is everything cool?
Ja, loop er vaak even doorheen maar heb het idee dat er geen nieuwe bijkomen. Wel lekker voor de eierenGaarheid schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:33:
[...]
Kabutos weet ik niet maar oosterpark is wel aardig.
Van lvl 21 naar 26 heb je meer dan 3x zoveel xp nodig dan van 0 naar 21, dus je ligt ook een heel stuk achter. Sterker nog, van lvl 26 naar 27 is maar 10k xp minder nodig dan van 0 naar 21.FREAKJAM schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:11:
Level 21. Pokedex 76/81. Zo slecht hebben jullie het allemaal niet
Opeens 6 Jynxs gevangen waar ik ze nooit tegen kwam voorheen. Hoogste met 893 CP, één Ultrabal
Zit zelf nu op 81/81 Pokedex.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Dat is wel leuk inderdaad. Ik hoorde van iemand die in Noorwegen was geweest dat daar ook heel veel Jynxen zaten.Famous schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:33:
Was net even in Duitsland en dan zie je toch wel andere Pokemons.
Opeens 6 Jynxs gevangen waar ik ze nooit tegen kwam voorheen. Hoogste met 893 CP, één Ultrabal
Zou best kunnen.nichan schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:41:
[...]
Dat is wel leuk inderdaad. Ik hoorde van iemand die in Noorwegen was geweest dat daar ook heel veel Jynxen zaten.
Volgens mij is daar alleen Drowzee de Rattata van Nederland. Echt de een na de ander.
Zo maar eens een lucky egg aanzetten en kijken of ik 22 kan worden.
Hier ook gewoon hoor, gisteren nog 2 tegen gekomen in Hellevoet, hoogste was 928.nichan schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:41:
[...]
Dat is wel leuk inderdaad. Ik hoorde van iemand die in Noorwegen was geweest dat daar ook heel veel Jynxen zaten.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
oh echt hier in Nijmegen kwam ik er ooit toevallig 1 tegen bij de albert heijn toen ik langs fietste. Verder zie ik ze nooit.Only schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:44:
[...]
Hier ook gewoon hoor, gisteren nog 2 tegen gekomen in Hellevoet, hoogste was 928.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
In Amersfoort bij het station kom ik er bijna elke dag wel een tegenFamous schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:33:
Morgen klein stukje Apeldoorn doen, eens kijken wat daar zit
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Zuur!! Ik heb hem laatst uit een ei gehatchedroflexx schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 17:24:
Lvl 24 pokedex 107/108, vanmiddag omanyte ik gooide 1berry en een ultraball, hij ontsnapt en naait eruit:(
Thanks, van de week even een treintje later pakken en rondlopen daarPB-powell schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 17:25:
[...]
In Amersfoort bij het station kom ik er bijna elke dag wel een tegenzit nu op 10 stuks gevangen totaal.
Morgen klein stukje Apeldoorn doen, eens kijken wat daar zit
[ Voor 36% gewijzigd door mythia op 13-08-2016 17:30 ]
Ik had hem laatst ook uit een ei.mythia schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 17:28:
[...]
Zuur!! Ik heb hem laatst uit een ei gehatched489 met 42 hp, dus hoop er nog een hogere te pakken
[...]
Thanks, van de week even een treintje later pakken en rondlopen daar
585 CP en 48 HP.
Deze was cp 702.mythia schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 17:28:
[...]
Zuur!! Ik heb hem laatst uit een ei gehatched489 met 42 hp, dus hoop er nog een hogere te pakken
[...]
Thanks, van de week even een treintje later pakken en rondlopen daar
Vol verwondering las ik je post, ik heb nu nog 80 jynx candy, Pokedex zegt 25 seen, 22 caught, zat er hier net weer één. Gewoon in het prachtige Alphen aan den RijnFamous schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:33:
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Magmar van 856 CP, een Great ball en een Berry
nice grtz. %?Famous schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:44:
BOEM!
Ik zet het IV bereik of enkele waarde gewoon in de naam.Aggressor schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:16:
[...]
Ik zou het risico zelf niet nemen.
Alles met lage waarde CP doe ik altijd weg, en de andere check ik gewoon op IV calculator handmatig...
En welke goeie IV heeft geef ik een sterretje

