Gaming PC van max. €1600,-

Pagina: 1
Acties:

• HenkdeV
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 17:55
Omdat mijn huidige game-systeem (I7-2600, Radeon 6950, 8 GB intern) nu vijf en een half jaar oud is wordt het hoog tijd voor een nieuw systeem waar ik dit keer toch zo'n 3 jaar mee vooruit kan.

De laatste PC die ik zelf heb geassembleerd was een Pentium II en ik ben sindsdien niet meer thuis in onderdelen maar ik heb veel van de posts met vergelijkbaar budget in dit subforum gelezen, het 'geschikte onderdelen' topic gelezen, youtube reviews bekeken (voornamelijk LinusTechTips) en builds op pcpartspicker bekeken om tot een voorstel te komen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen is de hoofdmoot, momenteel is dat veel Overwatch (op medium gfx) en ik zou graag Star Citizen willen kunnen spelen maar mijn huidige PC kan dat niet aan. Ik wil graag recente games soepel op high/ultra detail kunnen spelen op 1 monitor.
Verder gebruik ik mijn computer voornamelijk voor fotobewerking (Photoshop) en het kijken van films en series. Meestal doe ik van alles tegelijk en heb ik veel verschillende programma's en browserschermen open.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is maximaal €1600 inclusief assemblage, ik heb weinig 'wiggle room' naar boven omdat ik ook nog een nieuwe monitor wil kopen. Alles wat ik kan bezuinigen op de PC gaat naar een betere monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat ik sowieso meeneem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent (US layout)€ 148,99€ 148,99
1Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse€ 79,90€ 79,90
1Razer Nostromo Gaming Keypad Zwart€ 0,-€ 0,-

Wat ik misschien ook meeneem, maar waar ik vragen over heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series SSD 256GB€ 0,-€ 0,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar een gerenommeerd A-merk is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- De case is uitgekozen vanwege de hoogte, deze mag niet groter zijn dan 46cm zijn.
- Liefst maakt het systeem niet teveel herrie omdat het in de woonkamer staat, een zachte zoem van de fan(s) is acceptabel.
- Voldoende koeling.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet maar ik sluit het ook niet uit.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben nog onzeker over de setup en ik hoop dat jullie mijn vragen en twijfels kunnen wegnemen.

Klopt de compatibiliteit van de onderdelen en zitten er geen bottlenecks of overkill in?
Nog tips/wijzigingen om meer 'bang for buck' te krijgen?
Zitten er ontwikkelingen aan te komen waar ik beter nog even (max 3 maanden) op kan wachten qua prijzen/techniek?

En dan een specifieke vraag over mijn bestaande SSD en HDD. Ik heb in gedachten om Win 10 en de broodnodige programma's op de oude SSD te installeren en de nieuwe SSD puur voor alle games en mijn steam library te houden. De HDD hou ik dan als opslag voor mijn persoonlijke bestanden, alle downloads en al mijn media. Is dit verstandig of zal dit niet zo prettig werken?

Dit is wat ik zelf in gedachten heb voor mijn nieuwe systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 249,50€ 249,50
1MSI Z170A GAMING M5€ 170,95€ 170,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 538,27€ 538,27
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw€ 65,95€ 65,95
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 92,95€ 92,95
1Asus DRW-24F1MT Zwart€ 15,-€ 15,-
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Sandisk Ultra II SSD 960GB€ 222,68€ 222,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.490,20

N.B. Omdat ik alles op 1 plaats wil bestellen en laten assembleren heb ik links en rechts voor onderdelen gekozen die direct leverbaar zijn bij dezelfde retailer.

