Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-07 22:54

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PFLWY0B.png?1
De Chinese fabrikant Elephone kondigde eind vorig jaar de P9000 al aan. Na maanden wachten verschenen in februari de eerste ervaringen van het 5.5 inch toestel. Het toestel heeft een LG scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. Hij draait op een MediaTek Helio P10-soc, met acht Cortex A53-kernen op 2.0GHz en een Mali T860-gpu, bijgestaan door een 4GB werkgeheugen.

Het toestel dat het flagship voor een groot deel van 2016 moet zijn heeft een prijskaartje die iets hoger is dan het voorgaande toestel in de P-serie van Elephone. Daar tegenover staan dan een snellere processor, QI (draadloos laden) en NFC.

De Elephone P9000 komt in twee kleuren en twee varianten, een lite en normale versie. Richting het einde van het jaar moet ook de Elephone P9000 Edge uitkomen.

Inhoud Topic
Specificaties
Foto's
Video's
Handige Links
Custom ROM Flashen
Specificaties:
Elephone P9000
Android OSAndroid™ 6.0 Marshmallow
ProcessorMediaTek MT6755 | Helio P10 processor ARM Cortex-A53 2.0GHz x 8
GPUMali T860 MP2/700MHz
Intern geheugen32GB
RAM geheugen4 GB
Flash geheugenmicroSD
GPSGLONASS\A-GPS\BDS
Scherm5.5 inch LG LCD, 1920 x 1080 px
Frontcamera8MP OV8858
Backcamera13 MP Sony IMX258 sensor F2.0 5P lens dual flash en AF
SensorenG-sensor, P-sensor, L-sensor, Hall, Gyrometer, E-compass
ConnectiviteitWIFI B/G/N (2.4/5GHz) , Bluetooth , USB C, NFC
Accu Li-Polymer 3000 - 3100mAh (verwijderbaar)
Draadloos laden Qi-laden
Snel laden MediaTek Pump express (7v/9v 2A 12V1.5A)
Afmetingen148.4 * 73.2 * 7.3mm | Circa 145 gram
KleurZwart / Wit
SimkaartDual Micro SIM Niet gelijktijdig met Micro SD
Netwerk4G (LTE): 800/900/1800//2600 MHz (Band: 1/3/7/8/20)
3G (UMTS): 900/1900 / 2100 MHz
2G (GSM): 850/900/1800/1900MHz
FDD-LTE//UMTS (WCDMA) / EDGE / GPRS
PrijsCirca 200 euro

Foto's Elephone P9000
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ijgvyy4l.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BYGvTTV.png

Video's

Handige Links
Elephone forum
XDA Elephone P900
Custom ROMS Flashen
Kernel source (Incompleet)
CyanogenMod 13 (RC)
Aerom
Xposed
[OFFICIAL] Xposed for Lollipop/Marshmallow
Problemen?
[Tutorial] How to fix an MTK Android phone that wont come on after interrupting SP Flash tool
[Tutorial] List of SP Flash Tool errors, their meanings and how to resolve them
Dank aan:
De makers van het Jiayu topic

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Gezien er nog geen Elephone P9000 topic is/was. Mocht er iemand medeauteur willen worden dan hoor ik het graag.

Het lijkt de goede kant op te gaan met de ontwikkeling van de CM13 ROM van het toestel; nog maar enkele bugs en geen battery drain die bij Elephone wel om de update terug lijkt te komen.

Zelf het toestel nu sinds halverwege mei in bezit en de software heeft gelukkig wat sprongen gemaakt. Voor een toestel van 200 euro kan hij er wel mee door.

- Camera blijft matig
- Simkaart problemen (lees je veel bij mensen, zelf gelukkig geen last van)
- GPS is matig / kan beter, bij navigatie ga je vrijwel zeker soms op een afslag/weg die parallel loopt rijden.
- Soms accu-drain (op 2806 rom valt het mee/gaat het goed) rom hiervoor en erna (15/7) lijken een drain te bevatten

De bouwkwaliteit zelf heb ik weinig op aan te merken, het toestel voelt wel goed aan. De meeste (kleine) issues zitten hem in de software.

Scherm blijft toch één van de betere punten van het toestel, die is naar lichte kalibratie via miravision toch wel erg goed te noemen.

[ Voor 56% gewijzigd door RobertowNL op 07-08-2016 18:38 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:22
Wat goed dat hier nu een topic voor is!

Ik heb de P9000 zelf nu ook enkele maanden in bezit en ben behoorlijk tevreden. De eerste ROM die ik gebruikte had nog wat problemen, maar gebruik nu de versie van ik denk 6 augustus (20160608) en die bevalt goed.