Vanmorgen even naar 2 verdergelegen gyms gefietst tegen het einde van mijn muntjescyclus. Alletwee rood en L3 en L2 dus waren niet moeilijk te 'bevrijden'.
Toen de lure afgelopen was zag er eentje een onbekend beest in de buurt (ook voor mij) dus we gingen alledrie verschillende kanten op. Bij mij verdween ie snel uit beeld en ik fietste terug. Een had hem al gevonden. Bleek een Gloom te zijn.... en hij was 1187 CP
Dag was dus al weer goed.
Is een glitch. Als je paar minuten late rprobeert werkt het meestal wel. Journal toont de laatste 50 entries (nu ook van eieren die uitgekomen zijn).Quincy5 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:41:
Wordt het journal soms geleegd, of is het gewoon een glitch dat ik nu een leeg journal heb terwijl ik 15 minuten geleden na het terugkeren van mijn wandeling alles nog kon zien?
Vangst was overigens prima: vandaag 18 Pokemon erbij waarvan 4 nieuwe
- Golbat gevangen
- Pinsir gevangen
- Dragonair gevangen
- Sandshrew uit 10 km ei
Pokedex staat nu op 36 gevangen, 37 gezien (trainer level 9.5).
Ben level 21 en vandaag mijn eerste Snorlax uit een 10km ei gekomen. 1735CP en de Zen Headbutt en Hyper Bean attack. IV is 82-87. Voorlopig houden, aangezien het mijn enigste is.Famous schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:09:
[...]
Ach, ik heb al die dikke Pokemon's nog niet.. Ben live l22..
Gelijk ook 32 candy er bij gekregen, dus kan hem al paar keer upgraden.
Verwijderd
ergens tussen de 60-65Aggressor schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:47:
hoeveel pokemons evolven jullie gemiddeld ongeveer met een lucky egg?
Dit is een account.
Verwijderd
Ja klopt![b][message=47960405,noline]tweakerdennis schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @
Is level 10 Gym de Max?
[afbeelding]
Gemiddeld 1281. Hoogste 1462Famous schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:04:
Zojuist een Pontya van 860 gevangen. hoe hoog wordt de evolve ongeveer?
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Oh dat valt me eigenlijk tegen
Ik pak het zo aan:Aggressor schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:16:
[...]
Ik zou het risico zelf niet nemen.
Alles met lage waarde CP doe ik altijd weg, en de andere check ik gewoon op IV calculator handmatig...
En welke goeie IV heeft geef ik een sterretje
[...]

Gemiddelde IV-waarde in procenten en daarna twee tekens, een plus of een min. De eerste positie staat voor de basic attack: als deze optimaal is komt er een plusje te staan, anders een minnetje. Hetzelfde voor de tweede positie, alleen dan voor de charge attack
Prettige bijkomstigheid is dat als je op naam sorteert, je ook je high IV Pokémon op een rijtje krijgt:

[ Voor 11% gewijzigd door Zegato op 13-08-2016 21:21 ]
Ook drie nieuwe Pokemons gevangen/uitgebroed, en er 167 gevangen. Tijdens de wandeling zijn ook 15 eieren uitgekomen (vooral 2km eieren, een paar 5km en 1 10km ei). En ben gelijk ook gepasseerd aan 215 Pokestops
Lees dat grote rode vlak eens.Nedra schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:40:
Wat is tegenwoordig de plek om IV te berekenen? Nog steeds PokéAssistant? Zoja, ga je dan gelijk uit van de hoogst mogelijke waarde?
Denk ook dat het komt omdat de gratis lures bij iedereen een beetje op beginnen te raken omdat het na level 20 het wel erg lastig wordt om ze nog voor niks te krijgenGrvy schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:50:
ik heb het idee dat de hype nu wel voorbij is, bekende spots hier hebben zelden nog lures, en mensen zijn meer verspreid..
waar komt een 146 Magikarp op uit +/-?
Daarnet naar buiten geraced om een Omanyte te vangen, daarna is de radar gestopt met werken. Pokéstops worden niet geladen en de radar is leeg.
Met een PTC account ingelogd en daar werkt het wel.

1 Klik hier op https://pokeassistant.com/main/ivcalculatorFamous schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:48:
Nog een vraagje dan..
2: Selecteer bij "Enter your pokémon's current CP" de CP In
3: Vul bij "Enter your pokémon's max HP" de HP in
4: Vul bij "Enter the stardust cost of a power up" het power in wat bij de magikarp staat.
En als je nog nooit power up hebt gedaan moet je het bovenste aanvinken
-edit-
laat je ons weten of het gelukt is ?
-edit-
verkeed gelezen ... ik dacht IV stats
[ Voor 8% gewijzigd door Aggressor op 13-08-2016 22:34 ]
Cp of IV ?Famous schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:48:
Nog een vraagje dan..
Cp is dacht ik 10.5 x 146
https://pokemon.gameinfo....lution-calculator#129,146
Deze toont precies veel meer. Is waarschijnlijk ook afhankelijk van het level die al is en dergelijke.
Dat is wel heel hoog dat klopt denk ik nietJump schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:55:
[...]
Deze toont precies veel meer. Is waarschijnlijk ook afhankelijk van het level die al is en dergelijke.
Tussen de 1460 en 1690Aggressor schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:51:
[...]
1 Klik hier op https://pokeassistant.com/main/ivcalculator
2: Selecteer bij "Enter your pokémon's current CP" de CP In
3: Vul bij "Enter your pokémon's max HP" de HP in
4: Vul bij "Enter the stardust cost of a power up" het power in wat bij de magikarp staat.
En als je nog nooit power up hebt gedaan moet je het bovenste aanvinken
-edit-
laat je ons weten of het gelukt is ?
Deze komt inderdaad hoog uit!Jump schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:55:
[...]
Edit; kan ik bijna een Omanyte evolven, kom ik er een tegen is die naar de eerste bal al pleite..

