

• nichan
Ik ben zo even in Utrecht, zijn er nog goede spots/goede routes om te lopen in het centrum?

• badros86
nichan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:50:
Ik ben zo even in Utrecht, zijn er nog goede spots/goede routes om te lopen in het centrum?
Centrum rondom neude/oudegracht/achterclarenburg is altijd wel wat te vinden. Ook veel lures actief. Als je tijd hebt kun je een wandeling maken naar leidseweg tot aan het eind. Daar is ook wel wat leuks te vinden.

Verwijderd

Zaten net Porygon én Snorlax naast elkaar bij mij in de straat. :o

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:11:
Zaten net Porygon én Snorlax naast elkaar bij mij in de straat. :o
Maar heb je ze ook gevangen? :+
badros86 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:00:
[...]

Centrum rondom neude/oudegracht/achterclarenburg is altijd wel wat te vinden. Ook veel lures actief. Als je tijd hebt kun je een wandeling maken naar leidseweg tot aan het eind. Daar is ook wel wat leuks te vinden.
De leidseweg is leuk voor veel water pokemon inderdaad (en veul stops) en op paardenveld (hier: https://www.google.nl/map...m2!3d52.095356!4d5.110332) spawnen regelmatig bulbasaurs.

[ Voor 14% gewijzigd door PB-powell op 01-09-2016 18:56 ]

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:54
Ik ben van plan om in de ochtend naar kijkduin te gaan voor het druk is :). Weet iemand of er in de ochtend wel goede pokémons spawnen?
Pagina: 1 ... 64 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status