De batterij gaat met gemak een hele dag mee bij mij, maar vaak laad ik hem tussendoor toch wel op. Een groot probleem bij de vorige ROM was dat de fingerprint niet meer werkte als je teveel apps had geopend (reboot verhielp het probleem kortstondig), maar dat is nu opgelost. Hij werkt altijd.

De combinatie fingerprint, NFC en Android 6 is voor mij prima. Dat de camera niet de allerbeste is, onderschrijf ik. Mijn vorige telefoon, de Ulefone Be Touch 2, was aanzienlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:49
iemand ervaringen dat het scherm slecht reageert? Vraag me af of een factory reset gaat helpen . Is er een manier om bijv. een herkalibratie te doen of zo?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• RiGhTeOuS
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 14:24
Even een update van de specs genoemd in de FP: je mist 2100 bij 4G(LTE)

Verder ben ik erg benieuwd naar de SIM-kaart problemen. Ik heb zelf nu een P3000S en die verliest de SIMkaart-verbinding af en toe. Ik ben mede daarom geïnteresseerd in de P9000. Weet iemand toevallig waar dit mee te maken heeft?

G.don

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Bockelaar schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:48:
iemand ervaringen dat het scherm slecht reageert? Vraag me af of een factory reset gaat helpen . Is er een manier om bijv. een herkalibratie te doen of zo?
Je kan het proberen; maar kans is dat het niet (goed) werkt. Ik zou wellicht de ROM even opnieuw flashen maar beloftes dat het werkt heb je niet.
.
RiGhTeOuS schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:16:
Even een update van de specs genoemd in de FP: je mist 2100 bij 4G(LTE)

Verder ben ik erg benieuwd naar de SIM-kaart problemen. Ik heb zelf nu een P3000S en die verliest de SIMkaart-verbinding af en toe. Ik ben mede daarom geïnteresseerd in de P9000. Weet iemand toevallig waar dit mee te maken heeft?
Zelf heb ik er 1 keer last van gehad; maar verder ook niet meer.

Heb afgelopen week CM13 geïnstalleerd, lijkt in eerste instantie aardig te werken. Ik ben momenteel even met een ander toestel in de weer maar daarna switch ik vrijwel zeker weer terug naar de P9000 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 22:54
heb 'm nu bijna 2 weken en ben aardig tevreden, ik herken de "problemen" die er iha zijn... af en toe een simkaart melding, maar er is geen probleem.... scherm lijkt af en toe niet goed te reageren, of is het de software?? bijvoorbeeld double tap werkt niet altijd, of niet vlot.. moet soms 3 of 4x tikken, m'n Zenfone 2 was daar beter in. Jammer dat je 'm niet met de eigen software ook met double tap uit kan zetten.
Soms pakt ie tekens van het toetsenbord niet, als ik het in google toetsenbord de punt ingedrukt houd, en dan een haakje kies bijvoorbeeld, dan doet ie niks... maar meestal werkt het wel goed.
vingerafdruk scanner voor ontgrendelen doet het niet goed genoeg, een enkele keer pakt ie 'm in 1x... en te vaak niet... misschien nog maar eens vaker proberen/calibreren.
Edit: heb nog 2x dezelfde vinger gescand en nu doet ie het naar behoren. Heb vooralsnog het idee dat ik extra m'n best moet doen om m'n vinger op de juiste plek te krijgen, de scherm aan knop voel je sneller maar dan moet je nog een keer vegen om te ontgrendelen. Maar goed, nu is ie wel echt beveiligd en kan niemand zomaar op m'n telefoon. Heb voorheen eigenlijk nooit bescherming op m'n telefoons gehad omdat ik heb zin had om extra te vegen.

Verder idd wel heel mooi scherm, en ik ben ook erg tevreden over de camera.

Weet iemand trouwens of er een speciale melding komt voor snel laden? Op m'n Zenfone 2 kwam er een + in de accustatus, en er kwam bij vergrendeld scherm de melding "snelladen".... is de bijgeleverde lader wel een snellader? ik gok van niet...5.0V - 2A is te weinig waarschijnlijk.
En heb nog wel een quickcharger van een xiaomi en een aukey, maar dat zijn qualcomm chargers, zal wel niet als fast charger werken dan voor de elephone...
maar goed, tot nu toe niet nodig gehad, ben tevreden over de batterij, met mn Zenfone 2 had ik regelmatig wat extra juice nodig, en dat was dan ook wel lekker snel gedaan met de quickcharge.