[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 13-08-2016 22:19 ]
Nice, ik net ook met mijn boodschapoen run! 1190 met 85 hp! ^^ helaas maar 55% max IVFamous schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:44:
BOEM!
Ik houd me totaal niet bezig met IV. Zou niet eens weten waar het voor staatmythia schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:24:
[...]
Nice, ik net ook met mijn boodschapoen run! 1190 met 85 hp! ^^ helaas maar 55% max IV
Had er net nog een! Enkel die was 258 CP.
Level kan afgeleid worden uit het benodigde dust dat je nodig hebt om hem te power uppen.readytoflow schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:30:
Maar...hoe zie/weet je dan het level van je Pokémon?
Hoe hoger het level, des te meer dust je nodig hebt.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Een Warturtle die ook alweer na de eerste bal wegrent.
Dacht echt bij mezelf, binnenkort Blastoise!
Nu ook alweer met een Pikachu, wat is dat toch met die eerste Pokemon..Famous schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:35:
Potverdorie
Een Warturtle die ook alweer na de eerste bal wegrent.
Dacht echt bij mezelf, binnenkort Blastoise!
Maar je kunt dus niet één level ergens aflezen? Is meer een schatting dus?Switchie schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:31:
[...]
Level kan afgeleid worden uit het benodigde dust dat je nodig hebt om hem te power uppen.
Hoe hoger het level, des te meer dust je nodig hebt.
Iets anders...
Wat is dat met die 10KM eieren?
Wat is er zo speciaal aan een kabuto, eevee, dratini of omanyte bijvoorbeeld?
Je ziet ze ofwel in het wild of ze zijn niet echt heel sterk om in gymbattles te kunnen gebruiken.
Kabuto zie je weinig in het echt, evolueert in een kabutops die je werkelijk waar nooit tegenkomt.readytoflow schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:50:
[...]
Maar je kunt dus niet één level ergens aflezen? Is meer een schatting dus?
Iets anders...
Wat is dat met die 10KM eieren?
Wat is er zo speciaal aan een kabuto, eevee, dratini of omanyte bijvoorbeeld?
Je ziet ze ofwel in het wild of ze zijn niet echt heel sterk om in gymbattles te kunnen gebruiken.
Evee --> Vaporeon ... Enough said.
Dratini --> Dragonite ... same als hierboven haha.
Omanyte --> Vrij zeldzaam in het wild ... nodig om omastar te krijgen die nauwelijks spawned.
Toevallig vandaag letterlijk in mn achtertuin een Kabutops gevangen.. Kabuto heb ik nog niet eens.FrankoNL schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:53:
[...]
Kabuto zie je weinig in het echt, evolueert in een kabutops die je werkelijk waar nooit tegenkomt.
Omanyte --> Vrij zeldzaam in het wild ... nodig om omastar te krijgen die nauwelijks spawned.
Omanyte hier in Aalsmeer afgelopen week 3 keer tegengekomen. 1 keer kunnen vangen

Vandaag drie gevangen en eentje die weg was gelopen..FrankoNL schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:53:
[...]
Kabuto zie je weinig in het echt, evolueert in een kabutops die je werkelijk waar nooit tegenkomt.
En vang net een 501 CP Chamander
[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 13-08-2016 23:01 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Yep, hier exact hetzelfde. Morgen neem ik een onmogelijke lvl 10 gym over met tich 3000CP Dragonites (de manier ga ik niet bespreken) die al dagen in handen is van de vermeende botter en dan pak ik een frietje en een drankje erbij met wat muziek in de oren. Wachtend op de persoon.mark-k schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:17:
Yay, een botter van het dorp hiernaast had blijkbaar niet genoeg aan de gyms daar dus nu zitten hier van 2 botters alle gyms vol met snorlaxen en dragonites. Zo ongeveer de helft van de rode hier mogen wel een geband worden want die hebben meer dragonites en snorlaxen dan ik ooit pokemon gevangen heb.
Ik zou niet te lang wachten, want die persoon zit waarschijnlijk gewoon binnen achter zijn pc/laptop en werkt via gps spoofenkuusj98 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:28:
[...]
Yep, hier exact hetzelfde. Morgen neem ik een onmogelijke lvl 10 gym over met tich 3000CP Dragonites (de manier ga ik niet bespreken) die al dagen in handen is van de vermeende botter en dan pak ik een frietje en een drankje erbij met wat muziek in de oren. Wachtend op de persoon.