Heel erg bedankt voor het lezen en alvast bedankt voor elke tip en alle advies. :)

[ Voor 0% gewijzigd door HenkdeV op 07-08-2016 22:58 . Reden: Gênante taalfout en een beetje opmaak. ]

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
Ik zou geen kast doen met raam. Kost uiteindelijk alleen maar meer geld

Behuizing misschien vervangen door: pricewatch: Cooler Master Silencio 352

Hierdoor kan je een goedkoper moederbord nemen: pricewatch: ASRock Z170M Extreme4

Goedkoper geheugen: pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213

Ik zou een andere cooler nemen: pricewatch: Scythe Fuma

[ Voor 17% gewijzigd door iChris op 07-08-2016 22:28 ]

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:11
Gaming PC (enkel de kast alle randapparatuur is aanwezig)

Lees dit topic even door:) vooral de laatste twee reacties, misschien gaat dit ook voor jou op?

$ alias cd='rm -rf'

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Voor zover ik weet past er in de s340 geen cd romdrive. Wat je natuurlijk kan doen is voor de paar keer per jaar dat je die nog nodig hebt een externe cd rom drive aanschaffen. Maak je nog zeer veel gebruik van een cd rom drive dan zul je naar een andere kast moeten kijken.

• HenkdeV
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 17:55
iChris bedankt voor je suggesties, een kleinere case is zeker welkom en als het dan nog wat euro's bespaart zonder iets in te leveren ben ik blij.
dogtagz schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:03:
Gaming PC (enkel de kast alle randapparatuur is aanwezig)
Lees dit topic even door:) vooral de laatste twee reacties, misschien gaat dit ook voor jou op?
Bedankt voor de tip. Voor het overklokken heb ik de k-variant nodig, die heb ik niet.
Daarnaast ben ik (net als in het topic dat je linkte) van plan mijn huidige PC aan mijn neefje cadeau te doen zodat hij een redelijke huiswerkcomputer heeft voor als hij na de zomer naar de middelbare school gaat.
Philpend schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:14:
Voor zover ik weet past er in de s340 geen cd romdrive. Wat je natuurlijk kan doen is voor de paar keer per jaar dat je die nog nodig hebt een externe cd rom drive aanschaffen.
Ah, de enige keer dat ik nog een optische drive gebruik is wanneer ik een muziek-cd'tje brand voor in de auto. Ik had er een nieuwe bijgesmeten omdat het toch bijna niks kost maar ik kan prima zonder.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, wel een beetje duur bord, zeker als je het niet met specifieke reden doet.

Hey, als je dan toch een grote dure SSD neemt, zou je dan niet nog even een maandje wachten op de MX300 1TB van Crucial op M.2 Pci-Ex4? Waarschijnlijk meer snelheid voor een klein beetje meer.

Overigens is er weinig mis met de Ultra 2 die je nu pakt, buiten dat ik wel erg van M2 op x4 ben gecharmeerd, sata-600 snelheid / IOPS doorbroken en weer setje kabeltjes minder in je case.

Geen DVD speler meer erin joh, waarom zou je? Een 50Mbit lijntje is op Steam al wat sneller dan een BRom speler. En wie heeft er nou nog maar 50Mbit...

Ik snap je CDR punt wel hoor, ik heb dit ook wel eens. Even PC uit, HDD/ SSD los (zit vol) en die CDtjes branden met de speler los op de kast, en weer terug. Misschien totaal 3 minuten extra werk.

Kleinere cases = minder lucht = eerder ware lucht om je hardware mee te koelen dus meer fan-herrie. En reken er dan op dat je 1070 een goede bak hitte kan produceren. Ik had b.v. een Silencio 550 case, maar daarin werd m'n GTX1080 en ook vooral m'n CPU toch wel een tikje warm.

De Mugen 4 is niet zo'n topper meer. De Fuma is iets beter, maar als je budget het toelaat en je stilte / temps belangrijk vind, zou ik zeker een Noctua / BeQuiet Dark Rock erbij pakken. Het is wat passen en meten, maar het kan behoorlijk schelen in de temps en dus in je overclock (boostclocks GPU, veilige temps CPU).

Als het past, is pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 echt een topper. Moeilijk bouwen, jazeker, maar verder een pracht. Niet te verwarren met pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 3, welke overkill is in dit geval.
Pagina: 1