Maar waar ik vooral weer blij mee ben is de wireless charging....bij m'n Nexus 5 had ik dat, idd 's avonds naast je bed neerleggen, klaar, niks geen gedraai, draden zoeken en inpluggen. Heerlijk. Miste dat erg bij m'n Zenfone, coil inbouwen was niet aan mij besteed....
En ik heb in de keuken een TDK Q35 bluetooth speaker waar ik muziek op stream, en die heeft qi laadmogelijkheid, dus als ik het nodig vind, leg ik 'm daar even op voor extra juice.

Welk probleem ik wel naatje vind, is dat de standaard klok niet verwijderd kan worden, dat is een oude versie van de google klok, Te weinig opties, zoals niet de mogelijkheid om geleidelijk het alarm in volume op te laten lopen. Is zoiets wel te verwijderen als je de telefoon root? Ik merk nu dat een andere klok gewoon niet doet wat ik wil. Alarmen gaan niet af namelijk als ik de "niet storen" functie aan heb.
En dan heb ik 'm wel aangezet in prioriteiten, maar hij pakt 'm gewoon niet.
Edit: las net in een andere post dat je de gebruikte klok app aan moet vinken in "background task clear", dan blijft ie actief en gaat je alarm wel af.

Verder vind ik het een lekker stevige compacte telefoon voor z'n 5,5"scherm, m'n Zenfone 2 was toch een stuk groter, langer en dikker. De Zenfone was wel een fractie sneller denk ik, maar ik merk dat niet in het dagelijks gebruik. Speel geen extreme games ofzo.

Ik ben benieuwd of de Nougat update binnenkort nog wat verbetering gaat brengen, dan ben ik helemaal tevreden.
Deze telefoon heeft eigenlijk alle opties die ik nodig heb.
5gHz wifi, qi, quickcharge, usb-c, nfc en oja, en je kan er mee bellen :)

Heeft iemand tips voor actie knop, vooralsnog heb ik alleen de instelling gedaan dat je snel naar de instellingen ga... is er nog meer mee te doen?

groet,
Wil

[ Voor 8% gewijzigd door wilvanwil op 03-11-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 838967

Sinds mei 2016 ben ik in het bezit van de P9000 tot bijna volle tevredenheid.
Ik heb 1 vraag over de extra knop aan de linkerzijde van het toestel.
Wat kan ik daarmee?
Verder heb ik een probleem met de Wireless-update Elephone_P9000_20160715 van 2016-7-28.
Als ik deze wil installeren komt hij steeds met de meldingen dat deze corrupt is.
Graag geen antwoorden met dan nu eerst rooten of flashen want daar heb ik als 73 jarige vrouw geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
wilvanwil schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:13:
heb 'm nu bijna 2 weken en ben aardig tevreden, ik herken de "problemen" die er iha zijn... af en toe een simkaart melding, maar er is geen probleem.... scherm lijkt af en toe niet goed te reageren, of is het de software?? bijvoorbeeld double tap werkt niet altijd, of niet vlot.. moet soms 3 of 4x tikken, m'n Zenfone 2 was daar beter in. Jammer dat je 'm niet met de eigen software ook met double tap uit kan zetten.
Soms pakt ie tekens van het toetsenbord niet, als ik het in google toetsenbord de punt ingedrukt houd, en dan een haakje kies bijvoorbeeld, dan doet ie niks... maar meestal werkt het wel goed.
vingerafdruk scanner voor ontgrendelen doet het niet goed genoeg, een enkele keer pakt ie 'm in 1x... en te vaak niet... misschien nog maar eens vaker proberen/calibreren.
Klinkt niet goed; heb er hier in ieder gevalt geen last van. Wellicht proberen te updaten of een reset te doen.
Edit: heb nog 2x dezelfde vinger gescand en nu doet ie het naar behoren. Heb vooralsnog het idee dat ik extra m'n best moet doen om m'n vinger op de juiste plek te krijgen, de scherm aan knop voel je sneller maar dan moet je nog een keer vegen om te ontgrendelen. Maar goed, nu is ie wel echt beveiligd en kan niemand zomaar op m'n telefoon. Heb voorheen eigenlijk nooit bescherming op m'n telefoons gehad omdat ik heb zin had om extra te vegen.
Ik heb mijn wijsvinger 2 keer erin staan en het erop leggen komt niet heel exact meer. Heb het er wel een keer opnieuw ingezet en toen de vinger tussen de keren bij het leren meer verplaatst, dat lijkt vooralsnog de manier waarop het toestel het snelste unlockt.
Wat ook helpt is de silicone case eromheen; zonder heb ik meer moeite om de vinger in 1 keer op de juiste plaats te leggen.
Verder idd wel heel mooi scherm, en ik ben ook erg tevreden over de camera.
Scherm blijft erg goed; helderheid had iets hoger gemogen maar de kleuren, contrast zijn voor een LCD zeer goed. Zeker in de prijsklasse waar de P9000 in zit.