Het is wel een persoon uit het dorp, want alle gebruikersnamen hebben de driecijferige netcode van het dorp erachter staan.Opgeduveld schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:29:
[...]
Ik zou niet te lang wachten, want die persoon zit waarschijnlijk gewoon binnen achter zijn pc/laptop en werkt via gps spoofen
dan heeft hij tientallen bots en houdt hij ze uit elkaar met netnummers.kuusj98 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:31:
[...]
Het is wel een persoon uit het dorp, want alle gebruikersnamen hebben de driecijferige netcode van het dorp erachter staan.
Er gaan wel wat verhalen de rondte in het dorp, ik ken een hoop mensen hier (ja, ons kent ons) en er zijn wel personen die op de shortlist staan. Ik wil gewoon weten wie het is. Ik lag net in bad toen ik zag dat een andere gym hier weer werd overgenomen, anders was ik direct op de fiets gesprongen.mercapto schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:32:
[...]
dan heeft hij tientallen bots en houdt hij ze uit elkaar met netnummers.
Ach, moest je gewoon doen!kuusj98 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:34:
[...]
Er gaan wel wat verhalen de rondte in het dorp, ik ken een hoop mensen hier (ja, ons kent ons) en er zijn wel personen die op de shortlist staan. Ik wil gewoon weten wie het is. Ik lag net in bad toen ik zag dat een andere gym hier weer werd overgenomen, anders was ik direct op de fiets gesprongen.
Als je naakt tegenover hem stond was die vast geschrokken
Je kunt het volgens mij wel melden maar echt hard bewijs kun je toch niet leveren.Aggressor schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:38:
Is er geen meldpunt voor als je iemand verdenkt van cheaten?
En om trouwens even aan te tonen hoe verrot de anti-cheat is. Laptop hele nacht aan gelaten, lvl 22. Toen extra een paar keer geswitched tussen telefoon en laptop (dus New York en NL) en een softban was het resultaat. Nu, een uur of 12 verder kan het weer volledig vrij gebruikt worden

[ Voor 10% gewijzigd door Kuusj op 13-08-2016 23:43 ]
Probeer hier maar eens.Aggressor schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:38:
Is er geen meldpunt voor als je iemand verdenkt van cheaten?
https://support.pokemongo...new?ticket_form_id=319948

CP1368 dus ik heb nu een leuk elektrisch team (de twee andere zijn 1246 en 1199) om gyms vol nat en vliegend gespuis aan te vallen, maar ik hoopte eigenlijk op iets anders.
[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 14-08-2016 00:50 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik heb al mijn 4e Jolteon.. Krijg niets anders van die f*cking evers..Mx. Alba schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 00:48:
Ik had dus een Vaporeon, een Flareon en twee Jolteons. Eindelijk weer genoeg Candy voor een Eeveelution... Wordt het mijn derde Jolteon.
CP1368 dus ik heb nu een leuk elektrisch team (de twee andere zijn 1246 en 1199) om gyms vol nat en vliegend gespuis aan te vallen, maar ik hoopte eigenlijk op iets anders.
edit; 4e Jolteon achter elkaar* Heb wel de andere.
[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 14-08-2016 00:56 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
De kans is 0,03% (1 op 3375).kuusj98 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:04:
Hoe waarschijnlijk is een IV 100%? Heb een Zubat met 100%. Weet niet wat daar beter aan is dan een andere Zubat.
Wat er beter aan is? Ik zal proberen om simpel uit te leggen hoe bepaald wordt hoe berekend wordt hoe sterk Pokémon (kunnen) zijn in gevechten in gyms. Er zullen vast zaken tussen staan die niet correct of incompleet zijn, dus corrigeer en vul aan naar harte lust
Het gaat om drie zaken:
- CP
- IV
- Attacks
CP: Combat Power
De bekendste van de drie
Je CP is één van de drie factoren die bepalen hoe goed je Pokémon het in gevechten in gyms doet. Het is simpelweg: hoe hoger hoe beter. Voor CP gelden een aantal regels:
- Hoe hoger het level van je trainer, hoe groter de kans dat je Pokémon tegenkomt met een hoog CP
- Vanaf trainer level 30 neemt de kans dat je een Pokémon met een hogere CP tegenkomt niet meer toe
- Hoe hoger de CP, hoe moeilijker de Pokémon te vangen is
- CP kun je verhogen door stardust en candy in een Pokémon te 'pompen'
- Aan de boog boven je Pokémon kun je zien hoe ver je Pokémon zich van het op dat moment mogelijke maximale CP zich bevindt
- Als je als trainer een level omhoog gaat, kun je ook je Pokémon verder trainen (de boog bij het vorige punt biedt dan weer ruimte om te stijgen)
- Tot en met level 40 kun je bij elk niveau dat je trainer stijgt, je Pokémon mee laten groeien
- Hoe hoger de CP van je Pokémon, hoe meer candy en stardust het zal kosten om je Pokémon verder te trainen. In deze sheet kun je een overzicht krijgen van de hoeveelheid candy en stardust die je moet investeren in een Pokémon

