Alternatieve torrentsites suggereren is niet toegestaan.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBlackbird
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-08 18:09
Beste Admin/redactie,

In mijn post TheBlackbird in 'nieuws: Torrentzoekmachine Torrentz.eu stopt om onbekende re... werd de link naar een 'torrentsite' weggehaald. Echter, deze link was geen torrentsite, maar een applicatie: Tribler.

Ik ben van mening dat die link er ten onrechte vantussen is gehaald.

Je kan die applicatie natuurlijk gebruiken om illegale content mee te downloaden als je dat wil. Als dat het criterium is voor het weghalen van de link blijft de admin edit uiteraard geldig.

Vriendelijke groeten,
B.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Torrentsites of -applicaties, het is een pot nat wat ons betreft. Het doel is hetzelfde, illegaal aan je bestanden komen, en daar gaat het om. Dat de modbreak niet volledig klopt, jammer dan.
Zie Dirk in "Alternatieve torrentsites suggereren is niet toegestaan." voor een iets genuanceerdere versie van deze reactie.

[ Voor 29% gewijzigd door Dirk op 08-08-2016 00:03 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
Dirk schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:50:
Torrentsites of -applicaties, het is een pot nat wat ons betreft. Het doel is hetzelfde, illegaal aan je bestanden komen, en daar gaat het om. Dat de modbreak niet volledig klopt, jammer dan.
Dat is wel heel kortzichtig wat mij betreft. Hopelijk heb je je bericht slecht geformuleerd.

Torrentsites en applicaties zijn niet per definitie één pot nat. Veel Linux-distributies gebruiken torrents voor het verspreiden van hun ISOs. Daarnaast zijn er genoeg andere applicaties/distributies die het legaal gebruiken. Het feit dat iets kan worden gebruikt voor het illegaal verspreiden van materiaal maakt het niet een slecht iets.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Wil mij er toch even mee bemoeien... ik vind dat beide gebruikers een punt hebben.

Links verwijderen naar auteursrechtelijk bescherm materiaal en/of sites die dit aanbieden helemaal eens, maar zeggen dat ook de clients daaronder vallen en dat het allemaal een pot nat is gaat toch wel kort door de bocht. In de downloads sectie van de frontpage zijn ook regelmatig de updates van diverse torrent clients te vinden, als de redenatie werkelijk zo kort door de bocht is dan zal die regel toch ook daarvoor moeten gelden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:50:
Maar babbelen over Sickbeard, Couch Potato, en wat al niet meer voor applicaties om te downloaden op een Synology Nas mag dan wel weer. Lekker consequent. :? 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jaquesparblue
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 18:14
Torrent clients staan gewoon veelvuldig in de meuktracker.. Snel verwijderen dan maar.

Browsers zijn de main gate naar allerlei illegale praktijken, ook maar verbannen. Mail kan ook ingezet worden voor illegale praktijken, graag daar ook hard tegen optreden. En dan hebben we het niet eens over irc client/servers, ftp client/servers en noem maar op.

*knip*, doe eens normaal...

[ Voor 18% gewijzigd door Dirk op 07-08-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Laat ik iets specifieker zijn: het geven van tips hoe illegaal aan bestanden te komen is niet toegestaan. Of je daarbij torrentsites adviseert, of liever verwijst naar torrentapplicaties, of nieuwsgroepen, of nog iets anders, dat doet er niet toe.

En ja, daarmee zit het bespreken van programma's als Sickbeard en Couch Potato in een grijs gebied, maar dit is de grens die we hebben getrokken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:29
Maar jullie verwijzen zelf dus dagelijks naar torrentclients op de main site... Een user krijgt gelijk een mod edit. Beetje hypocriet toch?
Torrent clients en websites zijn dus geen 1 pot nat. Jullie maken voor jezelf wel onderscheid en voor users niet.

[ Voor 71% gewijzigd door LeVortex op 07-08-2016 19:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zullen we dan webbrowsers ook maar verbieden? Die kun je ook voor vet illegale dingen gebruiken?
Volgens mij is een torrentclient net zo min per definitie fout als een http client, maar is het de vorm van gebruik die het fout maakt.

We hebben trouwens hier op tweakers het grote sabnzb topic, Het grote SABnzbd topic deel 1 .
Dirk kun je me uitleggen waarom een usenet client wel mag en een torrentclient niet? :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

LeVortex schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:24:
Maar jullie verwijzen zelf dus dagelijks naar torrentclients op de main site... Een user krijgt gelijk een mod edit. Beetje hypocriet toch?
Nee. De redactie heeft simpelweg meer vrijheden als het gaat om het brengen van nieuws.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik denk dat het verschil hier dus zit in dat die topics over SABnzbd e.d. gaan over de software zelf (zou je kunnen zeggen) terwijl in de gelinkte reactie in de TS Tribler expliciet werd aangeraden als alternatief voor torrentz.eu, met dus imo vrij duidelijk de intentie om mensen aan illegaal materiaal te helpen. Het is inderdaad een grijs gebied maar ik kan me in dit geval wel vinden in de keuze.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Migrator schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:44:
[...]

Nee. De redactie heeft simpelweg meer vrijheden als het gaat om het brengen van nieuws.
Zoals Dirk het zegt is het allemaal 'een pot nat', daar is weinig nuance in aan te brengen, ook niet met de "vrijheden" die een redactie zou hebben als het zo stellig wordt gebracht. Buiten dat is de downloads sectie niet echt een redactioneel gebied maar simpelweg het tippen van nieuwe downloads, daar zijn regelmatig diverse clients te vinden die het downloaden van auteursrechtelijk bescherm materiaal mogelijk maken.

Daarnaast zoals dirk al aangeeft is het bespreken van progsels zoals sickbeard blijkbaar grijs gebied... ik zou het dan toch eerder 'vaag gebied' noemen... beetje rechtlijnigheid wat betreft dergelijke zaken zal een stuk beter uit te leggen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Migrator schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:44:
[...]

Wat is daar niet hypocriet aan dan 8)7 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De redactie mag zelf bepalen of de eventueel mogelijke juridische gevolgen van het plaatsen van bepaalde links of informatie acceptabel zijn. De gewone gebruiker staan we deze afweging niet toe, die moet gewoon uit het grijze gebied wegblijven. Daarbij komt dat de redactie een extra bescherming heeft vanwege de journalistieke vrijheid.

Voor de gewone gebruiker is het dus niet toegestaan om te links plaatsen naar locaties waar illegaal bestanden gedownload kunnen worden en ook het uitleggen hoe bestanden illegaal verkregen kunnen worden staan we niet toe, of het nu via een torrentsite gaat of rechtstreeks via een torrentapplicatie. De torrentapplicaties op zich zijn wel legaal en mogen dus ook gewoon besproken worden.

Pagina: 1