De camera is een ander verhaal, hier moet gewoon meer uit te halen te zijn. Het is voor mij vooralsnog 1 van de grootste minpunten van het toestel.
Weet iemand trouwens of er een speciale melding komt voor snel laden? Op m'n Zenfone 2 kwam er een + in de accustatus, en er kwam bij vergrendeld scherm de melding "snelladen".... is de bijgeleverde lader wel een snellader? ik gok van niet...5.0V - 2A is te weinig waarschijnlijk.
En heb nog wel een quickcharger van een xiaomi en een aukey, maar dat zijn qualcomm chargers, zal wel niet als fast charger werken dan voor de elephone...
maar goed, tot nu toe niet nodig gehad, ben tevreden over de batterij, met mn Zenfone 2 had ik regelmatig wat extra juice nodig, en dat was dan ook wel lekker snel gedaan met de quickcharge.
Nee, Elephone gebruikt PUMP dit is een techniek van Mediatek.
Daarvoor heb je zo'n lader nodig:
Aliexpress ($7,50),, of bij Banggood of Gearbest.

Laders van de Ulefone future, Vernee Apollo lite zijn uitwisselbaar.
Maar waar ik vooral weer blij mee ben is de wireless charging....bij m'n Nexus 5 had ik dat, idd 's avonds naast je bed neerleggen, klaar, niks geen gedraai, draden zoeken en inpluggen. Heerlijk. Miste dat erg bij m'n Zenfone, coil inbouwen was niet aan mij besteed....
En ik heb in de keuken een TDK Q35 bluetooth speaker waar ik muziek op stream, en die heeft qi laadmogelijkheid, dus als ik het nodig vind, leg ik 'm daar even op voor extra juice.

Welk probleem ik wel naatje vind, is dat de standaard klok niet verwijderd kan worden, dat is een oude versie van de google klok, Te weinig opties, zoals niet de mogelijkheid om geleidelijk het alarm in volume op te laten lopen. Is zoiets wel te verwijderen als je de telefoon root? Ik merk nu dat een andere klok gewoon niet doet wat ik wil. Alarmen gaan niet af namelijk als ik de "niet storen" functie aan heb.
En dan heb ik 'm wel aangezet in prioriteiten, maar hij pakt 'm gewoon niet.
Edit: las net in een andere post dat je de gebruikte klok app aan moet vinken in "background task clear", dan blijft ie actief en gaat je alarm wel af.
Ik zou dat background task clear en andere RAM dingen (er is nog zoiets) geheel uitzetten. Voor de batterij maakt het weinig tot niets uit, en het toestel werkt zonder beter.
De optie is door Mediatek bedacht voor toestellen met weinig RAM, het is mij dan ook een raadsel waarom het in dit soort toestellen zit.
Heeft iemand tips voor actie knop, vooralsnog heb ik alleen de instelling gedaan dat je snel naar de instellingen ga... is er nog meer mee te doen?
Nee, nog steeds een matige gimmik. Zeker omdat het niet werkt als een shutter knop, gemiste kans. In CM 13 werkt hij als ''mute'' knop net zoals bij Apple toestellen min of meer.
Anoniem: 838967 schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:19:
Wat kan ik daarmee?
Die kan je gebruiken als snelknop, als je die koppelt aan een app dan kan je er op klikken en opent die. Niet erg nuttig doordat het niet heel goed is uitgewerkt; ik had hem graag als camera knop gezien maar dat werkt dus niet.
Verder heb ik een probleem met de Wireless-update Elephone_P9000_20160715 van 2016-7-28.
Als ik deze wil installeren komt hij steeds met de meldingen dat deze corrupt is.
Graag geen antwoorden met dan nu eerst rooten of flashen want daar heb ik als 73 jarige vrouw geen verstand van.
Helaas is dat waarschijnlijk wel het antwoord; je zou nog een reset naar fabrieksinstellingen kunnen doen en het nogmaals proberen.
Mocht dat niet lukken dan kan je altijd een prive bericht sturen; het is voor mij een kwestie van 10 minuten om het toestel te flashen.

