Omdat mijn huidige game-systeem (I7-2600, Radeon 6950, 8 GB intern) nu vijf en een half jaar oud is wordt het hoog tijd voor een nieuw systeem waar ik dit keer toch zo'n 3 jaar mee vooruit kan.
De laatste PC die ik zelf heb geassembleerd was een Pentium II en ik ben sindsdien niet meer thuis in onderdelen maar ik heb veel van de posts met vergelijkbaar budget in dit subforum gelezen, het 'geschikte onderdelen' topic gelezen, youtube reviews bekeken (voornamelijk LinusTechTips) en builds op pcpartspicker bekeken om tot een voorstel te komen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen is de hoofdmoot, momenteel is dat veel Overwatch (op medium gfx) en ik zou graag Star Citizen willen kunnen spelen maar mijn huidige PC kan dat niet aan. Ik wil graag recente games soepel op high/ultra detail kunnen spelen op 1 monitor.
Verder gebruik ik mijn computer voornamelijk voor fotobewerking (Photoshop) en het kijken van films en series. Meestal doe ik van alles tegelijk en heb ik veel verschillende programma's en browserschermen open.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is maximaal €1600 inclusief assemblage, ik heb weinig 'wiggle room' naar boven omdat ik ook nog een nieuwe monitor wil kopen. Alles wat ik kan bezuinigen op de PC gaat naar een betere monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat ik sowieso meeneem:
Wat ik misschien ook meeneem, maar waar ik vragen over heb:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar een gerenommeerd A-merk is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- De case is uitgekozen vanwege de hoogte, deze mag niet groter zijn dan 46cm zijn.
- Liefst maakt het systeem niet teveel herrie omdat het in de woonkamer staat, een zachte zoem van de fan(s) is acceptabel.
- Voldoende koeling.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet maar ik sluit het ook niet uit.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben nog onzeker over de setup en ik hoop dat jullie mijn vragen en twijfels kunnen wegnemen.
Klopt de compatibiliteit van de onderdelen en zitten er geen bottlenecks of overkill in?
Nog tips/wijzigingen om meer 'bang for buck' te krijgen?
Zitten er ontwikkelingen aan te komen waar ik beter nog even (max 3 maanden) op kan wachten qua prijzen/techniek?
En dan een specifieke vraag over mijn bestaande SSD en HDD. Ik heb in gedachten om Win 10 en de broodnodige programma's op de oude SSD te installeren en de nieuwe SSD puur voor alle games en mijn steam library te houden. De HDD hou ik dan als opslag voor mijn persoonlijke bestanden, alle downloads en al mijn media. Is dit verstandig of zal dit niet zo prettig werken?
Dit is wat ik zelf in gedachten heb voor mijn nieuwe systeem:
N.B. Omdat ik alles op 1 plaats wil bestellen en laten assembleren heb ik links en rechts voor onderdelen gekozen die direct leverbaar zijn bij dezelfde retailer.
Heel erg bedankt voor het lezen en alvast bedankt voor elke tip en alle advies.
De laatste PC die ik zelf heb geassembleerd was een Pentium II en ik ben sindsdien niet meer thuis in onderdelen maar ik heb veel van de posts met vergelijkbaar budget in dit subforum gelezen, het 'geschikte onderdelen' topic gelezen, youtube reviews bekeken (voornamelijk LinusTechTips) en builds op pcpartspicker bekeken om tot een voorstel te komen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen is de hoofdmoot, momenteel is dat veel Overwatch (op medium gfx) en ik zou graag Star Citizen willen kunnen spelen maar mijn huidige PC kan dat niet aan. Ik wil graag recente games soepel op high/ultra detail kunnen spelen op 1 monitor.
Verder gebruik ik mijn computer voornamelijk voor fotobewerking (Photoshop) en het kijken van films en series. Meestal doe ik van alles tegelijk en heb ik veel verschillende programma's en browserschermen open.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is maximaal €1600 inclusief assemblage, ik heb weinig 'wiggle room' naar boven omdat ik ook nog een nieuwe monitor wil kopen. Alles wat ik kan bezuinigen op de PC gaat naar een betere monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat ik sowieso meeneem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent (US layout) | € 148,99 | € 148,99 |
| 1 | Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Razer Nostromo Gaming Keypad Zwart | € 0,- | € 0,- |
Wat ik misschien ook meeneem, maar waar ik vragen over heb:
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 830 series SSD 256GB | € 0,- | € 0,- |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar een gerenommeerd A-merk is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- De case is uitgekozen vanwege de hoogte, deze mag niet groter zijn dan 46cm zijn.
- Liefst maakt het systeem niet teveel herrie omdat het in de woonkamer staat, een zachte zoem van de fan(s) is acceptabel.
- Voldoende koeling.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet maar ik sluit het ook niet uit.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben nog onzeker over de setup en ik hoop dat jullie mijn vragen en twijfels kunnen wegnemen.
Klopt de compatibiliteit van de onderdelen en zitten er geen bottlenecks of overkill in?
Nog tips/wijzigingen om meer 'bang for buck' te krijgen?
Zitten er ontwikkelingen aan te komen waar ik beter nog even (max 3 maanden) op kan wachten qua prijzen/techniek?
En dan een specifieke vraag over mijn bestaande SSD en HDD. Ik heb in gedachten om Win 10 en de broodnodige programma's op de oude SSD te installeren en de nieuwe SSD puur voor alle games en mijn steam library te houden. De HDD hou ik dan als opslag voor mijn persoonlijke bestanden, alle downloads en al mijn media. Is dit verstandig of zal dit niet zo prettig werken?
Dit is wat ik zelf in gedachten heb voor mijn nieuwe systeem:
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 249,50 | € 249,50 |
| 1 | MSI Z170A GAMING M5 | € 170,95 | € 170,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 538,27 | € 538,27 |
| 1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Asus DRW-24F1MT Zwart | € 15,- | € 15,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Sandisk Ultra II SSD 960GB | € 222,68 | € 222,68 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.490,20 | |
N.B. Omdat ik alles op 1 plaats wil bestellen en laten assembleren heb ik links en rechts voor onderdelen gekozen die direct leverbaar zijn bij dezelfde retailer.
Heel erg bedankt voor het lezen en alvast bedankt voor elke tip en alle advies.
[ Voor 0% gewijzigd door HenkdeV op 07-08-2016 22:58 . Reden: Gênante taalfout en een beetje opmaak. ]