Nieuwe voeding nodig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik zou graag een voeding willen kopen voor mijn computer. Ik had een voeding van 650 watt (Corsair TX) maar deze heeft kortsluiting veroorzaakt met de cd-speler.

Zou deze nieuwe voeding willen gebruiken voor studio (producing) en gaming.
Deze moet dus vooral geen slechte aarding of dergelijke geven.

Mijn computer beschikt over een
i7 2600k processor
Asus 970 gtx
16gb ram
1 ssd
3 hdd's
Scyth koeling (zware luchtkoeling)
Asus P8Z68V moederbord
Vele USB3 en USB2 apparaten aan zich hangen waaronder een zwaar gametoetsenbord, gaming mouse, versterker, ... en ook een 4K monitor.

Welke voeding(en) kan ik hiervoor het best gebruiken? Ik zou graag een voeding van betrouwbare kwaliteit hebben.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 04-08-2016 22:08)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Maar in welk scenario denk je 750W nodig te hebben? Multi-GPU is op sterven na dood, als je je videokaart wilt upgraden is een nieuwe, snellere videokaart veruit de betere optie dan nog SLI te proberen met 2 jaar oude GPU's en scaling die maar werkt voor de helft van de games. De snelste GPU op dit moment (de pricewatch: Nvidia Titan X, verbruikt 250W, en het is al tijden zo dat de snelste single GPU kaarten niet meer dan 300W verbruiken. Dus zelfs als je naar zo'n monster gaat, heb je met 550W marge zat. Je hebt nu geen buitengewoon energie verslindende pc (heb je die 2600K eigenlijk zelfs overgeklokt?), en toekomstige componenten worden alleen maar zuiniger.

Als je een overgedimensioneerde voeding neemt, merk je wel degelijk dat aan je portefeuille, omdat:
1 de voeding een stukje duurder is,
2 je energiefactuur iets hoger uit komt. (ook al zijn die voedingen best wel efficiënt bij lage belasting)

Als je een kortsluiting maakt, ben je ook niet veiliger met een 750W dan met een 550W voeding (je moet gewoon geen kortsluitingen maken, eigenlijk). Bovendien wordt de inbouw er ook niet makkelijker op, de 750W is 20 mm langer dan de 550W.

Dus die €20 extra koopt je weinig zinvolle toekomstbestendigheid en geen extra veiligheid.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een heel goede en stille voeding is de pricewatch: Corsair RM550x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou de Corsair RM650x te zwaar zijn? Speel graag een beetje op zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 21:26
Niet per definitie. Ikzelf heb ook de RM650x boven de 550 gekocht puur voor de extra SATA aansluitingen. De 550 is wel meer dan genoeg overigens, zeker met een 970 zal je je CPU en GPU nog flink kunnen overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik een 650 had zat ik te twijfelen om een 750 watt voeding deze keer te kopen met het oog op de toekomst. Zou deze voeding dan blijven gebruiken. Zou dit veel verschil uitmaken op de elektriciteitsrekening of hoe de computer zou werken? :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
Maar in welk scenario denk je 750W nodig te hebben? Multi-GPU is op sterven na dood, als je je videokaart wilt upgraden is een nieuwe, snellere videokaart veruit de betere optie dan nog SLI te proberen met 2 jaar oude GPU's en scaling die maar werkt voor de helft van de games. De snelste GPU op dit moment (de pricewatch: Nvidia Titan X, verbruikt 250W, en het is al tijden zo dat de snelste single GPU kaarten niet meer dan 300W verbruiken. Dus zelfs als je naar zo'n monster gaat, heb je met 550W marge zat. Je hebt nu geen buitengewoon energie verslindende pc (heb je die 2600K eigenlijk zelfs overgeklokt?), en toekomstige componenten worden alleen maar zuiniger.

Als je een overgedimensioneerde voeding neemt, merk je wel degelijk dat aan je portefeuille, omdat:
2 je energiefactuur iets hoger uit komt. (ook al zijn die voedingen best wel efficiënt bij lage belasting)

Als je een kortsluiting maakt, ben je ook niet veiliger met een 750W dan met een 550W voeding (je moet gewoon geen kortsluitingen maken, eigenlijk). Bovendien wordt de inbouw er ook niet makkelijker op, de 750W is 20 mm langer dan de 550W.

Dus die €20 extra koopt je weinig zinvolle toekomstbestendigheid en geen extra veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de RM550x zit je al zeer ruim. Zelfs als je nog een 2e Asus GTX 970 erbij prikt lukt dat nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MacPoedel schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:48:

Thanks, dit doet me even nadenken! :)

Nog een kleine vraag, hoe zit het met Be Quiet voedingen rond deze prijsverhouding?
Zijn deze hetzelfde als de Corsair RM of beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
De https://tweakers.net/prod...quiet!-straight-power-10/ en https://tweakers.net/prod...et!-straight-power-10-cm/ zijn ook goed en heel stil. Interessant leesvoer is dit topic: Voeding advies en informatie topic - Deel 32.

Daar worden de Be Quiet Straight Power 10 reeks voedingen gerekend als interessante high-end voedingen, maar de Corsair RMx voedingen staan nog een trapje hoger als enthousiast. Voor hetzelfde geld beter de Corsairs dan, als je de modulaire wilt. Niet modulair zijn de bq's iets goedkoper en zeker de 400W best interessant.

[ Voor 9% gewijzigd door MacPoedel op 04-08-2016 19:10 ]

Pagina: 1