Als je je afvraagt hoe hoog je Pokémon wordt na een evolutie, kun je een schatting krijgen met behulp van deze website.
Maar not all Pokémon are born equal! Het is net als bij sport. Al train je evenveel vanaf je geboorte met rennen, de kans dat je even goed als Usain Bolt wordt op de 100m sprint is bijzonder klein. Hier komt IV om de hoek kijken:
IV: Individual Values
De IV zijn eigenlijk het DNA van je Pokémon: zij bepalen hoe sterk je Pokémon (gemeten in CP) kán worden.
Neem deze twee Goldeen als voorbeeld:

Beiden hebben een CP van 609, maar de linker heeft een HP (Health Power) van 67 tegenover de 63 van de rechter. Tevens kan de linker méér power ups krijgen bij hetzelfde level van de trainer én zijn deze power ups goedkoper: 3500 stardust met 3 candy versus 4000 stardust en 4 candy. De linker heeft daardoor een hogere maximale IV: 76% tegenover de 31% van de ander.
De formules die erachter zitten zal ik achterwege laten, maar het belangrijkste om te weten is dat het bestaat uit drie elementen die elk een waarde van maximaal 15 kunnen hebben:
- Attack
- Defence
- Stamina
Als je de IV van je Pokémon wil berekenen, kun je dat via deze website doen. Je zult dan een minimum, gemiddeld en maximum IV krijgen. Dit komt omdat aan de hand van de gegevens die je ingeeft geen volledige zekerheid kan worden gegeven over de daadwerkelijke IV's van je Pokémon. Als je méér zekerheid wil krijgen kun je op 'refine' klikken. Dan moet je je Pokémon één level verhogen (met dust en candy) zodat er iets meer zekerheid ontstaat over de daadwerkelijke IV's van je Pokémon.
Nog twee belangrijke punten:
- Je IV verandert niet als je je Pokémon evolueert.
- Al vang je een Magikarp van 10CP: met een IV van 100% kun je deze (met genoeg stardust en candy) uit laten groeien tot een Gyarados van de hoogste CP mogelijk, in tegenstelling tot een Magikarp van 229 met een IV van minder dan 100%.
Attacks
Er zijn twee soorten attacks mogelijk in Pokégyms:
- Basic Attack
- Charge Attack
De tweede attack is de Charge Attack. Deze komt pas beschikbaar als je een aantal Basic Attacks hebt uitgevoerd. Je kunt aan de hand van het blauwe balkje zien hoe ver je bent in het beschikbaar maken van je Charge Attack. De Charge Attack is sterker dan de Basic Attack, maar kost ook meer tijd om uit te voeren. Gedurende deze tijd ben je ook weer kwetsbaarder voor aanvallen van je tegenstander. Vrijwel elke Pokémon heeft drie verschillende Charge Attacks. Om onze Mewtwo er weer bij te nemen, deze kan óf Hyper Beam óf Psychic óf Shadow Ball hebben.
Mewtwo kan met zes verschillende Attack sets komen:
- Psycho Cut met Hyper Beam
- Psycho Cut met Psychic
- Psycho Cut met Shadow Ball
- Confusion met Hyper Beam
- Confusion met Psychic
- Confusion met Shadow Ball
Je attacks kunnen overigens wel veranderen als je je Pokémon evolueert.
Enkele nuances
Gefeliciteerd! Je bent level 40 én je hebt een Mewtwo met 100% IV (kans 1 op 3375) én Psycho Cut én Hyper Beam (kans 1 op 6) én je hebt er een berg candy en stardust tegen aangegooid zodat'ie zijn maximale CP heeft bereikt. Je hebt een kans van 1 op 20.250 dat je deze Mewtwo vangt -als'ie al beschikbaar zou zijn-.
Heb je nu de perfecte Pokémon om elke andere Pokémon in een gym helemaal kapot te maken? Nee