__

Zelf ook nog redelijk tevreden met het toestel, zijn wel een aantal kleine dingen die niet helemaal geweldig zijn. Zo is op de CM13 ROM bluetooth gewoon matig; wellicht ga ik daarom terug naar de standaard ROM.
Ook is het jammar het dat NFC betalen voor RABO gewoon niet werkt op het toestel.

Ik ben benieuwd naar Android 7, die ROM zou ergens zeer binnenkort uit moeten komen, al blijft het Elephone en is het afwachten wanneer het daadwerelijk komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Hoi Robertow, dank voor je uitgebreide reactie.
Ik ben nog steeds zeer tevreden over de telefoon. Had een goedkope tpu gel case besteld, maar die past er net niet lekker omheen, en drukt het beschermfolie eraf... De rand aan de rechterkant waar de volume en aan en uitknoppen zitten, zit niet strak.
Weet iemand een goeie, dunne case voor de P9000? Liefst soft, maar wel dun, hard mag ook, maar dan ook dun graag ;-)
Ik heb de originele flipcase, maar die gebruik ik alleen als ik ga sporten, vooral in de zomer dan....Liever een case vooralleen bescherming van de randen en achterkant....

Wat mij verder nog opvalt is dat als ik 'm 's avonds op de qi lader leg, hij gewoon reageert en gaat laden, scherm gaat uit, maar na ca. 10 of 20 seconden doet ie een soort restart? Scherm gaat aan, hij maakt een geluidje en laat het Elephone logo zien, en dan zie ik dat ie weer wat dingen start zoals 2 apps die in m'n vergrendelde acherm opkomen(power toggles bar en internet speed meter bar).

Iemand ervaring mee?

Nog 1 ding, ik kon bij mijn Zenfone 2 in de wifi instellingen een voorkeur aangeven wat voor type netwerk te gebruiken(2.4 GHz of 5Ghz), iemand een idee of dat in Nougat ook kan, of nu al standaard?

Ik ben heel benieuwd of Nougat verbeteringen mee gaat brengen.

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
http://bbs.elephone.hk/fo...thread&tid=12543#lastpost
Nougat is vandaag uit, zo te zien nog wel bugs.

Heb zelf gisteren een update gedaan van CM13 RC3 naar de nieuwste stable maar ik denk er aan om weer terug of naar een andere rom te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door RobertowNL op 17-11-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 22:41

sHELL

VR "connoisseur"

Kwam dit net tegen, een uitgebreid kijkje in een elephone fabriek.

YouTube: HIDDEN Camera in CHINA Smartphone Factory

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:03
Wilvanwil.
Heb zelfde ervaringen betreffende de covers, gebruik nu maar de originele flipcase.
Ook het opnieuw opstarten als ik kabel voor laden aansluit s'avonds is bij mijn phone aanwezig.

Wat ik niet zo leuk vind is dat er sprake zou zijn van lek of backdoor probleem via de fota adups apps.
Jullie hier bekend mee? Zie Forum voor verdere informatie. Wat is jullie mening hierover?

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:03
Anoniem: 838967 schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:19:
Wat kan ik daarmee?
misschien is de sd card de schuldige (als ie erin zit tenminste) Ik had dit ook heb toen de sd card verwijderd toen lukte het wel. :)

nog iets over pump expres. Volgens mij werkt deze niet in de laatste ota. Ik heb een apolo light snellader maar die komt niet verder dan ongeveer 1000ma volgens de app ampere meter

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Zijn er anderen die ook last hebben van overgevoeligheid van de fingerprintsensor? Ik heb er voornamelijk last van als het koud is. De fingerprint denkt dat er vingers op gelegd worden, terwijl dit niet het geval is.

De bazin thuis begint ook te klagen, want als mijn telefoon 's-nachts op mijn nachtkastje ligt dan klinkt dus (gemiddeld) elke minuut zo'n trilgeluidje van een niet-herkende vinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S13b
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09-2024
Ik heb vorige week ook een Elephone p9000 aangeschaft, bevalt me tot dusver prima. Weet iemand hoe ik mappen maak in het appscreen (dus niet op het homescreen), ik had altijd samsung en organiseerde mijn appscreen altijd en had mijn homescreen zo goed als leeg. Kan dit ook met de P9000? Zo ja, hoe?

Crossposten is niet toegestaan, graag hier verder: Mappen maken / apps ordenen in Appscreen (Niet Homescreen).

