Vorig jaar introduceerde Wileyfox twee hele interessante toestellen, namelijk de Swift en de Storm. Waarbij de Swift een ware verkoophit was, het toestel had een goede prijs/specificatie verhouding en de software was door CyanogenOS dik in orde. Dit jaar is heeft het drie nieuwe toestellen geïntroduceerd. De Spark, Spark+ en Spark X. De Spark is het goedkoopste model en daarmee ook het toestel met de minste specificaties. Het wordt geleverd met een Mediatek MT6735A, ondersteund door 1GB ram en 8 GB rom, heeft een 5" HD scherm en wordt verkocht vanaf €119,99. De Spark+ is het duurdere broertje en heeft nagenoeg dezelfde specificaties, het wordt geleverd met 2GB ram en 16GB opslag, en de front camera heeft een resolutie van 13MP in plaats van 8MP van de 'normale Spark'. De Spark+kost €149,99. De Spark X is de duurste telefoon in het rijtje en heeft in tegenstelling tot de andere twee toestellen een 5,5" HD-scherm en een MT6735 soc en kost €169,99 de rest van de specificaties zijn hetzelfde als de +. Alle toestellen worden geleverd in het wit en zwart, kunnen uitgebreid worden met een microSD kaart, bieden ondersteuning voor dual sim en draaien op CyanogenOS 13 gebaseerd op Android 6.0 op de website van Wileyfox kan verder een glasverzekering en drie jaar garantie gekocht worden. Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Levertijden & Prijzen van de Wileyfox Spark. Ervaringen mogen besproken worden in: [Wileyfox Spark] Ervaringen & Discussie Voor alsnog komen alleen de Spark + en Spark X naar Nederland.
Terug naar Inhoudsopgave
De Wileyfox Spark ondersteunt de volgende frequenties:
Helaas ontbreekt de door T-mobile gebruikte 900Mhz band, waardoor 4G slechter kan werken. Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
De Spark is, in tegenstelling tot zijn broers, inmiddels te bestellen op de website van Wileyfox voor £89.99 (omgerekend €107,-) met gratis verzending naar Nederland.
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon voor rond de €150 en die Spark+ lijkt me wel een leuk ding, alleen die processor is wel oud of niet? Of maakt dat niet zoveel uit? Hij heeft wel 2GB geheugen, wat ik nu zwaar tekort kom (512MB). Ik kan niet eens apps installeren, omdat er te weinig opslagruimte is. Maar op zich doe ik er niet zoveel mee (appen, radio en muziek luisteren, Candy Crushen en dat soort dingen), als ik maar meerdere apps tegelijk kan installeren en het een beetje vlot werkt. Ik speel absoluut geen 3D games of dat soort dingen. Hij zal sowieso een vooruitgang zijn op mijn huidige LG L40 (welke telefoon is dat niet?
). Jammer inderdaad dat ie nog niet te koop is via de website!
Heb ook zitten kijken naar de pricewatch: Huawei Y6 II Compact Zwart die is qua specificaties nagenoeg hetzelfde, alleen dan zonder dat Cyanogen. Is dat wat? Is het anders dan Android of is het gewoon een schil en is de gebruikservaring verder hetzelfde als Android? Heb alleen ervaring met Android 4.4.
Verder wel een beetje betrouwbaar merk dat Wileyfox? Bij de grote merken ga ik geen telefoon vinden met Android 6.0 en zulke specificaties.
Oh nee, laat maar.

Heb ook zitten kijken naar de pricewatch: Huawei Y6 II Compact Zwart die is qua specificaties nagenoeg hetzelfde, alleen dan zonder dat Cyanogen. Is dat wat? Is het anders dan Android of is het gewoon een schil en is de gebruikservaring verder hetzelfde als Android? Heb alleen ervaring met Android 4.4.
Verder wel een beetje betrouwbaar merk dat Wileyfox? Bij de grote merken ga ik geen telefoon vinden met Android 6.0 en zulke specificaties.

Oh nee, laat maar.
Ik heb liever een originele en kale Android 6.0.What version of Android is Wileyfox based on?
Currently Lollipop 5.1.1.
[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 16-08-2016 08:37 ]