Mewtwo is een Pokémon van het type psychic. Deze kunnen slecht tegen aanvallen van rock, ghost en dark Pokémon. Zelfs als je je hele deck gevuld hebt met alleen maar perfecte Pokémon, zul je altijd nog uit moeten zoeken welke Pokémon je het best voor elk gevecht in een gym tegen de Pokémon die aldaar zitten. Dit geldt ook voor de Attacks. Een Mewtwo die vrijwel perfect is maar als Attacks niet Psycho Cut met Hyper Beam heeft, maar Psycho Cut met Psychic kán tegen sommige type Pokémon een voordeel bieden.
Er zijn nog véél meer nuances en variabelen die ik kan bespreken, en plaatjes die ik wil toevoegen om het te verduidelijken, maar ik ben wel even uitgetypt. Ok. Doei.
[edit]
Met deze spreadsheet kun je (veel) meer informatie vinden over je Pokémon, waaronder:
- Wat de sterkste Pokémon zijn
- Wat de hoogst mogelijke CP kan zijn van je Pokémon
- Wat de beste movesets zijn van elke Pokémon
[ Voor 9% gewijzigd door Zegato op 14-08-2016 13:39 ]
Die 100% IV is dus eigenlijk nog maar 1/3 van het verhaal, en dan moet ie ook nog eens tegen een 'gunstige' tegenstander staan. Ik heb me daar in de Gameboy/DS games nooit mee bezig gehouden.
Graag gedaankuusj98 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:07:
Duizendmaal bedankt![]()
Die 100% IV is dus eigenlijk nog maar 1/3 van het verhaal, en dan moet ie ook nog eens tegen een 'gunstige' tegenstander staan. Ik heb me daar in de Gameboy/DS games nooit mee bezig gehouden.
Houd er rekening mee dat je Zubat niet een volledig geëvolueerde Pokémon is: als je'm evolueert naar een Golbat moet je maar nèt de mazzel hebben dat 'ie de perfecte attack set heeft (Wing Attack met Poison Fang). Je weet in ieder geval zeker dat je'm naar het maximale CP kan krijgen van 1921 als je level 40 bent
Nog een nuance die ik vergeten ben: stél je krijgt die perfecte Golbat (kans één op 6), dan is'ie nog steeds kansloos tegen die fictieve Mewtwo die een maximale CP van 4145 heeft.
Is die te vangen dan?Zegato schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:16:
[...]
Graag gedaanIk hoop dat meer Tweakers in dit topic iets aan deze post hebben!
Houd er rekening mee dat je Zubat niet een volledig geëvolueerde Pokémon is: als je'm evolueert naar een Golbat moet je maar nèt de mazzel hebben dat 'ie de perfecte attack set heeft (Wing Attack met Poison Fang). Je weet in ieder geval zeker dat je'm naar het maximale CP kan krijgen van 1921 als je level 40 bent
Nog een nuance die ik vergeten ben: stél je krijgt die perfecte Golbat (kans één op 6), dan is'ie nog steeds kansloos tegen die fictieve Mewtwo die een maximale CP van 4145 heeft.
4 possible IV combinations found with perfection:
Maximum : 91.1%
Average : 88.9%
Minimum : 86.7%
Is dit wel een redelijke? Overwegen waard?
[ Voor 39% gewijzigd door Aggressor op 14-08-2016 01:38 ]
[ Voor 3% gewijzigd door badros86 op 14-08-2016 01:40 ]
ik zou em houden en kijken of je beter vind ondertussen. Pas evolven als je alle 125 candy heb. Voor dus 2 evolves.Aggressor schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:32:
zonet in de stad nog een dratini met 603 cp gevangen.
Ik zou er erg blij mee zijnAggressor schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:32:
zonet in de stad nog een dratini met 603 cp gevangen.
Maximum: 3189
Average: 3112
Minimum: 3035
worden als je er genoeg candy en stardust inpompt.
Dragon Breath en Dragon Claw is de ideale moveset van een Dragonite: gefeliciteerd! Ook een goede IV?badros86 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:39:
Heeft mn Dragonite (cp 2282) een goede moveset? Hij heeft de dragon breath (6) en Dragon Claw (35). Geen goede of wel? Wordt het weer dratinis zoeken
klopt dat wel van de max CP? mn 616 dratiti is een dragonite 2282 geworden.Zegato schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:48:
[...]
Ik zou er erg blij mee zijn983 is de sterkste Dratini die je (vanaf level 30) kan vangen. Als je'm evolueert naar een Dragonite (met een maximaal CP van 3500) kan 'ie:
Maximum: 3189
Average: 3112
Minimum: 3035
worden als je er genoeg candy en stardust inpompt.
[...]
Dragon Breath en Dragon Claw is de ideale moveset van een Dragonite: gefeliciteerd! Ook een goede IV?
hij is 93%, maar die moves lijken zo zwak. Hij doet niet zo heel damage is gyms. moet me er meer in gaan verdiepen denk ik.
edit: wow vang net een dratini met 97%!
maar cp is 13...:(
[ Voor 4% gewijzigd door badros86 op 14-08-2016 01:53 ]
Zijn Max cp haalt hij natuurlijk pas als hij Level 41,5 is en na een hele bak dust.badros86 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:51:
[...]
klopt dat wel van de max CP? mn 616 dratiti is een dragonite 2282 geworden.
hij is 93%, maar die moves lijken zo zwak. Hij doet niet zo heel damage is gyms. moet me er meer in gaan verdiepen denk ik.
ooow de max. o oke. thnxMx. Alba schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:53:
[...]
Zijn Max cp haalt hij natuurlijk pas als hij Level 41,5 is en na een hele bak dust.
Ik moet zeggen dat ik dat amper doe, misschien vier keer gedaan
Lekker zoeken naar Pokemon die ik niet heb of kan evolve. Vang eigenlijk niet eens meer dubbelen voor XP. Ben ik dan toch langzaam uitgekeken erop?
ik heb ook weinig met gym, probeer het af en toe te doen. maar ik vind pokemon zoeken veel leuker.Famous schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:58:
Zijn jullie zo erg met die gym bezig dat het continu daarover gaat?
Lekker zoeken naar Pokemon die ik niet heb of kan evolve. Vang eigenlijk niet eens meer dubbelen voor XP. Ben ik dan toch langzaam uitgekeken erop?