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 09-01-2017 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S13b
  • Laatst online: 24-09-2024
Ik heb geen last van een falende vingerafdrukscanner, die doet het vrij goed. Wel gaat het scrollen bij mij niet zo goed, als ik scrol dan tik ik vaak iets aan in plaats van te scrollen. Kan ik daar iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATet
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-02 21:43
Sinds een weekje ook de p9000 in bezit. Zeer tevreden, maar er doet zich een probleem voor.
Het verbinden met de handsfree van mijn BMW X1 via bluetooth is gelukt, maar de contacten downloaden lukt niet.
En als ik wil bellen dan gaat dat wel, maar het geluid gaat niet via de speakers.
M.a.w. totaal onbruikbaar in de auto.
Met mijn vorige Samsung S4 nooit problemen gehad.
Een paar jaar geleden had ik een soortgelijk probleem met een andere Mediatek telefoon en de Toyota die ik toen bezat. Destijds dacht ik dat het de combi Toyota/Mediatek was.
Weet iemand of dit probleem zich altijd voordoet bij Mediatek chips?
En weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
ATet schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:34:
Sinds een weekje ook de p9000 in bezit. Zeer tevreden, maar er doet zich een probleem voor.
Het verbinden met de handsfree van mijn BMW X1 via bluetooth is gelukt, maar de contacten downloaden lukt niet.
En als ik wil bellen dan gaat dat wel, maar het geluid gaat niet via de speakers.
M.a.w. totaal onbruikbaar in de auto.
Met mijn vorige Samsung S4 nooit problemen gehad.
Een paar jaar geleden had ik een soortgelijk probleem met een andere Mediatek telefoon en de Toyota die ik toen bezat. Destijds dacht ik dat het de combi Toyota/Mediatek was.
Weet iemand of dit probleem zich altijd voordoet bij Mediatek chips?
En weet iemand een oplossing?
Ik meende dat er een app voor is die dit soort problemen fixt. Ik zal eens kijken waar ik dat gelezen heb.
Ik dacht, één van deze twee:
Google Play: Bluetooth Auto Connect
Google Play: Bluetooth Telefoonboek (Proef)

[ Voor 13% gewijzigd door RobertowNL op 13-02-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Kolorkie schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:26:
Ik heb geen last van een falende vingerafdrukscanner, die doet het vrij goed.
Ok. Nou ik kan hem praktisch niet meer gebruiken. Zag wel net op AliExpress dat je voor een tientje een replacement part kan krijgen. Dat ga ik dus maar eens doen. Moet ik alleen even een uitleg vinden hoe je deze telefoon open krijgt :).

Het blijven in dat opzicht toch iets minder kwalitatief gebouwde telefoons. Maar ik vind de prijs/kwaliteit-verhouding nog altijd uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATet
Thanks RobertowNL. Ik ga het morgen proberen.
Ik heb wel net een update gehad van Elephone, misschien is dat voldoende _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door ATet op 14-02-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATet
Helaas nog steeds niet mogelijk om mijn Elephone p9000 te laten communiceren met de BMW.
Ook Bluetooth phonebook helpt helaas niet.
BMW geeft wel aan dat de p9000 gekoppeld is, maar geeft dan steeds: communicatie met gekoppelde telefoon niet mogelijk.
Ook contacten laadt hij niet.
Het rare is dat ik wel op de BMW een telefoonnummer kan intoetsen. De telefoon maakt dan ook gewoon verbinding met het gekozen nummer. Maar de speakerfunctie werkt dan weer niet.
Ik begrijp dat de Sony Xperia xa dezelfde MediaTek helio p10 gebruikt.
Iemand daar ervaring mee mbt bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 19:03
ATet schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:41:
Helaas nog steeds niet mogelijk om mijn Elephone p9000 te laten communiceren met de BMW.
Ook Bluetooth phonebook helpt helaas niet.
BMW geeft wel aan dat de p9000 gekoppeld is, maar geeft dan steeds: communicatie met gekoppelde telefoon niet mogelijk.
Ook contacten laadt hij niet.
Het rare is dat ik wel op de BMW een telefoonnummer kan intoetsen. De telefoon maakt dan ook gewoon verbinding met het gekozen nummer. Maar de speakerfunctie werkt dan weer niet.
Ik begrijp dat de Sony Xperia xa dezelfde MediaTek helio p10 gebruikt.
Iemand daar ervaring mee mbt bovenstaande?
Ik krijg héél binnenkort mijn BMW binnen. (Staat al 2 weken bij garage te wachten op mn nummerplaten :( ) Vertrek morgen naar Bulgarije, dus zal wrs maandag pas hem kunnen testen, maar zodra getest laat ik t weten.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATet
Kerberos84 is je BMW al binnen?
En koppelt die van jou wel met de Elephone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 19:03
ATet schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:30:
Kerberos84 is je BMW al binnen?
En koppelt die van jou wel met de Elephone?
Hoihoi, uiteindelijk pas gisteren mijn X1 kunnen ontvangen. De P9000 verbindt goed, bellen en gebeld worden lukt over de BT-audio. In eerste instantie lukte audio-streaming ook, maar dat lijkt vandaag niet te lukken. Bellen en gebeld worden wel nog steeds, en Google Assistant werkt ook als ik de spraakfunctie van op het stuur gebruik.

