Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

zou iemand mij kunnen helpen bij het instellen van mijn denon avr x4100 receiver. ik ben nu al een tijdje aan het klungelen maar krijg simpelweg niet het gewenste resultaat.
een aantal apparaten moeten qua geluid ingesteld worden.

* knip *
Zie: Het algemeen beleid #verbodenspam

mijn speakers zijn de jamo S628 HCS 5.0 met een jamo J10 subwoofer
en op de achter kanalen zitten Jamo S628.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
geprobeerd heb ik al veel maar weet eigenlijk niet wat ik aan het doen ben.

[ Voor 11% gewijzigd door S1NN3D op 04-08-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 10:58
Wat is de bedoeling en wat lukt er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou heb je even?? haha.

ik dacht ik koop eens een leuk setje en dan heb ik leuk geluid maar komt toch iets meer bij kijken ben ik nu achter. het aansluiten van diversen apparaten is niet het probleem dat is denk ik wel gelukt want alles werkt.
maar om het geluid per apparaat goed te krijgen is toch iets anders. ik ging er vanuit en dat werd mij ook verteld door de verkoper van de receiver dat na het gebruiken van de audyssey setup alles klaar was.
dus ben ik opzoek naar iemand die daar goed in thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de reciever op de tv aangesloten?
Daar zou ik dan mee beginnen
Heb zelf een x7200wa en eigenlijk was het vrij simpel.
Meeste kun je dan gewoon volgen via de tv hoe je het moet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Vanaf de TV (HDMI 1/2/3 oid) naar de Receiver (HDMI out).
Daarna de apparaten aansluiten op de HDMI in.

Dat is min of meer alles.

Daarna op de apparaten die je op de HDMI in poort hebt aangesloten even de audio passthrough aanzetten.
Eigenlijk moet al het geluid van bijv een PS4/XBOX/HTPC ongedecodeerd naar de versterker verstuurd worden. De versterker decodeert het geluid vervolgens en stuurt alles naar de juiste kanalen. (DTS, TrueHD e.d).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:27:
het aansluiten van diversen apparaten is niet het probleem dat is denk ik wel gelukt want alles werkt.
maar om het geluid per apparaat goed te krijgen is toch iets anders.
Begin eens met alle apparaten op te noemen die hebt staan en hoe deze met de Denon zijn verbonden. Als het bij het aansluiten dan wel instellen van de bronnen al niet goed gaat krijg je het op de Denon nooit goed of optimaal werkend. Meest voor de hand liggende is overal HDMI tussen en dan de bronnen op bitstream audio versturen instellen, maar dat is wel erg kort door de bocht en er zijn zeker uitzonderingen.
ik ging er vanuit en dat werd mij ook verteld door de verkoper van de receiver dat na het gebruiken van de audyssey setup alles klaar was.
Audyssey is puur een tool om afstanden, fases en crossovers in te stellen voor de speakers die actief zijn. Audyssey doet niets met codecs of inputs of het instellen van bronapparatuur. Waarbij ook de resultaten van Audyssey in twijfel getrokken kunnen worden. Meetgegevens kunnen altijd fouten bevatten. Nu heb je wel een X4100W met MultEQ XT 32 wat de hoogste versie is (op Pro na dan, maar daar gaat wat meer werk en kosten in zitten), maar fouten maken kan software altijd. En dan is er nog het punt dat audio ook smaakgebonden is en daarmee spelen met de instellingen veelal nuttig kan zijn.

Vergeet ook niet dat apparatuur instellen één deel is van alles instellen. Hoe de speakers neerzetten is het andere grote deel wat veel mensen vaak vergeten. Vooral de subwoofer is niet zo makkelijk te plaatsen als je zou denken. De speakers zet je neer zoals de opzet doet vermoeden, maar ook die speakers kan je indraaien; dichter op de muur zetten; verder van elkaar afzetten; et cetera.
dus ben ik opzoek naar iemand die daar goed in thuis is.
Zoals mijn collega al in de TS aan heeft gegeven is het vragen van support op een forum de bedoeling, het vragen voor support op locatie valt daar niet onder. Dan zal je richting https://tweakers.net/aanbod/ moeten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je je set bij een hifi zaak had gekocht dan waren zij dat bij je komen doen, dat hoort erbij en is eigenlijk een vak appart.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Frogmen schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:34:
Als je je set bij een hifi zaak had gekocht dan waren zij dat bij je komen doen, dat hoort erbij en is eigenlijk een vak appart.
Ja, als je er een professionele setup van wilt maken wel ja. Maar blijkbaar hebben we het hier over een simpel setje wat niet aan de verwachtingen voldoet....