[ Voor 14% gewijzigd door badros86 op 14-08-2016 02:18 ]
Gewoon voor niks die gym getraind.
ja dat deed ik ook, maar heb ze nu allemaal dus het werd wat saai.Famous schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:58:
Zijn jullie zo erg met die gym bezig dat het continu daarover gaat?
Toen maar hoge IV score pokemon gaan vangen, maarja pokeadvisor stopte ermee en handmatig uitreken vind ik ook te saai.
Ben maar mijn level gaan trainen, die is nu 26 en het is echt moeilijk hoger te komen. Saai
Sinds 2 dagen probeer ik elke dag 10 gyms over te nemen laat in de avond om coins te verzamelen. Mijn item en pokemon inventory is te klein dus mag wel wat groter. Maar zeer vermoeiend dus ga ik niet lang volhouden....
[ Voor 68% gewijzigd door Valinor op 14-08-2016 02:34 ]
Wow dat is wel slecht zeg vooral iedereen naar de niet legetieme opties toejagenDweebus schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:07:
[...]
Is dus ook alweer een halt toegeroepen...

Ook bedankt, hoewel ik het wel al ongeveer wist hoe en wat, vind ik dit wel een goede uitleg voor meer duidelijkheid.Zegato schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:16:
[...]
Graag gedaanIk hoop dat meer Tweakers in dit topic iets aan deze post hebben!
Vind het alleen nog steeds lastig of ik beter moet kiezen voor evolueren van hoger CP of hoger IV (aannemend van weinig verschil..bijv 50-70 CP of tot 10%IV verschil ).
Is er een duidelijke lijst van welke a vallen de beste zijn (voor welk Pokemon).. veel zijn best onoverzichtelijk, of met te veel ander informatie)
Het is ook een moeilijke afweging waar ik ook mee 'struggle'. Houd voor ogen dat:Eek2nd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 02:31:
[...]
Ook bedankt, hoewel ik het wel al ongeveer wist hoe en wat, vind ik dit wel een goede uitleg voor meer duidelijkheid.
Vind het alleen nog steeds lastig of ik beter moet kiezen voor evolueren van hoger CP of hoger IV (aannemend van weinig verschil..bijv 50-70 CP of tot 10%IV verschil ).
Is er een duidelijke lijst van welke a vallen de beste zijn (voor welk Pokemon).. veel zijn best onoverzichtelijk, of met te veel ander informatie)
- Je kan nóóit meer de IV van je Pokémon veranderen, je CP wél doormiddel van candy en stardust
- Het enorm veel stardust (vaak 250.000+) kost om naar het maximale niveau te gaan op level 40
Zie ook de edit van m'n lange post voor (nog) meer info
Redelijk wat, maar helaas maar1x 100% pidgeot. Ja ik had redelijk wat 90+ rattata's enzo, maar niet de moeite waard die te bewaren met een CP <100.badros86 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 02:18:
Dit zijn al mn 90%+ pokemon. Hoeveel hebben jullie er?
[afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door iamzero456 op 14-08-2016 02:54 ]
Ik wacht bij die dubbele evolutie gevallen af tot ik 125 candy's heb.RoD schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 02:47:
Ik heb inmiddels een 100% dratini weten te vangen die ik al heb geëvolueerd naar een dragonair. Nu nog de benodigde candy vinden voor een dragonite
Zo voorkom ik dat ik een hogere CP met hoge %age tegenkom voordat ik de 2e evolutie kan doen.
Nidoran (male en female) heb ik nu b.v. 118 Candy van
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Dat doe ik normaal gesproken ook, maar een 100% dratini kan niet hoger, dus die heb ik meteen maar geëvolueerdThalaron schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 03:24:
[...]
Ik wacht bij die dubbele evolutie gevallen af tot ik 125 candy's heb.
Zo voorkom ik dat ik een hogere CP met hoge %age tegenkom voordat ik de 2e evolutie kan doen.
Nidoran (male en female) heb ik nu b.v. 118 Candy van(beide toevallig gelijk)
Het schiet de laatste tijd niet echt op met de dratini-spawns, dus het zal nog even duren voordat die dragonite er komt.
waar zit je ergens? Ik had eerder wat gepost over een (maybe) nest nabij kijkduinRoD schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 03:26:
[...]
Dat doe ik normaal gesproken ook, maar een 100% dratini kan niet hoger, dus die heb ik meteen maar geëvolueerd
Het schiet de laatste tijd niet echt op met de dratini-spawns, dus het zal nog even duren voordat die dragonite er komt.
Ik bedoel kwa cpRoD schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 03:26:
[...]
Dat doe ik normaal gesproken ook, maar een 100% dratini kan niet hoger, dus die heb ik meteen maar geëvolueerd
Je hebt nu een Dratini van 100%
Hoeveel cp is die en welk lvl ben je?
Stel je bent nu lvl 20 en krijgt pas op lvl 29 genoeg candy
Heb je nu een cp100 Dratini evolved en vind je straks een 99% cp800 ofzo
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Groningen, dus Kijkduin ligt niet om de hoekbadros86 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 03:27:
[...]
waar zit je ergens? Ik had eerder wat gepost over een (maybe) nest nabij kijkduin
Owja, zo. Nouja, die dratini die ik vond had al een vrij hoog cp, ik weet niet helemaal wat het was, maar mijn dragonair is nu 850cp, en dat is zonder powerups.Thalaron schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 03:28:
[...]
Ik bedoel kwa cp
Je hebt nu een Dratini van 100%
Hoeveel cp is die en welk lvl ben je?
Stel je bent nu lvl 20 en krijgt pas op lvl 29 genoeg candy
Heb je nu een cp100 Dratini evolved en vind je straks een 99% cp800 ofzo
Het is wel prima
[ Voor 55% gewijzigd door RoD op 14-08-2016 03:29 ]
Genoeg mensen zijn er met een minuut of twee van die afstandRoD schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 03:28:
[...]
Groningen, dus Kijkduin ligt niet om de hoek
[...]
Owja, zo. Nouja, die dratini die ik vond had al een vrij hoog cp, ik weet niet helemaal wat het was, maar mijn dragonair is nu 850cp, en dat is zonder powerups.
Het is wel primaMocht ik nog een goeie dratini vinden, dan is die voor de tweede dragonite
Uiteraard wat leuke Pokemon gezien daar maar niks bijzonders moet ik zeggen. Verkeerde dag misschien
Mag ik weten welke site of app dat is?badros86 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 02:18:
Dit zijn al mn 90%+ pokemon. Hoeveel hebben jullie er?
[afbeelding]
Haha, we mogen daar niet over praten, lees het rode gedeelte onderaan dit topic.
En Gefeliciteerd natuurlijk