Heb je je P9000 al eens gefactory-reset? Ik werk met de standaard ROM (Elephone_p9000_20170112). Naar het schijnt is BT veeeeel beter in de Android 7-beta.

-update- Gisterenmiddag tijdens het naar huis rijden plots wel weer audio-streaming. Ik blij als een kind, maar vandaag weer terug dezelfde zever. En je kan het al snel zien, als je geen info krijgt over welke nummers er afspelen, maar gewoon "onbekend" dan komt er geen audio. Lijkt me een telefoonprobleem te zijn toch...

-update 2- Gisterenavond P9000 factory reset uitgevoerd, en daarna werkte het perfect. 2 keer BMW gestart, alles werkte perfect. Maar deze morgen opnieuw hetzelfde, geen geluid over boxen. telefoongesprekken lopen perfect. Muziek faalt. Ik heb wel een smartwatch, mss dat daardoor iets misgaat? Gisterenavond was die nog niet geconnecteerd, nu wel? Ik onderzoek verder.

[ Voor 34% gewijzigd door Kerberos84 op 24-03-2017 08:53 . Reden: Update en update 2 ]

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATet
Bedankt voor je reactie.
Blijkbaar heeft BMW een paar dingen veranderd in zijn nieuwste navi.
Mijn BMW is een e84 van 2015.
Misschien is een update mogelijk.
Een factoryreset van de e9000 kan ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600924

hallo,

ik heb ook een p9000 en wilde hem een update geven naar 7.0.
nu heb ik de hele handleiding gevolgd op de site van elephone maar ik krijg het niet voor elkaar...

mijn telefoon connect niet met sp flash tool als ik op download klik.
ik heb de drivers gedownload en geinstalleerd.
ook heb ik usb debugging aangezet.

iemand nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 650395

Hallo allemaal,

Ik heb precies hetzelfde als @Anoniem: 600924 , ik krijg de update niet geïnstalleerd.
Het loopt stuk op het moment als reboot.

Met Windows 10 krijg ik het niet voor elkaar om hem te flashen, wel zijn de drivers juist geïnstalleerd.
Wel krijg ik de melding: USB apparaat word niet herkent..

Mocht iemand een oplossing hebben, laat het graag weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 11:02
Anoniem: 600924 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:52:
hallo,

ik heb ook een p9000 en wilde hem een update geven naar 7.0.
nu heb ik de hele handleiding gevolgd op de site van elephone maar ik krijg het niet voor elkaar...

mijn telefoon connect niet met sp flash tool als ik op download klik.
ik heb de drivers gedownload en geinstalleerd.
ook heb ik usb debugging aangezet.

iemand nog een oplossing?
Anoniem: 650395 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:37:
Hallo allemaal,

Ik heb precies hetzelfde als @Anoniem: 600924 , ik krijg de update niet geïnstalleerd.
Het loopt stuk op het moment als reboot.

Met Windows 10 krijg ik het niet voor elkaar om hem te flashen, wel zijn de drivers juist geïnstalleerd.
Wel krijg ik de melding: USB apparaat word niet herkent..

Mocht iemand een oplossing hebben, laat het graag weten :)
Is het jullie al gelukt? Bij mij download hij hem niet via de Flash tool. Alle mogelijke oplossing gevolgd via het Elephone forum, maar niks werkt..

Edit:
Oh.. Via Flash tool eerst op download, en daarna de volumeknop omhoog inhouden wanneer je de telefoon in uitstand aansluit via usb.

[ Voor 6% gewijzigd door Jordy8 op 24-06-2017 14:12 ]

XBL: Plank268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 943861

Mede P9000 gebruikers,

ik heb deze telefoon nu bijna een jaar en sinds iets minder dan een maand is mijn batterij echt zoooo snel leeg. Is dit een gebruikelijk probleem bij de P9000? Ik hoef maar een paar apps te openen en de batterij springt van 100% naar 70% binnen een half uur.

