Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik ben sinds net de trotste eigenaar van een setje QUADRAL Argentum 520

Maar wil er geluid uit komen dan ben ik een reciever nodig.

Mooiste is iets met bluetooth en waar ik later ook een bas bijvoorbeeld aan kan sluiten.

Maar waar let je op bij een goeie reciever?

Een Onkyo TX-8020 Zwart?
Of juist Onkyo TX-SR343
Want die heeft wel bluetooth.

Wat past nog meer in mijn budget met max 300 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:15

Daniel36

vernieuwde formule

https://tweakers.net/cate...qKMpMTvVNrFCyMkZwM_PAsrUA

kiezen maar en ten eerste kun je bedenken of je 2.1 of 5.1 wilt qua speakeropstelling.
Ik zou zelf voor 5.1 gaan en de speakers in de loop van de tijd uitbreiden denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel36 op 07-08-2016 04:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Haha had ik inderdaad zelf ook al door gebladerd maar ik heb geen flauw idee... Wat maakt een receiver nou een goeie? Enzovoort..

Want hoeveel watt ben ik nodig?

[ Voor 4% gewijzigd door dudee op 07-08-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:13

FeaR

In GoT we trust

dudee schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:05:
[...]
Want hoeveel watt ben ik nodig?
Voor normaal gebruik? Een paar Watt per kanaal, zie ook [FAQ] Audio. De Quadral hebben een rendement van 87 dB/m wat betekent dat je met 1 Watt al 87 dB haalt op 1 meter afstand. Dat is een aanzienlijk volume.

Tevens kan je vermogen zo niet één op één vergelijken doordat veel fabrikanten deze waardes anders meten. Als je echt wilt gaan vergelijken moet je de specsheets gaan downloaden zodat je kan zien wat er achter xx Watt staat. Dat staat bij bijvoorbeeld de Pricewatch (en veel andere sites) niet vermeldt waardoor het geen eerrlijk vergelijk kan worden. Juist daardoor kan je niet makkelijk vergelijken. Wat dus ook niet nodig is aangezien je met een paar Watt al een goed volume kan halen. Kies een receiver op de functies die je wilt hebben, desnoods op de looks van het apparaat maar niet op het vermogen.

Overigens is het met speakers idem qua anders meten en opgeven van bereik. Veel merken geven het bereik (xx Hz - xx Hz) op bij - 3dB oftewel een verzwakking van 3 dB vanaf de rest van het bereik. Veel Duitse merken nemen het daar niet zo nauw mee.en meten bij meer verzwakking. Bijvoorbeeld te zien aan de Quadral met 45...35.000 Hz, dat is aanzienlijk van een relatief kleine speaker.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.