[ Voor 6% gewijzigd door bertieX op 14-08-2016 09:15 ]
Achja nog altijd beter dan 10 flareons.Mx. Alba schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 00:48:
Ik had dus een Vaporeon, een Flareon en twee Jolteons. Eindelijk weer genoeg Candy voor een Eeveelution... Wordt het mijn derde Jolteon.
Aah okbertieX schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:14:
[...]
Haha, we mogen daar niet over praten, lees het rode gedeelte onderaan dit topic.
En Gefeliciteerd natuurlijk
Thnx!

Iemand die dit kan toevoegen aan de begin post van het forum?Zegato schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:00:
[...]
De kans is 0,03% (1 op 3375).
(+Heel verhaal)
Een Mod. of misschien OP zelf
[ Voor 3% gewijzigd door murphylee op 14-08-2016 10:00 ]
I bad beat my meat by busting my nuts!
Goldeen (539, 90%)
Voltorb (460, 80%)
Nidoran(m), (451, 77%, shredded)
Slowpoke(681, 85%)
Rattata (shredded)
Ponyta (876, 79%)
Pokemons waar ik even voor gestopt ben (trash kan ik rennend
Squirtle (117, shredded)
Slowbro(1391, 23%).
Best een paar keepers, al was het maar voor de hoogste CP.
[ Voor 59% gewijzigd door ijdod op 14-08-2016 10:54 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Verwijderd
Heb je een site op zoiets uit te stippelen?ijdod schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:38:
Heb een hardlooprondje van 6,5 km uitgestippeld met 26 pokestops. Wordt grotendeels meegeteld voor het uitbroedenEieren waren goed voor een
Goldeen (539, 90%)
Voltorb (460, 80%)
Nidoran(m), (451, 77%, shredded)
Slowpoke(681, 85%)
Rattata (shredded)
Ponyta (876, 79%)
Pokemons waar ik even voor gestopt ben (trash kan ik rennend):
Squirtle (117, shredded)
Slowbro(1391, 23%).
Best een paar keepers, al was het maar voor de hoogste CP.
Dit topic is gesloten.
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status