Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de laatste Games (en toekomstige games in het volgende jaar) op High kunnen draaien met goede FPS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1700 incl BTW
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel mijn "gewone HDD's gaan over, voor windows en games koop ik dus een SSD.
Windows 10 spreekt me niet aan dus ik ga mijn oude windows 7 installeren (die ik dus liggen heb).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Euh... het klassieke ?! CPU, GPU, Ram, etc zie maar mijn lijstje???
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeus voor ASUS, dit omdat ik er zeer goede ervaringen mee heb en liever iets meer betaal voor kwaliteit. zelfde voor Samsung
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ATX formaat, Zo stil mogelijk zonder op prestatie te boeten. De PC gaat op de Zolder komen te staan (The Man Attic
) waar het in de zomer dus ietsje warmer kan worden...
Ga je overklokken?
Ik heb nog geen enkele van mijn vele PC's overclockt, en ben dit ook niet van plan (ik ga mee sinds Pentium 1)
Wat verwacht je van ons?
Ik ben de laatste jaren niet meer de moeite aan het doen om alle hardware evoluties te volgen (tja opeens een leven, een vriendin, verbouwingen,...) waardoor ik dus niet meer zo goed weet wat goed en wat niet goed is. Ik hoop dus van jullie een idee te krijgen over mijn keuzes in de pricewatch lijst om zo te ijken of alles dat ik gekozen heb wel compatibel is.
Of dat de passieve koeling wel goed genoeg is voor de CPU ?
Of een I7 6700 CPU eigenlijk wel zin maakt en of de 4000 reeks niet beter is? (ik heb gehoord dat de 6000 reeks vooral focust op hun ingebouwde GPU waar ik duidelijk niets aan heb)
Of de Kast wel goed is? en past de belachelijk grote beeldkaart daar wel in?
De koeler die ik wou kopen vind ik niet in de pricewatch. Dus dan maar zo:
CORSAIR Hydro Series H55 Quiet CPU Cooler = €80,07
https://www.tones.be/part...ries-h55-quiet-cpu-cooler
Dank jullie voor alle hulp!
Ik wil de laatste Games (en toekomstige games in het volgende jaar) op High kunnen draaien met goede FPS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1700 incl BTW
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel mijn "gewone HDD's gaan over, voor windows en games koop ik dus een SSD.
Windows 10 spreekt me niet aan dus ik ga mijn oude windows 7 installeren (die ik dus liggen heb).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Euh... het klassieke ?! CPU, GPU, Ram, etc zie maar mijn lijstje???
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeus voor ASUS, dit omdat ik er zeer goede ervaringen mee heb en liever iets meer betaal voor kwaliteit. zelfde voor Samsung
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ATX formaat, Zo stil mogelijk zonder op prestatie te boeten. De PC gaat op de Zolder komen te staan (The Man Attic
Ga je overklokken?
Ik heb nog geen enkele van mijn vele PC's overclockt, en ben dit ook niet van plan (ik ga mee sinds Pentium 1)
Wat verwacht je van ons?
Ik ben de laatste jaren niet meer de moeite aan het doen om alle hardware evoluties te volgen (tja opeens een leven, een vriendin, verbouwingen,...) waardoor ik dus niet meer zo goed weet wat goed en wat niet goed is. Ik hoop dus van jullie een idee te krijgen over mijn keuzes in de pricewatch lijst om zo te ijken of alles dat ik gekozen heb wel compatibel is.
Of dat de passieve koeling wel goed genoeg is voor de CPU ?
Of een I7 6700 CPU eigenlijk wel zin maakt en of de 4000 reeks niet beter is? (ik heb gehoord dat de 6000 reeks vooral focust op hun ingebouwde GPU waar ik duidelijk niets aan heb)
Of de Kast wel goed is? en past de belachelijk grote beeldkaart daar wel in?
De koeler die ik wou kopen vind ik niet in de pricewatch. Dus dan maar zo:
CORSAIR Hydro Series H55 Quiet CPU Cooler = €80,07
https://www.tones.be/part...ries-h55-quiet-cpu-cooler
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 321,50 | € 321,50 |
1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 148,95 | € 148,95 |
1 | Asus GeForce GTX 1070 Founders Edition 8GB | € 503,- | € 503,- |
1 | NZXT Noctis 450 Zwart/Rood | € 128,95 | € 128,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 | € 170,50 | € 170,50 |
1 | Asus DRW-24F1MT Zwart | € 14,51 | € 14,51 |
1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 145,51 | € 145,51 |