Hiervoor nooit problemen met de batterij gehad. Is dit wellicht het welbekende "luie batterij' probleem, of is er misschien een andere mogelijkheid.

Indien jullie een oplossing hebben dan hoor ik dit ook graag!

Alvast bedankt.

Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 06-07 20:17
Bij de zoektocht naar een nieuwe telefoon op de Elephone P9000 gestuit.

Eerst lang gekeken naar de goedkopere tri-bezelless smartphones die uitkomen. Hoofdreden: compact formaat voor 5.5inch. Echter zitten daar toch te veel bugs en vraagtekens bij.

De P9000 spreekt mij aan vanwege:
- redelijk compact formaat
- USB Type C
- NFC (ik heb tegenwoordig ook een NFC Sim van Vodafone)
- Draadloos laden.
- Geheugen RAM/ROM is 2x meer dan ik nu heb.

Ik heb wat reviews gelezen en zo tot een aantal vragen gekomen:

1. Ik las dat Android Nougat beschikbaar is. Op welke versie zit deze precies? 7.1.1? En wat is de datum van de security patch? Is deze via OTA beschikbaar gesteld?

2. Heeft iemand er een recente versie van LineageOS werkend gekregen op dit device en wat zijn de ervaringen?

3. Ik heb zelf een Toyota met Touch&Go 2. Heeft iemand ervaring met de werking van Bluetooth op deze carkit?

Dan wat vragen ten aanzien van mijn twijfels.

4. Ik lees redelijk veel issues met de simkaart. Is dit hedentendage nog steeds een probleem.

5. Ik kom van een Snapdragon 615 octa-core (1.5ghz) icm met 2gb ram. Maar ivm band 20 wil ik naar een goede liefst snellere Mediatek. Is de P9000 icm de Helio P10 4GB sneller?

Tot slot zit ik ook te kijken naar de Elephone S7 (niet heel veel groter dan de P9000). Deze heeft 64GB rom en volgens mij een betere processor (Helio X10), maar geen USB Type C en geen NFC.

6. Heeft iemand ervaring met beide telefoons en advies over keuze tussen beide?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
kwam weer eens bij dit forum terecht, ik ben nog steeds tevreden gebruiker van deze telefoon.
heb ook mijnn review nog aangepast, zie bij de reviews.
ik zie nog geen andere telefoon met wireless charging, nfc en een 5,5 inch scherm welke zo compact is.
(en niet 700 euro kosten ofzo... ik weiger het saldo op de bank van apple van >200 miljard dollar
nog groter te maken. En samsung vind ik ook te duur voor wat er geboden wordt.)

zit net te kijken welke versie ik nou heb, is Android 7.0. Zowaar zie ik dat er nog een updateje te downloaden is voor stabiliteit en een bug. Ik heb geen probleem met de stabiliteit, sinds ik Android 7 geflashed heb, ben ik nog meer tevreden.
Helemaal geen issues meer met de simkaart bijvoorbeeld, fingerprintscanner werkt perfect.

Ik lees wat problemen met bluetooth, kan het zijn dat je bijvoorbeeld een app gebruikt om muziek af te spelen, of om te communiceren met je auto, en die automatisch afsluit als je telefoon scherm uit gaat? Dan staat wellicht bij de instellingen "background task clear" aan, en moet je die uitzetten, of de app die je gebruikt aan vinken, zodat ie niet automatisch afgesloten wordt...(in de achtergrond). Ik had dat probleem met een clock die ik gebruikte, ging mn alarm 's ochtends niet af...niet handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 20:45
Beste mensen,

Lees hier allemaal fijne berichten over Elephone P9000 en kan zeggen dat het een hele fijne mobiel is, Maarrrr nu heb ik toch echt een probleem met mijn mobiel nml.

Nadat ik hem heb ge-update naar 7.0, loopt hij leeg op 80%, 70% of minder, als ik dan kijk en zie dat hij bijvoorbeeld nog 70% heeft is hij ineens leeg en kan hij weer op of aan de oplader.

Toen heb ik 6.0 weer eens teruggezet en had ik dat probleem niet, toen weer 7.0 erop gezet en nu afgehaald van de site van Elephone zelf en niet van het forem en, juist nu weer dat gezijk, zelfde Apps gebruikt als bij 6.0.

Wie heeft dit ook of weet een oplossing, zou ook aan het toestel zelf kunnen liggen maar dan zou ik het ook met Android 6.0 moeten hebben.

HELP!!
Dit is niet leuk, veel energie ingestoken met iederekeer installen van apps etc.

Voor nu groeten, hoop op iemand zijn antwoord.
Pagina: 1