Toon posts:

Nieuwe game/streaming pc 1300~

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]PC is puur bedoeld voor gamen en streamen van content op youtube/twich. Ik koop hier een apart capture card en MIC voor (advies?)! Ik wil graag 1080p in ultra settings kunnen gamen voor de komende jaar a twee![i]

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs zit max tegen 1600 euro, echt niet hoger en dit is inclusief capture card en microfoon! De 1300 is dus puur pc componenten exclusief cpature card en microfoon.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles moet nieuw ingebouwd worden!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Denk dikke video kaart, goede psu en goede geheugen. Verder ook een SSD!.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil het liefst de overstap maken naar Nvidia en Intel! Ik heb jarenlang AMD gehad en dat zonder enkele problemen maar toch de overstap. Dit vooral omdat de i5 het en stuk beter doet dan de AMD cpu`s en nvidia momenteel toch wat beter kaarten neerzet dan AMD qua GPU`s.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet zo zeer eisen: Ik loop wel erg te kijken naar zaken als bv geheugen met of zonder zo`n cooling plaat. Ook heb ik wat rond zitten kijken naar een echt goede kast wat betreft de air flow en een mobo die DDR4 aan kan met hdmi aansluiting/slotje voor de capture card el gato!.

Ga je overklokken?
Nee!

Wat verwacht je van ons?
Ik wil jullie graag om advies vragen daar ik erg op details zit te letten (soms iets te veel vergelijken). Dat neemt voor mij veel tijd in beslag en uiteindelijk niet instaat om een keuze te maken.

Ik zit nu vooral te twijfelen tussen de:
GeIL Dragon RAM GWW416GB3000C15DC en de G.Skill Trident Z F4-3200C16D-16GTZB. Als ik beide vergelijk dan is de Dragon RAM even snel als de trident maar voor 2 a 3 tientjes minder.. wat is nu beter?

Graag of jullie ook naar de MOBO willen kijken? Ik wil DDR, HDMI en genoeg ruimte voor de videokaart plus de capture card!

Verder heb ik de keuze gemaakt voor Sandisk Ultra II SSD 480GB ipv Samsung EVO, de SCandisk kwam namelijk erg goed uit de test bij hardware.info

Alvast dank!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte G1.Sniper B7€ 99,60€ 99,60
1Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GLH 8GB€ 518,50€ 518,50
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 95,-€ 95,-
1Scythe Fuma€ 42,-€ 42,-
1Elgato Game Capture HD60 Pro€ 165,25€ 165,25
1G.Skill Trident Z F4-3200C16D-16GTZB€ 98,-€ 98,-
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 118,95€ 118,95
1Gelid Solutions GC-Extreme Thermal Compound€ 5,99€ 5,99
1Blue Microphones Yeti USB condensermicrofoon€ 139,-€ 139,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.577,24

Verwijderd

Het heeft helemaal geen nut om ram sneller dan 2133 MHz te kiezen. Het loopt toch niet sneller dan dat op een B150 chipset. pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213

De Fuma is een goede koeler als je gaat overklokken. Aangezien dat niet kan met een non k cpu en helemaal niet op een B150 bord is die koeler overkill. Een pricewatch: Cooler Master Hyper 212X bijvoorbeeld koelt ook goed, is ook stil en een stuk goedkoper.

Koelpasta hoef je er niet bij te kopen. Dat zit bij/op de koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Hey ACB! Thanks voor je bericht. Kun jij een goede mobo aanraden waar 3ghz ram wordt ondersteunt of maakt dat voor gaming en streaming weinig uit?

dank/gr

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-12 13:09
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:53:
Hey ACB! Thanks voor je bericht. Kun jij een goede mobo aanraden waar 3ghz ram wordt ondersteunt of maakt dat voor gaming en streaming weinig uit?

dank/gr
Nee, dit is niet waarneembaar bij normaal huis tuin en keuken gebruik.

Je wou graag recorden/streamen, waarom niet beginnen met OBS? Tegenwoordig maakt recording weinig tot geen impact op game presentaties

• ikke ni
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:53
De elgato is niet compatibel met pc's volgens de spec list.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi en dank voor de reacties! @Batman, ik heb het met OBS geprobeerd maar de lag en kwaliteit is voor mij merkbaar. @ikke ni, waarom niet? Past niet op de mobo of?

• Waltro
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:58
Prima pc volgensmij :)
Pagina: 1