heb 'm nu bijna 2 weken en ben aardig tevreden, ik herken de "problemen" die er iha zijn... af en toe een simkaart melding, maar er is geen probleem.... scherm lijkt af en toe niet goed te reageren, of is het de software?? bijvoorbeeld double tap werkt niet altijd, of niet vlot.. moet soms 3 of 4x tikken, m'n Zenfone 2 was daar beter in. Jammer dat je 'm niet met de eigen software ook met double tap uit kan zetten.
Soms pakt ie tekens van het toetsenbord niet, als ik het in google toetsenbord de punt ingedrukt houd, en dan een haakje kies bijvoorbeeld, dan doet ie niks... maar meestal werkt het wel goed.
vingerafdruk scanner voor ontgrendelen doet het niet goed genoeg, een enkele keer pakt ie 'm in 1x... en te vaak niet... misschien nog maar eens vaker proberen/calibreren.
Edit: heb nog 2x dezelfde vinger gescand en nu doet ie het naar behoren. Heb vooralsnog het idee dat ik extra m'n best moet doen om m'n vinger op de juiste plek te krijgen, de scherm aan knop voel je sneller maar dan moet je nog een keer vegen om te ontgrendelen. Maar goed, nu is ie wel echt beveiligd en kan niemand zomaar op m'n telefoon. Heb voorheen eigenlijk nooit bescherming op m'n telefoons gehad omdat ik heb zin had om extra te vegen.
Verder idd wel heel mooi scherm, en ik ben ook erg tevreden over de camera.
Weet iemand trouwens of er een speciale melding komt voor snel laden? Op m'n Zenfone 2 kwam er een + in de accustatus, en er kwam bij vergrendeld scherm de melding "snelladen".... is de bijgeleverde lader wel een snellader? ik gok van niet...5.0V - 2A is te weinig waarschijnlijk.
En heb nog wel een quickcharger van een xiaomi en een aukey, maar dat zijn qualcomm chargers, zal wel niet als fast charger werken dan voor de elephone...
maar goed, tot nu toe niet nodig gehad, ben tevreden over de batterij, met mn Zenfone 2 had ik regelmatig wat extra juice nodig, en dat was dan ook wel lekker snel gedaan met de quickcharge.
Maar waar ik vooral weer blij mee ben is de wireless charging....bij m'n Nexus 5 had ik dat, idd 's avonds naast je bed neerleggen, klaar, niks geen gedraai, draden zoeken en inpluggen. Heerlijk. Miste dat erg bij m'n Zenfone, coil inbouwen was niet aan mij besteed....
En ik heb in de keuken een TDK Q35 bluetooth speaker waar ik muziek op stream, en die heeft qi laadmogelijkheid, dus als ik het nodig vind, leg ik 'm daar even op voor extra juice.
Welk probleem ik wel naatje vind, is dat de standaard klok niet verwijderd kan worden, dat is een oude versie van de google klok, Te weinig opties, zoals niet de mogelijkheid om geleidelijk het alarm in volume op te laten lopen. Is zoiets wel te verwijderen als je de telefoon root? Ik merk nu dat een andere klok gewoon niet doet wat ik wil. Alarmen gaan niet af namelijk als ik de "niet storen" functie aan heb.
En dan heb ik 'm wel aangezet in prioriteiten, maar hij pakt 'm gewoon niet.
Edit: las net in een andere post dat je de gebruikte klok app aan moet vinken in "background task clear", dan blijft ie actief en gaat je alarm wel af.
Verder vind ik het een lekker stevige compacte telefoon voor z'n 5,5"scherm, m'n Zenfone 2 was toch een stuk groter, langer en dikker. De Zenfone was wel een fractie sneller denk ik, maar ik merk dat niet in het dagelijks gebruik. Speel geen extreme games ofzo.
Ik ben benieuwd of de Nougat update binnenkort nog wat verbetering gaat brengen, dan ben ik helemaal tevreden.
Deze telefoon heeft eigenlijk alle opties die ik nodig heb.
5gHz wifi, qi, quickcharge, usb-c, nfc en oja, en je kan er mee bellen
Heeft iemand tips voor actie knop, vooralsnog heb ik alleen de instelling gedaan dat je snel naar de instellingen ga... is er nog meer mee te doen?
groet,
Wil
[
Voor 8% gewijzigd door
wilvanwil op 03-11-2016 22:19
]