Wat mij nog wel onduidelijk is, is wat er nou precies aan scheelt.
Gaat het erom dat je het geluid niet mooi vindt per bron? Of heb je uberhaupt geen geluid?
Of alleen maar Stereo terwijl je Surround verwacht oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kennelijk is het ook voor thuisgebruik al te ingewikkeld zodanig dat hij er zelfs wat voor over heeft. De ras tweaker heeft geen problemen met dit soort zaken. Maar de groep waarvoor het te complex wordt om het allemaal in te stellen groeit gestaag. Er kan heel veel maar het ook laten werken is iets heel anders.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
om op de vraag van MikeyMan te reageren.
alles werkt en heb ook op alle apparaten geluid maar het is simpelweg niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat mis je dan in het geluid?
Meest evidente dingen uitsluiten:

- alle plussen en minnen goed aangesloten?
- low pass filter goed ingesteld?
- welke ingangen klinken wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 10:58
Definieer niet mooi.

Geen/te weinig bas/lage tonen, zet je speakers op LFE+Main, of je main speakers op full range.

Had je deze speakers al op je vorige receiver, had je wat anders verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:20:
om op de vraag van MikeyMan te reageren.
alles werkt en heb ook op alle apparaten geluid maar het is simpelweg niet mooi.
Of je reageert ook op de andere vragen. "Niet mooi" is subjectief en kan voortkomen uit verkeerde instellingen in de receiver (post die ook eens nadat je Audyssey hebt laten draaien), verkeerde instellingen in de bronnen (bijvoorbeeld 2.0 uitsturen waar de receiver dan upscaling doet, dan wordt het nooit mooi surround) tot een slechte akoestiek. Dat laatste is iets wat zelfs met foto's en resultaten uit Audyssey lastig in is te schatten en op is te lossen.En zoals gezegd zit veel niet in de instellingen maar akoestiek. Slepen met speakers, zeker de subwoofer, hoort er ook bij.
mcg_nl schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:53:
Geen/te weinig bas/lage tonen, zet je speakers op LFE+Main, of je main speakers op full range.
Dat is wel kort door de bocht. Geen of te weinig laag is veelal een probleem met een verkeerde crossover dan wel volume op de subwoofer, maar groter is de kans dat de plaatsing van de subwoofer niet correct is. Speakers op "Large" zetten gaat voor het echte sublaag niets brengen.

Uitgangspunt voor het gros van de sets is speakers op "SMALL" als er een subwoofer aanwezig is. Dat lijkt me zeker in dit geval een goede basis om aan vast te houden.

[ Voor 45% gewijzigd door FeaR op 04-08-2016 13:19 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ik zou me er ook zelf wat in verdiepen door wat over speakers en subs te lezen.
De startpost van dit forum bijvoorbeeld.

Het Grote Subwoofer Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt aan iedereen die hier reageert ik ben er zelf maar een leek in maar ik zal bij het begin beginnen.
ik had eerst alleen de jamo S628 5.0 met een j10 sub aangesloten als bi-amp
dit klonk op stereo best goed als ik bv op YouTube muziek afspeelde maar ik wou achter ook een set S628
nu gebruik ik de instelling all ch stereo maar ik krijg hier niet het gewenste resultaat het klink niet meer zoals voorheen ook blijft de instelling van all ch stereo niet staan deze gaat terug naar stereo als ik bv de receiver heb uitgehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar je zult toch echt specifieker moeten zijn. Wát mis je aan het geluid? Heb je het alleen bij All Channel stereo? Zo kunnen we er niks mee.

Stereo Klink nog steeds goed? Heb je de instellingen van de speakers nagelopen?

Daarnaast, functies als All Channel stereo zouden verboden moeten worden :+

Overigens, hoe heb jij een 5.0 set alleen als stereo aangesloten gehad? Bi amp was het sowieso niet lijkt me. Je kunt niet zomaar op elke speaker twee kanalen Aansluiten.

Edit, zie dat die jamos wel dubbele terminals hebben. Heb je de brug teruggezet? Staat je amp nog op bi-amp?
Wat had ie waarop aangesloten in het verleden?

[ Voor 72% gewijzigd door MikeyMan op 04-08-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het setje was volledig aangesloten maar op de stereo instelling speelt hij toch alleen maar de voorste kanalen?
en ik heb aan de speakers niets veranderd alleen de achter speakers vervangen door 2 jamo's
en de instelling op bi-amp laten staan ook de brugjes zijn niet terug geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mensen nogmaals bedankt voor het reageren maar mijn haren gaan overeind staan bij al die termen en ik ben bang dat ik jullie niet voldoende informatie kan geven.
ik heb op tweakers/aanbod een ad gezet wellicht willen jullie daarop reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je had een jamo 5.0 set, en daar heb je de achterspeakers van vervangen door jamos uit dezelfde set?

Je hebt het zelf aangesloten en begint ook zelf over bi amping, dan moet het toch lukken om uit te leggen hoe je het hebt aangesloten?

Ja dat kost moeite, maar doe je dat niet, haakt hier iedereen af. Ik iig wel.
Pagina: 1